LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Omdat ik het gevoel heb dat ik opgelicht ben door de ANWB, wil ik graag mijn klacht over het niet verwerken van mijn tijdige opzegging van het ANWB-lidmaatschap op dit forum plaatsen. Hieronder zet ik mijn klacht die ik per aangetekende brief aan de ANWB heb opgestuurd.
“Ik heb mijn auto weggedaan en daarom heb ik begin november 2012 telefonisch mijn ANWB-lidmaatschap per 31 december 2012 opgezegd.
Ondanks de opzegging heeft u in december 2012 toch het lidmaatschapsgeld voor het jaar 2013 geincasseerd, welke ik heb laten terugboeken. Daarna ontving ik van u per post een acceptgiro, waarin u mededeelde dat ik deze moest betalen, omdat de automatische incasso mislukt is.
Om dit op te helderen heb ik diverse malen met het Contact Center gebeld en mij is door meerdere medewerkers verteld dat zij niks kunnen vinden van een opzegging. Ook zeiden zij allemaal dat zij niks voor me konden doen, wanneer ik geen bewijs had dat ik opgezegd had en ook geen bevestiging van de ANWB van de opzegging had.
In maart ontving ik een brief van Incassoburo Tkb, waarin ik gesommeerd werd om binnen 14 dagen te betalen, om extra wettelijke incassokosten van € 48,40 te voorkomen. Ik wilde contact opnemen met Tkb, om te melden dat ik de vordering betwist en hun te verzoeken om de incassomaatregelen voorlopig stop te zetten. Dit bleek niet mogelijk, omdat de gegevens van Tkb niet in de brief staan en het telefoonnummer in de brief van de ANWB is.
Omdat de gesprekken met het Contact Center niet tot een oplossing van mijn niet verwerkte opzegging heeft geleid, heb ik op woensdag 27 maart 2013 een klacht ingediend bij mevrouw ***** van Team Klacht. Zij beloofde mij om uit te zoeken hoe het zit met mijn opzegging en zou diezelfde middag of uiterlijk de volgende met een antwoord komen. Ik heb niets meer vernomen en heb daarna enkele malen opnieuw contact opgenomen met Team Klacht. Van haar collega’s kreeg ik weer de belofte dat ik teruggebeld zou worden, maar hiervoor heb ik bedankt. Ik heb er geen vertrouwen meer in dat iemand mijn klacht serieus in behandeling neemt en met het wachten op telefoontjes van uw medewerkers verstrijkt de tijd, tot er straks een deurwaarder voor mijn deur staat en de kosten nog hoger oplopen.
Mijn klachten
Ik ben oprecht verbijsterd over en teleurgesteld in de manier waarop alle medewerkers van het Contact Center totaal geen interesse tonen in het oplossen van mijn klacht. Geen enkele medewerker heeft mij door de manier van communiceren het gevoel gegeven dat ik een klant ben. De taal en houding is vooral: u kunt er toch niks aan doen, u moet het maar pikken en gewoon betalen en anders sturen we het incassobureau.
Team Klacht deed en doet ook niks met mijn klacht. Ik krijg meer de indruk dat deze afdeling er is om klanten aan het lijntje te houden, tot de tijd aangebroken dat het incassobureau de betwiste vordering overneemt.
Op uw website geeft u duidelijk aan dat klanten het lidmaatschap telefonisch kunnen opzeggen. Ook staat er geen duidelijk postadres op de website, waar je een schriftelijk opzegging naartoe kunt sturen, wat nog meer de indruk wekt dat het de bedoeling is je als klant telefonisch opzegt. Bij mijn telefonische opzegging heb ik erop vertrouwd dat u mijn opzegging correct zou verwerken en om deze reden geen opzegging per brief gedaan. Nu blijkt dat mijn vertrouwen onterecht was en kreeg ik het nare gevoel misleid te zijn. Ik vind dat wanneer ANWB aangeeft dat klanten per telefoon op kunnen zeggen, klanten daar ook op moeten kunnen vertrouwen.
Ik wil daarom de volgende klachten indienen:
1. Klacht over het niet verwerken van mijn tijdige opzegging van het ANWB lidmaatschap voor 2013
2. Klacht over de arrogante, onbeschofte, onverschillige houding van medewerkers van het Contact Center
3. Klacht over Team Klacht voor het negeren/niet willen oplossen van mijn klacht
4. Klacht over misleiding van de manier waarop je als klant het lidmaatschap dient op te zeggen
Ik wil dat het opgezegde lidmaatschap van 2013, alsnog verwerkt wordt en mijn lidmaatschap eindigt op 31 december 2012 en de vordering, inclusief de kosten van de acceptgiro en incasso ingetrokken worden.
