LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Flex-tickets van Transavia
Flex-tickets van Transavia
Transavia laat klanten tijdens het omboeken te veel betalen. Klanten die hebben gekozen voor ‘Flex Onbeperkt’ betalen eenmalig 7 euro. Daarmee voorkomen ze dat ze 50 euro moeten betalen als ze onverhoopt willen omboeken. Voor jouw nieuwe (Flex-)ticket betaal je vervolgens echter de hoofdprijs in vergelijking met reguliere tickets. Radar gaat de landingsbaan op om uit te vinden hoe flexibel Transavia werkelijk is.
Maandag 17 februari in Radar, om 21:20 bij de TROS op Nederland 1
Maandag 17 februari in Radar, om 21:20 bij de TROS op Nederland 1
Re: Flex-tickets van Transavia
@Trosradar, dat is een heeeeeeel gevaarlijk plan wat u heeft, ik kan u alleen maar adviseren om dit niet te doen! U zou er beter aan doen om Transavia per mail of telefonisch te benaderen.TROS Radar schreef:Radar gaat de landingsbaan op om uit te vinden hoe flexibel Transavia werkelijk is.
Maandag 17 februari in Radar, om 21:20 bij de TROS op Nederland 1
Re: Flex-tickets van Transavia
ik denk niet dat het ze gaat lukken op die landingsbaan terecht te komen.
tenminste als ze niet in een vliegtuig zitten.
anders worden ze voor die tijd wel opgepakt.
tenminste als ze niet in een vliegtuig zitten.
anders worden ze voor die tijd wel opgepakt.
Re: Flex-tickets van Transavia
Ben benieuwd want ik vlieg veel met ze ( bijna twee-wekelijks in de winter, elke winter) voor m'n werk en heb een aantal keer moeten omboeken (mèt Flex) maar nooit iets van gemerkt. Het enige is dat je niks terug krijgt als de nieuwe ticket goedkoper is maar dat lijkt me niet zo'n punt. Bijbetalen? Ooit eens een keertje €30 voor het keizen van een ochtendvlucht ipv een avond en een keer €50 voor het volledig omgooien van een reis, 3 weken verzetten, zowel héén als terug.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 dec 2010 18:30
Re: Flex-tickets van Transavia
Niet alleen de flextickets kunnen duur uitvallen
Op 28 februari heb ik Barcelona geboekt voor 10 april de prijs was toen gestegen naar 90 euro enkele reis
15 februari heb nogmaals gescheckt en was de prijs weer gezakt naar 70 euro enkele reis.
Het lijkt wel of ze je volgen als je regelmatig een bepaalde vlucht bekijkt en die dan verhogen in prijs.
Op 28 februari heb ik Barcelona geboekt voor 10 april de prijs was toen gestegen naar 90 euro enkele reis
15 februari heb nogmaals gescheckt en was de prijs weer gezakt naar 70 euro enkele reis.
Het lijkt wel of ze je volgen als je regelmatig een bepaalde vlucht bekijkt en die dan verhogen in prijs.
Re: Flex-tickets van Transavia
Waarom zouden ze de prijs verhogen als je vaker naar een vlucht hebt gekeken? Dan neemt toch alleen de kans toe dat je afziet van de aankoop? Er zullen niet veel mensen zijn die niet boeken omdat het ticket te goedkoop is. Wat wel zou kunnen is dat doordat de tijd tussen boeken en vlucht korter wordt de prijs stijgt omdat het aantal verkochte tickets boven de forecast ligt.
Re: Flex-tickets van Transavia
Niet alleen Transavia doet dit, Vliegwinkel.nl kan er ook wat van
Op de website van de Telegraaf staat een zeer grote advertentie van Vliegwinkel.nl, hartstikke mooi 25% korting op alle vluchten.
Maar graag wijs ik u op het volgende
Ticket kost € 113,89, krijg 25% korting, prijs wordt € 93,29, maar uiteindelijk betaal ik mijn eigen korting € 21,00 boekingskosten en misschien nog € 6,99 vliegticketgarantie.
