LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cheapscooters

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Cheapscooter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2010 13:57

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Cheapscooter »

Betreft het bovenstaande bericht.

Al onze klanten hebben gewoon keurig garantie, zoals vermeld op onze website.
Uiteraard zijn hier voorwaarden aan verbonden zoals o.a. het juiste onderhoud en niet zelf aan de scooter sleutelen bij een mankement. Dit zijn in deze branche geen vreemde voorwaarden.

Als wij garantie moeten geven en een diagnose moeten stellen, dan willen we dat er niet door "jan en alle man aan de scooter gesleuteld word" alvorens deze bij een van onze punten komt. En dat er wel netjes op tijd het onderhoud gedaan word en niet alle beurten overslaan en als het kapot gelopen is, je beroepen op je garantie. Het onderhoud kan en mag in overleg ook gewoon bij een andere dealer. Even een mailtje sturen, waar hij naar toe gaat en de bon bewaren, zodat dat aangetoond kan worden mocht hij ooit voor garantie komen. Simpele voorwaarden.

De bovenstaande meneer levert ons aantoonbaar aan:

- Een scooter waar geen enkel onderhoud van bekend is met 1200 km
- Met doorgeknipte en geluste bekabeling (foto's aanwezig) en een elektrische storing. Niet in originele staat. En inmiddels door menig dealer - monteur aan gesleuteld.
- Doorgesmolten kabels vanuit de motor
- Niet gerepareerd en dan maar naar een van onze punten...

Nu word er van ons verwacht dat wij een diagnose gaan stellen van iets waar menig ander al aan gesleuteld en versleuteld heeft, hoe dat kappot is kunnen gaan. Dit is inderdaad geen garantie meer.

Desondanks hebben we meneer bericht, dat als een van onze service punten het konden maken, wij hier GEEN kosten voor zouden rekenen. Ik denk dat weinig andere dealers dit gedaan hadden, maar de scooter gewoon terug hadden gestuurd en hadden gezegt, laat maar maken door de persoon die het uit elkaar gehaald heeft.

Om de scooter te herstellen moest er helaas uiteindelijk een nieuwe kabelboom in. We hebben de klant bericht dat we de scooter in deze staat niet meer konden aanbieden onder garantie bij de importeur. De klant stemde ermee in dat er kosten gemaakt werden.

Toen we de klant informeerde dat de kosten tot nu toe 90 euro bedraagde (zoals aangegeven) en het herstellen 150euro, hoefde de scooter niet gerepareerd worden.

De scooter staat inmiddels al 2 maanden bij de importeur, we hebben meneer 3x gebeld en 4x gemailt maar krijgen geen gehoor (ook aantoonbaar).

Ja ergens ligt ook onze grens van bereidwilligheid dus indien de openstaande kosten van 90 euro niet voldaan worden, dan zijn we genoodzaakt stallingskosten te rekenen alvorens de scooter straks een half jaar blijft staan.

Dus inderdaad laat het een les zijn voor andere mensen, informeer je even alvorens je iets koopt. Daar ligt vaker namelijk het probleem, zoals u hier op het forum ook kan lezen. Dus kijk even wanneer een scooter onderhoud moet hebben, kijk even hoe het zit met de ophaalkosten onder de garantie. Want sommige mensen kopen en bestellen, rijden zonder enig onderhoud, en als het dan kappot is en men moet bijvoorbeeld 40 euro betalen voor het ophalen, omdat men de scooter zelf niet kan brengen, dan is de wanhoop nabij. Terwijl uw scooter onderhouden toch een normale garantie voorwaarden is en even als de ophaalkosten duidelijk vermeld staan op onze website.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Het zijn toch '' rare voorwaarden '' ik bedoel:

Wij adviseren u uw scooter bij een van onze service punten of in overleg bij uw plaatselijke viertakt dealer te laten onderhouden. Mocht u zelf technisch onderlegt zijn en beschikken over de nodige materialen om uw scooter van periodiek onderhoud te voorzien, dan kunt u hieronder m.b.v. de onderstaande handleidingen / informatie als hulpmiddel uw scooter in overleg met, uiteraard ook zelf onderhouden.

