| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] abn kan rekeningen overledene niet kosteloos sluiten
Re: abn kan rekeningen overledene niet kosteloos sluiten
Geachte Eric,
Ik heb u zojuist telefonisch gesproken. Indien u de stappen volgt die we hebben doorgenomen, wordt de rekening kosteloos opgeheven.
Ik wens u een fijne dag verder toe.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
J. van Vloten
Ik heb u zojuist telefonisch gesproken. Indien u de stappen volgt die we hebben doorgenomen, wordt de rekening kosteloos opgeheven.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
J. van Vloten
abn heeft me goed geholpen, als het goed is gaan de rekeningen kosteloos opgeheven worden, dank !!
mogen we daar dus uit concluderen dat het gratis opzeggen wel kan, maar dat de ABNAMRO je liever 600 euro laat uitgeven?
-
kraaienest
Best sneu als je als medewerker moet spammen van je baas. Eigen roem stinktABN AMRO schreef:Geachte Eric,
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
J. van Vloten
Je mag eerder concluderen dat AbnAmro liever aan jou € 600,-- verdient, dan dat je dat ergens anders uitgeeft...ruud_a schreef:mogen we daar dus uit concluderen dat het gratis opzeggen wel kan, maar dat de ABNAMRO je liever 600 euro laat uitgeven?
-
witte angora
Dat is toch volkomen normaal, of ben ik nu abuis?Eric321 schreef:abn heeft me goed geholpen, als het goed is gaan de rekeningen kosteloos opgeheven worden, dank !!
Ik moet zeggen, onlangs moest ik de buurvrouw (vluchtelinge die nauwelijks Nederlands spreekt) op weg helpen om afschriften uitgeprint te krijgen, maar ik vond het allemaal niet echt duidelijk hoe dat gedaan moest worden. Alhoewel ik moet zeggen dat ik van de Rabo en de ING ook niet blij wordt.
Moet ik er wel bij zeggen dat DE bank deze klant zeer graag kwijt wil, gezien de opmerking die er al twee weken op haar scherm staat: Oepsss.. storing, probeer het na 17.00 uur of in het weekend nog eens. Buurvrouw heeft zelf geen printer namelijk, is dus van de printer van DE bank afhankelijk, of ze moet naar de bibliotheek.
(En als je weet hoe dat bij mij thuis ging dan snap je ook wel waarom DE bank van haar af wil, net zoals ze bij de inburgeringscursus dus geen tweede kans krijgt, en bij mij ook niet meer hoeft aan te kloppen).
Anyway, ik vind het niet echt handig als je, om je gegevens in te zien, eerst een pdf aan moet maken en dat moet downloaden. Dat kan anders. En dat moet anders. Temeer omdat niet iedereen dus thuis kan internetbankieren. Ik heb hier nu dus pdf-jes op de computer die niet voor mij bestemd zijn. Fijn. En het is dat buurvrouw het allemaal niet snapte, anders stonden diezelfde pdf-jes ook op de computer van de bibliotheek. Ook fijn.
Maar ik bedoel maar te zeggen: als een klant ergens niet uitkomt omdat datgene wat je zoekt niet echt makkelijk te vinden is, dan is het volkomen normaal dat je als bank een helpend handje toesteekt, en niet probeert er een incasso van 600 euro op los te laten. Ik denk dat er voor meneer Zalm nog wel het een en ander aan werk te doen is.
Laatst gewijzigd door witte angora op 14 mar 2014 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan de 600 euro die TS moet uitgeven, verdient de ABN GEEN cent.
Hier wordt van de voorwaarden afgeweken, wat natuurlijk heel mooi is voor TS, maar hoeveel andere moesten wel een bewijs voor veel geld brengen.
Dit is dan willekeur.
Hier wordt van de voorwaarden afgeweken, wat natuurlijk heel mooi is voor TS, maar hoeveel andere moesten wel een bewijs voor veel geld brengen.
Dit is dan willekeur.
-
Josephien12
ABN AMRO schreef:Geachte Eric,
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
J. van Vloten
Nog commentaar van sjohie?sjohie schreef: Lang leve vrije wil en eigen keuzes in deze democratie, maar dan zijn de gevolgen van die keuze (niet 600 euro betalen voor de akte) dat de rekeningen geld blijven kosten per maand.
als je 1 maal van de voorwaarden afwijkt, moet je die voorwaarden schrappen.eleven schreef:Aan de 600 euro die TS moet uitgeven, verdient de ABN GEEN cent.
Dit is dan willekeur.
dan moeten ze namelijk voor niemand meer gelden.
dan zijn het namelijk overbodige voorwaarden.
ik denk dat iedereen die in de zelfde situatie zit zich nu hier op kan beroepen.
Mits deze hier op het forum zijn en dit gelezen hebben.ruud_a schreef:als je 1 maal van de voorwaarden afwijkt, moet je die voorwaarden schrappen.eleven schreef:Aan de 600 euro die TS moet uitgeven, verdient de ABN GEEN cent.
Dit is dan willekeur.
dan moeten ze namelijk voor niemand meer gelden.
dan zijn het namelijk overbodige voorwaarden.
ik denk dat iedereen die in de zelfde situatie zit zich nu hier op kan beroepen.
Want dit is niet in het nieuws of in de krant na te lezen.
Ik snap het probleem niet.
Ik had ook een en/of rekening met mijn moeder en nadat zij overleden was,is de en/of rekening zonder problemen en zonder te betalen gewoon gesloten.
