LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CVZ en eigen risico

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door smilie »

@Chocomelk: exact zo, ja. In mijn ogen net zo veel oplichting als 30% boete (stimulans!) welke je extra moet betalen.

Meest vervelende voor mij op dit moment is, dat zowel OHRA als CvZ hun eigen positie blijven houden; volgens OHRA moet ik eigen risico welke door hun opgelegd is betalen - en CvZ doet 'niks' met reeds betaalde voorschot :( Dus inderdaad dubbele kosten voor mij (en alle anderen in dezelfde situatie).

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

smilie schreef:@Chocomelk: exact zo, ja. In mijn ogen net zo veel oplichting als 30% boete (stimulans!) welke je extra moet betalen.

Meest vervelende voor mij op dit moment is, dat zowel OHRA als CvZ hun eigen positie blijven houden; volgens OHRA moet ik eigen risico welke door hun opgelegd is betalen - en CvZ doet 'niks' met reeds betaalde voorschot :( Dus inderdaad dubbele kosten voor mij (en alle anderen in dezelfde situatie).
Walgelijk ! :twisted:
Leg dit ook neer bij de Ombudsman en zet dit op zo veel mogelijk
forums neer etc/facebook zodat alle mensen die hun premie betalen via het CVZ dit ook
te weten komen want ik denk dat hele vele mensen dit NIET weten !

Zowieso vind ik de boete van 30% absurd.

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door smilie »

Net met OHRA gebeld om na te vragen of zij van CvZ het bedrag van eigen risico ontvangen. Volgens OHRA wordt door CvZ alleen het bedrag van basispremie betaald. Waar is dan het geld van eigen risico voorschot gebleven?!

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door eleven »

smilie schreef:Net met OHRA gebeld om na te vragen of zij van CvZ het bedrag van eigen risico ontvangen. Volgens OHRA wordt door CvZ alleen het bedrag van basispremie betaald. Waar is dan het geld van eigen risico voorschot gebleven?!

Dat is inderdaad van het zotte.
Dus vragen aan CVZ, waar is het gebleven.
Hou je poot maar stijf, het duurt lang, tot het opgelost is.
Het is niet zo makkelijk te communiceren met dit bedrijf, weet er alles van.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

smilie schreef:Net met OHRA gebeld om na te vragen of zij van CvZ het bedrag van eigen risico ontvangen. Volgens OHRA wordt door CvZ alleen het bedrag van basispremie betaald. Waar is dan het geld van eigen risico voorschot gebleven?!
Die vraag moet je dus bij het CVZ neerleggen waar dat geld als voorschot is gebleven, het beste
kun je dat via de mail doen zodat je het antwoord altijd zwart op wit hebt.

bliemertje
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 nov 2012 16:02

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door bliemertje »

in 2013 was het 160 euro
dan kwam het Eigen risico er nog bovenop dat je aan cz moest betalen 350 euro ged 12 is 29 euro en een beetje. dus was het 189euro x 12is 2268 euro
dan 4jaar lang 9072 euro en dat noem ik dus schoepen
en dat zonder dat het je Eigen schuld is
daarnaast moet ik dit corrigeren want er werd ook nog 4j vakantie geld weggeschoept
dus word het total zon 12.000 euro in 4j

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door smilie »

bliemertje schreef:in 2013 was het 160 euro
dan kwam het Eigen risico er nog bovenop dat je aan cz moest betalen 350 euro ged 12 is 29 euro en een beetje. dus was het 189euro x 12is 2268 euro
dan 4jaar lang 9072 euro en dat noem ik dus schoepen
en dat zonder dat het je Eigen schuld is
daarnaast moet ik dit corrigeren want er werd ook nog 4j vakantie geld weggeschoept
dus word het total zon 12.000 euro in 4j
Even korte update;
nogmaals, van uitgaande dat Kassa het aan de juiste eind heeft - en dat in de CvZ bedrag voorschot eigen risico inbegrepen is, heb ik CvZ verzocht om mij schriftelijk daarover te informeren, zowel voor premie in 2013 als in 2014. Tevens OHRA gevraagd om schriftelijk te bevestigen dat zij nooit bedrag van CvZ ontvangen hebben t.b.v. eigen risico (dus uitsluitend kosten van de basispremie).

