LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uwv Vordert 197 euro in op wajong + 143 CVZ Boete
Uwv Vordert 197 euro in op wajong + 143 CVZ Boete
Hierbij ontvangt u een overzicht van de arbeidsongeschiktheidsuitkering over maart 2014.
U ontvangt deze specificatie, omdat er iets verandert in de hoogte van uw
arbeidsongeschiktheidsuitkering, de inhoudingen of de manier van betalen. U heeft hier over al bericht
van ons ontvangen of u ontvangt binnenkort bericht. Als er iets verandert in de hoogte van uw
uitkering of de inhoudingen dan ontvangt u een nieuwe specificatie.
Bruto WAJONG € 1.114,26
Bruto Toeslagenwet € 7,61
Bruto verrekening € 6,53 -
Loonheffing incl.
algemene heffingskorting € 167,47 -
Inhouding SV premies € 0,00
Uitbetaald aan derden € 197,00 -
Inhouding premie voor CVZ € 143,98-
Nettobedrag € 606,89
Op de achterkant van deze specificatie vindt u een toelichting op de rubriek
“Inhouding premie voor CVZ” en meer informatie.
Het nettobedrag maken we over naar uw IBAN rekeningnummer
Klik voor meer informatie op uwv.nl/iban
Wijzigingen doorgeven
Een van uw plichten is om wijzigingen in uw situatie binnen één week aan ons door te geven.
Gebruik hiervoor het formulier Wijzigingen doorgeven. Kijk op uwv.nl/mijnplichten.
Heeft u nog vragen ?
U vindt meer informatie op uwv.nl. U kunt ook contact opnemen met UWV
Telefoon Werknemers via 0900 – 9294 ( lokaal tarief). Als u belt, houd dan deze brief
bij de hand. Wij kunnen u dan beter van dienst zijn.
Met vriendelijke groet,
Uitvoeringsinstituut werknemersverzekeringen
Deze brief is geautomatiseerd aangemaakt en daarom niet ondertekend.
Mag Dit zoveel ??
mijn vaste lasten zijn 580 euro
telefonisch cotact gehad maar het maakt ze niks uit , en ik moest maar stoppen met bellen want ze gingen het niet over 2 maanden verspreiden
was te veel papierwerk , ik moest maar 1 maand geen huur betalen , dan kon ik rondkomen ( letterlijk gezegd )
????
arbeidsongeschiktheidsuitkering, de inhoudingen of de manier van betalen. U heeft hier over al bericht
van ons ontvangen of u ontvangt binnenkort bericht. Als er iets verandert in de hoogte van uw
Bruto WAJONG € 1.114,26
Loonheffing incl.
Nettobedrag € 606,89
Wijzigingen doorgeven
Een van uw plichten is om wijzigingen in uw situatie binnen één week aan ons door te geven.
Gebruik hiervoor het formulier Wijzigingen doorgeven. Kijk op uwv.nl/mijnplichten.
Heeft u nog vragen ?
Telefoon Werknemers via 0900 – 9294 ( lokaal tarief). Als u belt, houd dan deze brief
Met vriendelijke groet,
Mag Dit zoveel ??
telefonisch cotact gehad maar het maakt ze niks uit , en ik moest maar stoppen met bellen want ze gingen het niet over 2 maanden verspreiden
was te veel papierwerk , ik moest maar 1 maand geen huur betalen , dan kon ik rondkomen ( letterlijk gezegd )
????
Re: Uwv Vordert 197 euro in op wajong + 143 CVZ Boete
Kennelijk heeft uw zorgverzekering u aangemeld bij het CVZ als wanbetaler. Die 143,98 euro is de bestuursrechtelijke premie, daarnaast zal er wel een vordering zijn die betaald moet worden.
