LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld terug van de bank?!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Chrit

Geld terug van de bank?!

Ongelezen bericht door Chrit »

Onlangs kreeg ik een brief van de SNS waarin deze me meedeelde dat ik geld terug kreeg.
Normaal moet je altijd betalen daarom was ik een beetje sceptisch natuurlijk :).
Ik zou nl een bedrag terugkrijgen omdat zij een fout hadden gemaakt inzake de berekening van de premie met betrekking tot de spaarhypotheek met gekoppelde verzekering. Volgens de niet rokersclausule was nl de risicopremie ten onrechte de laatste vier jaar berekend terwijl dit niet hoefde.
Leuk, ik kreeg dus een paar honderd euro terug en dit bedrag werd dan ook meteen overgemaakt. Prettig bericht zover.
Omdat ik echter van mening ben dat, omdat het een periode betreft van 4 jaar en een voor mij significant bedrag, er tevens een restitutie van rente zou moeten plaatsvinden, heb ik er een mailtje aan besteed.De bank heeft immers rente „ontvangen” over het bedrag gedurende de looptijd. Als het een bedrag zou betreffen dat ik alsnog aan de bank verschuldigd zou zijn, twijfel ik er niet aan dat ik ook de door de bank gemiste rente zou moeten betalen. Hierop kreeg ik binnen twee dagen een mail terug waarin bevestigd werd dat ik de wettelijke rente (bedrag bekend) alsnog aan mij overgemaakt zal worden.
Dit positief bericht mag volgens mij, in deze tijd van terecht argwanende bankklanten, ook wel vermeld worden vind ik.

GJvdZ

Re: Geld terug van de bank?!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Die argwaan komt dan ook vooral omdat we ons koesteren in slecht nieuws. Alles wat gewoon goed gaat zien we kennelijk niet meer. Ondanks dat bijna alles goed gaat.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Niet rokersclausule ????
En hoe controleren ze dat of je daadwerkelijk niet rookt ?

Chocomelk

Niet rokersclausule ????

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Chrit schreef: Dit positief bericht mag volgens mij, in deze tijd van terecht argwanende bankklanten, ook wel vermeld worden vind ik.
Waarom?

Ze hadden direct bedrag + rente moeten teruggeven. Dat je nog zelf om de rente moet vragen laat zien wat een boeven het zijn.

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

En dat allemaal omdat we niet meer tevreden zijn met een appel, maar meteen de hele kist willen hebben........

CB

Ongelezen bericht door CB »

Dat lijkt me meer dan logisch, dat hebben we immers van de banken geleerd.

SNS Bank Webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door SNS Bank Webcare »

Chrit schreef: Dit positief bericht mag volgens mij, in deze tijd van terecht argwanende bankklanten, ook wel vermeld worden vind ik.
Hallo Chrit,

Erg fijn om te lezen :D. Dankjewel!
Als we nog iets voor je -of andere forumleden- kunnen doen, horen we dat natuurlijk graag.

Met vriendelijke groet,

Tibor
SNS Bank Webcare

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee hoor, SNS Wabcare, voor mij hoeft u niets te doen. Ik was al helemaal klaar met de SNS, haar incompetente medewerkers in Haarlem, en haar leugens om maar klanten binnen te harken.
Dit minder positief bericht mag volgens mij, in deze tijd van terecht argwanende bankklanten, ook wel vermeld worden vind ik.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

witte angora schreef:Nee hoor, SNS Wabcare, voor mij hoeft u niets te doen. Ik was al helemaal klaar met de SNS, haar incompetente medewerkers in Haarlem, en haar leugens om maar klanten binnen te harken.
Dit minder positief bericht mag volgens mij, in deze tijd van terecht argwanende bankklanten, ook wel vermeld worden vind ik.
Dat kan je natuurlijk onderbouwen?

witte angora

Jep, ik kan dat onderbouwen met feiten. Nog meer?

Het was trouwens een reactie op de SNS die zo graag nog wat voor de lezer wil betekenen. Was niet voor jou bestemd.

Als de SNS (en dat mag ook via Arnhem, die zijn er ook over benaderd) mijn gegevens nog even wil hebben om een en ander na te lopen dan kan dat, het is al een tijdje over en uit en afgehandeld, al moest ik wel naar Leiden om de rekening te kunnen beëindigen, want degenen in Haarlem die de boel zaten te bedonderen waren daar niet voor capabel. Die konden niet eens een pinpas werkend krijgen.

