LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone houdt zich niet aan de voorwaarden!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Salva

Vodafone houdt zich niet aan de voorwaarden!

Ongelezen bericht door Salva »

Ik wil mijn abonnement (Sim Only Bel+SMS+Web-Altijd 45), ingegaan op 28-12-2012 verlagen. Volgens mijn voorwaarden kan dit naar een (op dit moment nog aangeboden) abonnement met een maandbedrag dat 1 stap lager ligt dan mijn huidig maandbedrag. Letterlijk is de tekst:

"Wijzigen abonnement naar een abonnement met een lager maandbedrag. Mogelijk vanaf 6 maanden na aanvang of verlenging van het contract. Er wordt per wijziging € 20,34 in rekening gebracht. Het is toegestaan om naar één stap onder het initiele contactuele maandbedrag te migreren. Alleen toegestaan naar een abonnement dat op het moment van aanpassing nog commercieel aangeboden wordt door Vodafone. Bij wijziging vervallen alle kortingen op uw abonnement. Maximaal één wijziging per maand."

Bij de klantenservice (3x gebeld) zeggen ze dat ik naar Red 39 euro kan (1 stap onder mijn huidig maandbedrag) maar willen ze 50 euro kosten in rekening brengen, omdat Vodafone haar voorwaarden zou hebben aangepast, wat blijkbaar eenzijdig zou kunnen kan (hoewel ik daar niet over ben geïnformeerd, dus het mag niet). Voor de duidelijkheid: bij nieuwe abonnementen sinds maart 2013 zijn de kosten om te verlagen inderdaad 50 euro, maar daar valt mijn abonnement niet onder omdat die al in december 2012 werd afgesloten/is ingegaan.

Zoals ik het begrijp zijn mijn voorwaarden niet aangepast, en zijn ze nog steeds wat ze waren toen ik het abonnement afsloot. Ze zijn nog te vinden op de Vodafone website, en er zijn geen nieuwe voorwaarden voor MIJN abonnement opgesteld (wel voor andere nieuwere abonnementen).

Dus ging ik naar de Facebook pagina van Vodafone. Daar (https://www.facebook.com/VodafoneNL/pos ... 6394407979) wordt echter beweerd dat ik NIET mag verlagen omdat mijn abonnement niet meer wordt aangeboden (wat dus anders is dan wat in de voorwaarden staat; blijkbaar kunnen ze daar niet goed lezen). Ik kan dus niet verlagen maar wel overstappen naar Red 39 tegen betaling van -ook toevallig- 50 euro. Waarom alleen naar Red 39 en niet naar andere SimOnly abonnementen als Red 34 of zelfs naar Bel+SMS+Web 200 of 100 willen ze niet uitleggen, en ook niet waar die voorwaarden staan.

Ik heb een klacht ingediend bij Vodafone maar die is zonder enige argumenten afgewezen.

Wat kan ik nog meer doen? Mijns inziens is dit gewoon machtsmisbruik van Vodafone.

Salva

Re: Vodafone houdt zich niet aan de voorwaarden!

Goedemiddag allemaal, heeft iemand een idee van wat ik nog zou kunnen doen?

Of is het zo dat ik er niets van snap en Vodafone gelijk heeft?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Geschil aanspannen tegen Vodafone bij de www.sgc.nl.

Je hoeft je verhaal hierboven daarvoor alleen maar te kopiëren en te plakken. Scheelt je al een hoop werk. Gratis als je in het gelijk wordt gesteld.

Salva

Bob Schurkjens schreef:Geschil aanspannen tegen Vodafone bij de http://www.sgc.nl.

Je hoeft je verhaal hierboven daarvoor alleen maar te kopiëren en te plakken. Scheelt je al een hoop werk. Gratis als je in het gelijk wordt gesteld.
Dankjewel Bob! Ik zal me daar eens in verdiepen.

Andere ideeën of kommentaar zijn nog steeds erg welkom!

Salva

Even een korte update voor als iemand dit verhaal ooit nog eens tegenkomt: bij een laatste poging met de klantenservice van Vodafone (chat), vertelde de medewerker dat de overstapkosten inderdaad 20,34 euro waren voor mij, en werd mijn abonnement meteen aangepast, tegen die kosten.

Dit bevestigt dat alle andere medewerkers van Vodafone met wie ik contact heb gehad, en zelfs de klachtenafdeling (!), alleen elkaar zaten na te praten, en niet het lef hadden om elkaar tegen te spreken. Schandalig en triest. Vodafone schaam je!

bokkel

Ongelezen bericht door bokkel »

Perfect dat je de update plaatst. En zoals je zelf kunt zien was het beter toch via de Geschillencommissie te gaan.

En dat de hele klanten"service" van Voda niet klopt, is allang bekend. En het blijft te schandalig voor woorden. En ze blijven ook wars van klachtensites...

mipmar

Ongelezen bericht door mipmar »

En weer een ontevreden klant van Vodafone die slachtoffer word van de arrogantie van ze, en de zeeeer slechte klanten service. Hoe jij behandeld bent zo werd ik ook behandeld ( lees mijn posts ).

Gesloten