LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door Hond2 »

Zo'n 14 maanden geleden heb ik online een stofzuiger gekocht.
Nu is de slang kapot gegaan en de fabrikant die ik een mail had gestuurd daarover beweert dat zij voor gevallen van slijtage geen garantie kunnen verlenen.
Dat zou ik kunnen begrijpen als hij 5 jaar gebruikt zou zijn, maar na iets meer dan een jaar normaal gebruik?
Ik mag toch verwachten dat een stofzuigerslang langer mee gaat of zie ik dat fout?
Heb in een antwoord al min of meer het zelfde aangegeven en wacht hun reactie af, maar zou ik verder nog iets kunnen doen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het was toch geen Miele?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door ruud_a »

Hond2 schreef:Zo'n 14 maanden geleden heb ik online een stofzuiger gekocht.
Nu is de slang kapot gegaan en de fabrikant die ik een mail had gestuurd daarover beweert dat zij voor gevallen van slijtage geen garantie kunnen verlenen.
Dat zou ik kunnen begrijpen als hij 5 jaar gebruikt zou zijn, maar na iets meer dan een jaar normaal gebruik?
Ik mag toch verwachten dat een stofzuigerslang langer mee gaat of zie ik dat fout?
Heb in een antwoord al min of meer het zelfde aangegeven en wacht hun reactie af, maar zou ik verder nog iets kunnen doen?
dat hangt er een beetje van af hoe er met die slang is omgegaan lijkt me.
als die stofzijger in een te kleine ruimte wordt opgeborgen en de slang niet netjes rond opgerold in die kast wordt opgeborgen, kan die stuk gaan.
maar dat is vanaf mijn computer in ieder geval niet te zien.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Over welk merk heb je het en hoe duur was de stofzuiger bij aankoop ?

Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door Hond2 »

Er is altijd normaal met de slang omgegaan, dus er is niet hard aan getrokken of zo en hij is altijd goed en netjes opgeborgen met voldoende buigruimte voor de slang.

@Chocomelk: het is geen dure stofzuiger maar ook geen goedkoop prul.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hond2 schreef:Er is altijd normaal met de slang omgegaan, dus er is niet hard aan getrokken of zo en hij is altijd goed en netjes opgeborgen met voldoende buigruimte voor de slang.

@Chocomelk: het is geen dure stofzuiger maar ook geen goedkoop prul.
Welk merk is het ?
Kun je geen stofzuigerslang aankomen bij Handy-man, die hebben vele dingen of kunnen
het misschien bestellen van een ander merk wat er ook op past ?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door eleven »

Op de markt is een nieuwe slang voor klein geld te krijgen.
Misschien toch onbewust de slang beschadigd

Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door Hond2 »

Natuurlijk kan ik een slang kopen bij een onderdelenwinkel of zo, maar daar gaat het me niet om.
Ik vind dat een fabrikant zich er wel gemakkelijk af maakt door te zeggen dat een slang al na iets meer dan een jaar aan zoveel slijtage onderhevig is dat hij afscheurt terwijl er altijd normaal mee om is gegaan.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door eleven »

Hond2 schreef:Natuurlijk kan ik een slang kopen bij een onderdelenwinkel of zo, maar daar gaat het me niet om.
Ik vind dat een fabrikant zich er wel gemakkelijk af maakt door te zeggen dat een slang al na iets meer dan een jaar aan zoveel slijtage onderhevig is dat hij afscheurt terwijl er altijd normaal mee om is gegaan.
Dus de slang is aan de mond bij de ingang van de stofzuiger afgescheurd of op een andere plek?


kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door kokka »

Hond2 schreef:Natuurlijk kan ik een slang kopen bij een onderdelenwinkel of zo, maar daar gaat het me niet om.
Ik vind dat een fabrikant zich er wel gemakkelijk af maakt door te zeggen dat een slang al na iets meer dan een jaar aan zoveel slijtage onderhevig is dat hij afscheurt terwijl er altijd normaal mee om is gegaan.
ik kan me voorstellen dat de verkoper stelt dat het wel schade van buitenaf moet zijn.
ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe je het voor elkaar hebt gekregen om die slang af te laten scheuren. heb je hem opgetild aan de slang, of bleef de stofzuiger ergens hangen en heb je er een flinke ruk aan gegeven?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Productiefouten openbaren zich meestal wel wat sneller dan na 14 maanden, zeker als het een belast onderdeel betreft als een stofzuigerslang. Ik begrijp wel dat ze denken aan slijtage, en de schone taak voor jou is om te bewijzen dat dit niet zo is.

Dat je zegt dat het niet zo is, is begrijpelijk, want je wilt wilt wat van ze, dus dat zal je toch echt met enig bewijs moeten staven lijkt om die uitspraak enig gewicht toe te kunnen kennen. Dat lijkt me in ieder geval hun insteek, als ze alles en iedereen maar op hun woord zouden geloven, waren ze snel failliet, want er zijn helaas ook mensen die eigen fouten onder de garantie willen laten vallen.

Ik heb even snel op de site van handyman gekeken, en stofzuigerslangen zijn er te koop vanaf 10 euro voor een generiek stuk slang, tot 30 à 40 euro voor een originele merkslang met handvat etc.

