LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankoop magnetronkopen.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mogito

Aankoop magnetronkopen.com

Ongelezen bericht door Mogito »

Afgelopen weekend heb via magnetronkopen.com een combi magnetron gekocht.
Bij levering bleek deze kapot te zijn en durf hem nu niet te gebruiken uit angst
voor kortsluiting.
Vanaf dinsdag ben ik al proberen contact met hen te krijgen via een berichtensysteem
op hun site en met hun te bellen op 06 nummer.
Tot op heden laten ze niets van hun horen, want de telefoon wordt gewoon weg gedrukt
en de belofte van dat ze na je bericht te hebben gezonden zo snel mogelijk wat van ze te
horen, komen ze niet na.
Dit ruikt naar een oplichter waar ik in getrapt ben, terwijl ik altijd zo voorzichtig ben, maar
omdat ik via ideal kon betalen had ik het gevoel dat het wel goed zat.
Ik heb (als het geen nep adres is tenminste) hun adres en bank gegevens.
Kan iemand mij raad geven wat ik hiermee kan, eventueel een terug boeking van de ideal
betaling of misschien andere tips.
Alles is welkom.

bokkel

Re: Aankoop magnetronkopen.com

Ongelezen bericht door bokkel »

ik denk ook echt dat je dat geld gewoon kwijt bent. Conform de wet is een aanbetaling van maximaal 50% toegestaan, bij deze nepshop moet je eerst betalen voordat je de goederen krijgt. Tegen de wet. En ja, dat riekt inderdaad heel erg veel naar oplichteritus

BluePill

Ongelezen bericht door BluePill »

Volgens EU wetgeving ben je beschermd, maar dan zul je een advocaat in de arm moeten nemen. Maar als het slimme oplichters zijn loop je het risico dat er simpelweg niets te halen valt. Desalniettemin je kunt altijd informatie winnen bij het juridisch loket, over hoe nu verder te handelen. Dat laatste zou ik z.s.m. achteraan gaan.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Kijk eens hier:
http://whois.domaintools.com/magnetronkopen.com
Mogelijk een telefoonnummer en in elk geval een naam.

Ook zou je de webhost (het abuse adres) een bericht kunnen sturen dat men niet bereikbaar is - en niet terugbetaald, danwel nieuw levert..

Niet geschoten...

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik snap niet dat mensen spullen zoals een magnetron bij een online winkel kopen,
Veel te veel geklooi met garanties etc. En je ziet niet eens wat je koopt.

Maar daar was TS al achter :?

Weet niet wat voor merk magnetron het is, maar meschien
als het via de winkel echt niet meer gaat kijken of er ook
direct garantie via de fabrikant mogelijk is. Maar alleen als de winkel echt doof is.

Gesloten