LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Provea telefonische verkoop ondergoed

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Vellie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2014 13:49

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Vellie »

Ook ik ben zojuist gebeld. Ik zou mee hebben gedaan met een enquete en als dank ondergoed met een waarde van 40,95 toegestuurd krijgen en een paar sokken ik zou alleen de verzendkosten moeten betalen. Ze zouden mij een mail toesturen die ik alleen maar hoef te bevestigen. De meneer die ik aan de telefoon had sprak met een vlaams accent en heel erg snel toen hij naar mijn rekeningnr vroeg heb ik meteen gezegd dat ik die niet zou geven! Hij zij dat als ik het niet vertrouwde kon bellen met hun klantenservice. Na dit gesprek heb ik meteen op google het bedrijf op gezocht en kwam ik dus hier terecht. Na het lezen van jullie berichten ben ik blij dat ik er niet in getrapt ben.

k-ie-k
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2014 15:06

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door k-ie-k »

Bizar, ik heb net een telefoontje gehad van een heel lang telefoonnummer dat begon met een + Argwanend nam ik op. Ik bleek ook een enquete te hebben ingevuld over schoonheidsartikelen en huidverzorging. Mij werd een gratis verzorgingspakket aangeboden twv € 45,-. Ik moest dan alleen de verzendkosten betalen. Het was verder geen abonnement, het was éénmalig, etc. etc. Eerlijk gezegd had ik er geen goed gevoel over. Waarom zouden ze zoveel gratis pakketten weggeven? Bedrijfsnaam is ook nooit genoemd. Ik zei dat ik niet geïnteresseerd was waarop de dame aan de andere kant zich al gewonnen gaf en mij zou doorverbinden met het 'bel me niet register'. Ik ben daar al lid van, dus überhaupt gek dat ik gebeld word. Bleef hangen aan de lijn, maar nee hoor, mevrouw verbrak gewoon de verbinding. Het lijkt wel erg op bovenstaande verhalen. Helaas heb ik niet naar de naam vh bedrijf gevraagd. Zijn er meer mensen die hier een belletje over hebben gehad?

nadinuh14
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2014 09:52

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door nadinuh14 »

Ik ben net gebeld over een lingeriesetje.
Wat moet ik doen?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door dhc »

ophangen.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door bokkel »

nadinuh14 schreef:Ik ben net gebeld over een lingeriesetje.
Wat moet ik doen?
Hang op
Klik weg
&
bel uw bank

Almerick
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2014 17:42

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Almerick »

Nu de 2e aanmaning ontvangen. Maar ik laat het aan hen over, om actie te ondernemen. Op de achterkant van de brief zat een coupon, om te volgende zending af te zeggen. Wil je er helemaal vanaf, is er niets te vinden. Heel duister dus.

Jaren geleden hadje zoiets met Boek en Plaat, dat is toen door de rechter verboden, omdat ze niet eerlijk zaken deden.

Dus laat ze maar komen, dan gaat de beer los.

Rick

Jktd
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2014 16:08

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Jktd »

Ook ik kreeg vandaag 6-3-2014 van Certin (incasso) die was/is ingeschakeld door Proveo/Tono? een brief (niet aangetekend) waarin stond boven aan de brief: Aankondiging dagvaarding...? ik heb vandaag éénmalig een mailtje gestuurd naar hun met de vraag: ik zou graag kopieën van de bestellingen willen ontvangen waarbij deze door mij zouden zijn ondertekend!! Mvg...naam (heb wel een kopie bewaard van de brief en die gaat naar Kassa en opgelicht) als ze door blijven gaan met deze oplichting.Overigens slaap ik er geen meter minder om!!
Jan :wink:

Jko
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2014 10:50

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Jko »

Ik ben afgelopen vrijdag 7 maart gebeld. Ik liep in de supermarkt en vroeg hoe zij aan mijn nummer kwamen. Ik zou mee hebben gedaan aan een enquete en voor deelname zou ik een lingerieset krijgen. Ik doe inderdaad wel eens mee aan enquetes dus ging op het verhaal in.
Zou nergens aan vast zitten. Ik hoefde alleen de verzendkosten te betalen. Nou, daar kon ik mee leven. Vandaag de bevestigingsmail gekregen. Nu blijkt dat ik iedere 2 maanden, zonder tegenbericht van mijn zijde, een ligerieset a 18.90 + verzendkosten toegestuurd krijg.
Gebeld en heb hen/haar medegedeeld dat ik helemaal niets wil ontvangen. Oh, waarom niet..dus ik zei dat mij niet verteld was dat ik om de 2 maanden wel degelijk iets moet kopen. En ook daarom geen welkomscadeau wenst.
Daarna heb ik gevraagd of ze mij een schriftelijke bevestiging ervan kunnen doormailen dat ik UIT het bestand verwijderd ben, maar dat gaat niet. Ik vroeg waarom niet? U kunt mij toch ook een mail sturen waarin u mij "welkom heet als klant", maar een mail sturen dat ik "geen klant" wil zijn dat gaat niet. Want ze heeft per direct mijn gegevens verwijderd. Ook werd ze boos omdat er nergens staat dat het om een abonnement gaat. Heb haar verteld dat als ik niet verwijderd ben uit hun bestand, ik andere stappen zou gaan ondernemen.
Ik hoop inderdaad dat mijn gegevens verwijderd zijn en ik verder geen last meer heb van deze lieden. :evil:

Jko
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2014 10:50

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Jko »

Heb Provea ook een email gestuurd met het verzoek mij uit het bestand te schrijven. Heb een bevestiging gekregen dat ze dit naar de juiste afdeling zouden doorgeven om dit in behandeling te nemen. Ik ben benieuwd.

ac10943
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2014 16:41

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door ac10943 »

Helaas ben ik ook een slachtoffer van PROVEA. Inderdaad een niet door mij afgegeven incasso (controleert de ING niet?!?!?!?!). Ik kwam er gelukkig snel (bij toeval) achter.

Ze zijn heel geniepig. Eerst proberen ze het via een incasso met een minimaal bedragje (Eur 2,90). En als dat goed gaat, gaan ze door met een hoger bedrag (in mijn geval (Eur. 19,80).

LET WEL: Ik heb NOOIT iets bij hun besteld en ben NOOIT door hun telefonisch benaderd.

Wel de incasso vandaag kunnen blokkeren en het laatste afgeschreven bedrag vandaag teruggestord gekregen.

Ik dacht : ik doe hiervan aangifte bij de politie. Maar die doen/kunnen er niks mee.

Mvg
Frits Bode

arnoschuit
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2014 18:47

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door arnoschuit »

Ook ik ben er helaas ingetrapt en heb provea al een dreigende mail gestuurd dat ik niet gediend ben van hun praktijken, hierna ga ik mijn bank inlichten dat er niks geincassseerd kan worden. Hoop dat dit onderwerp zsm door RADAR word opgepikt.

Wil hier zo spoedig mogelijk van af.

xxcelliejh
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2014 17:22

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door xxcelliejh »

Ik ben afgelopen woensdag ook gebeld door Provea.

Er werd me verteld dat ze net waren begonnen met hun bedrijf en dat ze als actie van elke stad een adres selecteerde en die kreeg een lingerieset twv 70 euro. Eerst wilde ik er niets van weten, maar ze hebben me uiteindelijk toch overgehaald. Er zat geen abonnement aan vast, het was een eenmalige actie. Het leek allemaal heel professioneel. Net krijg ik een email ter bevestiging en blijkt dus toch dat ik ben opgelicht. Ik heb het gelijk geannuleerd en als ze het geld toch van me rekening halen boek ik het gewoon weer terug.

Jvdh1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2014 18:06

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Jvdh1989 »

Nou ik ben inmiddels ook gebeld door PROVEA. Wat een stel oplichters... Ik scheen me opgegeven te hebben via een site ongeveer 3 maanden geleden.. Wat ik nooit doe! Maar meneer vroeg dus om mijn rekening nummer... En die geven we natuurlijk niet.. Ik heb tot 3 keer toe aangegeven er niet mee akkoord te gaan en toch bleef meneer maar door hameren.. Toen ik hem confronteerde met TROS radar zei hij... Ja zelfs KPN staat er op. Uiteindelijk heeft mijn vriend hem even duidelijk gemaakt wat hij er van vond. En de verbinding werd van zijn kant verbroken toen hij aangaf alles op te nemen en wij zeiden dat wij dit geen probleem vonden. OPLICHTERS, niet in mee gaan.

123anoniempje
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2014 07:14

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door 123anoniempje »

Help!
Ik ben er maandag ook ingetrapt.
Al verschillende mails gestuurd dat ik de aanbieding opzeg en geen automatische incasso wens.
Natuurlijk geen reactie op gehad.. alleen dat ze de mail naar de juiste afdeling sturen.
Wel 2 bevestigingsmails gekregen vam de order.
Contact gehad met de bank, deze kan alleen de gehele rekening blokkeren of wachten tot incasso en dan de rekening blokkeren.
Weet iemand toevallig al een rekeningnummer van deze oplichters?
Weet iemand of het bekend is dat ze meerdere nummers gebruiken?
Van de week trouwens ook nog gebeld dat ik direct uit het systeem wil, kon niet, want ik stond er nog niet in, moest over paar dagen maar terugbellen.