Hoogachtend, ”
Lees hieronder de schriftelijke reactie van ANWB:
“Geachte *****,
Vriendelijk dank voor uw brief van 10 mei 2013 waarin u uw ongenoegen uit over de gang
van zaken rond de opzegging van uw ANWB lidmaatschap. Wij hebben uw klachten
zorgvuldig onderzocht en zijn tot de volgende conclusie gekomen.
Volgens onze gegevens hebben de eerste gesprekken van u met ons Contact Center
plaatsgevonden op 27 maart 2013. Naar aanleiding hiervan zijn uw Wegenwacht Europa
Service en de Wegenwacht Ster Service met ingang van 1 januari 2014 opgezegd. Deze
opzeggingen zijn op 2 april jl. schriftelijk bevestigd.
Op 27 maart heeft u ook gesproken met mevrouw *****. Helaas is uw klacht door
haar niet vastgelegd in ons klachtenregistratiesysteem. Hiervoor biedt zij haar excuses
aan. Op het terugbelverzoek heeft een onjuist telefoonnummer gestaan, waardoor zij u
niet kon bereiken.
Wij danken u voor de moeite die u heeft genomen om uw klachten op papier te zetten.
Het spijt ons dat uw contacten met de ANWB teleurstellend voor u zijn geweest.
Op basis van bovenstaande toelichting kunnen wij uw opzegging echter niet alsnog per
31 december 2012 accepteren. Wij verzoeken u de vordering zo spoedig mogelijk te
voldoen.
ANWB Team Klacht”
Uit bovenstaande communicatie blijkt dat de ANWB gemaakte fouten niet wil toegeven en komen ze met een flutsmoes over het in het bezit zijn van het verkeerde telefoonnummer om niet op mijn klacht te reageren. De klacht is door mij gedaan met vermelding van postcode met huisnummer, naam, lidmaatschapsnummer en het juiste vaste en mobiele telefoonnummer. Deze gegevens staan overigens ook in mijn account vermeld. Al mijn pogingen en klachten hebben niets opgeleverd en nu ga ik het schip in voor € 164,-.
Ik wil iedereen waarschuwen, die voornemens is om het lidmaatschap op te zeggen. Doe dit vóór 15 november met een aangetekende brief. Alle andere vormen van communicatie die je niet onomstotelijk kunt bewijzen hebben volgens de ANWB immers nooit plaatsgevonden.
“Ik heb mijn auto weggedaan en daarom heb ik begin november 2012 telefonisch mijn ANWB-lidmaatschap per 31 december 2012 opgezegd.
Ondanks de opzegging heeft u in december 2012 toch het lidmaatschapsgeld voor het jaar 2013 geincasseerd, welke ik heb laten terugboeken. Daarna ontving ik van u per post een acceptgiro, waarin u mededeelde dat ik deze moest betalen, omdat de automatische incasso mislukt is.
Om dit op te helderen heb ik diverse malen met het Contact Center gebeld en mij is door meerdere medewerkers verteld dat zij niks kunnen vinden van een opzegging. Ook zeiden zij allemaal dat zij niks voor me konden doen, wanneer ik geen bewijs had dat ik opgezegd had en ook geen bevestiging van de ANWB van de opzegging had.
In maart ontving ik een brief van Incassoburo Tkb, waarin ik gesommeerd werd om binnen 14 dagen te betalen, om extra wettelijke incassokosten van € 48,40 te voorkomen. Ik wilde contact opnemen met Tkb, om te melden dat ik de vordering betwist en hun te verzoeken om de incassomaatregelen voorlopig stop te zetten. Dit bleek niet mogelijk, omdat de gegevens van Tkb niet in de brief staan en het telefoonnummer in de brief van de ANWB is.
Omdat de gesprekken met het Contact Center niet tot een oplossing van mijn niet verwerkte opzegging heeft geleid, heb ik op woensdag 27 maart 2013 een klacht ingediend bij mevrouw ***** van Team Klacht. Zij beloofde mij om uit te zoeken hoe het zit met mijn opzegging en zou diezelfde middag of uiterlijk de volgende met een antwoord komen. Ik heb niets meer vernomen en heb daarna enkele malen opnieuw contact opgenomen met Team Klacht. Van haar collega’s kreeg ik weer de belofte dat ik teruggebeld zou worden, maar hiervoor heb ik bedankt. Ik heb er geen vertrouwen meer in dat iemand mijn klacht serieus in behandeling neemt en met het wachten op telefoontjes van uw medewerkers verstrijkt de tijd, tot er straks een deurwaarder voor mijn deur staat en de kosten nog hoger oplopen.