En dan staat er verderop in de voorwaarden:

Garantie is enkel van toepassing op materialen en onderdelen welke binnen de garantievoorwaarden en termijn vallen en indien de scooter door CheapscooterNederland gerepareerd word. Plaatwerken , lakwerken, accu's, batterijen, bestickering en onderdelen welke aan slijtage onderhevig zijn vallen buiten elke vorm van service of garantie.
( Plaatdelen en alles valt er dan niet onder ...tuurlijk :roll: , dus als ik een koelkast koop, valt de koelkast niet onder de garantie, alleen de inhoud :roll: )

En dan iets verder:

Garantie / service regelingen komen volledig te vervallen indien: Er door een derde persoon aan de bromfiets of snorfiets scooter onderdelen gemonteerd of demonteert worden. ( zie rode tekst boven )

Dirkjemeppel
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2013 13:45

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Dirkjemeppel »

Cheap sooters op zich geen gekke internet winkel je kunt bestellen wat u wilt , model kleur type enz .
Heb er nu twee maal een scooter besteld in 2010 en in 2012 Grand-retro en een Zhenit rood/wit .
En tot nu toe ging het perfect paar keer een probleempje via email gemeld en zij namen gelijk contact op met mij.
De kosten zijn ook geen punt €50,- transport ,kenteken aangetekend €15,- en overschrijven op naam Post.nl dan word de scooter binnen twee weken op gestuurd .
Aflevering netjes ,maar wel goed nakijken ,en scooteren maar .
De rest moet u zelf regelen bij de eerst 500km beurt bij de vakman en blijft de garantie geldig .
Geen problemen gehad met betalen en bevestigen ,schade ,vragen ,onderdelen bestellen ,een 8+
groet Dirkjemeppel 8) 8)

w3ndy
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2010 13:35

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door w3ndy »

Ik ben op zoek naar een scooter, maar helaas cheapscooter prijst zichzelf helemaal uit de markt. Hoe vervelend negatieve berichten ook zijn en hoe vervelend het ook is als klanten mogelijk de waarheid verdraaien uit frustratie, de klant is en blijft koning. Je kunt op een heel nette manier laten weten dat je het niet eens bent met een klant en toch je toekomstige klanten voor je winnen. Inhoudelijk moddergooien is daar GEEN voorbeeld van.

Een net bericht in de trant van:
Wat vervelend voor u als klant, wij doen er alles aan om uw klachten naar tevredenheid op te lossen. Kunt u een privé mailbericht sturen met al uw bevindingen, dan kunnen wij kijken naar een passende oplossing.

Menig (toekomstig) klant heeft respect voor de manier waarop u dan antwoord zonder inhoudelijk de klant aan te vallen of zelf in een enorme verdediging te schieten. Eerlijk is eerlijk, ook al is een verhaal misschien overtrokken, klanten zuigen de hele boel niet helemaal uit hun duim...

gino1991
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2013 18:15

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door gino1991 »

dat een bedrijf al de moeite neemt om zich te verdedigen in het openbaar waar iedereen het kan lezen zegt al genoeg

problemen met klanten los je direct en zonder gezeur op

verder wil ik zeggen dat de verscheidenheid aan 'bijna' 1 op 1 kopieeen van cheapscooters heel groot is, ik weet dat cheapscooters niet de enige is , het is een druppel op de gloeiende plaat

ik zeg bijna omdat afgelopen juli beslist werd in het voordeel van piaggio door een franse rechter:
in 2011 stond piaggio op een beurs waarbij het 49 modellen zag staan die 1 op 1 gekopieerd waren van de vespa, zip en ook de aprilia mojito(allemaal piaggio)

de modellen zijn allemaal de shredder in gegaan gelukkig

wat ik wil zeggen is dat bedrijven die handelen in chinese scooters puur op winst uit zijn, lak hebben aan regels omtrent patenten/merken, en slechte kwaliteit leveren

