LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bol.com herinneringskosten
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28 sep 2012 22:20
Bol.com herinneringskosten
Hallo,
Ik heb ongeveer 30 dagen producten van bol.com gekocht, maar het was me ontgaan dat ik nog moest betalen. Nu heb ik opeens een tweede herinnering gekregen, met daarin €3,- herinneringskosten bij het factuurbedrag opgeteld. Ik heb geen eerste herinnering gekregen en in hun algemene voorwaarden staat een hele vage bepaling wat misschien betrekking heeft op herinneringskosten: "In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen." Ik word hier in elk geval niet wijzer van. Ze hebben me nooit op enige manier in kennis gesteld over eventuele bijkomende kosten, ook op de rest van de site is hier nergens wat over te lezen. Daarnaast wordt dit ook niet genoemd in de eerste e-mail met de factuur. Bovendien was de betalingstermijn 14 dagen en volgens mij moet dit volgens de wet 30 dagen zijn. Ik heb al een mail gestuurd naar bol.com en ik krijg zo'n standaardmail terug met hun procedure.
Mijn vraag is: mag Bol.com zomaar deze herinneringskosten in rekening brengen? Overtreden ze daar niet de wet mee?
Ik heb ongeveer 30 dagen producten van bol.com gekocht, maar het was me ontgaan dat ik nog moest betalen. Nu heb ik opeens een tweede herinnering gekregen, met daarin €3,- herinneringskosten bij het factuurbedrag opgeteld. Ik heb geen eerste herinnering gekregen en in hun algemene voorwaarden staat een hele vage bepaling wat misschien betrekking heeft op herinneringskosten: "In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen." Ik word hier in elk geval niet wijzer van. Ze hebben me nooit op enige manier in kennis gesteld over eventuele bijkomende kosten, ook op de rest van de site is hier nergens wat over te lezen. Daarnaast wordt dit ook niet genoemd in de eerste e-mail met de factuur. Bovendien was de betalingstermijn 14 dagen en volgens mij moet dit volgens de wet 30 dagen zijn. Ik heb al een mail gestuurd naar bol.com en ik krijg zo'n standaardmail terug met hun procedure.
Mijn vraag is: mag Bol.com zomaar deze herinneringskosten in rekening brengen? Overtreden ze daar niet de wet mee?
Re: Bol.com herinneringskosten
Leveringsvoorwaarden Bol.com:
Wanneer wij geen betaling van u ontvangen voor een (deel van de) bestelling, helpen wij u hieraan te herinneren.
•De eerste betalingsherinnering ontvangt u 14 dagen na ontvangst van uw artikel(en) per e-mail.
•Ontvangen wij geen betaling na de eerste herinnering, dan ontvangt u de tweede betalingsherinnering 14 dagen na de eerste betalingsherinnering per e-mail.
•Bij uitblijven van betaling versturen wij de derde herinnering 14 dagen na de tweede herinnering per post.
Houdt u er rekening mee dat er vanaf de tweede herinnering bijkomende kosten in rekening worden gebracht. Schriftelijke betalingsherinneringen worden verzonden naar het laatst gebruikte factuuradres in uw account.
Mogelijk is de eerste herinnering in uw spambox terecht gekomen.
Om problemen te voorkomen zou ik er voor kiezen die € 3,- maar gewoon te betalen.
Wanneer wij geen betaling van u ontvangen voor een (deel van de) bestelling, helpen wij u hieraan te herinneren.
•De eerste betalingsherinnering ontvangt u 14 dagen na ontvangst van uw artikel(en) per e-mail.
•Ontvangen wij geen betaling na de eerste herinnering, dan ontvangt u de tweede betalingsherinnering 14 dagen na de eerste betalingsherinnering per e-mail.
•Bij uitblijven van betaling versturen wij de derde herinnering 14 dagen na de tweede herinnering per post.
