LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VGZ een maatschappij die vooral geen zorg wil verlenen
VGZ een maatschappij die vooral geen zorg wil verlenen
Altijd hebben ze pedicure vergoed wat ik nodig heb ivm Diabetes 2 en ingegroeide nagels, nu wordt dat in ene niet meer vergoed omdat "Uw nota wordt niet vergoed omdat u in staat wordt geacht tot zelfmanagement (zelf verzorgen van de voeten) bij SIMM's 1 classificatie. Mocht dit niet zo zijn dan kunt u een nieuwe gespecificeerde nota bij uw hulpverlener opvragen."
Ik heb dus een nieuwe nota ingediend met vermelding van de ingegroeide nagels, waaraan ik geopereerd ben, maar dat mocht helaas niet baten. VGZ heeft het op hun website over diabetische voeten en hoe goed ze wel niet zijn http://www.vgz.nl/vergoedingen/diabetische-voeten maar bij simm`s 1 krijg je waarschijnlijk alleen maar vergoed als je geen armen meer hebt. Ik wordt dit jaar 65 jaar, mijn ene broer 67 krijgt het gewoon vergoed (ook Diabetes 2) en mijn andere broer 69 jaar (ook Diabetes 2) krijgt ook gewoon vergoed bij andere zorgverzekeraars. Het beste lijkt me gewoon overstappen en dat ga ik waarschijnlijk ook doen ook, jammer dat je niet per maand kunt opzeggen misschien een aandachtspunt voor de regering, nu hebben ze een jaar lang een vrijbrief om ons allen op te lichten. Er zijn weinig mensen die alle regeltjes en veranderingen gaan lezen aan het einde van het jaar en een customized kontrakt kan je wel vergeten, je bent overgeleverd aan de duivel/zorgverzekeraar. Een schande dit hele systeem, het lijkt hier zo langzamerhand wel een derde wereldland.
Ik heb dus een nieuwe nota ingediend met vermelding van de ingegroeide nagels, waaraan ik geopereerd ben, maar dat mocht helaas niet baten. VGZ heeft het op hun website over diabetische voeten en hoe goed ze wel niet zijn http://www.vgz.nl/vergoedingen/diabetische-voeten maar bij simm`s 1 krijg je waarschijnlijk alleen maar vergoed als je geen armen meer hebt. Ik wordt dit jaar 65 jaar, mijn ene broer 67 krijgt het gewoon vergoed (ook Diabetes 2) en mijn andere broer 69 jaar (ook Diabetes 2) krijgt ook gewoon vergoed bij andere zorgverzekeraars. Het beste lijkt me gewoon overstappen en dat ga ik waarschijnlijk ook doen ook, jammer dat je niet per maand kunt opzeggen misschien een aandachtspunt voor de regering, nu hebben ze een jaar lang een vrijbrief om ons allen op te lichten. Er zijn weinig mensen die alle regeltjes en veranderingen gaan lezen aan het einde van het jaar en een customized kontrakt kan je wel vergeten, je bent overgeleverd aan de duivel/zorgverzekeraar. Een schande dit hele systeem, het lijkt hier zo langzamerhand wel een derde wereldland.
Re: VGZ een maatschappij die vooral geen zorg wil verlenen
Aanvullend hierop, eerst mag je betalen en daarna krijg je te horen dat het niet gedekt is in het nieuwe jaar. Het is teveel moeite om even een rondschrijven te doen aan de mensen die in het oude jaar geclaimd hebben dat er in het nieuwe jaar niet meer geclaimd kan worden ja, want dan lopen mensen weg. Maar ondertussen kost het wel de pedicure want die wil ook niet voor niets werken. Als je dan vertelt dat ze niet erg communicatief zijn begrijpen ze dat niet, nou ik begrijp VGZ nu wel, geld, geld en geld en zorg kennen ze niet!