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

gino1991 schreef: wat ik wil zeggen is dat bedrijven die handelen in chinese scooters puur op winst uit zijn, lak hebben aan regels omtrent patenten/merken, en slechte kwaliteit leveren
Dat er malafide handelaren tussen zitten oke, maar de Chinese scooter heeft daar niks mee te maken.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door 1JanV »

bartsscooterservice schreef:
gino1991 schreef: wat ik wil zeggen is dat bedrijven die handelen in chinese scooters puur op winst uit zijn, lak hebben aan regels omtrent patenten/merken, en slechte kwaliteit leveren
Dat er malafide handelaren tussen zitten oke, maar de Chinese scooter heeft daar niks mee te maken.
Daar ben ik het dus met je eens Bartsscooterservice zelf de visboer verkoopt de scooter omdat er gemiddeld 45% winst marge op zit en geen verstand of vakkennis er van hoeft te hebben volgens de fabrikant. de handel wordt wel door de Chinese invoer stuk gemaakt en de consument erg veel argwaan hebben met aanschaf. Zwendel zullen wij altijd houden.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Iedereen is vrij om zijn handel aan te bieden tegen een bepaalde prijs, er zijn immers geen vaste prijzen opgelegd vanuit Brussel wat een scooter minimaal moet kosten. Wat meer de handel stukmaakt is in mijn mening de internet winkels. Als jij als winkel je waar aan moet gaan bieden tegen internet prijzen dat lukt gewoon niet.

Goudebal
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2013 21:41

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Goudebal »

Hallo toekomstige klanten, die via internet een scooter wil hebben,

Ik heb einde zomer van dit jaar een scooter via internet van cheapscooter.nl gekocht. Vanaf eerste moment heb ik heel erg spijt van maar ben ik te laat. Ik had al betaald. Ik ben tot nu toe meer dan 5 keer bij de dealer geweest maar heb ik nog steeds probleem. Er is grote beurt gehad maar tijdens rit komt nog steeds rare geluid van onderkant. Ik ben niet van plan weer naar de dealer , omdat tot nu meer dan € 150 kwijt.
Welke problemen zijn geweest op eerste instantie. (na aflevering)
een aantal niet goed werkende dingen.
- sommige schroeven op de scooter zijn los geweest. Nadat de koerier weg ging dan heb die pas gezien.
- kilometerwijzer deed het niet. Hij bleef op 0 staan.
- Ik heb de scooter ongeveer 200 meter kunnen rijden om te gaan pompen. Daarna viel de motor uit en is daarna niet meer opgestart. (bougie en bougiekop door dealer vernieuwd dan is het weer gestart). Het kostte €50 extra
- In de handleiding staat niet beschreven hoe de kenteken vastgezet moet worden.
-mijn scooter start nog steeds niet in een keer en rijdt met volle tank (bijna 4 lt benzine) maximaal 70 km. Volgens cheapschooter.nl rijdt mijn scooter met een liter benzine ongeveer 35 km.?????
Dit was eerste en de laatste keer bij cheapscooter.nl of een scooter via internet….
DOE MAAR ZEKER NIET!!!!!

Patricia77
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 nov 2008 16:29

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Patricia77 »

Ik heb inmiddels 3000 kilometer op mijn scooter staan, Fosti Grand Retro. Ik rij nog steeds met heel veel plezier op em rond en de keren dat er iets was, ben ik per mail erg netjes geholpen door Cheapscooter. In het begin nog problemen gehad met brandstofmeter, die is kosteloos vervangen door ze. Lees, ik kreeg een hele nieuwe klok toegestuurd en ik heb zelf gezorgd dat deze erop kwam.
Eind vorig jaar problemen gehad met de CDI, naar mijn eigen reparateur gegaan en voor twintig euro opgelost. Drie weken later zelfde probleem en toen kosteloos opgelost.
Nogmaals mensen, lees de voorwaarden als je iets op internet koopt. Ik was van tevoren op de hoogte dat als er iets is, dat ik zelf moet zorgen dat mijn scooter bij de leverancier komt. Je rijdt met een nieuwe auto ook zelf naar de dealer en dat is met een scooter niet anders. Je weet ook dat de leverancier in het zuiden zit, dus als je in Groningen woont dan is dat wat lastig en moet je je afvragen of je dat er voor over hebt. koop je dan toch dan moet je het niet de verantwoordelijkheid maken van de leverancier.
Dat het een aziaatje is: nou en? Toyotadealer is toch ook niet per definitie een oplichter??? En als je vind dat de leverancier te veel winst maakt, dan moet je ze fijn zelf importeren vanuit China. Voor niets gaat de zon op zullen we maar zeggen. Ik zie eigenlijk niets anders dan een handelaar die scooters verkoopt en duidelijk is over hoe ze dat doen. Hierdoor zijn de kosten ook relatief laag. Maar wat ik hier lees is dat we heel weinig willen betalen maar Ferrari-service willen. Sorry mensen, dat is niet reeel!!!! Voor een dubbeltje op de eerste rang wilen we allemaal, maar erg achterhaald in deze tijd.