U heeft blijkbaar uw zorgpremie langere tijd niet betaald en de zorgverzekeraar heeft beslag laten leggen op een deel van uw uitkering om zo zijn geld terug te krijgen van u. Dat mag. Ook heeft de zorgverzekeraar u aangemeld wegens premieverzuim, u gaat dan de z.g. "bestuursrechtelijke premie" betalen en die bedraagt voor 2014 inderdaad precies €143.98 zodat u nu tòch verzekerd bent. Dat mag niet alleen, dat moet.maria053 schreef: Uitbetaald aan derden € 197,00 -
Mag Dit zoveel ??
????
Uitvoeringspraktijk Werk en Bijstand in Amsterdam
http://www.werkvoorschriftenwwb.nl/hoof ... ag#_Toc125
"Wanneer een klant zich dan ook beklaagt over de bestuursrechtelijke premie, verwijs de klant dan naar de eigen zorgverzekeraar. Het heeft geen nut om namens de klant contact op te nemen met het CVZ om de broninhouding op te heffen. DWI heeft bij de broninhouding, slechts één (wettelijk verplichte) taak en dat is om het opgegeven bedrag in te houden en over te maken aan het CVZ. Verzuim van deze taak kan resulteren in onnodige kosten voor DWI."
Tsja, dat is inderdaad de meest pragmatische manier. Een maand geen huur betalen doet je niet ineens op straat komen te staan, maar zorgt er wel voor dat jij mag leven met de gevolgen van eerder gemaakte keuzes, en niet het UWV.maria053 schreef:Hierbij ontvangt u een overzicht van de arbeidsongeschiktheidsuitkering over maart 2014.
Bruto WAJONG € 1.114,26
Loonheffing incl.
Nettobedrag € 606,89
Wijzigingen doorgeven
Heeft u nog vragen ?
Met vriendelijke groet,
Mag Dit zoveel ??
????
Zij hebben een klap administratieve rompslomp doordat jij die premie blijkbaar niet betaald hebt, en dat wordt exponentieel meer als ze voor zo'n bedrag een betalingsregeling moeten optuigen. Dit nog los van het feit dat op tijd betalen blijkbaar sowieso al een probleem is (getuige de CVZ inhouding), en ze zich daar vermoedelijk ook niet onnodig aan willen branden.
Ongelooflijk wat de cvz doet, en helemaal al verwarrend. Als er een achterstand in de premie valt, komt cjib om de hoek kijken, dan de cvz, en dan de deurwaarder. Ik heb een achterstand gehad in de zorgpremie door geen werk meer. Op de uitkering moest ik een half jaar wachten wat ook onmenselijk is. Na de verrekening van de uitkering heb ik mijn openstaande premie's in 1 keer voldaan. De cjib had de zorgtoeslag al beslag laten leggen, en de cvz beslag op mijn uitkering. Er is meer dan 1100 euro heen gegaan aan achterstanden. Alles is betaald, althans dat is de veronderstelling. Maar de cvz wil nog 1205 euro. Terwijl alle achterstanden zijn ingelopen. Ik kan mijn schuld toch niet twee keer voldoen. Het gaat hier om een grote oplichters praktijken. De zaak loopt nog, en heb me suf gebeld, en geschreven, maar krijg alleen maar te horen, betalen jij. En het is al betaald. Weet jij het nog, nou ik wel. Het is een onderdeel van de staat, en als gewone burger heb jij niets te zeggen, gewoon betalen totdat je geen cent meer over houd. Wat een land zeg, bah ik walg van deze praktijken.
Wat het cvz doet is niet ongelooflijk of verwarrend maar heel logisch. U moet gewoon op tijd betalen. Wanneer u een probleem met uw uitkering heeft moet u dat met die instantie oplossen en niet het cvz mee lastig vallen.