Mijn klachten
Ik ben oprecht verbijsterd over en teleurgesteld in de manier waarop alle medewerkers van het Contact Center totaal geen interesse tonen in het oplossen van mijn klacht. Geen enkele medewerker heeft mij door de manier van communiceren het gevoel gegeven dat ik een klant ben. De taal en houding is vooral: u kunt er toch niks aan doen, u moet het maar pikken en gewoon betalen en anders sturen we het incassobureau.
Team Klacht deed en doet ook niks met mijn klacht. Ik krijg meer de indruk dat deze afdeling er is om klanten aan het lijntje te houden, tot de tijd aangebroken dat het incassobureau de betwiste vordering overneemt.
Op uw website geeft u duidelijk aan dat klanten het lidmaatschap telefonisch kunnen opzeggen. Ook staat er geen duidelijk postadres op de website, waar je een schriftelijk opzegging naartoe kunt sturen, wat nog meer de indruk wekt dat het de bedoeling is je als klant telefonisch opzegt. Bij mijn telefonische opzegging heb ik erop vertrouwd dat u mijn opzegging correct zou verwerken en om deze reden geen opzegging per brief gedaan. Nu blijkt dat mijn vertrouwen onterecht was en kreeg ik het nare gevoel misleid te zijn. Ik vind dat wanneer ANWB aangeeft dat klanten per telefoon op kunnen zeggen, klanten daar ook op moeten kunnen vertrouwen.
Ik wil daarom de volgende klachten indienen:
1. Klacht over het niet verwerken van mijn tijdige opzegging van het ANWB lidmaatschap voor 2013
2. Klacht over de arrogante, onbeschofte, onverschillige houding van medewerkers van het Contact Center
3. Klacht over Team Klacht voor het negeren/niet willen oplossen van mijn klacht
4. Klacht over misleiding van de manier waarop je als klant het lidmaatschap dient op te zeggen
Ik wil dat het opgezegde lidmaatschap van 2013, alsnog verwerkt wordt en mijn lidmaatschap eindigt op 31 december 2012 en de vordering, inclusief de kosten van de acceptgiro en incasso ingetrokken worden.
Hoogachtend, ”
Lees hieronder de schriftelijke reactie van ANWB:
“Geachte *****,
Vriendelijk dank voor uw brief van 10 mei 2013 waarin u uw ongenoegen uit over de gang
van zaken rond de opzegging van uw ANWB lidmaatschap. Wij hebben uw klachten
zorgvuldig onderzocht en zijn tot de volgende conclusie gekomen.
Volgens onze gegevens hebben de eerste gesprekken van u met ons Contact Center
plaatsgevonden op 27 maart 2013. Naar aanleiding hiervan zijn uw Wegenwacht Europa
Service en de Wegenwacht Ster Service met ingang van 1 januari 2014 opgezegd. Deze
opzeggingen zijn op 2 april jl. schriftelijk bevestigd.
Op 27 maart heeft u ook gesproken met mevrouw *****. Helaas is uw klacht door
haar niet vastgelegd in ons klachtenregistratiesysteem. Hiervoor biedt zij haar excuses
aan. Op het terugbelverzoek heeft een onjuist telefoonnummer gestaan, waardoor zij u
niet kon bereiken.
Wij danken u voor de moeite die u heeft genomen om uw klachten op papier te zetten.
Het spijt ons dat uw contacten met de ANWB teleurstellend voor u zijn geweest.
Op basis van bovenstaande toelichting kunnen wij uw opzegging echter niet alsnog per
31 december 2012 accepteren. Wij verzoeken u de vordering zo spoedig mogelijk te
voldoen.
ANWB Team Klacht”
Uit bovenstaande communicatie blijkt dat de ANWB gemaakte fouten niet wil toegeven en komen ze met een flutsmoes over het in het bezit zijn van het verkeerde telefoonnummer om niet op mijn klacht te reageren. De klacht is door mij gedaan met vermelding van postcode met huisnummer, naam, lidmaatschapsnummer en het juiste vaste en mobiele telefoonnummer. Deze gegevens staan overigens ook in mijn account vermeld. Al mijn pogingen en klachten hebben niets opgeleverd en nu ga ik het schip in voor € 164,-.
Ik wil iedereen waarschuwen, die voornemens is om het lidmaatschap op te zeggen. Doe dit vóór 15 november met een aangetekende brief. Alle andere vormen van communicatie die je niet onomstotelijk kunt bewijzen hebben volgens de ANWB immers nooit plaatsgevonden.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Je kunt wel telefonisch opzeggen en om een schriftelijke bevestiging vragen.
