LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uw huis veilig incasso's

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Eddy77
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mar 2014 16:49

Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door Eddy77 »

ik wil hier graag even mijn ei kwijt over dit bedrijf in de hoop dat anderen eerst nog eens goed nadenken alvorens men in zee gaat met hen.

Sinds een inbraak in mijn woning heb ik een alarminstallatie laten inbouwen, begin 2006 samen met een abonnement op een alarmcentrale van securitas.

Nooit problemen mee gehad alles werkte perfekt, totdat het 5 jarige abonnement verliep. Ik ben toen overgestapt naar uwhuisveilig januari 2011, aangezien de eerste leverancier niet meer bestond.

Netjes contract afgesloten voor weer 5 jaar met securitas en een kompleet nieuw alarmsysteem laten monteren via uwhuisveilig.
Machtiging getekend op naam van securitas alert services, deze zou automatisch het bedrag afschrijven voor het systeem en tevens elke maand 29,95 afschrijven voor het abonnement voor de meldkamer.

Niets mis mee dit werkte al 5 jaar zo, dus alle vertrouwen in.

En binnen een maand is idd netjes het bedrag ( ruim 500,- ) voor het systeem afgeschreven door securitas en werden de maandelijkse kosten ook gewoon netjes afgeschreven, niets aan de hand.
Tot mei 2012 ik ineens een dreigbrief ontving van uwhuisveilig, deze hadden meermaals geprobeerd om het bedrag voor het alarmsysteem van mijn rekening af te schrijven maar dit was niet gelukt en of we nu even snel het bedrag van een slordige 500 euro verhoogd met de nodige kosten, totaal inmiddels ruim 600 euro wilden overmaken.
Uiteraard onder de nodige incasso bedreigingen.

Ik uiteraard direkt gebeld met uwhuisveilig en men vertelde mij dat ik het systeem nooit betaald had en dat men in opdracht van securitas (!) bezig was dit bedrag alsnog te incasseren.
Securitas gebeld, deze bevestigden mij wat ik al op mijn afschriften had gezien, alles had ik allang betaald en men had nog nooit problemen met mij gehad kwa betalingen.

Sterker nog men verzekerde mij dat ze nooit en te nimmer een derde partij zouden inschakelen om voor hun te incasseren bij hun klanten, dat regelen ze namelijk gewoon zelf !

Uwhuisveilig nog maar eens gebeld en alles uitgelegd, of ik maar even alles wilde inscannen ( afschriften ) en naar hun wilde opsturen dan konden ze het checken etc, dat maar niet gedaan ik heb immers gewoon netjes betaald en bekijk het maar verder.

Een maand later weer een incassobrief van uwhuisveilig voor het bedrag van 29,95. Ik bleek een achterstand te hebben in de abonnementskosten, raar want die betaalde ik elke maand aan securitas en nooit aan uwhuisveilig.

Na flink wat heen en weer bellen naar uwhuisveilig en securitas bleek alles niet te kloppen, ik ontving een excuus brief van uwhuisveilig na een gesprek met ene mevr. Sjollema. Dus eindelijk opgelost.

Nou niet dus.Inmiddels, we schrijven eind februari 2014, heb ik weer 2 brieven van een incassobureau liggen, ik heb een achterstand van 29,95 op mijn abonnement van de meldkamer voor de maand mei 2012

En ik ontvang een incasso van 129,00 euro, Joost mag weten voor wat ik heb immers geen enkel contract met uwhuisveilig.

Weer meerdere malen gebeld, en inderdaad het is allemaal fout zegt men.Ik heb geen contract bij hun en men zal het incassobureau terug fluiten. Niet dus, nog geen week later de volgende brief van het incassobureau en weer kan ik gaan bellen.

Ik moet maar al mijn papieren inscannen en opsturen en afschriften van de bank etc gaan zoeken en maar laten zien dat uwhuisveilig geen contract heeft met mij en dat de incasso's dus onterecht zijn.

En dit alles dus al vanaf mei 2012, wat een flutbedrijf.
Kost me kapitalen aan tijd en telefoontjes ( niet dat men dat terug wilt betalen hoor nee ), sterker nog als je een beetje boos belt over weer een onterechte incasso gooien ze gewoon de hoorn erop.