De dekkingen zijn bij aangaan van een verzekering bekend, maw dit had u kunnen uitvinden voor u besloot over te stappen afgelopen december lijkt me?flwrong schreef:Aanvullend hierop, eerst mag je betalen en daarna krijg je te horen dat het niet gedekt is in het nieuwe jaar. Het is teveel moeite om even een rondschrijven te doen aan de mensen die in het oude jaar geclaimd hebben dat er in het nieuwe jaar niet meer geclaimd kan worden ja, want dan lopen mensen weg. Maar ondertussen kost het wel de pedicure want die wil ook niet voor niets werken. Als je dan vertelt dat ze niet erg communicatief zijn begrijpen ze dat niet, nou ik begrijp VGZ nu wel, geld, geld en geld en zorg kennen ze niet!
Ik ben niet overgestapt kunt u lezen, bent u zo`n lettertjes lezer die van een lopende polis (vorig jaar had ik ook VGZ dus) alle polisvoorwaarden weer gaat lezen, geloof ik niets van maar het zou wel moeten daar heeft u gelijk in. Dus ook bij een lopende auto- inboedel- of weet ik wat voor lopende verzekering, daar heb je wel een dagtaak aan ieder jaar!
Je zou in ieder geval even kunnen kijken of de dingen die jezelf nodig hebt of denkt te hebben nog vergoed worden in het komende jaar. Dat lijkt me geen dagtaak. En al was het wel een dagtaak, binnenkort ben je pensioengerechtigd en heb je de hele dag de tijd om de polissen door te spitten.flwrong schreef:Ik ben niet overgestapt kunt u lezen, bent u zo`n lettertjes lezer die van een lopende polis (vorig jaar had ik ook VGZ dus) alle polisvoorwaarden weer gaat lezen, geloof ik niets van maar het zou wel moeten daar heeft u gelijk in. Dus ook bij een lopende auto- inboedel- of weet ik wat voor lopende verzekering, daar heb je wel een dagtaak aan ieder jaar!
Natuurlijk ga ik polissen doorspitten maar weet u wat je een volgend jaar nodig hebt voor zorg, een hartaanval, een gebroken been, kanker misschien, een longontsteking, dat maakt meteen het absurde van dit systeem van zorgverzekeringen, je kunt niet voorspellen wat voor zorg je nodig hebt.riddert schreef:Je zou in ieder geval even kunnen kijken of de dingen die jezelf nodig hebt of denkt te hebben nog vergoed worden in het komende jaar. Dat lijkt me geen dagtaak. En al was het wel een dagtaak, binnenkort ben je pensioengerechtigd en heb je de hele dag de tijd om de polissen door te spitten.flwrong schreef:Ik ben niet overgestapt kunt u lezen, bent u zo`n lettertjes lezer die van een lopende polis (vorig jaar had ik ook VGZ dus) alle polisvoorwaarden weer gaat lezen, geloof ik niets van maar het zou wel moeten daar heeft u gelijk in. Dus ook bij een lopende auto- inboedel- of weet ik wat voor lopende verzekering, daar heb je wel een dagtaak aan ieder jaar!
Denkt u nu echt dat ik voor mijn pensioen polissen doorspitten leuk vind, ik heb wel andere leukere hobby`s hoor.
@ flwrong, nee men kan niet weten welke zorg je volgend jaar nodig
hebt maar de zorg die je nu krijgt en waarvan je weet dat je die volgend
jaar ook nodig hebt die kan je wel nakijken zoals de pedicure bij jou in dit geval.
hebt maar de zorg die je nu krijgt en waarvan je weet dat je die volgend
jaar ook nodig hebt die kan je wel nakijken zoals de pedicure bij jou in dit geval.