Wie is er nu misleidend bezig.
Kosten : Amsterdam - Londen - Amsterdam
1 X Volwassene(n)
Ticketprijs € 113,89
Korting 25% € 31,10
Kosten € 93,29
Boekingskosten vlucht € 21,00
Vliegticketgarantie Info
Ja Nee
Dan kunnen ze wel zeggen ja die kosten zijn altijd verplicht en het kost ons ook geld om tickets te printen, maar als ik deze zelfde reis boek via Skyscanner ben ik goedkoper uit zonder boekingskosten !!!
Op de website van de Telegraaf staat een zeer grote advertentie van Vliegwinkel.nl, hartstikke mooi 25% korting op alle vluchten.
Maar graag wijs ik u op het volgende
Ticket kost € 113,89, krijg 25% korting, prijs wordt € 93,29, maar uiteindelijk betaal ik mijn eigen korting € 21,00 boekingskosten en misschien nog € 6,99 vliegticketgarantie.
Wie is er nu misleidend bezig.
Kosten : Amsterdam - Londen - Amsterdam
1 X Volwassene(n)
Ticketprijs € 113,89
Korting 25% € 31,10
Kosten € 93,29
Boekingskosten vlucht € 21,00
Vliegticketgarantie Info
Ja Nee
Dan kunnen ze wel zeggen ja die kosten zijn altijd verplicht en het kost ons ook geld om tickets te printen, maar als ik deze zelfde reis boek via Skyscanner ben ik goedkoper uit zonder boekingskosten !!!
Re: Flex-tickets van Transavia
rayadam schreef:Niet alleen Transavia doet dit, Vliegwinkel.nl kan er ook wat van
Op de website van de Telegraaf staat een zeer grote advertentie van Vliegwinkel.nl, hartstikke mooi 25% korting op alle vluchten.
Maar graag wijs ik u op het volgende
Ticket kost € 113,89, krijg 25% korting, prijs wordt € 93,29, maar uiteindelijk betaal ik mijn eigen korting € 21,00 boekingskosten en misschien nog € 6,99 vliegticketgarantie.
Wie is er nu misleidend bezig.
Kosten : Amsterdam - Londen - Amsterdam
1 X Volwassene(n)
Ticketprijs € 113,89
Korting 25% € 31,10
Kosten € 93,29
Boekingskosten vlucht € 21,00
Vliegticketgarantie Info
Ja Nee
Dan kunnen ze wel zeggen ja die kosten zijn altijd verplicht en het kost ons ook geld om tickets te printen, maar als ik deze zelfde reis boek via Skyscanner ben ik goedkoper uit zonder boekingskosten !!!
dan weet u dus waar u de volgende keer uw tickets moet kopen.
iedere winkel bepaalt zijn eigen prijzen.
en die boekingskosten zijn er waarschijnlijk inderdaad ook zonder die actie van 25% korting.
dus aangenomen dat ze de ticketprijzen niet eerst met 50% hebben verhoogd, om u daarna 25% korting te geven, krijgt u inderdaad 25% korting op de ticketprijzen.
en wees eerlijk, als die boekingskosten er niet waren en je van die 113,89 euro eerst de luchtvaartmaatschappij nog moet betalen.
hoeveel zou je dan nog kunnen verdienen aan een ticket?
Re: Flex-tickets van Transavia
We hebben een huis in Spanje en gaan er een paar keer per jaar naar toe. ‘Waarom gaan jullie steeds met Vueling en niet met Transavia?’, vroeg een goede vriendin. Tja, waarom eigenlijk, ‘omdat we altijd heel correct en soepel worden behandeld en ze zijn heel vriendelijk tegen gezinnen met kleine kinderen’ reageerde ik.