En Vesting Finance heeft het er maar druk mee, al die aanmaningen sturen.
Ik zit er sterk aan te denken maar eens juridisch advies te gaan inwinnen want dit zal niet zomaar stoppen denk ik.
Zelf bellen lost niets op die mensen hebben geen plaat voor hun kop maar een heel gebouw.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door ruud_a »

zeg het incassobureau, dat ze het contract bij uw huis veilig opvragen.
en zeg dat als zij een contract kunnen laten zien, u zult betalen.
ik zie trouwens niet in, waarom u dingen zou moeten inscannen voor het incassobureau.
vertel ze gewoon dat als zij geld willen, dat zij dan moeten komen met bewijzen, dat u iets schuldig bent en dat u ze anders wel bij de rechtbank ziet.
dan kunt u gelijk een tegenvordering indienen voor de verspilde tijd en moeite.

Eddy77
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mar 2014 16:49

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door Eddy77 »

ruud_a schreef:zeg het incassobureau, dat ze het contract bij uw huis veilig opvragen.
en zeg dat als zij een contract kunnen laten zien, u zult betalen.
ik zie trouwens niet in, waarom u dingen zou moeten inscannen voor het incassobureau.
vertel ze gewoon dat als zij geld willen, dat zij dan moeten komen met bewijzen, dat u iets schuldig bent en dat u ze anders wel bij de rechtbank ziet.
dan kunt u gelijk een tegenvordering indienen voor de verspilde tijd en moeite.
Ik heb ook aangegeven niet van plan te zijn dit te gaan inscannen en opsturen, de bewijslast ligt bij uwhuisveilig lijkt mij.

Nu wil ik zelf niet moeilijk doen iedereen kan een foutje maken, maar dit speelt nu dus al bijna 2 jaar en lijkt maar niet te willen stoppen.

Er is zelfs al eens onterecht geld afgeschreven door uwhuisveilig wat ik direkt heb laten terugstorten.

Het blijkt dus als je via uwhuisveilig een systeem laat installeren en een contract tekent waar onderaan heel duidelijk vermeld staat dat je bij ondertekening Securitas machtigt om bedragen af te schrijven van je rekening, uwhuisveilig dit dus ook mag.

Zo zegt men zelf, aangezien hun het contract aanboden,geldt die machtiging ook voor hun ondanks dat dat pertinent niet vermeld staat in het contract... Lijkt me ook een erg raar zaakje.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door ruud_a »

Eddy77 schreef:
ruud_a schreef:zeg het incassobureau, dat ze het contract bij uw huis veilig opvragen.
en zeg dat als zij een contract kunnen laten zien, u zult betalen.
ik zie trouwens niet in, waarom u dingen zou moeten inscannen voor het incassobureau.
vertel ze gewoon dat als zij geld willen, dat zij dan moeten komen met bewijzen, dat u iets schuldig bent en dat u ze anders wel bij de rechtbank ziet.
dan kunt u gelijk een tegenvordering indienen voor de verspilde tijd en moeite.
Ik heb ook aangegeven niet van plan te zijn dit te gaan inscannen en opsturen, de bewijslast ligt bij uwhuisveilig lijkt mij.

Nu wil ik zelf niet moeilijk doen iedereen kan een foutje maken, maar dit speelt nu dus al bijna 2 jaar en lijkt maar niet te willen stoppen.

Er is zelfs al eens onterecht geld afgeschreven door uwhuisveilig wat ik direkt heb laten terugstorten.

Het blijkt dus als je via uwhuisveilig een systeem laat installeren en een contract tekent waar onderaan heel duidelijk vermeld staat dat je bij ondertekening Securitas machtigt om bedragen af te schrijven van je rekening, uwhuisveilig dit dus ook mag.

Zo zegt men zelf, aangezien hun het contract aanboden,geldt die machtiging ook voor hun ondanks dat dat pertinent niet vermeld staat in het contract... Lijkt me ook een erg raar zaakje.
het lijkt me dat uw huis veilig niet mag afschrijven, want u hebt ze geen machtiging gegeven.

bovendien schrijft u dat zij toegeven dat zij het fout gedaan hebben.
als er wat veranderd zou zijn tussen de afspraken van uw huis veilig en securitas, moet u daar informatie over hebben gekregen en zou de afschrijving door securitas stopgezet moeten zijn.
dat uw huis veilig in opdracht van securitas zou afschrijven lijkt mij ook vreemd.
daar hebben zij namelijk helemaal het recht niet toe.
als u niet zou betalen, zou securitas u een deurwaarder op uw dak sturen.

wat u misschien wel kunt doen is die excuusbrief (een copie daarvan) naar het incassobureau sturen en zeggen dat dit alles is wat u aan ze kwijt wilt en dat u niet zomaar van plan bent uw betalingsgegevens aan derden (securitas) aan hen te overhandigen.
en anders tot ziens in de rechtbank.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Eddy77 schreef:Ik ben toen overgestapt naar uwhuisveilig januari 2011, aangezien de eerste leverancier niet meer bestond.