Hier komt een leuke berekening;
stel dat Kassa gelijk heeft en dat CvZ in het 160,12 (2013) / 143,98 (2014) bedrag ook deel gereserveerd heeft voor eigen risico. In 2014 is dat 19 euro - nog niet bekend wat het voor 2013 was.

In 2013 waren er +/- 340.000 mensen aangemeld bij CvZ. Als er indien 19,00 eigen risico voorschot wordt afgepakt en nooit teruggeven / verrekenen met de daadwerkelijke eigen risico, komen wij dan op:

340.000 * (19 * 12) = 77.520.000 MILJOEN (!) euro's welke van de mensen zijn afgepakt.

Met deze gegeven erbij kan ik mij voorstellen dat CvZ van alles aan zal doen / proberen om nooit never aangespannen hoger beroep te verliezen...

Trouwens, zou CvZ dit kunnen omdat met name lager opgeleide mensen komen in deze problemen? In de zin van, tja - deze mensen zullen nooit in de gaten hebben hoe hard wij ze ...

*ik buig nog iets meer naar voren zodat zij het nog dieper in kunnen steken...* :'(

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dit zou te asociaal voor woorden zijn !
Dit moet terug naar de mensen die dit betaald hebben.

bliemertje
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 nov 2012 16:02

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door bliemertje »

smilie schreef:
bliemertje schreef:in 2013 was het 160 euro
dan kwam het Eigen risico er nog bovenop dat je aan cz moest betalen 350 euro ged 12 is 29 euro en een beetje. dus was het 189euro x 12is 2268 euro
dan 4jaar lang 9072 euro en dat noem ik dus schoepen
en dat zonder dat het je Eigen schuld is
daarnaast moet ik dit corrigeren want er werd ook nog 4j vakantie geld weggeschoept
dus word het total zon 12.000 euro in 4j
Even korte update;
nogmaals, van uitgaande dat Kassa het aan de juiste eind heeft - en dat in de CvZ bedrag voorschot eigen risico inbegrepen is, heb ik CvZ verzocht om mij schriftelijk daarover te informeren, zowel voor premie in 2013 als in 2014. Tevens OHRA gevraagd om schriftelijk te bevestigen dat zij nooit bedrag van CvZ ontvangen hebben t.b.v. eigen risico (dus uitsluitend kosten van de basispremie).

Hier komt een leuke berekening;
stel dat Kassa gelijk heeft en dat CvZ in het 160,12 (2013) / 143,98 (2014) bedrag ook deel gereserveerd heeft voor eigen risico. In 2014 is dat 19 euro - nog niet bekend wat het voor 2013 was.

In 2013 waren er +/- 340.000 mensen aangemeld bij CvZ. Als er indien 19,00 eigen risico voorschot wordt afgepakt en nooit teruggeven / verrekenen met de daadwerkelijke eigen risico, komen wij dan op:

340.000 * (19 * 12) = 77.520.000 MILJOEN (!) euro's welke van de mensen zijn afgepakt.

Met deze gegeven erbij kan ik mij voorstellen dat CvZ van alles aan zal doen / proberen om nooit never aangespannen hoger beroep te verliezen...

Trouwens, zou CvZ dit kunnen omdat met name lager opgeleide mensen komen in deze problemen? In de zin van, tja - deze mensen zullen nooit in de gaten hebben hoe hard wij ze ...

daarbij komt bovenop de 12.000 euro
uiteraard cjib waar u ook nog 750 euro per jaar aan mocht betalen..
alleen daar had ik geen zin meer in.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Het is van de zotte en word tijd dat hier duidelijkheid over gaat komen.

bliemertje
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 nov 2012 16:02

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door bliemertje »

daarbij komt bovenop de 12.000 euro
uiteraard cjib waar u ook nog 750 euro per jaar aan mocht betalen..
alleen daar had ik geen zin meer in.
daarbij nog bedankt aan het smerige oplichters systeem Nederland
uvw lbio cvb cjib

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door eleven »

@bliemertje

De update is van smilie niet van jouw en al geplaatst door smilie!