Nog zo`n zaak, VGZ heeft sch**t aan iedereen en verleend geen zorg en doet maar wat. Vervelend al die zorg die we moeten verlenen!!! http://www.klacht.nl/vgz/klacht/vgz-kla ... itbetaald/flwrong schreef:Aanvullend hierop, eerst mag je betalen en daarna krijg je te horen dat het niet gedekt is in het nieuwe jaar. Het is teveel moeite om even een rondschrijven te doen aan de mensen die in het oude jaar geclaimd hebben dat er in het nieuwe jaar niet meer geclaimd kan worden ja, want dan lopen mensen weg. Maar ondertussen kost het wel de pedicure want die wil ook niet voor niets werken. Als je dan vertelt dat ze niet erg communicatief zijn begrijpen ze dat niet, nou ik begrijp VGZ nu wel, geld, geld en geld en zorg kennen ze niet!
Notabene dit zou vergoed moeten worden vanuit de basisverzekering, dus gelijk voor iedereen. Er is schijnbaar verschil in "gelijk en gelijk voor iedereen" bij VGZ.flwrong schreef:Nog zo`n zaak, VGZ heeft sch**t aan iedereen en verleend geen zorg en doet maar wat. Vervelend al die zorg die we moeten verlenen!!! http://www.klacht.nl/vgz/klacht/vgz-kla ... itbetaald/flwrong schreef:Aanvullend hierop, eerst mag je betalen en daarna krijg je te horen dat het niet gedekt is in het nieuwe jaar. Het is teveel moeite om even een rondschrijven te doen aan de mensen die in het oude jaar geclaimd hebben dat er in het nieuwe jaar niet meer geclaimd kan worden ja, want dan lopen mensen weg. Maar ondertussen kost het wel de pedicure want die wil ook niet voor niets werken. Als je dan vertelt dat ze niet erg communicatief zijn begrijpen ze dat niet, nou ik begrijp VGZ nu wel, geld, geld en geld en zorg kennen ze niet!
Beste flwong,
Ik werk in de voetengezondheidszorg en ben erg bekend met de materie rondom de vergoedingen van pedicurezorg (middels ketenzorg en aanvullende zorg).
Op dit moment is het eigenlijk heel krom geregeld. De vergoeding is namelijk afhankelijk van de regio (ketengroep) waar u onder valt en het contract dat deze groep met uw verzekering heeft afgesproken. Zo kan het zijn dat in ketengroep A iemand met dezelfde Simm's classificatie meer of minder vergoed krijgt dan in ketengroep B.
U geeft aan dat u Simms classificatie 1 heeft en volgens de gegevens van VGZ zou u recht hebben op vergoeding vanuit de basisverzekering indien u niet in staat bent tot zelfmanagement. Het is alleen niet duidelijk wie bepaalt wat in staat tot zelfmanagement is. Ook dit is jammer genoeg regioafhankelijk. In de regio waar ik werk wordt dit bepaald door degene die de Simm's classificatie vaststelt. Ik wil u dan ook adviseren om contact op te nemen met deze zorgverlener en uw probleem daar voor te leggen.
Verder wil ik u ook melden dat op dit moment de callcenter medewerkers van de verzekeringen ook geen idee hebben hoe het omtrent deze materie geregeld is en geven vaak foute informatie. Indien u uiteindelijk niet verder komt is het indienen van een klacht bij uw verzekering soms nog een manier om vergoeding te verkrijgen.
Ik wil u hiermee veel succes wensen.
Met vriendelijke groet,
AT2014
Ik werk in de voetengezondheidszorg en ben erg bekend met de materie rondom de vergoedingen van pedicurezorg (middels ketenzorg en aanvullende zorg).
Op dit moment is het eigenlijk heel krom geregeld. De vergoeding is namelijk afhankelijk van de regio (ketengroep) waar u onder valt en het contract dat deze groep met uw verzekering heeft afgesproken. Zo kan het zijn dat in ketengroep A iemand met dezelfde Simm's classificatie meer of minder vergoed krijgt dan in ketengroep B.