Netjes contract afgesloten voor weer 5 jaar met securitas en een kompleet nieuw alarmsysteem laten monteren via uwhuisveilig.

(...)
En ik ontvang een incasso van 129,00 euro, Joost mag weten voor wat ik heb immers geen enkel contract met uwhuisveilig.
Je bent overgestapt naar uwhuisveilig, maar je hebt geen enkel contract met ze? Dat klinkt tegenstrijdig; leg eens uit?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door ruud_a »

Ad Verkaad schreef:
Eddy77 schreef:Ik ben toen overgestapt naar uwhuisveilig januari 2011, aangezien de eerste leverancier niet meer bestond.

Netjes contract afgesloten voor weer 5 jaar met securitas en een kompleet nieuw alarmsysteem laten monteren via uwhuisveilig.

(...)
En ik ontvang een incasso van 129,00 euro, Joost mag weten voor wat ik heb immers geen enkel contract met uwhuisveilig.
Je bent overgestapt naar uwhuisveilig, maar je hebt geen enkel contract met ze? Dat klinkt tegenstrijdig; leg eens uit?
ik neem aan dat uw huis veilig alleen een installatie heeft geleverd.
dus een malig een betaling als er geen servicecontract aan vast zit.
securitas is een alarmcentrale en daar betaal je maandelijks voor.

Eddy77
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mar 2014 16:49

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door Eddy77 »

Ad Verkaad schreef:
Eddy77 schreef:Ik ben toen overgestapt naar uwhuisveilig januari 2011, aangezien de eerste leverancier niet meer bestond.

Netjes contract afgesloten voor weer 5 jaar met securitas en een kompleet nieuw alarmsysteem laten monteren via uwhuisveilig.

(...)
En ik ontvang een incasso van 129,00 euro, Joost mag weten voor wat ik heb immers geen enkel contract met uwhuisveilig.
Je bent overgestapt naar uwhuisveilig, maar je hebt geen enkel contract met ze? Dat klinkt tegenstrijdig; leg eens uit?
Je koopt een alarminstallatie in combinatie met een 5 jarig meldkamer contract. Na deze 5 jaar is het systeem van jou.
Mijn systeem vertoonde tegen die tijd nogal wat kuren dus ik wilde een nieuw systeem, hiervoor nam ik contact op met uw huisveilig, deze bieden die systemen aan en laten dit installeren door de FA groep.
Vervolgens betaal je alles dus inclusief het systeem aan securitas alert services zoals ook vermeld staat in het koopcontract.

De machtiging staat ook op naam van securitas maar blijkt dus ook te gebruiken door uw huisveilig, die hebben immers ook geld afgeschreven ermee, dit vind ik nog steeds niet kunnen.

Het lijkt er dus op dat uwhuisveilig systemen verkoopt voor securitas of zo aangezien je hen zelf niets betaald.

Eenmalig heb ik onderhoud laten plegen door FA installatiegroep, voor een 100 euro in 2013.
Die heb ik uiteraard direct betaald dus van de incasso van 129,95 is mij verder niets bekend, zelfs nooit een factuur voor gehad..

Dus heb geen contract met uw huis enkel met securitas dit geeft uw huis telefonisch ook gewoon toe, telkens bevestigen ze dan dat het niet klopt, dat de incasso erdoor geslipt is en ik geen contract met hun hebt en hun niets verschuldigd bent. Echter bevestiging hiervan krijg ik niet meer ondanks dat ik dit vraag, op die excuus brief na die ik al eerder ontving waarin men dus zegt dat ik geen incasso's meer zal krijgen.

Eddy77
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mar 2014 16:49

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door Eddy77 »

ruud_a schreef:
Ad Verkaad schreef:
Eddy77 schreef:Ik ben toen overgestapt naar uwhuisveilig januari 2011, aangezien de eerste leverancier niet meer bestond.

Netjes contract afgesloten voor weer 5 jaar met securitas en een kompleet nieuw alarmsysteem laten monteren via uwhuisveilig.

