LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] volkswagen golf 7 lakgarantie

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
daimy

volkswagen golf 7 lakgarantie

Ongelezen bericht door daimy »

hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje ik heb sinds een half jaar een volkwagen golf 7 gekocht bij autoland van de brug. de auto was een half jaar oud toen ik hem kocht en in eigen gebruik.
Nu kom in erachter dat er lichte wolkjes in het lak zit voornamelijk in de binnenkant van de portieren (niet storend) maar ook op de bumpers en dat is zeer hinderlijk het is net of er niet genoeg verf op zit.
ben naar de vw dealer (century) in de buurt geweest die mij door stuurde naar schadenet van vw.
Heb mijn probleem uitgelegt en de meneer heeft het bekeken en foto's gemaakt ( zonnetje scheen gelukkig net dus je zag het duidelijk) nu zijn we inmiddels 4 maand verder en den 2 keer terug geweest en er wordt gewoon gezegt dat alles is opgestuurd en dat ze wachten op een reactie!

Nu is mijn vraag wat kan ik hiertegen doen?
Zou ik eventueel mijn rechtsbijstand kunnen inlichten.
Mischien kan ik naar meer schadeafdelingen in de buurt van groningen die mij eventueel beter behandelen?

gr daimy

kokka

Re: volkswagen golf 7 lakgarantie

Ongelezen bericht door kokka »

als je aanspraak wil maken op garantie dan kan ze ze het beste schriftelijk in gebreke stellen, waarbij je een redelijke termijn stelt waarin het euvel moet zijn verholpen.
het is wel een tweedehands auto, dus het kan best zijn dat de verkoper stelt dat je dat had moeten zien/melden toen je de wagen kocht.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Is deze lakgarantie uberhaupt overdraagbaar door de 1e eigenaar?

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

GJvdZ schreef:Is deze lakgarantie uberhaupt overdraagbaar door de 1e eigenaar?
Ja zeker is dit overdraagbaar, heb 2 jaar geleden een Lupo ( 2001) onder garantie laten spuiten, was de 4e eigenaar en hij was geïmporteerd uit Duisland.
Roest kwam van binnen uit bij de dakranden.

encore

Ongelezen bericht door encore »

daimy schreef:... dat alles is opgestuurd en dat ze wachten op een reactie!

Nu is mijn vraag wat kan ik hiertegen doen? ...
Wat wil je bereiken? Dat er eerder wordt gereageerd? Dat is onbegonnen werk. En mogelijk gaat het om een fabricagefout waardoor er heel veel golfjes terug naar fabriek moeten kabbelen... Je kunt beter aan hun vragen waarom het zo lang duurt.

daimy

Bedankt voor de reacties! wat ik ermee wil bereiken is dat ik geholpen wil worden waar ik recht op heb en niet afgescheept word met smoesjes waar ik niks mee kan? Ik weet zeker dat ik de fabrieksgarantie overdraagbaar is en wil gewoon dat het opgelost wordt. In gebreke stellen heb ik nog wel een brief voor maar naar wie stuur ik deze naar schadenet of volkswagen zelf?

Gr daimy

smilie

Ongelezen bericht door smilie »

Welke kleur is het? Heb al vaker op het internet gelezen dat Black Pearl zeer gevoelig is voor krasjes :(

encore

Ongelezen bericht door encore »

Krasjes?!
Lees de OP eens:
...het is net of er niet genoeg verf op zit...
@daimy
Je hebt ze al in gebreke gesteld door het te melden aan schadenet en die hebben het inmiddels al in behandeling. Maar dit soort dingen gaan niet snel. Het kan rustig een jaartje duren eer je er weer iets over hoort. De melding moet namelijk helemaal door de organisatie heen druppelen en dat neemt helaas tijd in beslag. En als het je te lang duurt dan moet je contact opnemen met schadenet en vragen waarom je maar niets hoort. En als ze je niets kunnen zeggen maak dan de afspraak dat er na een paar dagen iets tegen je wordt gezegd door schadenet. Want zo schiet het inderdaad niet op, dat geef ik gelijk toe.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Wat een onzin. Rustig een jaartje duren. Dit moet gewoon worden opgelost binnen een redelijke termijn. Zowel verkoper als VW zijn aansprakelijk. Dat VW het uit besteed is haar zorg. De garantie zit op het product en is niet persoonlijk, een nieuwe eigenaar koopt alle aanspraken erbij. Garantie is dus gewoon geldig.

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Bij mij, eerder genoemde Lupo, was het melden en herstellen binnen een maand

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

olaf79 schreef:Wat een onzin. Rustig een jaartje duren. Dit moet gewoon worden opgelost binnen een redelijke termijn. Zowel verkoper als VW zijn aansprakelijk. Dat VW het uit besteed is haar zorg. De garantie zit op het product en is niet persoonlijk, een nieuwe eigenaar koopt alle aanspraken erbij. Garantie is dus gewoon geldig.
maar hoe zou dat dan zitten met onvolkomenheden in de lak bij een tweedehandsje.
die koop je toch zoals hij is?

daimy

@smilie de kleur is zilvergrijs metalic en heb geen last van krasjes!
Bedankt voor alle reactie alleen zijn ze behoorlijk tegenstrijdig dus weet nog niet wat mijn opties zijn!
zal van de week als ik even tijd heb mijn rechtsbijstands verzekering even een belletje geven kijken wat hun voor mij kunnen betekenen!
vind het wel lastig heb ik problemen met mijn tv kan ik hem naar de dealer brengen en binnen een x aantal weken krijg hem gemaakt terug of een nieuwe (waarde van een gemiddelde tv 800euro) en als je wat wat hebt met je auto van 25000 euro moet je bidden en smeken om mischien gehoord te worden!
zal even googlen of ik mijn beklacht ook zelf kan doen bij fabriek of hoofdleverancier.

toch allemaal bedankt voor het meedenken en jullie reacties

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

kokka schreef:
maar hoe zou dat dan zitten met onvolkomenheden in de lak bij een tweedehandsje.
die koop je toch zoals hij is?

Die koop je idd inclusief steenslag/gebruikersschade maar als het een fabricagefout is dan is het wat anders; dan is het nog steeds de vraag wie daar voor verantwoordelijk is: 1 de fabriek..... of 2 de schadehersteller.

Als gebruikersschade zou je ook kunnen denken aan verkeerd poetsen, als fabricagefout vind ik het wel opvallend dat het op binnenzijde portieren en op de bumpers zit want dat wordt niet gelijktijdig gespoten en gemonteerd.

daimy

bedankt allemaal voor jullie input! kreeg gisteren een telefoontje van schade net vw laat de bumper opnieuw spuiten op hun kosten! heb er bij gemeld dat dit ook met de achterbumper was hier moet weer een claim voor ingedient worden!@ maar het belangrijkste is dat het geregeld word!!

Gesloten