LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent stuurt betaalachterstand via email.

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
madmenyo

Essent stuurt betaalachterstand via email.

Ongelezen bericht door madmenyo »

Ik heb 27 januari een brief van Essent gekregen dat ik mijn eindejaar afrekening nog niet betaalt had. Hier zat direct 40 euro incasso kosten aan vast. Ik heb dit maar gewoon betaalt en wilde later contact opnemen met Essent. Echter lag er een week later alweer een nieuwe incasso vordering met dreiging voor afsluiting. Het ging hier om een ander bedrag dus heb ik telefonisch contact gezocht met Essent.

Essent beweert nu dat ik heb aangegeven via de email op de hoogte gehouden wil worden. Dit is onjuist, wellicht heb ik destijds tijdens het telefonisch afsluiten van de overeenkomst mijn email adres opgegeven, het email adres dat ik heb opgegeven gebruikte ik destijds als spam email voor minder betrouwbare websites. Ik heb zeker geen toestemming gegeven om belangrijke financiële zaken via dit email adres te communiceren.

Ik ben een trouwe klant en heb in meer dan 5 jaar tijd iedere rekening op tijd betaalt. Nu is er een enkele storno geweest en hierdoor de machtiging beëindigt en stapelen de kosten hiervan op zonder het te weten. Essent weet mij alleen via reguliere post te vinden om hun incasso kosten te verhalen. Dit is echt een grote schande en ik heb mijn incasso kosten proberen te verhalen. Echter krijg ik een brief retour dat ik als klant verantwoordelijk ben voor het betalen van mijn rekeningen.

Ik hoop met deze brief mensen erop te wijzen geen zaken meer te doen met Essent. Essent ziet u als een stuk afval waar aan verdient kan worden. "Klant is koning" nou bij Essent niet hoor, zelfs niet al u jaren lang trouw uw rekening betaald.

ruud_a

Re: Essent stuurt betaalachterstand via email.

Ongelezen bericht door ruud_a »

de klant is koning is overal al jaren uit de tijd.
niet alleen bij essent.
de klant is koning stampt uit de tijd, dat de winkelier zijn klanten persoonlijk kende en vroeg hoe het met Japie ging.
grote bedrijven kennen geen klanten, alleen producten en afnemers.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Het lijkt mij dat u maar halve waarheden neer schrijft. U betaald maar direct die € 40,- incasso kosten en gaat daar later maar eens over bellen!! Wie geloofd zo iets?? En een enkele storno en meteen wordt de automatische incasso gestopt??
Vertel eerst gewoon de feiten, daarna kan er iets zinnigs gezegd worden om tot een oplossing te komen.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Die storno had u moeten opvallen in uw bankrekeningoverzicht en toen had u al actie moeten ondernemen. Het tijdstip tussen per post de aanmaning ontvangen met incassokosten en de storno is ruim 30 dagen. Dus hier zit een behoorlijke tijdspanne tussen.
Menigeen hanteert een 2e-mailadres bij bepaalde zaken. Dit ontslaat u, mij en anderen er echter niet van de e-mails die op dat adres bezorgd worden hoe dan ook in de gaten te houden. Ongeacht het gegeven of u wel of niet bij een bedrijf hebt aangegeven financiële zaken wel/niet per e-mail te ontvangen.
Veelal probeert een bedrijf na een 1ste mislukte incasso nog een 2e poging. Bij onvoldoende saldo mislukt die incasso dus ook. Het lijkt mij dat uzelf prima in staat was en bent te weten of er altijd voldoende saldo op uw rekening stond voor de realisatie van de betaling(en).

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Echter krijg ik een brief retour dat ik als klant verantwoordelijk ben voor het betalen van mijn rekeningen.
Denk je echt, dat dit alleen zo bij Essent is.
Essent heeft iets geleverd en wil daarvoor de centjes hebben, net zoals ieder ander bedrijf.
Dat je op dit zelf niet gekomen bent, zegt al genoeg.

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Madmenyo,

Op een andere website heb je deze onvrede al eerder geuit. Op die betreffende website heb ik al een uitvraag gedaan voor uw gegevens. Dit aanbod blijft natuurlijk staan. Stuur uw gegevens, inclusief een kopie van uw klacht naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

madmenyo schreef:Ik heb 27 januari een brief van Essent gekregen dat ik mijn eindejaar afrekening nog niet betaalt had. Hier zat direct 40 euro incasso kosten aan vast. Ik heb dit maar gewoon betaalt en wilde later contact opnemen met Essent. Echter lag er een week later alweer een nieuwe incasso vordering met dreiging voor afsluiting. Het ging hier om een ander bedrag dus heb ik telefonisch contact gezocht met Essent.