(...)
En ik ontvang een incasso van 129,00 euro, Joost mag weten voor wat ik heb immers geen enkel contract met uwhuisveilig.
Je bent overgestapt naar uwhuisveilig, maar je hebt geen enkel contract met ze? Dat klinkt tegenstrijdig; leg eens uit?
ik neem aan dat uw huis veilig alleen een installatie heeft geleverd.
dus een malig een betaling als er geen servicecontract aan vast zit.
securitas is een alarmcentrale en daar betaal je maandelijks voor.
Er is dus geen betaling aan uwhuisveilig zoals ik hierboven al zei, enkel onderhoud betaal je aan de FA groep, systeem en abonnement aan securitas.

Het is mij verder onduidelijk waar uwhuisveilig staat in dit concept, hoe of wie hun betaalt is mij een raadsel...

Securitas gaf telefonisch aan dat het allemaal aparte bedrijven zijn dus neem aan dat securitas de systemen echt verkoopt ( immers hun ontvangen het geld ervoor) en dat hun dan iets betalen aan uwhuisveilig voor de colportage.

Maar hoe dat echt zit.... wie het weet mag het vertellen ...

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door ruud_a »

De machtiging staat ook op naam van securitas maar blijkt dus ook te gebruiken door uw huisveilig, die hebben immers ook geld afgeschreven ermee, dit vind ik nog steeds niet kunnen.
het lijkt me dat als uw huis veilig een aparte onderneming is binnen een of andere organisatie samen securitas, dat zij geen recht hebben om geld af te schrijven.
ik zou uw huis veilig vragen naar hun machtiging tot afschrijven en als zij die niet kunnen laten zien, zeggen dat zij uw probleem serieus op gaan lossen, omdat u anders een klacht in zult dienen over onrechtmatige incasso's.

Eddy77
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mar 2014 16:49

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door Eddy77 »

ruud_a schreef:
De machtiging staat ook op naam van securitas maar blijkt dus ook te gebruiken door uw huisveilig, die hebben immers ook geld afgeschreven ermee, dit vind ik nog steeds niet kunnen.
het lijkt me dat als uw huis veilig een aparte onderneming is binnen een of andere organisatie samen securitas, dat zij geen recht hebben om geld af te schrijven.
ik zou uw huis veilig vragen naar hun machtiging tot afschrijven en als zij die niet kunnen laten zien, zeggen dat zij uw probleem serieus op gaan lossen, omdat u anders een klacht in zult dienen over onrechtmatige incasso's.
Na telefonisch contact hierover vertelde uwhuisveilig dat zij de machtiging ook mogen gebruiken omdat zij het contract aanboden ondanks dat heel duidelijk vermeld staat dat de machtiging op naam staat van securitas alert services.

Direct hierna (begin 2012) heb ik uwhuisveilig en hun rekening nummer laten blokkeren bij mijn bank en de bank het hele verhaal verteld, ook van de Rabobank geen duidelijk antwoord ontvangen hoe het mogelijk is dat een ander bedrijf kon afschrijven.

Maar uwhuisveilig heeft dus geprobeerd in 2011 het bedrag voor het systeem af te schrijven (nadat securitas dit al afgeschreven had ), en meermaals hebben ze geprobeerd (een enkele keer dus echt gelukt ook) om het bedrag voor het meldkamer abonnement af te schrijven terwijl securitas dit dus tegelijkertijd ook deed.

Let je even niet op betaal je dus alles dubbel, erg raar spelletje dit op 1 machtiging.....

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door ruud_a »

:oops:
Laatst gewijzigd door ruud_a op 08 mar 2014 14:51, 2 keer totaal gewijzigd.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door ruud_a »

Eddy77 schreef:
ruud_a schreef:
De machtiging staat ook op naam van securitas maar blijkt dus ook te gebruiken door uw huisveilig, die hebben immers ook geld afgeschreven ermee, dit vind ik nog steeds niet kunnen.
het lijkt me dat als uw huis veilig een aparte onderneming is binnen een of andere organisatie samen securitas, dat zij geen recht hebben om geld af te schrijven.
ik zou uw huis veilig vragen naar hun machtiging tot afschrijven en als zij die niet kunnen laten zien, zeggen dat zij uw probleem serieus op gaan lossen, omdat u anders een klacht in zult dienen over onrechtmatige incasso's.
Na telefonisch contact hierover vertelde uwhuisveilig dat zij de machtiging ook mogen gebruiken omdat zij het contract aanboden ondanks dat heel duidelijk vermeld staat dat de machtiging op naam staat van securitas alert services.