Ook kun je via een mail/contactformulier opzeggen en evt. na een aantal dagen om een bevestiging vragen.
Het is jammer dat het zo moet, maar als je geen bevestiging krijgt van een telefoongesprek, kun je er niet op vertrouwen dat hetgeen je besproken hebt, ook doorgevoerd wordt.
Ook kun je via een mail/contactformulier opzeggen en evt. na een aantal dagen om een bevestiging vragen.
Het is jammer dat het zo moet, maar als je geen bevestiging krijgt van een telefoongesprek, kun je er niet op vertrouwen dat hetgeen je besproken hebt, ook doorgevoerd wordt.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Ja, het is nu eenmaal zo dat je per schrijven moet opzeggen, juist bij deze Mogol is het overbekend, het liefst aangetekend. Tenzij men nu daar ietwat is veranderd door een bevestigingsmail te sturen. Maar wil je op safe spelen is (nog steeds) de vuistregel: zorg dat ruim vóór 15 november de brief binnen is.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Ik heb 19 november mijn lidmaatschap opgezegd bij de ANWB, wist niet dat het voor de 15 november moest. Dacht een maand van te voren, dus voor 1 December 2013 om in 2014 geen lid meer tehoeven zijn.
Maar dat bleek geen goede gedachten van mij 4 dagen te laat, en dan ben je weer een jaar lid van de ANWB. Vind het raar dat je dan gelijk weer een jaar lid moet blijven.
Baal hier ontzettend van maar wil wel tegen anderen zeggen meldt je ruim voor het jaar eindigt je lidmaatschap.
Maar dat bleek geen goede gedachten van mij 4 dagen te laat, en dan ben je weer een jaar lid van de ANWB. Vind het raar dat je dan gelijk weer een jaar lid moet blijven.
Baal hier ontzettend van maar wil wel tegen anderen zeggen meldt je ruim voor het jaar eindigt je lidmaatschap.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Is voldoende in de media bekend gemaakt en staat ook in de voorwaarden.Antje53 schreef:Ik heb 19 november mijn lidmaatschap opgezegd bij de ANWB, wist niet dat het voor de 15 november moest. Dacht een maand van te voren, dus voor 1 December 2013 om in 2014 geen lid meer tehoeven zijn.
Maar dat bleek geen goede gedachten van mij 4 dagen te laat, en dan ben je weer een jaar lid van de ANWB. Vind het raar dat je dan gelijk weer een jaar lid moet blijven.
Baal hier ontzettend van maar wil wel tegen anderen zeggen meldt je ruim voor het jaar eindigt je lidmaatschap.
Gebruik de zoekfunctie hier op het forum, dan kan je lezen, dat je niet alleen bent, die denken, maar niet lezen.
-
- Berichten: 32341
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Helaas heb ik vandaag ook een rare ervaring gehad met de anwb.
Ik heb mijn auto afgelopen vrijdag verkocht en heb dus geen auto of ander
Vervoersmiddelen meer en belde dan ook vandaag de Anwb om m'n lidmaatschap op
Te Zeggen. Anwb gaf aan dat ik het niet kan opzeggen en dat ik dus nog
11 maanden moet betalen voor een dienst die niet geleverd wordt.
Ik ben al jaren lid geweest van de anwb en vind dit echt een rare redenering.
Ik weet dat bij staatsloterij je een abonnement hebt en moet doorbetalen, echter
Krijg je dan nog wel loten etc.
Echter is er geen vervoersmiddel en dus ook geen dienst die geleverd kan worden, maar
Moet je wel betalen. Ik ben pas 30 en ga volgend jaar weer een auto kopen. Naar verwachting
Zal ik dus nog vele jaren lid worden van een pechhulp bedrijf. Echter
Als de anwb na jarenlange lidmaatschap zo met zijn klanten omgaat en iedere cent eruit wil
Persen dan hoeft het voor mij nooit meer. De anwb is een commercieel bedrijf en als
Zij 11 maanden premie liever willen dan nog 40 jaar premie, dan zijn ze goed bezig.
Een klantrelatie opbouwen en aan klantbinding doen, is blijkbaar voor dit commerciële
Bedrijf te ver gezocht. Heel kortzichtig en op de lange termijn vanuit financieel oogpunt gewoon dom.