Groetjes van een zeer tevreden Fosti rijdster! 8)

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door 1JanV »

Patrica77 Ik lees het dus goed, je maakt je eigen wel belachelijk hier, 3000km (drieduizend ). 125 km per maand. dan al een CDI moeten vervangen. een brandstof meter . de service die hun of een ander geven is per individu en van mening verschillend. ieder zijn ervaring dan, het vermelde hoe slecht of hoe goed is zo en zoal minderwaardig hier. maar als het goedkoop is wil men ook de kwaliteit van een Rolls-Royce.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Het is inderdaad maar net wat je verstaat onder " service " . Ze kreeg een nieuwe klok opgestuurd, maar ze moest wel even zelf zorgen dat die erop kwam.... :roll:

Beetje raar want ze stellen in de garantie dat je niet zelf mag sleutelen alleen hun of een door hun erkend servicepunt anders vervalt de garantie zover je die hebt dan :mrgreen: .

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door 1JanV »

bartsscooterservice schreef:Het is inderdaad maar net wat je verstaat onder " service " . Ze kreeg een nieuwe klok opgestuurd, maar ze moest wel even zelf zorgen dat die erop kwam.... :roll:

Beetje raar want ze stellen in de garantie dat je niet zelf mag sleutelen alleen hun of een door hun erkend servicepunt anders vervalt de garantie zover je die hebt dan :mrgreen: .
wat ik elders ook vaak tegen kom is dat de garantie vervalt als er ondeskundig gesleuteld wordt, wil u veel geld besparen kunt u in krat kopen. Tja hoe zit het met de garantie de scooter is niet door een erkend sleutelaar rijklaar gemaakt of nagezien c.q. afgesteld ,maar ik mag aan ook aannemen dat de ontvanger van de krat geen vakbekwaamheid papieren heeft. dus wettelijk geregeld is er dus geen garantie geldig. :mrgreen: dus als de verkoper je een hak wil zetten kan hij dit (denk ik).

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

1JanV schreef:
bartsscooterservice schreef:Het is inderdaad maar net wat je verstaat onder " service " . Ze kreeg een nieuwe klok opgestuurd, maar ze moest wel even zelf zorgen dat die erop kwam.... :roll:

Beetje raar want ze stellen in de garantie dat je niet zelf mag sleutelen alleen hun of een door hun erkend servicepunt anders vervalt de garantie zover je die hebt dan :mrgreen: .
wat ik elders ook vaak tegen kom is dat de garantie vervalt als er ondeskundig gesleuteld wordt, wil u veel geld besparen kunt u in krat kopen. Tja hoe zit het met de garantie de scooter is niet door een erkend sleutelaar rijklaar gemaakt of nagezien c.q. afgesteld ,maar ik mag aan ook aannemen dat de ontvanger van de krat geen vakbekwaamheid papieren heeft. dus wettelijk geregeld is er dus geen garantie geldig. :mrgreen: dus als de verkoper je een hak wil zetten kan hij dit (denk ik).
Tjah... :lol:

Patricia77
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 nov 2008 16:29

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Patricia77 »