Direct hierna (begin 2012) heb ik uwhuisveilig en hun rekening nummer laten blokkeren bij mijn bank en de bank het hele verhaal verteld, ook van de Rabobank geen duidelijk antwoord ontvangen hoe het mogelijk is dat een ander bedrijf kon afschrijven.

Maar uwhuisveilig heeft dus geprobeerd in 2011 het bedrag voor het systeem af te schrijven (nadat securitas dit al afgeschreven had ), en meermaals hebben ze geprobeerd (een enkele keer dus echt gelukt ook) om het bedrag voor het meldkamer abonnement af te schrijven terwijl securitas dit dus tegelijkertijd ook deed.

Let je even niet op betaal je dus alles dubbel, erg raar spelletje dit op 1 machtiging.....
zeg ze maar dat zij een eigen machtiging moeten hebben, maar dat u volledig bereid bent dit middels een klacht van misbruik van incassomachtiging te onderzoeken, als zij denken dat dit niet zo is.
geef ze vervolgens de keus tussen serieus werk maken van uw probleem, of de incasso te laten onderzoeken.

Boogschutter010
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2014 17:17

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door Boogschutter010 »

Hallo, ook maar aan gemeld op deze site, dankzij deze site heb ik op tijd het contract kunnen opzeggen van Uw Huis Veilig! Heb netjes een brief ontvangen dat het contract op gezegd was. Voor zo ver ok niks aan de hand! Dat was 3-7-2013. Nu vandaag kreeg ik een factuur van een storing aan de accu, er zou een bedrag van €25- af geschreven worden voor de gemaakte kosten. Het leukste is nog dat ik niet op huis nummer 38V woont maar op 38C en heb ook geen diensten van hun. Hoe komt het dan dat ik moet betalen?. Gebeld en dan vermelden dat er 2 Namen staan genoteerd op die straat, ik woon al 15 jaar daar en ben de enige met zo'n achter naam? Volgens mij zijn ze gek of begrijpen het niet. Ik betaal geen stuiver, heb niks van hun in huis, omdat ik op dit forum heel veel slechts gehoord over dat bedrijf. Gelukkig op tijd kunnen af zeggen en heb alle papieren hier in me bezit, dus incasso komt u maar ! Die dame vond het vreemd dat ik een beetje boos was. Hopelijk komt het op een goed af handeling.-Ben erg boos en voelt niet goed! :evil:

Ik hou up de hoogte en A.U.B TRAP NIET IN DIE MOOIE PRAATJES, GEEF DIE €500- UIT AAN EEN ANDER ALARM SYSTEEM, DE DOE HET ZELF ZAKEN HEBBEN NET ZO EVEN GOEDE ALARM SYSTEMEN!

Kewitash
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2014 13:03

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door Kewitash »

Hallo allemaal,
Ik heb me maar ook aangemeld.
Ik heb de laatste tijden ook problemen met Uwhuisveilig.
Ze halen zomaar geld van mijn rekening.
Bel je ze en zeggen ze " gaan onderzoeken en je wordt terug gebeld" NEE dus ... Moet je zelf achteraan gaan. Ik zie dat zoveel mensen problemen mee hebben. Kan TROS RADAR niet iets voor ons betekenen????

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door snepke »

Kewitash schreef: Ze halen zomaar geld van mijn rekening.
Terugboeken.
Was ik snel klaar mee, gewoon terugboeken , en als ze aan de gang blijven een blokkade voor hun.

ikzelf31
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2013 16:18

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door ikzelf31 »

Eddy77 schreef:
ruud_a schreef:zeg het incassobureau, dat ze het contract bij uw huis veilig opvragen.
en zeg dat als zij een contract kunnen laten zien, u zult betalen.
ik zie trouwens niet in, waarom u dingen zou moeten inscannen voor het incassobureau.
vertel ze gewoon dat als zij geld willen, dat zij dan moeten komen met bewijzen, dat u iets schuldig bent en dat u ze anders wel bij de rechtbank ziet.
dan kunt u gelijk een tegenvordering indienen voor de verspilde tijd en moeite.
Ik heb ook aangegeven niet van plan te zijn dit te gaan inscannen en opsturen, de bewijslast ligt bij uwhuisveilig lijkt mij.