Als ze hier flexibel mee waren omgegaan hadden ze nog mijn hele leven aan mij
Kunnen verdienen. Nu betaal ik de 11 maanden maar nooit weer anwb. Geld verliezen
Is blijkbaar de procedure. Zo kortzichtig!!
Ik heb mijn auto afgelopen vrijdag verkocht en heb dus geen auto of ander
Vervoersmiddelen meer en belde dan ook vandaag de Anwb om m'n lidmaatschap op
Te Zeggen. Anwb gaf aan dat ik het niet kan opzeggen en dat ik dus nog
11 maanden moet betalen voor een dienst die niet geleverd wordt.
Ik ben al jaren lid geweest van de anwb en vind dit echt een rare redenering.
Ik weet dat bij staatsloterij je een abonnement hebt en moet doorbetalen, echter
Krijg je dan nog wel loten etc.
Echter is er geen vervoersmiddel en dus ook geen dienst die geleverd kan worden, maar
Moet je wel betalen. Ik ben pas 30 en ga volgend jaar weer een auto kopen. Naar verwachting
Zal ik dus nog vele jaren lid worden van een pechhulp bedrijf. Echter
Als de anwb na jarenlange lidmaatschap zo met zijn klanten omgaat en iedere cent eruit wil
Persen dan hoeft het voor mij nooit meer. De anwb is een commercieel bedrijf en als
Zij 11 maanden premie liever willen dan nog 40 jaar premie, dan zijn ze goed bezig.
Een klantrelatie opbouwen en aan klantbinding doen, is blijkbaar voor dit commerciële
Bedrijf te ver gezocht. Heel kortzichtig en op de lange termijn vanuit financieel oogpunt gewoon dom.
Als ze hier flexibel mee waren omgegaan hadden ze nog mijn hele leven aan mij
Kunnen verdienen. Nu betaal ik de 11 maanden maar nooit weer anwb. Geld verliezen
Is blijkbaar de procedure. Zo kortzichtig!!
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Inderdaad kortzichtig, maar van jouw kant dan!Zo kortzichtig!!
Nog niet meegekregen, dat het lidmaatschap van de ANWB niet autoafhankelijk, maar personengebonden is, dus helemaal niets mee te doen heeft auto of niet.
Google maar zelf, dan vind je de oplossing.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Nou, als u dan volgend jaar weer een auto tot uw beschikking heeft, neem dan Route Mobiel. Moet je 1 jaar wel lidmaatschap betalen en na dat jaar gewoon per maand opzegbaar. 1 Waarschuwinkje: meestal word je auto niet ter plekke gemaakt, maar weggesleept. 't Is maar dat u dat ook weet, alvast.Heel kortzichtig en op de lange termijn vanuit financieel oogpunt gewoon dom.
Als ze hier flexibel mee waren omgegaan hadden ze nog mijn hele leven aan mij
Kunnen verdienen. Nu betaal ik de 11 maanden maar nooit weer anwb. Geld verliezen
Is blijkbaar de procedure. Zo kortzichtig!!
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
tenormin schreef:Nou, als u dan volgend jaar weer een auto tot uw beschikking heeft, neem dan Route Mobiel. Moet je 1 jaar wel lidmaatschap betalen en na dat jaar gewoon per maand opzegbaar. 1 Waarschuwinkje: meestal word je auto niet ter plekke gemaakt, maar weggesleept. 't Is maar dat u dat ook weet, alvast.Heel kortzichtig en op de lange termijn vanuit financieel oogpunt gewoon dom.
Als ze hier flexibel mee waren omgegaan hadden ze nog mijn hele leven aan mij
Kunnen verdienen. Nu betaal ik de 11 maanden maar nooit weer anwb. Geld verliezen
Is blijkbaar de procedure. Zo kortzichtig!!
Om dan een topic te openen, Route mobiel heeft mij op straat laten staan!
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Mij ook, vandaar het 'advies' Route Mobiel te nemen, weet je zeker dat je geen service krijgtOm dan een topic te openen, Route mobiel heeft mij op straat laten staan!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 jun 2013 14:12
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
De ANWB is helemaal geen vereniging die de belangen van leden wil behartigen. Het is een asfaltclubje die onder de dekmantel van vereniging gewoon bedrijfje wil spelen en daarvoor de inkomsten uit ledencontributies gebruikt. Zeer arrogant clubje rond van Woerkom c.s.
