LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lenovo kan ultrabook niet leveren

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jeroen133cc

Lenovo kan ultrabook niet leveren

Ongelezen bericht door jeroen133cc »

Ik heb op 2 februari een Lenovo Thinkpad s440 (ultrabook) besteld voor €650.
Ik heb deze direct op de site van de fabrikant zelf besteld.
De verwachte levertijd was 2 weken.

Helaas kreeg ik een 14 februari een mailtje waarin stond dat er een onderdeel van de laptop niet beschikbaar was. Ze konden mij geen uiterlijke leverdatum geven.

Ik heb met hun klantenservice gebeld of ze specifieker konden zijn over welk onderdeel niet beschikbaar was.
Na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een persoon aan de lijn die slecht Nederlands sprak. Nadat ik mijn verhaal had uitgelegd besloot hij dat mijn vraag te moeilijk was en gooide mij op de haak.

Ik heb diezelfde dag nog een mail verstuurd waar ik wederom weer geen antwoord op kreeg.

Ik heb op 7 maart weer een mail gestuurd en gelukkig kreeg ik hierop met een beetje aandringen eergisteren (10 maart) eindelijk reactie.

Ze hadden nog steeds geen verwachte verzenddatum.
De NFC-chip bleek niet beschikbaar.
Ik had in die mail ook gevraagd of ze een ander model konden opsturen, maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Nu zit het zo: ik ben een scholier die zijn laptop de hele dag door nodig heeft voor school en onderweg.
Ik heb nu na 7 weken nog steeds geen laptop.

Wat kan ik van hun vragen?
Ik wil zo liefst mogelijk een product van Lenovo, omdat zij voor mij de beste ultrabooks hebben.

Zou ik een andere, gelijkwaardige ultrabook van hun kunnen vragen? Of is mijn geld terug de enige optie?

diffusor

Re: Lenovo kan ultrabook niet leveren

Ongelezen bericht door diffusor »

Nou ja, ik vraag me meer af waarom je als klant wil weten welk onderdeel de fabriek nog nodig heeft. wil je em zelf in elkaar zetten of zo? Of denk je dat je het productie-proces kunt verbeteren?

jeroen133cc

Nee hoor, de montage laat ik maar al te graag aan hun over.
Ik mailde naar hun met de vraag of ze een verwachte levertijd hadden, Omdat je dit bij de orderstatus niet kan zien. Toen liet de medewerker weten dat die chip niet op voorraad was. Een stukje extra info door de fabrikant gegeven dus.

diffusor

mij valt eigenlijk de belabberde service van Lenovo op. Had ik niet zo verwacht.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Je zou denken "hey, onderdeel niet beschikbaar, klant eens vragen of deze een ander model wil".
Maar Lenovo is kennelijk overgenomen door Dell (of heeft het "serviceniveau gekopieeerd") - want men zegt helemaal niets.

Of, wat men zegt is zo vaag dat niets zeggen net zo duidelijk zou zijn.

Je zou de klant toch op zijn minst een alternatief kunnen bieden (model X lukt even niet, maar model y is er wel, kosten zijn Z, wilt u deze?)

jeroen133cc

Helaas ja, Lenovo was vroeger in handen van IBM, een zeer betrouwbaar merk met goede service.
Daarna is (als ik het goed zeg) Lenovo samen gaan werken met Medion: inderdaad, hun pc's en laptops liggen bij de Aldi.

Producten worden direct vanuit China met UPS naar je verzonden. Zelfs een simpele sleeve, die inmiddels al is aangekomen.

Ook de mails worden in ieder geval niet in Nederland beantwoord. Mails worden met gebrekkig Nederlands verstuurd, en soms lezen ze voor mijn gevoel niet eens verder dan de eerste 10 regels.

Een oplossing komt blijkbaar niet vanuit hun kant, dus dan blijf ik zelf nog maar even bij hun doorzeuren.

diffusor

maar je mag Medion niet associëren met inferieure service. Zelfs hier op het forum kun je lezen dat ze echt wat doen. En thuis heb ik 2 SSD-pc's staan van het merk, bij de Aldi gekocht en echt..nooit problemen.
Had ik al gezegd dat ik bij Medion werk 8)

jeroen133cc

Ik geloof je meteen,

Echter heb ik het vermoeden dat Lenovo wacht op een onderdeel wat nooit meer zal komen.
Ze hebben de NFC optie inmiddels al van hun site afgehaald.

Ik heb nogmaals maar een mailtje gestuurd met de vraag of ze een ander model kunnen leveren.
Bovendien zal ik morgen nog een keer proberen te bellen, met de hoop tot een oplossing te kunnen komen.

Ik zal hun reactie uiteraard aan jullie laten weten!

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Er brand wel eens een fabriek af (kijk Samsung maar met een chipset/printplaat hun nieuwe S5), of er loopt wel eens wat onder water, zoals een paar jaar geleden in Thailand, waar door er globaal ineens een nijpend tekort aan harde schijven was, en de prijs verdubbelde binnen 2 dagen. Soms is overmacht ook echt dat, overmacht.

jeroen133cc

Overmacht is overmacht, helemaal gelijk.

Maar is dat een reden om 7 weken lang niks van je te laten horen als bedrijf?
Wat ik nu merk is dat Lenovo haar klanten in de kou laten staan en het hun niks kan schelen.

Het lijkt er een beetje erop dat Lenovo helemaal geen klanten wil.

In ieder geval: -1 credit voor Lenovo.
Nu nog de vraag: hoeveel houden ze er over?

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

jeroen133cc schreef:
In ieder geval: -1 credit voor Lenovo.
Nu nog de vraag: hoeveel houden ze er over?
Dat is afhankelijk van het aantal credits wat ze hadden. En dan doe je -1, en dan heb je het aantal credits wat er overgebleven is.

jeroen133cc

Laptop is inmiddels na 9 weken aangekomen.
Lenovo bood een gratis garantie-update van 2 jaar all-inclusive ter waarde van ca. €200.
Ze habben gebeld en beloofd dat hij verzonden zou worden met NFC-chip.
En voor het eerst hadden ze gelijk.

Jammer dat het zo lang moest duren, maar een uitgebreide garantie verzacht de pijn een beetje.
Probleem opgelost!

encore

Ongelezen bericht door encore »

nounou, met NFC-chip....

Gesloten