Je kan je afvragen of dit hele gevecht, wat het zo te lezen gaat worden, die paar tientjes waard is.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Als de slang bij begin of eind is gescheurd kun je die wel weer opnieuw bevestigen, en anders bij kringloop kijken koop je voor een euro wel weer een andere slang.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Hond2 schreef:Zo'n 14 maanden geleden heb ik online een stofzuiger gekocht.
Nu is de slang kapot gegaan en de fabrikant die ik een mail had gestuurd daarover beweert dat zij voor gevallen van slijtage geen garantie kunnen verlenen.
Dat zou ik kunnen begrijpen als hij 5 jaar gebruikt zou zijn, maar na iets meer dan een jaar normaal gebruik?
Ik mag toch verwachten dat een stofzuigerslang langer mee gaat of zie ik dat fout?
Heb in een antwoord al min of meer het zelfde aangegeven en wacht hun reactie af, maar zou ik verder nog iets kunnen doen?
U moet bij de verkoper (de online shop) zijn en niet bij de fabrikant.
Dat gezegd hebbende...
Dit is geen normale slijtage, want dan zou dat bij elke stofzuiger het geval moeten zijn. Zoiets kan sowieso niet per telefoon of email worden beoordeeld.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Chocomelk schreef:Over welk merk heb je het en hoe duur was de stofzuiger bij aankoop ?
Dit is geen relevante vraag. De relevante vraag is of het om normale slijtage gaat of dat de fabrikant zoals zo vaak dit gebruikt om er onderuit te komen.

Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door Hond2 »

sjohie schreef:Productiefouten openbaren zich meestal wel wat sneller dan na 14 maanden, zeker als het een belast onderdeel betreft als een stofzuigerslang. Ik begrijp wel dat ze denken aan slijtage, en de schone taak voor jou is om te bewijzen dat dit niet zo is.

Dat je zegt dat het niet zo is, is begrijpelijk, want je wilt wilt wat van ze, dus dat zal je toch echt met enig bewijs moeten staven lijkt om die uitspraak enig gewicht toe te kunnen kennen. Dat lijkt me in ieder geval hun insteek, als ze alles en iedereen maar op hun woord zouden geloven, waren ze snel failliet, want er zijn helaas ook mensen die eigen fouten onder de garantie willen laten vallen.

Ik heb even snel op de site van handyman gekeken, en stofzuigerslangen zijn er te koop vanaf 10 euro voor een generiek stuk slang, tot 30 à 40 euro voor een originele merkslang met handvat etc.

Je kan je afvragen of dit hele gevecht, wat het zo te lezen gaat worden, die paar tientjes waard is.
Dit is geen produktiefout maar gewoon een slecht produkt en dat is iets heel anders.
Je mag toch verwachten dat een stofzuigerslang wat langer mee gaat bij normaal gebruik?
Daarbij komt nu een heel erg rigide opstelling van de fabrikant die inderdaad ergens onderuit wil komen zoals het nu lijkt.
Ik heb nu ook contact opgenomen met de webshop en zij gaan e.e.a. voor me uitzoeken.

Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door Hond2 »

olaf79 schreef: Dit is geen relevante vraag. De relevante vraag is of het om normale slijtage gaat of dat de fabrikant zoals zo vaak dit gebruikt om er onderuit te komen.
Juist.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door dhc »

Hond2 schreef:
olaf79 schreef: Dit is geen relevante vraag. De relevante vraag is of het om normale slijtage gaat of dat de fabrikant zoals zo vaak dit gebruikt om er onderuit te komen.
Juist.
Tja.u kunt nu wel "juist" roepen maar daar bereikt u niets mee. Na 14 maanden dient u aan te tonen dat het product niet goed is. Dat kunt u niet en het gevecht met de fabrikant gaat u niet winnen. Verder is u al verteld dat u niet bij de fabrikant maar bij de leverancier moet zijn.
We kunnen het -tig keer herhalen maar voor een tientje heb je een andere slang...

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door eleven »

dhc schreef:
Hond2 schreef:
olaf79 schreef: Dit is geen relevante vraag. De relevante vraag is of het om normale slijtage gaat of dat de fabrikant zoals zo vaak dit gebruikt om er onderuit te komen.
Juist.
Tja.u kunt nu wel "juist" roepen maar daar bereikt u niets mee. Na 14 maanden dient u aan te tonen dat het product niet goed is. Dat kunt u niet en het gevecht met de fabrikant gaat u niet winnen. Verder is u al verteld dat u niet bij de fabrikant maar bij de leverancier moet zijn.
We kunnen het -tig keer herhalen maar voor een tientje heb je een andere slang...

Zelf nog voor minder, want aan deze mogelijkheid had ik zelf nog niet gedacht.
Slobberbone schreef:Als de slang bij begin of eind is gescheurd kun je die wel weer opnieuw bevestigen, en anders bij kringloop kijken koop je voor een euro wel weer een andere slang.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door hawkwind »

Hond2 schreef:Zo'n 14 maanden geleden heb ik online een stofzuiger gekocht.
Nu is de slang kapot gegaan en de fabrikant die ik een mail had gestuurd daarover beweert dat zij voor gevallen van slijtage geen garantie kunnen verlenen.
Dat zou ik kunnen begrijpen als hij 5 jaar gebruikt zou zijn, maar na iets meer dan een jaar normaal gebruik?
Ik mag toch verwachten dat een stofzuigerslang langer mee gaat of zie ik dat fout?
Heb in een antwoord al min of meer het zelfde aangegeven en wacht hun reactie af, maar zou ik verder nog iets kunnen doen?
Duidelijk een b of c merk dus.
Had maar een DYSON gekocht , 5 jaar VOLLEDIGE garantie(ook op die slang).
Maar ja, consumenten vinden een stofzuiger van meer dan 200 euro te duur.
De Dyson van ons werkt btw al 7 jaar naar volle tevredenheid.
Een stofzuigerslang kan btw NIET slijten , maar door ondeskundig(lees grof) gebruik wel scheuren.....

Gesloten