Heel apart, je hebt een betalingsachterstand, maar kon het ineens in 1x voldoen toen ze moeilijk gingen doen? Waar was dat geld, toch meer dan een maand aan uitkering zo te lezen, toen je die rekeningen moest betalen? Of kwam het zo uit de lucht vallen?burgertje schreef:Ongelooflijk wat de cvz doet, en helemaal al verwarrend. Als er een achterstand in de premie valt, komt cjib om de hoek kijken, dan de cvz, en dan de deurwaarder. Ik heb een achterstand gehad in de zorgpremie door geen werk meer. Op de uitkering moest ik een half jaar wachten wat ook onmenselijk is. Na de verrekening van de uitkering heb ik mijn openstaande premie's in 1 keer voldaan. De cjib had de zorgtoeslag al beslag laten leggen, en de cvz beslag op mijn uitkering. Er is meer dan 1100 euro heen gegaan aan achterstanden. Alles is betaald, althans dat is de veronderstelling. Maar de cvz wil nog 1205 euro. Terwijl alle achterstanden zijn ingelopen. Ik kan mijn schuld toch niet twee keer voldoen. Het gaat hier om een grote oplichters praktijken. De zaak loopt nog, en heb me suf gebeld, en geschreven, maar krijg alleen maar te horen, betalen jij. En het is al betaald. Weet jij het nog, nou ik wel. Het is een onderdeel van de staat, en als gewone burger heb jij niets te zeggen, gewoon betalen totdat je geen cent meer over houd. Wat een land zeg, bah ik walg van deze praktijken.
-
u lult uit uw nekBerend2 schreef:Wat het cvz doet is niet ongelooflijk of verwarrend maar heel logisch. U moet gewoon op tijd betalen. Wanneer u een probleem met uw uitkering heeft moet u dat met die instantie oplossen en niet het cvz mee lastig vallen.
het is gewoon een oplichters bende
daarbij worden er rechtszaken gevoert om een einde te maken aan deze oplichterspraktijken
daarom word er ook zo weinig gedaan hier in Nederland aan oplichterij
omdat er zon soort organisaties zijn onder leidg van de staat
je zou anders het halve system vast moeten zetten toch....
Als je goed had gelezen, heb ik voor de maanden waarin ik geen inkomsten had, een verrekening gehad op mijn uitkering, daarmee kon ik de openstaande premie's mee betalen.sjohie schreef:Heel apart, je hebt een betalingsachterstand, maar kon het ineens in 1x voldoen toen ze moeilijk gingen doen? Waar was dat geld, toch meer dan een maand aan uitkering zo te lezen, toen je die rekeningen moest betalen? Of kwam het zo uit de lucht vallen?burgertje schreef:Ongelooflijk wat de cvz doet, en helemaal al verwarrend. Als er een achterstand in de premie valt, komt cjib om de hoek kijken, dan de cvz, en dan de deurwaarder. Ik heb een achterstand gehad in de zorgpremie door geen werk meer. Op de uitkering moest ik een half jaar wachten wat ook onmenselijk is. Na de verrekening van de uitkering heb ik mijn openstaande premie's in 1 keer voldaan. De cjib had de zorgtoeslag al beslag laten leggen, en de cvz beslag op mijn uitkering. Er is meer dan 1100 euro heen gegaan aan achterstanden. Alles is betaald, althans dat is de veronderstelling. Maar de cvz wil nog 1205 euro. Terwijl alle achterstanden zijn ingelopen. Ik kan mijn schuld toch niet twee keer voldoen. Het gaat hier om een grote oplichters praktijken. De zaak loopt nog, en heb me suf gebeld, en geschreven, maar krijg alleen maar te horen, betalen jij. En het is al betaald. Weet jij het nog, nou ik wel. Het is een onderdeel van de staat, en als gewone burger heb jij niets te zeggen, gewoon betalen totdat je geen cent meer over houd. Wat een land zeg, bah ik walg van deze praktijken.