Ik ben daar geen klant meer, en zal daar nooit meer klant worden.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chocomelk schreef:Niet rokersclausule ????
Heel simpel: mocht je ooit gaan claimen en de oorzaak is "roken", dan heb je een groot probleem.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

GJvdZ schreef:
Chocomelk schreef:Niet rokersclausule ????
Heel simpel: mocht je ooit gaan claimen en de oorzaak is "roken", dan heb je een groot probleem.
De vraag is niet beantwoord.
Volgens de clausule van verzekeringen, is iemand die 2 jaar niet meer rookt, als niet rokende.
Maar ik denk, dat het aan de longen NOG niet zichtbaar is, dat je niet meer rookt.

Chocomelk

Volgens longarts is hij sommige mensen NIET aan de longen
te zien dat ze roken.

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

[quote="witte angora"]Nee hoor, SNS Wabcare, voor mij hoeft u niets te doen. Ik was al helemaal klaar met de SNS, haar incompetente medewerkers in Haarlem, en haar leugens om maar klanten binnen te harken.

Dit kan ik volledig ondersteunen, het enige verschil is bij mij gaat het niet om Haarlem, en ik voel er niets voor om de nieuwsgierige medeforumleden verder mededelingen te doen.

witte angora

Jan1 schreef:
witte angora schreef:Nee hoor, SNS Wabcare, voor mij hoeft u niets te doen. Ik was al helemaal klaar met de SNS, haar incompetente medewerkers in Haarlem, en haar leugens om maar klanten binnen te harken.

Dit kan ik volledig ondersteunen, het enige verschil is bij mij gaat het niet om Haarlem, en ik voel er niets voor om de nieuwsgierige medeforumleden verder mededelingen te doen.
Jij kent de insteek van een bepaald iemand. De onderbouwing was al gegeven, maar als iemand dat niet wil lezen omdat die zonodig nog veel meer info wil hebben, sja...

Als de wabcare van de SNS het serieus meende dat ze iets voor de forumleden hadden willen betekenen, hadden ze wel gereageerd, maar nee... Ze weten het heus wel...

Kan een zeker iemand wel roepen dat hij zelf niks plaatst over zijn problemen met zijn bank, maar als hij zelf niks wil plaatsen, waarom wil hij dan, als hij niet nieuwsgierig is, dat anderen meer informatie neerpennen dan ze willen geven. :roll:

SNS Bank Webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door SNS Bank Webcare »

Goedemiddag Witte Angora & Jan1,

Vervelend om te lezen dat jullie deze ervaring hebben gehad. We bekijken natuurlijk ook graag of we iets voor jullie kunnen betekenen. Kunnen jullie daarom een situatieschets samen met contactgegevens mailen naar [email protected]?

Met vriendelijke groet,

Tibor
SNS Bank Webcare

witte angora

O, maar SNS, ik wil het best wel op het forum zetten hoor. Ik heb het eerder al een keer verteld.

Het ging er een aantal jaren geleden om dat ik bij de ING weg wilde, omdat ik het er niet mee eens was dat het product Postbank ineens opgeheven werd. Ik bepaal nog altijd zelf bij welke bank ik bankier. Dus wat dingen op een rijtje gezet, en SNS kwam uit de bus als kleine Nederlandse bank, precies zoals ik het wilde. Dus ik besloot bij jullie een eerste rekening te openen.

Dus op het fietsje naar Haarlem, een rekening openen, en ik heb daar zéér, zéér duidelijk gezegd dat ik beslist niet wilde internetbankieren. Afijn, om een lang verhaal kort te maken: Papieren getekend, en het bleek naderhand dat ik tóch een internetrekening had. Ondanks al mijn protesten. Dat bedoel ik dus met leugens om klanten binnen te halen.

Vervolgens bleek dat mijn pinpas niet werkte. Ben daar tot drie keer toe op het fietsje voor naar Haarlem geweest (als je weet waar het filiaal zit dan snap je dat de auto geen optie is), en ondanks alle beloften ten spijt bleef het ding niet werken. Tot de derde keer. Ik kon met geen mogelijkheid bij mijn geld komen, maar had ook geen eten meer in huis. Want mijn uitkering had ik daar al naar toe laten storten. Toen is met een noodsprong (wat eerst zogenaamd niet kon) in orde gemaakt dat ik ineens wél kon pinnen, op hetzelfde moment nog. De rest van het verhaal laat ik maar buiten beschouwing. Maar ook je collega in Arnhem (heb een keer of drie moeten bellen) begreep wel dat de boel zo verziekt was dat ik als klant niet meer te redden was.