Even later dachten mijn vrouw en ik: laten we deze keer bij Transavia boeken. Na de boeking heb ik telefonisch contact opgenomen met de vraag: we hebben twee kleine kinderen én een baby. Uit ervaring weten we dat de kinderen tijdens een vlucht van 3 uur vaker naar de WC willen. Graag willen we 4 stoelen naast elkaar om andere mensen niet lastig te vallen. Reserveringskosten zijn natuurlijk geen probleem. Moeten we deze stoelen van tevoren on line reserveren? Het antwoord was duidelijk: “Voor de baby’s zijn speciale stoelen aangewezen. Online reserveren is niet nodig. Als jullie op tijd bij de incheckbalie zijn, worden jullie op een rij geplaatst, we zetten families niet op verschillende rijen.”
Vlak voor de incheckbalie aangesproken door drie vrij jonge dames. Ze wilden onze handbagage wegen. Een van de tassen was 300 gram te zwaar, zeiden ze, terwijl ze onderling hevig discussieerden of dat wel een probleem was! 300 gram is waarschijnlijk de afwijking van de weegschaal, zei ik, ik heb de tassen thuis gewogen. Een deel van de inhoud van een van de tassen moest de koffer in. Met twee kinderen en een baby in de hand, hebben we de tas en koffer op de grond open moeten maken.
De grondstewardess achter de incheckbalie hoorde mijn verzoek over de stoelen en het advies van de ‘call center’ van Transavia aan en wees ons vervolgens 4 stoelen aan op 2 verschillende rijen. “Meneer u heeft niet met mij gesproken en ik weet niet wat ze daar tegen u hebben gezegd, deze stoelen zijn al voor u gereserveerd, meer kan ik niet doen.” Op mijn reactie dat ze daar niet namens zichzelf zat en dat de geüniformeerde medewerkers toch namens hun bedrijf spreken, verwees ze mij naar een meneer achter een van de incheckbalies tegenover haar. Deze meneer kon ook niets doen: “sorry het vliegtuig zit vol”. Wel gaf hij mij opvoedkundig advies om mijn kinderen stevig toe te spreken dat ze op hun stoel moesten zitten. Het was absoluut niet de bedoeling dat de kinderen in de gangpad heen en weer liepen. Gefrustreerd en gestresseerd zijn we naar de gate gegaan.
De kinderen droegen hun 2 kleine rugzakjes (2.5 liter) met een paar speelgoed voor in het vliegtuig (uit een van de handbagages gehaald). Bij de gate in de rij werd ik aangesproken door een jonge dame in Transavia uniform. We hadden 5 handbagage terwijl we 4 stoelen hadden. Dat kon niet. Het maakte ook niets uit dat de rugzakjes 5 minuten later in het vliegtuig weer uit een van de handbagages kwamen. Omdat het langzaam bijna een komische sketch werd, hebben we de rugzakjes van de kinderen weer in onze handbagage gestopt.
In het vliegtuig, bleken de stoelen aan de gangpad tot overmaat van ramp bezet te zijn door twee vrij forse heren die snel in slaap vielen. Het ging niet. Omdat mijn vrouw met de baby zat, moest ik ook opstaan om met ieder kind naar de wc te gaan.
In Malaga aangekomen, bleken de kinderen natte broeken te hebben. Snel naar de bagage om schone kleren te halen. Toen de bagage aankwam bleek de rits van de koffer open en de zak met de kleren van de kinderen er uitgevallen. We stonden om 8 uur ‘s avonds gestrestst op het vliegveld van Malaga met kinderen die schoongemaakt moesten worden zonder kleren. Dan even de autostoel voor de baby van de band halen (deze hadden we meegenomen om in Spanje achter te laten) om snel de stad in te gaan om voor de kinderen kleren te kopen. De autostoel bleek ook vernield te zijn: de hoes met zachte isolatiemateriaal was er vanaf gerukt zodat alleen de harde plastic over was. Daar kon geen baby in.
U begrijpt het wel: voor ons is de keuze niet zo moeilijk bij welke maatschappij we onze Spanjevlucht in juli zullen boeken.