Ja het zijn oplichterspraktijken, en haal je gelijk maar eens. Maar voor diegene die niet een een bepaald situatie raakt kan er geen duidelijk antwoord opgeven. Tot het moment dat het buiten je schuld het zelfde gebeurdbliemertje schreef:u lult uit uw nekBerend2 schreef:Wat het cvz doet is niet ongelooflijk of verwarrend maar heel logisch. U moet gewoon op tijd betalen. Wanneer u een probleem met uw uitkering heeft moet u dat met die instantie oplossen en niet het cvz mee lastig vallen.
daarbij worden er rechtszaken gevoert om een einde te maken aan deze oplichterspraktijken
Erg negatief doen jullie over deze rubriek, wanbetaler, hoe word je wanbetaler, heb je je dat welleens afgevraagd. Omdat het werk uitblijft, en op je uitkering maanden moet wachten. Zo word je wanbetalervogels schreef:Laat me raden: ook jij bent een wanbetaler! (Overigens leer je op de basisschool al, het gebruik van punten en hoofdletters.)bliemertje schreef:u lult uit uw nekBerend2 schreef:Wat het cvz doet is niet ongelooflijk of verwarrend maar heel logisch. U moet gewoon op tijd betalen. Wanneer u een probleem met uw uitkering heeft moet u dat met die instantie oplossen en niet het cvz mee lastig vallen.
Als je inderdaad je zaken niet regelt dan ben je zo een wanbetaler. Ik vraag me wel eens af, ik heb nooit problemen gehad met welke uitkeringsinstantie dan ook. Ik heb nooit maanden hoeven wachten op mijn uitkering.burgertje schreef: Erg negatief doen jullie over deze rubriek, wanbetaler, hoe word je wanbetaler, heb je je dat welleens afgevraagd. Omdat het werk uitblijft, en op je uitkering maanden moet wachten. Zo word je wanbetaler
-
als het goed is is er al een rechtszaak gevoert waar ze in gewonnen hebben ..burgertje schreef:Ja het zijn oplichterspraktijken, en haal je gelijk maar eens. Maar voor diegene die niet een een bepaald situatie raakt kan er geen duidelijk antwoord opgeven. Tot het moment dat het buiten je schuld het zelfde gebeurdbliemertje schreef:u lult uit uw nekBerend2 schreef:Wat het cvz doet is niet ongelooflijk of verwarrend maar heel logisch. U moet gewoon op tijd betalen. Wanneer u een probleem met uw uitkering heeft moet u dat met die instantie oplossen en niet het cvz mee lastig vallen.
dus moeten ze terugbetalen
alleen zij ze in hoger beroep gegaan
daarnaast kom je er meestal buiten Eigen schuld om in .
voor mensen die er gewoon door Eigen schuld ingekomen zijn heb ik geen medelijden mee
Eigen schuld dike bult
Als goed leest, kun je zien dat ik de resterende na 6 maand heb gekregen, en daar de openstaande premie's mee heb betaaldsjohie schreef:Heel apart, je hebt een betalingsachterstand, maar kon het ineens in 1x voldoen toen ze moeilijk gingen doen? Waar was dat geld, toch meer dan een maand aan uitkering zo te lezen, toen je die rekeningen moest betalen? Of kwam het zo uit de lucht vallen?burgertje schreef:Ongelooflijk wat de cvz doet, en helemaal al verwarrend. Als er een achterstand in de premie valt, komt cjib om de hoek kijken, dan de cvz, en dan de deurwaarder. Ik heb een achterstand gehad in de zorgpremie door geen werk meer. Op de uitkering moest ik een half jaar wachten wat ook onmenselijk is. Na de verrekening van de uitkering heb ik mijn openstaande premie's in 1 keer voldaan. De cjib had de zorgtoeslag al beslag laten leggen, en de cvz beslag op mijn uitkering. Er is meer dan 1100 euro heen gegaan aan achterstanden. Alles is betaald, althans dat is de veronderstelling. Maar de cvz wil nog 1205 euro. Terwijl alle achterstanden zijn ingelopen. Ik kan mijn schuld toch niet twee keer voldoen. Het gaat hier om een grote oplichters praktijken. De zaak loopt nog, en heb me suf gebeld, en geschreven, maar krijg alleen maar te horen, betalen jij. En het is al betaald. Weet jij het nog, nou ik wel. Het is een onderdeel van de staat, en als gewone burger heb jij niets te zeggen, gewoon betalen totdat je geen cent meer over houd. Wat een land zeg, bah ik walg van deze praktijken.