Wij zijn meer dan 30 jaar lid geweest, was meer een gewoonte ivm de jaarlijkse Internationale Reis en Kredietbrief voor de vakantie. Vorig jaar stond ik met plots kapotte auto langs autoweg stil. Accu was defect,hij laadde niet bij en ik kon niet starten. Niemand inde buurt die ik kon aanspreken. Dus toch maar ANWB gebeld, hoewel geen Wegenwachthulp in pakket. Maar voor zo'n trouw lid zal toch wel iets gedaan kunnen worden. Nee dat kon niet; ja kon wel als ter plaatse een flink bedrag (ben even de hoogte kwijt) werd afgetikt. Of een zo langdurig lidmaatschap dan niet meegewogen kon, bovendien zou het waarschijnlijk met alleen even starten met de startkabels opgelost zijn. Nee dat kon niet want, en toen kwam de lijkt mij standaard handboek zin voor dit soort gevallen "een brandend huis kun je ook niet gaan verzekeren". Ik repliceerde nog dat ik de vergelijking nogal mank vond gaan. De ANWB is toch een vereniging ten dienste van de leden, enz, enz, Mocht allemaal niet baten.
Na deze ervaring hebben we, ontdaan van de botheid van opstelling, bejegening, het lidmaatschap opgezegd. Meteen ook een berichtje opgesteld voor de "Kampioen" dat natuurlijk niet geplaatst is omdat er maandelijks "vele"berichten aangeboden worden en men moet selecteren. In dit bericht staat mijn mededeling van opzegging ook nog.
Verbaasde ons dat we toch voor het nieuwe jaar een acceptgiro krijgen alsof er niks gebeurd is. Vorige week heeft mijn partner nog eens gebeld met enige verontwaardiging. Men wist van niks en opzeggen kon alleen schriftelijk. Vandaag plots een aanmaning plus 6 euro incassokosten binnen gekregen en nu begin ik toch langzamerhand Ik een ontploffingspunt te benaderen. Ik moet me voornemen er niet mee naar den Haag te rijden. Waar halen ze de euvele moed vandaan met hun bureaucratisch geneuzel waarbij de linkerhand niet weet wat de rechter zojuist heeft gedaan en andersom. Mensen ga zo snel mogelijk bij deze club vandaan en naar een echte vereniging of anders bedrijf die daadwerkelijk je belangen nakomt.
Fam. Keijsers, Venray
Wij zijn meer dan 30 jaar lid geweest, was meer een gewoonte ivm de jaarlijkse Internationale Reis en Kredietbrief voor de vakantie. Vorig jaar stond ik met plots kapotte auto langs autoweg stil. Accu was defect,hij laadde niet bij en ik kon niet starten. Niemand inde buurt die ik kon aanspreken. Dus toch maar ANWB gebeld, hoewel geen Wegenwachthulp in pakket. Maar voor zo'n trouw lid zal toch wel iets gedaan kunnen worden. Nee dat kon niet; ja kon wel als ter plaatse een flink bedrag (ben even de hoogte kwijt) werd afgetikt. Of een zo langdurig lidmaatschap dan niet meegewogen kon, bovendien zou het waarschijnlijk met alleen even starten met de startkabels opgelost zijn. Nee dat kon niet want, en toen kwam de lijkt mij standaard handboek zin voor dit soort gevallen "een brandend huis kun je ook niet gaan verzekeren". Ik repliceerde nog dat ik de vergelijking nogal mank vond gaan. De ANWB is toch een vereniging ten dienste van de leden, enz, enz, Mocht allemaal niet baten.
Na deze ervaring hebben we, ontdaan van de botheid van opstelling, bejegening, het lidmaatschap opgezegd. Meteen ook een berichtje opgesteld voor de "Kampioen" dat natuurlijk niet geplaatst is omdat er maandelijks "vele"berichten aangeboden worden en men moet selecteren. In dit bericht staat mijn mededeling van opzegging ook nog.
Verbaasde ons dat we toch voor het nieuwe jaar een acceptgiro krijgen alsof er niks gebeurd is. Vorige week heeft mijn partner nog eens gebeld met enige verontwaardiging. Men wist van niks en opzeggen kon alleen schriftelijk. Vandaag plots een aanmaning plus 6 euro incassokosten binnen gekregen en nu begin ik toch langzamerhand Ik een ontploffingspunt te benaderen. Ik moet me voornemen er niet mee naar den Haag te rijden. Waar halen ze de euvele moed vandaan met hun bureaucratisch geneuzel waarbij de linkerhand niet weet wat de rechter zojuist heeft gedaan en andersom. Mensen ga zo snel mogelijk bij deze club vandaan en naar een echte vereniging of anders bedrijf die daadwerkelijk je belangen nakomt.