Ik moet er dan ook nog bij vertellen dat ik bij een hovenier een partij stenen had gekocht voor 175 euro; die had hij al geleverd, alleen - ik kon dus niet bij mijn geld. Sta je dan. Fijn om, als je net in een dorp woont, op zo'n manier een reputatie op te bouwen.

Afijn, de volgende fietsrit was dus naar Leiden, om die rekening op te zeggen. En dat ging dus warempel in één keer goed.

Dus laat mij alsjeblieft met rust. Ik zit nu voor de vaste lasten bij de Rabo, en dat bevalt me zeer uitstekend. Een plaatselijke bank, precies zoals ik het wil, met alle aandacht voor de klant (als dat nodig is). De ING heb ik nog tot mijn spijt; maar zo gauw ik daar van af kan, en dat is naar verwachting eind van het jaar, dan stap ik over naar de ABN voor de boodschappenrekening. Maar de SNS, die mag van mij gedeporteerd worden naar Siberië.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:O, maar SNS, ik wil het best wel op het forum zetten hoor. Ik heb het eerder al een keer verteld.

Het ging er een aantal jaren geleden om dat ik bij de ING weg wilde, omdat ik het er niet mee eens was dat het product Postbank ineens opgeheven werd. Ik bepaal nog altijd zelf bij welke bank ik bankier. Dus wat dingen op een rijtje gezet, en SNS kwam uit de bus als kleine Nederlandse bank, precies zoals ik het wilde. Dus ik besloot bij jullie een eerste rekening te openen.

Dus op het fietsje naar Haarlem, een rekening openen, en ik heb daar zéér, zéér duidelijk gezegd dat ik beslist niet wilde internetbankieren. Afijn, om een lang verhaal kort te maken: Papieren getekend, en het bleek naderhand dat ik tóch een internetrekening had. Ondanks al mijn protesten. Dat bedoel ik dus met leugens om klanten binnen te halen.

Vervolgens bleek dat mijn pinpas niet werkte. Ben daar tot drie keer toe op het fietsje voor naar Haarlem geweest (als je weet waar het filiaal zit dan snap je dat de auto geen optie is), en ondanks alle beloften ten spijt bleef het ding niet werken. Tot de derde keer. Ik kon met geen mogelijkheid bij mijn geld komen, maar had ook geen eten meer in huis. Want mijn uitkering had ik daar al naar toe laten storten. Toen is met een noodsprong (wat eerst zogenaamd niet kon) in orde gemaakt dat ik ineens wél kon pinnen, op hetzelfde moment nog. De rest van het verhaal laat ik maar buiten beschouwing. Maar ook je collega in Arnhem (heb een keer of drie moeten bellen) begreep wel dat de boel zo verziekt was dat ik als klant niet meer te redden was.

Ik moet er dan ook nog bij vertellen dat ik bij een hovenier een partij stenen had gekocht voor 175 euro; die had hij al geleverd, alleen - ik kon dus niet bij mijn geld. Sta je dan. Fijn om, als je net in een dorp woont, op zo'n manier een reputatie op te bouwen.

Afijn, de volgende fietsrit was dus naar Leiden, om die rekening op te zeggen. En dat ging dus warempel in één keer goed.

Dus laat mij alsjeblieft met rust. Ik zit nu voor de vaste lasten bij de Rabo, en dat bevalt me zeer uitstekend. Een plaatselijke bank, precies zoals ik het wil, met alle aandacht voor de klant (als dat nodig is). De ING heb ik nog tot mijn spijt; maar zo gauw ik daar van af kan, en dat is naar verwachting eind van het jaar, dan stap ik over naar de ABN voor de boodschappenrekening. Maar de SNS, die mag van mij gedeporteerd worden naar Siberië.

Genoeg onderbouwd lijkt mij.....kan begrijpen geen SNS meer voor je.

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Mijn bevindingen heb ik inmiddels ook naar het webcare team van de SNS gemaild.

Gesloten