Toch grappig, dat het er blijkbaar gewoon niet in wil dat er ook mensen zijn die WEL tevreden zijn over een product en leverancier. Ietwat last van tunnelvisie?
Ik heb duidelijke afspraken met ze gemaakt vwb de plaatsing van de klok. Ik had ook de scooter naar ze toe mogen brengen om de klok te laten plaatsen, maar omdat we dit zelf konden zijn we overeen gekomen dat we dit zelf deden. Garantie is nooit vervallen geweest.
Daarnaast heb ik weloverwogen de beslissing genomen om de scooter te kopen, terwijl ik wist dat ik niet voor ieder wissewasje bij ze naar binnen zou kunnen rijden. Ook gezien de locatie van leverancier en mijn woonplaats. Ik ben er van uit gegaan dat ik meerdere keren naar mijn servicepunt hier zou kunnen gaan, alvorens ik het aankoopbedrag van bijvoorbeeld een Vespa aan zou tikken.
En daar zit ik na ruim twee jaar nog steeds niet aan. :D
Mijn "mugje" krijgt ieder jaar netjes zijn onderhoud en daarnaast heb ik dus alleen afgelopen jaar problemen gehad met de CDI. Die is vervangen en hij rijdt nog steeds probleemloos. Heb afgelopen maand zelfs een inruilbedrag van 500 euro geboden gekregen, terwijl hij me iets van 800 heeft gekost. Afschrijving van niks dus.
En nee 30.000 kilometer zet ik er niet op, daar heb ik een auto voor. Mijn scooter wordt alleen gebruikt binnen mijn woonplaats.
Misschien handig om bij een dergelijk topic aan te geven dat je alleen je mening mag geven als je meer dan ..... kilometer rijdt? :P Gaat nergens over dit....

TerezaCamila
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2014 09:09

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door TerezaCamila »

Leuke scooters aanbod, service was goed totdat de scooter was afgeleverd.
Drama!!!!!!
Scooter binnen 2 uur van aankomst kapot, lekte benzine en wilde niet meer starten :?: . Ze hebben geen telnr dus moet alles via mail. Krijg geen naam van niemand en ze willen helpen, maar moet eerst betalen.
Dus consumentenbond, juridsich loket en een jurist ingeschakeld.
Omdat het binnen 6mnd van aankoop is gebeurd en bedrag is hoger dan €500,- staat wettelijk dat cheapscooter alles moet vergoeden zonder dat de koper er hinder ervan heeft.
Nu afwachten wat ze gaan doen, maar denk dat er zeker een rechtzaak word.
To be continued........ :idea:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door bprosman »

Ze hebben geen telnr dus moet alles via mail.
En dat wist je niet VOOR je hem kocht ?

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door 1JanV »

bprosman schreef:
Ze hebben geen telnr dus moet alles via mail.
En dat wist je niet VOOR je hem kocht ?
ik neem aan dat het net als elke webwinkel werkt dat je een bestelling doet via het systeem en niet via de telefoon :wink:

xenia saelens
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2014 12:12

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door xenia saelens »

hallo iedereen

ik lees hier veel negatieve reacties van cheapscooters.

Ik kan niets anders dan lof vertellen over hun. Ik heb een ongeluk meegemaakt met mijn brommer waarbij alle blekken van mijn brommer kappot waren. ik heb dan een bericht gestuurd naar hun. zij hebben dan alles geregeld voor mij en alles besteld aan een zeer schappelijke prijs. voorscherm was niet in voorraad omdat het niet een evidente kleur is om direct te krijgen roze. dit heeft natuurlijk iets gebeurt omdat het op bestelling moest en gemaakt moest worden. dan was het pakketje even zoek. maar heb dan wel als compensatie een zeil gekregen voor over de brommer t.w.v bijna 40euro.
nu heb ik al mijn stukken en ben super blij niets dan lovende comentaar !!!

Mvg Xenia Saelens

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door 1JanV »

Als dat allemaal toch een waar is Xenia zullen er veel meer volgen. de les is dat negatieve reacties het zal winnen van de 95% goede niet gemelde reacties

Gesloten