Daar had ik echt geen forum voor nodig of iets dergelijks.
Gewoon internet bankieren en de hulp van klantenservice.
Dus volgens mij wat webcare hier doet is gewoon iets wat TS zelf kosteloos had kunnen doen maar waarschijnlijk te lui voor was,graag een drama maakt over iets wat geen drama is of gewoon niet zijn hoofd heeft gebruikt.
Ik had ook een en/of rekening met mijn moeder en nadat zij overleden was,is de en/of rekening zonder problemen en zonder te betalen gewoon gesloten.
Dus volgens mij wat webcare hier doet is gewoon iets wat TS zelf kosteloos had kunnen doen maar waarschijnlijk te lui voor was,graag een drama maakt over iets wat geen drama is of gewoon niet zijn hoofd heeft gebruikt.
TS heeft toch aangegeven dat het hem/haar 600 euro zou kosten om diegilas schreef:Ik snap het probleem niet.
rekening op te heffen, nu plots kan het kosteloos door de bank gedaan worden.
-
witte angora
+1gilas schreef:Ik snap het probleem niet.
(Behalve dan dat ik er geen ervaring mee heb. De servicedesk heeft, als ik dat bericht zo lees, gewoon de juiste volgorde gewezen die nu eenmaal in het programma in zit gebouwd, en die de topicstarter op eigen kracht niet gevonden heeft. Meer als dat was het niet.)
Heb je gelezen, wat ik toen heb moeten doen, dus zonder notaris was het niet mogelijk, dus heb ik deze manier gebruikt en het was gelukt.
Zoals ik al heb geschreven, is het blijkbaar een willekeur van de bank, als het ook makkelijk via de klantenservice gratis kan gaan, bij mij toen dus niet.
Zoals ik al heb geschreven, is het blijkbaar een willekeur van de bank, als het ook makkelijk via de klantenservice gratis kan gaan, bij mij toen dus niet.
eleven schreef:Omdat je mede gemachtigd bent, kan je ook internetbankieren .De ene bankrekening is leeg en de andere binnenkort ook.
Heb je eens geprobeerd de rekening, waar niets meer opstaat via "Mijn Overzicht"
bij deze rekening onder "Optie" de mogelijkheid "Opheffen rekening" aangeboden wordt.
Dit is niet bij alle rekeningen, maar zo had ik het toen gedaan bij de en/of rekening.
Dat had ik gelezen ja,en daarom zei ik ook dat ik het probleem niet snap want normaal gesproken kan een e/o rekening gewoon gesloten worden zonder kosten.Chocomelk schreef:TS heeft toch aangegeven dat het hem/haar 600 euro zou kosten om die
rekening op te heffen, nu plots kan het kosteloos door de bank gedaan worden.
Maar goed,misschien had ik wel mijn glimlach en humor mee,dat de klantenservice wat vriendelijker was.
Die € 600 zijn ook geen kosten om de rekening af te sluiten, maar om een verklaring van erfrecht door de notaris op te laten maken. Het zijn dus kosten, die aan de notaris moeten worden betaald en niet aan de bank. Lees het eerste bericht van TS nog maar eens goed.
maar nu kan het dus opeens blijkbaar zonder die verklaring van erfrecht, tenzij de ABNAMRO dat geld op tafel legt.(grapje)CB schreef:Die € 600 zijn ook geen kosten om de rekening af te sluiten, maar om een verklaring van erfrecht door de notaris op te laten maken. Het zijn dus kosten, die aan de notaris moeten worden betaald en niet aan de bank. Lees het eerste bericht van TS nog maar eens goed.
dat betekent dus dat het zonder die verklaring ook kan.
dan moet ABNAMRO toch eens uitleggen waarom alle andere mensen die 600 euro wel hebben moeten uitgeven.
ze lezen per ongeluk toch mee, dus misschien kunnen ze ook een reactie geven.
Ja, dat klopt. Ik wijt dat ook aan gebrek aan kennis van het personeel. Het is ook pas een paar jaar geleden aangepast. Wellicht moet de ABN/Amro beter z'n best doen met het bijscholen van personeel.
Behalve TS is er niemand, die eventueel 600 Euro heeft moeten betalen.ruud_a schreef:maar nu kan het dus opeens blijkbaar zonder die verklaring van erfrecht, tenzij de ABNAMRO dat geld op tafel legt.(grapje)CB schreef:Die € 600 zijn ook geen kosten om de rekening af te sluiten, maar om een verklaring van erfrecht door de notaris op te laten maken. Het zijn dus kosten, die aan de notaris moeten worden betaald en niet aan de bank. Lees het eerste bericht van TS nog maar eens goed.
dan moet ABNAMRO toch eens uitleggen waarom alle andere mensen die 600 euro wel hebben moeten uitgeven.
misschien waren er niet veel mensen met een testament en een gedeelde bankrekening.eleven schreef:Behalve TS is er niemand, die eventueel 600 Euro heeft moeten betalen.ruud_a schreef:maar nu kan het dus opeens blijkbaar zonder die verklaring van erfrecht, tenzij de ABNAMRO dat geld op tafel legt.(grapje)CB schreef:Die € 600 zijn ook geen kosten om de rekening af te sluiten, maar om een verklaring van erfrecht door de notaris op te laten maken. Het zijn dus kosten, die aan de notaris moeten worden betaald en niet aan de bank. Lees het eerste bericht van TS nog maar eens goed.
De ABNAMRO geeft blijkbaar toe dat er een probleem is.