Nu wil ik zelf niet moeilijk doen iedereen kan een foutje maken, maar dit speelt nu dus al bijna 2 jaar en lijkt maar niet te willen stoppen.

Er is zelfs al eens onterecht geld afgeschreven door uwhuisveilig wat ik direkt heb laten terugstorten.

Het blijkt dus als je via uwhuisveilig een systeem laat installeren en een contract tekent waar onderaan heel duidelijk vermeld staat dat je bij ondertekening Securitas machtigt om bedragen af te schrijven van je rekening, uwhuisveilig dit dus ook mag.

Zo zegt men zelf, aangezien hun het contract aanboden,geldt die machtiging ook voor hun ondanks dat dat pertinent niet vermeld staat in het contract... Lijkt me ook een erg raar zaakje.
bij ons is er ook geld afgeschreven omdat wij een rekening niet betaald zouden hebben.
eerst kregen we een herinnering waarop ik heb gereageerd met de datum die op onze bankafschrift stond, toen kregen we een aanmaning waarop ik weer gereageerd heb en toen is bevestigt dat wij inderdaad betaald hadden.
een week later zien wij op het bankafschrift dat het geld gewoon van onze rekening afgehaald is.
via de bank hebben we het geld terug gehaald en de machtiging ingetrokken.

Holliday
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:44

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door Holliday »

Hallo wil ook even mijn verhaal kwijt betreffende uw huis veilig
Heb nu sinds een jaar het alarm systeem in mijn huis . De problemen begonnen al toen de montuur de installatie kwam maken. Er was met de verkoper afgesproken dat er 3 telefoonnummers moeten zijn voor de meldkamer de monteur moest er 4 hebben. Een week na de installatie moest ik zelf gaan bellen wanneer ik geregistreerd werd bij de meldkamer. Volgende probleem nu moesten er 5 telefoonnummers zijn. Dit houd voor mijn gevoel in dat voordat securitas actie onderneemt eerst de telefoonnummers worden gebeld die ik op geef dus mijn vrienden en familie moeten de confrontatie met de eventuele inbreker aan gaan. toen kwam het volgende probleem wij hebben kaartjes gekregen met een code erop aangezien wij alleen maar mobiele nummers hebben op gegeven word niet om deze code gevraagd ze gaan er van uit dat ik en mijn vrienden en kennissen altijd onze mobiel bij hebben en niet thuis hebben laten liggen dus de inbreker pakt mijn telefoon en zegt hallo is alles goed en gaan er van uit dat het een van ons was. Betreft incasso deze loopt ook niet zoals het hoort de ene keer boeken ze af rond de twintigste van de maand dan weer begin van de maand zodanig dat we geen overzicht meer hebben wat we betalen. Er zijn diverse mensen bij me geweest en diverse aan de telefoon gehad die beterschap beloofde en de problemen zouden oplossen helaas zijn ze koppig luisteren niet naar de klant en gaan door zoals hun het goed dunkt. Ik ben er van overtuigd dat er nog meerdere problemen zijn maar wil het hier even bij laten komen misschien in een later stadium
Mvrgr Hans

sandor1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2014 08:57

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door sandor1970 »

Ga nooit in zee met uw Huis Veilig!!!! een en al ellende. wij hebben het ons in oktober 2012 aan de deur aan laten smeren maar na 2 maanden waren we er al klaar mee....er werden dubbele bedragen afgeschreven het maandbedrag klopte niet iedere keer wat gelukkig konden we onder het contract uit omdat er op het contract niet stond dat het voor 5 jaar was afgesloten. alle verdere kosten werden ons kwijtgescholden en het systeem zou kosteloos verwijderd worden.dat is gebeurt in januari 2013.
Een paar maanden geleden kregen we uit het niets weer een rekening voor jaarlijks onderhoud wij weer bellen het was natuurlijk weer een systeemfoutje en we zouden definitief uit het klantenbestand geschreven worden.
Nu anderhalf jaar later kijk ik vanmorgen op mijn rekening en wat zag ik er was €135,00 demontage kosten afgeschreven door uw Huis Veilig!!!! Witheet werd ik gelijk het bedrag terug laten boeken en om 8:30 gelijk gaan bellen met uw Huis Veilig en jawel u raad het al het was natuurlijk weer een systeemfoutje....terwijl we niet meer in het systeem horen te staan.Het enige wat ze zeggen is sorry het is een foutje maar dit was de druppel en zet nu dit verhaal hier neer. Dus wees gewaarschuwd Uw Huis Veilig bezorgt je alleen maar ellende!!En je komt heel moeilijk van ze af!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sandor1970 schreef:.......... onder het contract uit omdat er op het contract niet stond dat het voor 5 jaar was afgesloten. alle verdere kosten werden ons kwijtgescholden en het systeem zou kosteloos verwijderd worden.dat is gebeurt in januari 2013...