Even later dachten mijn vrouw en ik: laten we deze keer bij Transavia boeken. Na de boeking heb ik telefonisch contact opgenomen met de vraag: we hebben twee kleine kinderen én een baby. Uit ervaring weten we dat de kinderen tijdens een vlucht van 3 uur vaker naar de WC willen. Graag willen we 4 stoelen naast elkaar om andere mensen niet lastig te vallen. Reserveringskosten zijn natuurlijk geen probleem. Moeten we deze stoelen van tevoren on line reserveren? Het antwoord was duidelijk: “Voor de baby’s zijn speciale stoelen aangewezen. Online reserveren is niet nodig. Als jullie op tijd bij de incheckbalie zijn, worden jullie op een rij geplaatst, we zetten families niet op verschillende rijen.”
Vlak voor de incheckbalie aangesproken door drie vrij jonge dames. Ze wilden onze handbagage wegen. Een van de tassen was 300 gram te zwaar, zeiden ze, terwijl ze onderling hevig discussieerden of dat wel een probleem was! 300 gram is waarschijnlijk de afwijking van de weegschaal, zei ik, ik heb de tassen thuis gewogen. Een deel van de inhoud van een van de tassen moest de koffer in. Met twee kinderen en een baby in de hand, hebben we de tas en koffer op de grond open moeten maken.
De grondstewardess achter de incheckbalie hoorde mijn verzoek over de stoelen en het advies van de ‘call center’ van Transavia aan en wees ons vervolgens 4 stoelen aan op 2 verschillende rijen. “Meneer u heeft niet met mij gesproken en ik weet niet wat ze daar tegen u hebben gezegd, deze stoelen zijn al voor u gereserveerd, meer kan ik niet doen.” Op mijn reactie dat ze daar niet namens zichzelf zat en dat de geüniformeerde medewerkers toch namens hun bedrijf spreken, verwees ze mij naar een meneer achter een van de incheckbalies tegenover haar. Deze meneer kon ook niets doen: “sorry het vliegtuig zit vol”. Wel gaf hij mij opvoedkundig advies om mijn kinderen stevig toe te spreken dat ze op hun stoel moesten zitten. Het was absoluut niet de bedoeling dat de kinderen in de gangpad heen en weer liepen. Gefrustreerd en gestresseerd zijn we naar de gate gegaan.
De kinderen droegen hun 2 kleine rugzakjes (2.5 liter) met een paar speelgoed voor in het vliegtuig (uit een van de handbagages gehaald). Bij de gate in de rij werd ik aangesproken door een jonge dame in Transavia uniform. We hadden 5 handbagage terwijl we 4 stoelen hadden. Dat kon niet. Het maakte ook niets uit dat de rugzakjes 5 minuten later in het vliegtuig weer uit een van de handbagages kwamen. Omdat het langzaam bijna een komische sketch werd, hebben we de rugzakjes van de kinderen weer in onze handbagage gestopt.
In het vliegtuig, bleken de stoelen aan de gangpad tot overmaat van ramp bezet te zijn door twee vrij forse heren die snel in slaap vielen. Het ging niet. Omdat mijn vrouw met de baby zat, moest ik ook opstaan om met ieder kind naar de wc te gaan.
In Malaga aangekomen, bleken de kinderen natte broeken te hebben. Snel naar de bagage om schone kleren te halen. Toen de bagage aankwam bleek de rits van de koffer open en de zak met de kleren van de kinderen er uitgevallen. We stonden om 8 uur ‘s avonds gestrestst op het vliegveld van Malaga met kinderen die schoongemaakt moesten worden zonder kleren. Dan even de autostoel voor de baby van de band halen (deze hadden we meegenomen om in Spanje achter te laten) om snel de stad in te gaan om voor de kinderen kleren te kopen. De autostoel bleek ook vernield te zijn: de hoes met zachte isolatiemateriaal was er vanaf gerukt zodat alleen de harde plastic over was. Daar kon geen baby in.
U begrijpt het wel: voor ons is de keuze niet zo moeilijk bij welke maatschappij we onze Spanjevlucht in juli zullen boeken.