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door smilie »

Bliemertje heeft iets te veel ge-quote :)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bliemertje schreef:daarbij komt bovenop de 12.000 euro
uiteraard cjib waar u ook nog 750 euro per jaar aan mocht betalen..
alleen daar had ik geen zin meer in.
daarbij nog bedankt aan het smerige oplichters systeem Nederland
uvw lbio cvb cjib
Wat heet LBIO, CJIB, UWV hier mee te maken ?
Sorry maar helemaal niets.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bliemertje schreef:daarbij komt bovenop de 12.000 euro
uiteraard cjib waar u ook nog 750 euro per jaar aan mocht betalen..
alleen daar had ik geen zin meer in.
daarbij nog bedankt aan het smerige oplichters systeem Nederland
uvw lbio cvb cjib
Wat heet LBIO, CJIB, UWV hier mee te maken ?
Sorry maar helemaal niets.

bliemertje
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 nov 2012 16:02

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door bliemertje »

je krijgt van cjib accept giros thuis om de 750 euro te betalen als boete of om de achterstand van cvz/cz in te halen..

heb gewoon gedacht laat het maar lekker tot een rechtszaak komen.
alleen dat is er nooit van gekomen omdat ik naderh niks meer vern heb van cjib
daarbij dacht ik .. beter een paar weken achter de tralies dan nog eens 750 euro kwijtraken aan een oplichterssysteem

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bliemertje schreef:je krijgt van cjib accept giros thuis om de 750 euro te betalen als boete of om de achterstand van cvz/cz in te halen..

heb gewoon gedacht laat het maar lekker tot een rechtszaak komen.
alleen dat is er nooit van gekomen omdat ik naderh niks meer vern heb van cjib
daarbij dacht ik .. beter een paar weken achter de tralies dan nog eens 750 euro kwijtraken aan een oplichterssysteem
Daarvoor ga je niet achter de tralies maar leggen ze gewoon loonbeslag
of op je spullen.

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door smilie »

En meestal is het zo, mocht je achter tralies belanden dat je schuld daarmee niet 'afbetaald' is - maar dat je schuld daarna alsnog moet betalen :(

bliemertje
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 nov 2012 16:02

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door bliemertje »

Chocomelk schreef:
bliemertje schreef:je krijgt van cjib accept giros thuis om de 750 euro te betalen als boete of om de achterstand van cvz/cz in te halen..

heb gewoon gedacht laat het maar lekker tot een rechtszaak komen.
alleen dat is er nooit van gekomen omdat ik naderh niks meer vern heb van cjib
daarbij dacht ik .. beter een paar weken achter de tralies dan nog eens 750 euro kwijtraken aan een oplichterssysteem
Daarvoor ga je niet achter de tralies maar leggen ze gewoon loonbeslag
of op je spullen.
als je gewoon zorgt dat je niks hebt kunnen zo ook niks afpakken

aandegrond
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2013 16:31

Re: CVZ en eigen risico

Ongelezen bericht door aandegrond »

bliemertje schreef:
Chocomelk schreef:
bliemertje schreef:je krijgt van cjib accept giros thuis om de 750 euro te betalen als boete of om de achterstand van cvz/cz in te halen..

heb gewoon gedacht laat het maar lekker tot een rechtszaak komen.
alleen dat is er nooit van gekomen omdat ik naderh niks meer vern heb van cjib
daarbij dacht ik .. beter een paar weken achter de tralies dan nog eens 750 euro kwijtraken aan een oplichterssysteem
Daarvoor ga je niet achter de tralies maar leggen ze gewoon loonbeslag
of op je spullen.
als je gewoon zorgt dat je niks hebt kunnen zo ook niks afpakken
Ja precies. Ik heb ook problemen met die klup. duerwaarders staan hier regelmatich aan de deur maar ik zeg gewoon: van een kale haan kun je niet plukke

Gesloten