Houdt u er rekening mee dat er vanaf de tweede herinnering bijkomende kosten in rekening worden gebracht. Schriftelijke betalingsherinneringen worden verzonden naar het laatst gebruikte factuuradres in uw account.
Mogelijk is de eerste herinnering in uw spambox terecht gekomen.
Om problemen te voorkomen zou ik er voor kiezen die € 3,- maar gewoon te betalen.
Re: Bol.com herinneringskosten
Tegenvraag... mag u accoord gaan met de leveringsvoorwaarden tijdens bestellen (14 dagen betalingstermijn) en u er daarna niet meer aan houden ?Mijn vraag is: mag Bol.com zomaar deze herinneringskosten in rekening brengen? Overtreden ze daar niet de wet mee?
Wie is hier nu eigenlijk de fout in gegaan.. u of Bol ? Tegenwoordig heeft iedereen het meteen over "rechten" , dat schijnt in de moderne woordenboeken te staan VOOR betalingsplicht.
De herinneringskosten van Bol vind ik nog behoorlijk acceptabel.
Re: Bol.com herinneringskosten
Dat valt nogal mee, bij mij glipt er ook nog wel eens een doorheen...leveringsstop doen ze pas als ze de betaling uit handen geven.Door niet op tijd te betalen, loop je nu wel het risico dat je bij nieuwe bestellingen meteen moet betalen.
Re: Bol.com herinneringskosten
Sorry moest zijn credietstop.
Re: Bol.com herinneringskosten
te laat betalen bij de overheid kost meer dan 3 euro.bloempje18 schreef:Hallo,
Ik heb ongeveer 30 dagen producten van bol.com gekocht, maar het was me ontgaan dat ik nog moest betalen. Nu heb ik opeens een tweede herinnering gekregen, met daarin €3,- herinneringskosten bij het factuurbedrag opgeteld. Ik heb geen eerste herinnering gekregen en in hun algemene voorwaarden staat een hele vage bepaling wat misschien betrekking heeft op herinneringskosten: "In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen." Ik word hier in elk geval niet wijzer van. Ze hebben me nooit op enige manier in kennis gesteld over eventuele bijkomende kosten, ook op de rest van de site is hier nergens wat over te lezen. Daarnaast wordt dit ook niet genoemd in de eerste e-mail met de factuur. Bovendien was de betalingstermijn 14 dagen en volgens mij moet dit volgens de wet 30 dagen zijn. Ik heb al een mail gestuurd naar bol.com en ik krijg zo'n standaardmail terug met hun procedure.
Mijn vraag is: mag Bol.com zomaar deze herinneringskosten in rekening brengen? Overtreden ze daar niet de wet mee?
Re: Bol.com herinneringskosten
Jazeker overtreden ze de wet. Derhalve zou raad ik je aan de producten niet meer te betalen en ook de nieuwe bestellingen stelselmatig niet betalen. En omdat Bol.com van Ahold is kunt u ook overwegen om voortaan ook met de boodschappenkar direct langs de kassa's te denderen en zeker niet betalen. Wel even langs de servicebalie om toch zegels te kunnen krijgen en de airmilespas te laten scannen.bloempje18 schreef:Mijn vraag is: mag Bol.com zomaar deze herinneringskosten in rekening brengen? Overtreden ze daar niet de wet mee?
Re: Bol.com herinneringskosten
Zal er ook een forum voor bedrijven zijn waar bedrijven kunnen klagen over k.tklanten die niet of te laat betalen? Hoe langer de betaaltermijnen, hoe duurder het uiteindelijk voor bedrijven, en dus toekomstige klanten, wordt.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 dec 2012 16:38
Re: Bol.com herinneringskosten
Te laat met betalen en dan nog klagen dat je 3 euro moet betalen
Re: Bol.com herinneringskosten
Vind dat bol.com het nog netjes doet door het maar 3 euro te verhogen
Er zijn er genoge die goien er meteen tientjes bovenop. Gewoon snel betalen.
Er zijn er genoge die goien er meteen tientjes bovenop. Gewoon snel betalen.