Help me alstublieft, 18 jaar en dom er ingetrapt..

marikadend
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2014 13:25

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door marikadend »

Ik kreeg vandaag een pakketje in de bus met 2 onderbroeken en een factuur van 20 euro en de melding dat het volgende pakket op komst is! Ik heb meteen gebeld met Tono Classics 0297-282373 en gemeld dat ik nooit iets beteld heb dus hoe dit kan?! Krijg ik te horen dat ik telefonisch ben ingestemd met deze koop. Op de vraag wanneer dat gesprek heeft plaatsgevonden had meneer geen antwoord. Mocht ik het pakketje niet retourneren wordt het dus van mijn rekening geincasseerd, inclusief de volgende zendingen zonder dat ik ooit toestemming heb gegeven voor deze incasso! Toen ik hem vertelde dat ik nu gewoon opgelicht wordt gooide hij de hoorn erop. Ongelofelijk zeg! Ik heb in ieder geval een antwoordnummer om te retourneren: 55019, 3640VB Mijdrecht. Maar dat deze gasten kunnen blijven doorgaan is gewoonweg absurt!

jlaxo
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2014 09:57

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door jlaxo »

Hallo,
Ik ben vandaag gebeld door een vrouw die zei dat ik ondergoed had gewonnen van het merk Calvin Klein en Tono (?) met een waardeprijs van 50eu. Ze zei dat ik een enquete had ingevuld voor Provea en dat ik daarvoor dus beloond werd. Maar ik kan me niet herinnneren dat ik dat heb gedaan.. Ze zei dat ik nadat ik de prijs ontvangen heb alleen de verzendkosten hoefde te betalen. Maar ze had dus al mn gegevens al en vroeg uiteindelijk om mijn geboortedatum (had ik gegeven) maar toen ze mijn rekeningnummer vroeg heb ik meteen bedankt en opgehangen.
Maar nu vraag ik me af of ze alsnog dingen kunnen opsturen en geld eisen, als ik niets besteld heb?
En ik doe wel eens mee aan prijsvragen, hebben ze daar mijn gegevens van? Kan ik dit op een of andere manier verwijderen zodat ze mijn gegevens niet meer hebben??
Ik ben pas 18 en ik wist niet zo goed hoe ik op haar verhaal moest reageren, ik vond het maar een raar verhaal. Daarom ging ik googlen en kom ik nu achter dat het oplichters zijn.. Gelukkig heb ik mn rekeningnr niet gegeven maar ben nog steeds een beetje wantrouwig of ze nog iets kunnen doen..

fritsflow
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 mei 2010 13:51

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door fritsflow »

Een maand of 3 geleden werd ik gebeld. Ik zou een tijdje geleden een enquete hebben ingevuld en als dank daarvoor zou ik een paar mooie merkonderbroeken kunnen krijgen. Op mijn vraag welke enquete dat dan was kreeg ik te horen dat hij dat ook niet wist.. Toen heb ik gereageerd met "ik vind het een vaag verhaal" en heb toen gewoon opgehangen.
Vandaag worden er geld geïncasseerd van onze rekening. :oops:
Deze incasso meteen laten terug draaien, dat kun je in je telebankieren gewoon zelf doen. Nu nog een brief naar de bank met het verzoek voor een "selectieve blokkade incasso" zodat dit stelletje oplichters ook niet meer kunnen jatten. :mrgreen:
Hoe ze aan mijn telefoonnummer (geheim), naam (ik neem de telefoon altijd op met mijn voornaam) en mijn bankrekening komen is mij een raadsel.

Robeja
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2014 15:23

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Robeja »

Is hier een oplossing voor? Ik voel me zo dom! Ik ben zojuist gebeld en wil er dus nu al van af! Help!
Ik heb gebeld maar ze zeggen dat ik moet wachten op de eerste brief. Verder heb ik ze een mailtje geprobeerd te sturen dat ik het wil cancellen maar die wordt niet verstuurd.

Houd ik dit nu voor de ready van mijn leven? Kan iemand mij helpen??

Robeja
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2014 15:23

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Robeja »

Heeft iemand het rekeningnummer waarmee ze geld afschrijven??
Dan kan ik het direct al laten blokkeren

BoudewijnB
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2014 14:24

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door BoudewijnB »

Ik maak al jaren gebruik van Tono sokken en ondergoed, elke keer een pakketje tegen verzendkosten en daarna gewoon opzeggen. Nooit problemen mee gehad. Is een eigen keuze om ja te zeggen tegen deze mensen. Ik vind het wel makkelijk en heb niet het idee dat ik belazert wordt.
Ik wilde dit even kwijt omdat ik alleen maar negatieve dingen lees en er mag ook gezegd worden dat de producten goed zijn en je er zelf weer snel vanaf kan zijn.

Gesloten