Essent beweert nu dat ik heb aangegeven via de email op de hoogte gehouden wil worden. Dit is onjuist, wellicht heb ik destijds tijdens het telefonisch afsluiten van de overeenkomst mijn email adres opgegeven, het email adres dat ik heb opgegeven gebruikte ik destijds als spam email voor minder betrouwbare websites. Ik heb zeker geen toestemming gegeven om belangrijke financiële zaken via dit email adres te communiceren.

Ik ben een trouwe klant en heb in meer dan 5 jaar tijd iedere rekening op tijd betaalt. Nu is er een enkele storno geweest en hierdoor de machtiging beëindigt en stapelen de kosten hiervan op zonder het te weten. Essent weet mij alleen via reguliere post te vinden om hun incasso kosten te verhalen. Dit is echt een grote schande en ik heb mijn incasso kosten proberen te verhalen. Echter krijg ik een brief retour dat ik als klant verantwoordelijk ben voor het betalen van mijn rekeningen.

Ik hoop met deze brief mensen erop te wijzen geen zaken meer te doen met Essent. Essent ziet u als een stuk afval waar aan verdient kan worden. "Klant is koning" nou bij Essent niet hoor, zelfs niet al u jaren lang trouw uw rekening betaald.
Ik als klant vind hun digitale dienstverlening juist fijn, en je kan elke factuur en je contract inzien via "mijn Essent". Ook kan je daar je emailadres wijzigen, en aangeven wélke emails je wel/niet wilt ontvangen. Verder zie je daar de status van je facturen betalingen, inclusief de vervaldatum van die facturen.

Er waren (en zijn) dus genoeg mogelijkheden om de vereiste informatie in te zien voor je, nog afgezien van het feit dat er voor succesvolle communicatie 2 participerende partijen nodig zijn.

eleven

forumessent schreef:Beste Madmenyo,

Op een andere website heb je deze onvrede al eerder geuit. Op die betreffende website heb ik al een uitvraag gedaan voor uw gegevens. Dit aanbod blijft natuurlijk staan. Stuur uw gegevens, inclusief een kopie van uw klacht naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Dat is duidelijk.
Maar TS wil blijkbaar geen oplossing, behalve hier laster verspreiden. :mrgreen:

Inderdaad, hier sluit ik mij bij aan, want een betere service is er toch niet.
Ik als klant vind hun digitale dienstverlening juist fijn, en je kan elke factuur en je contract inzien via "mijn Essent". Ook kan je daar je emailadres wijzigen, en aangeven wélke emails je wel/niet wilt ontvangen. Verder zie je daar de status van je facturen betalingen, inclusief de vervaldatum van die facturen

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Shine schreef: Menigeen hanteert een 2e-mailadres bij bepaalde zaken. Dit ontslaat u, mij en anderen er echter niet van de e-mails die op dat adres bezorgd worden hoe dan ook in de gaten te houden. Ongeacht het gegeven of u wel of niet bij een bedrijf hebt aangegeven financiële zaken wel/niet per e-mail te ontvangen.
Mail zou zo maar door spam filter geblokkeerd kunnen worden.
Lijkt mij dat belangrijke zaken , zoals aanmaningen, altijd ook via de post behoren te gaan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

madmenyo schreef:Echter krijg ik een brief retour dat ik als klant verantwoordelijk ben voor het betalen van mijn rekeningen.
Schandalig, hoe komen ze er bij! Dat je als klant je rekeningen moet betalen, niet te geloven. Rotbedrijf! :evil:

En even voor de zwart-wit lezer, voor de duidelijkheid: :mrgreen:

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

Tja,als je geen email van een bedrijf wil ontvangen moet je je email niet doorgeven.
Anders gebruiken ze alle mogelijkheden om je te bereiken en dan kan je inderdaad ook weleens een email ontvangen over een betalings achterstand.
madmenyo schreef:"Klant is koning"
Als de klant koning wil zijn moet de klant zich er ook naar gedragen en dat betekent dus gewoon je rekeningen op tijd betalen.
Anders is de klant gewoon een boef die denkt dat hij voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