Fam. Keijsers, Venray
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
@FlipjeuitdeBetuwe
Opzeggen vóór 15 november
Voor uw opzegging kunt u bellen met
088 - 269 2222
(bereikbaar van maandag t/m vrijdag: 8.30 - 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 - 16.00 uur. Op zondag en feestdagen gesloten).
Dus hoe u er bij komt dat dit alleen schriftelijk kan, is mij een raadsel.
Opzeggen vóór 15 november
Voor uw opzegging kunt u bellen met
088 - 269 2222
(bereikbaar van maandag t/m vrijdag: 8.30 - 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 - 16.00 uur. Op zondag en feestdagen gesloten).
Dus hoe u er bij komt dat dit alleen schriftelijk kan, is mij een raadsel.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Ja Flipje, wat is nieuw dan, niet (meer) lid van de ANWB zijnde, om bij pech de hulp in te roepen op basis van: wij zijn 30 jaar lang lid geweest? Iedereen weet dat, als je alsnog hulp nodig hebt je een lidmaatschap moet afsluiten. Had anders een garage gebeld, die had u gewoon weg kunnen slepen of wat dan ook. Wel tegen betaling maar dan zat U er niet aan vast. En sorry hoor, als je al 30 jaar lang lid bent geweest dan weet je toch nog wel al die voorwaarden?
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Zelfde slechte ervaring opgedaan met deze asfaltdienstverlener.
Ondanks het feit dat ik al twee jaar geleden verhuisd ben naar België blijven ze mij achtervolgen met hun lidmaatschapsverplichting + incasso. Dit ondanks 2 x telefonisch tijdig opzeggen, wat in orde kwam volgens de ANWB medewerker van assurantiën + contactcenter. Alle afmeldingen werden door ANWB echter genegeerd zo bleek bij de nieuwe jaargang, ondanks de verzekeringsopzegging bevestiging keurig netjes op mijn nieuwe adres in België.
De ANWB ging in haar volharding om de centjes binnen te slepen uiteindelijk zelfs zo ver de incasso berichten ook te mailen aan onze dochter die in Nederland woont en zelf ook lid is van de ANWB!!!!
Wat een privacy schending en absurd gedrag van deze dienstverlener voor een klein bedrag.
Wat een slechte, relatie onvriendelijke dienstverlener is het toch die ANWB. Wel graag alles binnenhalen maar het lidmaatschap blijft aan je kleven als stroop. Wil nooit meer iets te maken hebben met deze matige club en ben heel blij dat ik nu (bijna) van ze verlost ben. Volg het advies via het forum verkregen om dan maar de centjes over te maken om van ze verlost te zijn. NOOIT MEER ANWB dienstverlening voor ons. U bent gewaarschuwd!!!
Hun contact center medewerkers zijn ook perfect getraind om het u duidelijk te maken. Maar dat doen ze pas als u reeds zwaar in de incasso fase terecht bent gekomen. En ze hebben hun relatiebeheersysteem ook niet op orde!!!
Ondanks het feit dat ik al twee jaar geleden verhuisd ben naar België blijven ze mij achtervolgen met hun lidmaatschapsverplichting + incasso. Dit ondanks 2 x telefonisch tijdig opzeggen, wat in orde kwam volgens de ANWB medewerker van assurantiën + contactcenter. Alle afmeldingen werden door ANWB echter genegeerd zo bleek bij de nieuwe jaargang, ondanks de verzekeringsopzegging bevestiging keurig netjes op mijn nieuwe adres in België.
De ANWB ging in haar volharding om de centjes binnen te slepen uiteindelijk zelfs zo ver de incasso berichten ook te mailen aan onze dochter die in Nederland woont en zelf ook lid is van de ANWB!!!!
Wat een privacy schending en absurd gedrag van deze dienstverlener voor een klein bedrag.
Wat een slechte, relatie onvriendelijke dienstverlener is het toch die ANWB. Wel graag alles binnenhalen maar het lidmaatschap blijft aan je kleven als stroop. Wil nooit meer iets te maken hebben met deze matige club en ben heel blij dat ik nu (bijna) van ze verlost ben. Volg het advies via het forum verkregen om dan maar de centjes over te maken om van ze verlost te zijn. NOOIT MEER ANWB dienstverlening voor ons. U bent gewaarschuwd!!!
Hun contact center medewerkers zijn ook perfect getraind om het u duidelijk te maken. Maar dat doen ze pas als u reeds zwaar in de incasso fase terecht bent gekomen. En ze hebben hun relatiebeheersysteem ook niet op orde!!!
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Heel simpele vraag:Dit ondanks 2 x telefonisch tijdig opzeggen, wat in orde kwam volgens de ANWB medewerker van assurantiën + contactcenter.
