LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op straat!!!!!!!!!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
geldweg

Re: Op straat!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door geldweg »

geen dank. minste wat kan doen is advies geven.

Wellicht, maar ben geen jurist dus kan de gevolgen niet aangeven, is het toch verstandig de schuld aan dexia te betalen, zeker als dit kan betekenen dat je toch een huis kunt kopen. Ik vermoed dat mocht Dexia in het ongelijk worden gesteld je via een simpele juridische procedure daar je geld terug kunt halen. Een advocaat kan je daar bij helpen, kost je wellicht de kosten van zijn arbeid. Is niks meer dan een brief op stellen met de juiste juridische termen. Voorschotten zoals vaak gevraagd worden gelden hier niet voor, je start geen juridische procedure. Er bestaat de kans dat Dexia wint en dan zul je alsnog moeten betalen met extra rente en wat nog meer.
Ik kan je niet zeggen wat te doen. Maar denk ik toch zeker iets om over na te denken. Er wordt door velen gezegd dat Dexia gaat verliezen maar zolang er geen definief oordeel is geveld blijft de kans aanwezig dat je aan ze moet betalen. Er zijn wel eens meer gevechten in de laatste ronde door de door velen als zwakkere partij geziene gewonnen.
Ik heb al eens in een eerdere post iets gevraagd over een soort geblokkeerde rekening, hierop stort je de restschuld en als er een finaal oordeel is geveld gaat het geld naar de winnende partij. Mocht jij winnen houdt je het geld, wint Dexia is het geld direct beschikbaar. Lijkt mij juridisch mogelijk dit te doen.

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Geldweg, je kunt toch ook zelf het geld iedere maand wegzetten tegen een zo hoog mogelijke rente bij een bank? (Dit doe ik zelf).
Als we, in het ongunstigste geval, verliezen heb ik het geld toch apart gezet.

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

Telaat,

Wanneer je een hypotheek kunt krijgen als je dexia maar aflost?

Probeer met de bank te overleggen dat je het af te lossen bedrag op een geoormerkte rekening zet. Dus reserveren, maar zeker niet inlossen.

Was in mijn geval voldoende.

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Dat zei Geldweg dus ook.

thazia

Ongelezen bericht door thazia »

Wat een piep zijn het toch ook die Dexia lui. Telaat, ik hoop echt dat het allemaal 'gewoon' kan gaan voor u. Dat u Dexia niet hoeft te betalen en toch het huis krijgt. Heel veel succes!!!

Zo zien we maar weer hoeveel gevoel die lui bij dexia hebben. 0.000000

geldweg

Ongelezen bericht door geldweg »

janneke met die geblokkeerde rekening kan je wellicht dexia van verdere stappen houden. Je geeft immers aan dat als zij recht hebben op dat geld het direct van hun is, zo niet krijg je het weer terug.
Op deze manier is wellicht ook wat aan de BKR te doen.
Door het simpel weg op zij te zetten hebben zij nog geen garantie dat het geld ook voor hun is.
Probeer mee te denken voor een acceptabele oplossing in deze kwestie, er gaan meerdere wegen naar rome. Zou mooi zijn als er toch een huis gekocht kan worden en hoe en met wie zijn manier maakt me niet uit. Als dat huis er maar komt voor TeLaat, toch.

Joop(K)

Ongelezen bericht door Joop(K) »

OVERHEID DOE IETS AAN DE DEXIA GEVALLEN er zullen straks nog veel meer schrijnender gevallen komen.

TeLaat.
Beste TeLaat, ik vind het absoluut geen taak van de overheid om iets aan schrijnend lijkende gevallen van het Dexia debacle te doen. Daar zou ik mij als belastingbetaler zeer heftig tegen verzetten.
Als gedupeerden vinden dat ze bedrogen zijn door Dexia moeten ze net als elke burger die dit overkomt, proberen hun gelijk te halen bij het Kantongerecht.

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

we vragen geen liefdadigheid van de overheid. maar recht. door eerlijke rechtspraak.

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Joop[k],

U betaald zeker veel belasting??????Dag Joop[karig].

Gegroet,
Pluutje

TeLaat

Ongelezen bericht door TeLaat »

Joop(K)

.
Als gedupeerden vinden dat ze bedrogen zijn door Dexia moeten ze net als elke burger die dit overkomt, proberen hun gelijk te halen bij het Kantongerecht.

Ben het met je eens dat een ander niet voor de problemen van een ander moet opdraaien, echter we hebben te maken met twee zaken in dit geval.
1. Zoals eerder gezegd maken wij als burger van Nederland gewoon gebruik van rechtmatig rechtssysteem.2. Verder als het je door een negatieve BKR wordt ontnomen om gelden op te nemen om daar bijv. een advocaat van te betalen??? Ja daar is ook wat van te zeggen niet waar?

Ook u maakt gebruik op één of ander manier gebruik van de belastingbetaler niet waar!

TeLaat.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

sorry. dubbelpost...

Ronbo

Ongelezen bericht door Ronbo »

JoopK(rant), dit is wel een heel doorzichtige poging om u in de discussie te mengen......

Math

Ongelezen bericht door Math »

Joop, verzet je je ook tegen invallen in ww-kampen waar de bewoners al jaren geen gas, water en licht betalen en dat bij de invallen van de mob.eenheid tientallen afgetapte stroom wietplantages te voorschijn komen. En dat deze stroomrekening vervolgens door Essent wordt kwijtgescholden. Wie denk je dat dat betaald? Juist jij als belastingbetaler. Verzet je je daar ook tegen? Ga ons gedupeerden niet over een kam scheren met bovengenoemd voorbeeld.

Gesloten