.....Nu anderhalf jaar later kijk ik vanmorgen op mijn rekening en wat zag ik er was €135,00 demontage kosten afgeschreven door uw Huis Veilig!
....terwijl we niet meer in het systeem horen te staan.Het enige wat ze zeggen is sorry het is een foutje ..
Ik zou dit bij de bank melden - want "foutje" of niet, men incasseert zonder machtiging - en dat is diefstal/ incassofraude. Meld dit ook als zodanig bij de bank - en geef duidelijk aan dat per Januari 2013 er geen overeenkomst meer is, en dus ook geen incassomachtiging meer is - en men dus incasseert op basis van een ingetrokken machtiging. Verzoek ook om een 'selectieve blokkade' voor het rekeningnummer van het bedrijf - met als reden 'onrechtmatige incassso`s' - dit kan je het beste persoonlijk bij je bankkantoor aanvragen (ID en bankpas mee!)

Ruffnekk
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2014 15:09

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door Ruffnekk »

Ik wil hier ook nog even op reageren en mijn ervaringen met UHV delen. Ik ben inmiddels al ruim een jaar bezig om mijn rekeningnummer gewijzigd te krijgen... vandaag heb ik het eindelijk zo ver dat ik voortaan een factuur per mail krijg, die ik dan zelf kan betalen, aangezien zij al meer dan een jaar geen incasso hebben gedaan. Ik baal wel dat ik nu een jaar lang 30 euro per maand moet gaan inhalen omdat UHV te incompetent is om hun administratie te regelen. Ik heb in de loop der tijd al vier keer een mail gekregen met de mededeling dat mijn rek.nr. nu ECHT gewijzigd is, maar helaas, toen ik vandaag belde stond nog steeds mijn oude, niet bestaande, rek.nr. in hun systeem... beetje triest hoor. Aan de andere kant heb ik gelukkig niet te maken met incassobureau´s of andere extra kosten hierdoor, dus dat valt dan weer mee.

Afgezien van deze problemen liepen wij ook tegen het probleem aan van het onderhoudscontract. De beste man die ons het systeem aan huis heeft verkocht verzekerde ons dat wij alleen € 320,00 voor het systeem zouden betalen en dan € 30,00 per maand voor Securitas en dat alle onderhoud door UHV geheel kostenloos geregeld zou worden. Ik wou dat ik dat gesprek had opgenomen, want niks blijkt minder waar te zijn. Toen we na ongeveer een jaar om 3 uur ´s nachts uit bed gebeld werden omdat de batterijen van een bewegingsmelder leeg waren, bleek dat er voorrijkosten en arbeidsloon berekend zouden worden voor het plaatsen van nieuwe batterijen. Dit heb ik dus gewoon zelf gedaan in overleg met Securitas, die de meldingen een paar uur zou uitschakelen. Prima geregeld, maar ik voelde me wel genaaid. Zeker toen later bleek dat er een printplaat van het kastje dat verbonden is met internet vervangen moest worden... hiervoor moesten wij € 135,00 euro betalen. Dat ik uiteindelijk maar gedaan, maar achteraf heb ik daar wel spijt van, want we worden continue gebeld door Securitas dat er geen verbinding is met de centrale, terwijl ons internet gewoon goed werkt.

Vandaag blijkt diezelfde printplaat weer vervangen te moeten worden en ik pas ervoor. Dan maar geen verbinding met de centrale. Als het alarm gaat dan hoor ik zelf wel.

Wij gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwe woning, waar rondom rolluiken gemonteerd zijn en ook een "lokale" alarminstallatie aanwezig is. Het alarm van UHV wordt dus volledig overbodig... ik heb hun dat ook verteld, maar krijg de mededeling dat het contract tot 2017 loopt en ik er niet onderuit kan. Weet iemand of dat echt zo is? Bestaat er geen clausule of wet die zoiets regelt, dat wanneer een produkt overbodig wordt een contract kan vervallen?

Gesloten