16again schreef:
Shine schreef: Menigeen hanteert een 2e-mailadres bij bepaalde zaken. Dit ontslaat u, mij en anderen er echter niet van de e-mails die op dat adres bezorgd worden hoe dan ook in de gaten te houden. Ongeacht het gegeven of u wel of niet bij een bedrijf hebt aangegeven financiële zaken wel/niet per e-mail te ontvangen.
Lijkt mij dat belangrijke zaken , zoals aanmaningen, altijd ook via de post behoren te gaan.
Is dus niet zo:
http://www.luuc.eu/artikelen/is-een-aan ... htsgeldig/

Essent:
http://www.essent.nl/content/particulie ... casso.html

Spamfilter dient ook altijd in de gaten gehouden te worden. Als je online iets koopt en hiervan een bevestiging krijgt kan die ook in de spamfilter belanden. M.a.w spamfilter is geen excuus.
Als klant, ongeacht bij welk bedrijf ben jijzelf verantwoordelijk voor het bijtijds betalen van de rekening en het in de gaten houden dat die betaling ook plaats vindt, plaats heeft gevonden.
Zoals ik al eerder schreef: TS had op zijn/haar bankrekening bijtijds kunnen zien dat het betreffende bedrag weer gestorneerd was. Dan zouden alle toets en bellen bij je af moeten gaan en had er toen al actie ondernomen moeten worden.
Het hebben van automatische incasso ontslaat je niet van de verplichting om je/de betalings afschrijvingen en bijschrijvingen regulier in de gaten te houden.

madmenyo

Jantje7 schreef:Het lijkt mij dat u maar halve waarheden neer schrijft. U betaald maar direct die € 40,- incasso kosten en gaat daar later maar eens over bellen!! Wie geloofd zo iets?? En een enkele storno en meteen wordt de automatische incasso gestopt??
Vertel eerst gewoon de feiten, daarna kan er iets zinnigs gezegd worden om tot een oplossing te komen.
Dus u zou niet betalen en dan nog hogere incasso kosten oplopen of misschien wel afsluiting? Inderdaad een enkele storno in december bij de jaarafrekening, daarna heb ik al mijn betalingen via mijn Essent en mijn oude email ontvangen, hier kijk ik nooit en ik verwacht dan ook gewoon een belletje of brief. Essent erkent deze fouten maar komt mij maar voor 40 euro tegemoet. Ik heb de feiten geschreven dus er kan een oplossing gezocht worden.

madmenyo

Shine schreef:Die storno had u moeten opvallen in uw bankrekeningoverzicht en toen had u al actie moeten ondernemen. Het tijdstip tussen per post de aanmaning ontvangen met incassokosten en de storno is ruim 30 dagen. Dus hier zit een behoorlijke tijdspanne tussen.
Menigeen hanteert een 2e-mailadres bij bepaalde zaken. Dit ontslaat u, mij en anderen er echter niet van de e-mails die op dat adres bezorgd worden hoe dan ook in de gaten te houden. Ongeacht het gegeven of u wel of niet bij een bedrijf hebt aangegeven financiële zaken wel/niet per e-mail te ontvangen.
Veelal probeert een bedrijf na een 1ste mislukte incasso nog een 2e poging. Bij onvoldoende saldo mislukt die incasso dus ook. Het lijkt mij dat uzelf prima in staat was en bent te weten of er altijd voldoende saldo op uw rekening stond voor de realisatie van de betaling(en).
Dit is dan ook mijn fout, en deze erken ik. Ik had inderdaad moeten kijken of er wel bedragen worden afgeschreven naar Essent, echter heb ik dit niet gedaan zoals heel veel mensen niet iedere maand elke afschrijving van elk abonnement controleren. Ik verwacht gewoon een brief in mijn brievenbus, ik stap namelijk iedere dag over mijn deurmat heen. Het probleem wat ik heb met Essent gaat dan ook hierom, zij weten mijn deurmat wel te bereiken als zij incasso kosten willen innen maar niet als zij een rekening of herinnering willen sturen. Ik vind dit geen manier van zaken doen, ik ben geen jurist maar ben er toch wel zeker van dat Essent onjuist heeft gehandeld.