U geeft aan dat u Simms classificatie 1 heeft en volgens de gegevens van VGZ zou u recht hebben op vergoeding vanuit de basisverzekering indien u niet in staat bent tot zelfmanagement. Het is alleen niet duidelijk wie bepaalt wat in staat tot zelfmanagement is. Ook dit is jammer genoeg regioafhankelijk. In de regio waar ik werk wordt dit bepaald door degene die de Simm's classificatie vaststelt. Ik wil u dan ook adviseren om contact op te nemen met deze zorgverlener en uw probleem daar voor te leggen.
Verder wil ik u ook melden dat op dit moment de callcenter medewerkers van de verzekeringen ook geen idee hebben hoe het omtrent deze materie geregeld is en geven vaak foute informatie. Indien u uiteindelijk niet verder komt is het indienen van een klacht bij uw verzekering soms nog een manier om vergoeding te verkrijgen.
Met vriendelijke groet,
AT2014
Hartelijk dank voor uw informatie, ik heb inmiddels via mijn tussenpersoon (die ook niet meer wist hoe het in elkaar stak) een klacht ingediend bij VGZ. Ook heb ik bij de diabetisch verpleegkundige een afspraak gemaakt. Volgens mij stelt zij de simm`s vast dus ook waarschijnlijk of "u niet in staat bent tot zelfmanagement". Als u nog meer tips heeft houd ik me aanbevolen!at2014 schreef:Beste flwong,
Met vriendelijke groet,
AT2014
Ik heb heel veel aan uw informatie gehad in ieder geval, het is waanzinnig dat op een moment iemand regels verandert en niemand op de hoogte brengt, ik had al voorgesteld aan VGZ om als er zulke regels veranderen, patiënten die het afgelopen jaar die zorg gebruikt hebben te informeren, maar ja dat is communiceren met je klanten en dat doe je toch niet , je laat ze eerst betalen en weigert dan de rekening te vergoeden.
Vriendelijke groetend,
flwrong
Het is uiteindelijk opgelost en ze vergoeden de pedicure, de ene basisverzekering is de andere nog niet weet ik nu.
Het klinkt misschien gek, maar ik lees altijd iets voor ik mijn handtekening zet. En ook als ik een nieuwe polis krijg van een verzekeraar lees ik die door. Het is geen boekwerk in 24 delen, dus met een minuutje of 10 heb je het wel gelezen.flwrong schreef:Ik ben niet overgestapt kunt u lezen, bent u zo`n lettertjes lezer die van een lopende polis (vorig jaar had ik ook VGZ dus) alle polisvoorwaarden weer gaat lezen, geloof ik niets van maar het zou wel moeten daar heeft u gelijk in. Dus ook bij een lopende auto- inboedel- of weet ik wat voor lopende verzekering, daar heb je wel een dagtaak aan ieder jaar!
Maar goed, eigen verantwoordelijkheid nemen is wel erg 20-ste eeuw, dus ik ben waarschijnlijk erg raat. Maar het scheelt wel heel veel gezeik achteraf.
Fijn te horen dat er nog perfecte mensen zijn in Nederland!GJvdZ schreef:Het klinkt misschien gek, maar ik lees altijd iets voor ik mijn handtekening zet. En ook als ik een nieuwe polis krijg van een verzekeraar lees ik die door. Het is geen boekwerk in 24 delen, dus met een minuutje of 10 heb je het wel gelezen.flwrong schreef:Ik ben niet overgestapt kunt u lezen, bent u zo`n lettertjes lezer die van een lopende polis (vorig jaar had ik ook VGZ dus) alle polisvoorwaarden weer gaat lezen, geloof ik niets van maar het zou wel moeten daar heeft u gelijk in. Dus ook bij een lopende auto- inboedel- of weet ik wat voor lopende verzekering, daar heb je wel een dagtaak aan ieder jaar!
Maar goed, eigen verantwoordelijkheid nemen is wel erg 20-ste eeuw, dus ik ben waarschijnlijk erg raat. Maar het scheelt wel heel veel gezeik achteraf.
Weet u misschien wat terhandstellingskosten zijn.