Heb je van de opzegging een schriftelijke bevestiging gekregen?
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Nee, natuurlijk niet; bellen om op te zeggen was toch wel voldoende? Ik ga er minder en minder van begrijpen hoe mensen iets opzeggen, wat het dan ook moge zijn.eleven schreef:Heel simpele vraag:
Heb je van de opzegging een schriftelijke bevestiging gekregen?
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 11 apr 2014 11:35
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Mensen moeten eens gewoon leren lezen en dan pas een abbo of lidmaatschap afsluiten.
De regels zijn erg duidelijk maar sommige lezen alleen wat ze graag willen lezen.
De regels zijn erg duidelijk maar sommige lezen alleen wat ze graag willen lezen.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Beste Radar,
ik heb vandaag een incasso ontvangen van het bedrijf TKB welke de incasso verzorgt voor inning van de lidmaatschapgelden. Het bedrag € 133.77. Volgens TKB is het een laatste aanmaning omdat er op de vorige aanmaningen niet is gereageert.
Ik heb TKB gebeld met de melding dat wij in februari 2013 zijn verhuisd naar het huidige adres en dat het een verwerkingsfout van de anwb betreft. TBK wil bewijs zien in de vorm van een bevestiging van adres wijziging. Aangezien bij de verhuizing ook nieuwe computers zijn aangeschaft is de bevestigingmail van adreswijziging niet meer beschikbaar. Je mag er, mijn inziens, van uit gaan dat als er een bevestiging is geweest op de adreswijzing van het systeem van anwb dat het dan ook in orde is. helaas blijkt nu dat dit niet waar is. Hoe lang moet je dan zoiets wel niet gaan bewaren?
De Anwb gebeld maar die doen geen zaken meer met ons omdat het geheel bij TKB ligt.
Als u op wilt zeggen dan kan dat per 2015.
Feitelijk staat de anwb te vertellen dat hun systeem een fout maakt, vervolgens zitten hun medewerkers te slapen want niemand kijkt even in de betaal historie om dan ook nog ambtenaristisch bezig te gaan met je moet alles betalen ( vooral wat wij fout hebben gedaan) en dat mag je aankomend jaar ook nog even doen!!!
beste forum leden? iemand tips om uit deze geldklopperij toestand te komen?
ik heb vandaag een incasso ontvangen van het bedrijf TKB welke de incasso verzorgt voor inning van de lidmaatschapgelden. Het bedrag € 133.77. Volgens TKB is het een laatste aanmaning omdat er op de vorige aanmaningen niet is gereageert.
Ik heb TKB gebeld met de melding dat wij in februari 2013 zijn verhuisd naar het huidige adres en dat het een verwerkingsfout van de anwb betreft. TBK wil bewijs zien in de vorm van een bevestiging van adres wijziging. Aangezien bij de verhuizing ook nieuwe computers zijn aangeschaft is de bevestigingmail van adreswijziging niet meer beschikbaar. Je mag er, mijn inziens, van uit gaan dat als er een bevestiging is geweest op de adreswijzing van het systeem van anwb dat het dan ook in orde is. helaas blijkt nu dat dit niet waar is. Hoe lang moet je dan zoiets wel niet gaan bewaren?
De Anwb gebeld maar die doen geen zaken meer met ons omdat het geheel bij TKB ligt.
Als u op wilt zeggen dan kan dat per 2015.
Feitelijk staat de anwb te vertellen dat hun systeem een fout maakt, vervolgens zitten hun medewerkers te slapen want niemand kijkt even in de betaal historie om dan ook nog ambtenaristisch bezig te gaan met je moet alles betalen ( vooral wat wij fout hebben gedaan) en dat mag je aankomend jaar ook nog even doen!!!
beste forum leden? iemand tips om uit deze geldklopperij toestand te komen?
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Zorgen dat bij een verhuizing je zaakjes op orde zijn?
Je legt het probleem nu bij de ANWB en doet aannames die je niet kan bewijzen...
Frappant hoeveel mensen er nog onder een steen wonen, ik ben diverse malen verhuisd en heb dit soort problemen nog nooit gehad... Ik vraag altijd om een schriftelijke bevestiging en maak afdrukken van per internet gemaakte afspraken...
Je legt het probleem nu bij de ANWB en doet aannames die je niet kan bewijzen...
Frappant hoeveel mensen er nog onder een steen wonen, ik ben diverse malen verhuisd en heb dit soort problemen nog nooit gehad... Ik vraag altijd om een schriftelijke bevestiging en maak afdrukken van per internet gemaakte afspraken...