madmenyo

gilas schreef:Tja,als je geen email van een bedrijf wil ontvangen moet je je email niet doorgeven.
Anders gebruiken ze alle mogelijkheden om je te bereiken en dan kan je inderdaad ook weleens een email ontvangen over een betalings achterstand.
madmenyo schreef:"Klant is koning"
Als de klant koning wil zijn moet de klant zich er ook naar gedragen en dat betekent dus gewoon je rekeningen op tijd betalen.
Anders is de klant gewoon een boef die denkt dat hij voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten.
Je weet best hoe dat gaat, ik ga telefonisch een contract aan zij vragen om een email adres en ik geef mijn secundaire junkmail op. Wat bedoel je met anders gebruiken ze alle mogelijkheden? Als ik geen email zou hebben opgegeven zouden zij me bellen, een brief sturen en langskomen voor een kop koffie? Ik vind dat een bedrijf nooit gebruik mag maken van een email voor dit soort zaken, en al helemaal niet als dit mail adres 5 jaar ongewijzigd is, zij nooit van mij berichten via dit adres hebben gekregen, er niet gereageerd word op dergelijke belangrijke zaken, en trouwe betalende klant ben voor meer dan 5 jaar.

Bij het bedrijf waar ik werk is klant gewoon koning, en voor je vraagt waar ik werk, ik werk als landmeetkundige bij een ingenieurs bureau. Als wij dit soort **** flikken bij onze klanten zijn ze snel weg, en ik geef ze gelijk want ik ben ook binnenkort weg bij Essent.

madmenyo

16again schreef:
Eens!

madmenyo

eleven schreef:
forumessent schreef:Beste Madmenyo,

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Dat is duidelijk.
Maar TS wil blijkbaar geen oplossing, behalve hier laster verspreiden. :mrgreen:

Inderdaad, hier sluit ik mij bij aan, want een betere service is er toch niet.
Ik als klant vind hun digitale dienstverlening juist fijn, en je kan elke factuur en je contract inzien via "mijn Essent". Ook kan je daar je emailadres wijzigen, en aangeven wélke emails je wel/niet wilt ontvangen. Verder zie je daar de status van je facturen betalingen, inclusief de vervaldatum van die facturen
Jij wil blijkbaar alleen maar trollen. Ik heb contact gezocht met de buitendienst medewerker die heel stug was en geen cm meewerkte, ik heb de klantenservice gebeld die verder goed was maar voor maar 50% mij tegemoet wilde komen. Na eenzelfde reactie op mijn uitgebreide klachten brief was ik er klaar mee. Nu ben ik inderdaad laster aan het verspreiden, ik zal nog wel van het webcare aanbod gebruik maken, maar het zou volslagen idioot zijn dat ik nu opeens wel volledige restitutie zou krijgen.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

madmenyo schreef:Ik vind dat een bedrijf nooit gebruik mag maken van een email voor dit soort zaken,
Dan moet je geen email adres opgegeven.
Jij hebt klaarblijkelijk niet gereageerd op de andere manier dus gebruiken ze je email.
Wil je dat niet moet je geen email opgegeven.
madmenyo schreef:Nu ben ik inderdaad laster aan het verspreiden,
Dan hoop ik dat Essent je hard aanpakt voor het verspreiden van laster en dat ze het je nog heel moeilijk gaan maken.

eleven

madmenyo schreef: Jij wil blijkbaar alleen maar trollen. Ik heb contact gezocht met de buitendienst medewerker die heel stug was en geen cm meewerkte, ik heb de klantenservice gebeld die verder goed was maar voor maar 50% mij tegemoet wilde komen. Na eenzelfde reactie op mijn uitgebreide klachten brief was ik er klaar mee. Nu ben ik inderdaad laster aan het verspreiden, ik zal nog wel van het webcare aanbod gebruik maken, maar het zou volslagen idioot zijn dat ik nu opeens wel volledige restitutie zou krijgen.
Dan heb ik toch gelijk en vraag mij af, wie de trol dan is. :twisted:

madmenyo

eleven schreef:Maar TS wil blijkbaar geen oplossing.
Waar lees jij dit? Ik heb veel tijd besteed aan drie opties die ik duidelijk vermeld, ook ben ik ingegaan op het aanbod van de webcare medewerker. Maarja, totaal andere en zinloze discussie, doe niet zo kinderachtig dat is namelijk nergens voor nodig, en met name ongepast voor een forum gebruiker van jou kaliber.

Gesloten