Nee waarschijnlijk ook nooit zelfstandig ondernemer geweest, vandaar uit in de uitkering is het wachten geblazen, zit daar de kneep. Ik lees het al, voor diegene die al jaren in de bijstand zitten is er ook geen verandering en blijven de dingen die zo zijn. Maar voor duizenden die hun job kwijt zijn moedwillig, ligt dat wel even anderspuma73 schreef:Als je inderdaad je zaken niet regelt dan ben je zo een wanbetaler. Ik vraag me wel eens af, ik heb nooit problemen gehad met welke uitkeringsinstantie dan ook. Ik heb nooit maanden hoeven wachten op mijn uitkering.burgertje schreef: Erg negatief doen jullie over deze rubriek, wanbetaler, hoe word je wanbetaler, heb je je dat welleens afgevraagd. Omdat het werk uitblijft, en op je uitkering maanden moet wachten. Zo word je wanbetaler
Het gaat hier niet over ondernemers of mensen die moedwillig hun baan zijn kwijt geraakt. Het gaat over TS die een uitkering heeft en naast de vordering van het CVZ nog een vordering aan het UVW moet terugbetalen.
Dit topic is ver off topic.
Dus burgertje, wil jij je gal spugen over UVW en andere uitkeringsinstanties, open je eigen topic.
Dus burgertje, wil jij je gal spugen over UVW en andere uitkeringsinstanties, open je eigen topic.
Ook voor mensen die in de bijstand zitten veranderen de zaken en blijft niet alles bij het oude.burgertje schreef:Ik lees het al, voor diegene die al jaren in de bijstand zitten is er ook geen verandering en blijven de dingen die zo zijn.
Als je het nieuws had gevolgd de afgelopen maanden,had je dat geweten.
Ik heb er ook nooit problemen mee gehad en ben altijd netjes geholpen.puma73 schreef:Als je inderdaad je zaken niet regelt dan ben je zo een wanbetaler. Ik vraag me wel eens af, ik heb nooit problemen gehad met welke uitkeringsinstantie dan ook. Ik heb nooit maanden hoeven wachten op mijn uitkering.
Maar ik heb zo een vermoeden dat dit ook ligt aan hoe je je jezelf opstelt en of je je verantwoording neemt of het aan anderen overlaat.
En voor TS,ik denk dat je het beste hulp kan gaan zoeken bij schuldhulpverlening of een budgetbeheer/coach want hier ga jezelf niet uitkomen.
Verder zou je kunnen kijken of je huur/zorgtoeslag kan krijgen(als je dit al niet hebt) en of er andere potjes zijn waar je misschien recht op kan hebben zoals woontoeslag of ed.
Nou puma, volgens mij begrijp je het hele verhaal niet, hier word niet gesuggereerd over een uwv, of gal spugen over een uitkeringsinstantie. Het probleem ligt als er geen werk meer is, en je zolang op de wachtlijst staat. En na een paar maanden aan de beurt ben, dan is het logisch dat er ergens gaten vallen. Maar goed als je jarenlang in een uitkering zit, dan is er weinig wat aan de hand, de boel is dan geregeld. Maar geld niet voor zelfstandig ondernemers, die hebben geen recht op uwv dombopuma73 schreef:Het gaat hier niet over ondernemers of mensen die moedwillig hun baan zijn kwijt geraakt. Het gaat over TS die een uitkering heeft en naast de vordering van het CVZ nog een vordering aan het UVW moet terugbetalen.
Gaan schelden heeft geen enkele zin. Daarnaast, als u uw verhaal kwijt wil open dan uw eigen topic i.p.v. een topic te kapen.
Uwv Vordert 197 euro in op wajong + 143 CVZ Boete is de titel van het onderwerp, niet uw problemen met het UWV
Uwv Vordert 197 euro in op wajong + 143 CVZ Boete is de titel van het onderwerp, niet uw problemen met het UWV