LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid
-
CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid
Hieronder wil ik uitleggen waarom ik vind dat CITION parkeerbeheer een bedrijf is met een monopolie positie, die doet denken aan de klantonvriendelijkheid van een russiche winkel in de sovjettijd..
Cition heeft mijns inziens héél hard een concurrent nodig in Amsterdam
Dat zou betekenen dat wij klanten een keuze hebben. JaJa wij zijn klanten!
betalende klanten! En nog belangrijker:
Cition zou dan eindelijk moeten handelen vanuit KLANTVRIENDELIJKHEID..
Dit is mij overkomen:
De afschrijving van de automatische incasso van mijn parkeervergunning is mislukt.
Ik heb daarover een brief gekregen op 3 maart j.l
Deze brief is onverhoopt tussen de tekeningen van mijn kinderen terecht gekomen en vergeten.
Tot ik gisteren mijn administratie ben gaan doen.
Ik heb de brief weer gevonden en het bedrag direct betaald.
Slechts één brief stuurt Cition met de mededeling dat je vergunning wordt ingetrokken als je niet betaald. Cition, helemaal gedigitaliseerd met scanners etc kunnen mij niet een smsje sturen of email
of beter nog; gewoon even bellen of een bonnetje achter mijn ruitenwisser met een waarschuwing.
Nee. één saaie brief, niet eens met de belangrijkste zin 'vet' geschreven of rood of groot. nee,
één brief.
Vervolgens heb ik voor de zekerheid gebeld met het informatienummer van de gemeente Amsterdam , 14020
Deze dame las in het systeem dat mijn vergunning is ingetrokken op 25 maart j.l.
Vanochtend heb ik nog een keer gebeld met weer een andere dame die direct contact opnam met Cition
Om te informeren hoe ik zou moeten handelen.
Uw vergunning is ingetrokken en het reeds betaald geld wordt teruggestort..(teruggestort????)
Zij adviseertde mij opnieuw bij Cition een parkeervergunning aan te vragen.
Opnieuw AANVRAGEN???
Kan ik iemand aan de telefoon krijgen die over die beslissing gaat? Nee.
Bezwaar kunt u indienen bij - info®cition.nl
Ik heb zojuist gedwongen door de feiten schriftelijk een nieuwe vergunning aangevraagd.
Nu blijkt dat er voor het stadsdeel waar ik woon een wachttijd geld van 2,5 jaar..
- Ik nooit de bedoeling heb gehad rekeningen niet te betalen.
- Ik heb nooit aangegeven geen gebruik meer te willen maken van de parkeervergunning.
- Ik al sinds 1989 klant ben van parkeerbeheer/Cition ( 25 jaar!) waarom zou ik stilzwijgend ophouden
te betalen?
- Het verdwijnen van de brief van Cition een situatie van overmacht is geweest.
Waarom is Cition een bedrijf waar je nooit je verhaal kan doen?
Waarom dicteert Cition altijd de regels?
Op de website van Cition lees ik: Als je vergunning is ingetrokken heeft bezwaar maken geen zin..!
Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijke vergissng van mijn kant afgestraft wordt met tweeënhalf jaar wachttijd voor een nieuwe vergunning.
Dit is nooit mijn bedoeling geweest.
Ik ben héél benieuwd naar reactie's van anderen wat betreft de klantvriendelijkheid van het bedrijf Cition Amsterdam.
Ik ben ook benieuwd of het eigenlijk wel is toegestaan een dergelijkbedrijf met zo'n monopoliepositie.
In deze tijd moet er toch bij elk miljoenenbedrijf eerlijke concurrentie op de markt zijn?
Is er een jurist die daar meer over weet?
Dit is mij overkomen:
De afschrijving van de automatische incasso van mijn parkeervergunning is mislukt.
Deze brief is onverhoopt tussen de tekeningen van mijn kinderen terecht gekomen en vergeten.
Slechts één brief stuurt Cition met de mededeling dat je vergunning wordt ingetrokken als je niet betaald. Cition, helemaal gedigitaliseerd met scanners etc kunnen mij niet een smsje sturen of email
of beter nog; gewoon even bellen of een bonnetje achter mijn ruitenwisser met een waarschuwing.
Nee. één saaie brief, niet eens met de belangrijkste zin 'vet' geschreven of rood of groot. nee,
één brief.
Vervolgens heb ik voor de zekerheid gebeld met het informatienummer van de gemeente Amsterdam , 14020
Deze dame las in het systeem dat mijn vergunning is ingetrokken op 25 maart j.l.
Vanochtend heb ik nog een keer gebeld met weer een andere dame die direct contact opnam met Cition
Uw vergunning is ingetrokken en het reeds betaald geld wordt teruggestort..(teruggestort????)
Opnieuw AANVRAGEN???
Ik heb zojuist gedwongen door de feiten schriftelijk een nieuwe vergunning aangevraagd.
Nu blijkt dat er voor het stadsdeel waar ik woon een wachttijd geld van 2,5 jaar..
- Ik heb nooit aangegeven geen gebruik meer te willen maken van de parkeervergunning.
- Ik al sinds 1989 klant ben van parkeerbeheer/Cition ( 25 jaar!) waarom zou ik stilzwijgend ophouden
te betalen?
Op de website van Cition lees ik: Als je vergunning is ingetrokken heeft bezwaar maken geen zin..!
Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijke vergissng van mijn kant afgestraft wordt met tweeënhalf jaar wachttijd voor een nieuwe vergunning.
Ik ben héél benieuwd naar reactie's van anderen wat betreft de klantvriendelijkheid van het bedrijf Cition Amsterdam.
Ik ben ook benieuwd of het eigenlijk wel is toegestaan een dergelijkbedrijf met zo'n monopoliepositie.
In deze tijd moet er toch bij elk miljoenenbedrijf eerlijke concurrentie op de markt zijn?
Re: CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid
U heeft onvoldoende saldo waardoor automatische incasso's mislukken (ze proberen het meestal 2 keer) en u reageert niet op een brief. Volgens mij moet u toch bij uzelf te rade gaan. Dat u een andere manier van aanmaning prefereert doet niet ter zake.
-
Tot welke datum was u vergunning geldig, voor de intrekking?
waarom is de afschrijving in eerste instantie mislukt?truestories schreef:Hieronder wil ik uitleggen waarom ik vind dat CITION parkeerbeheer een bedrijf is met een monopolie positie, die doet denken aan de klantonvriendelijkheid van een russiche winkel in de sovjettijd..
Dit is mij overkomen:
één brief.
Opnieuw AANVRAGEN???
te betalen?
Ze hebben jou toch netjes een brief gestuurd.Ik heb daarover een brief gekregen op 3 maart j.l
Dat deze tussen de tekeningen van de kinderen gekomen is, kan het bedrijf niet.
Na 25 dagen doe je dan de administratie en dan vind je wel de brief weer terug.
Hoeveel brieven had je dan verwacht?Slechts één brief stuurt Cition
Ik ben het met TS eens; 1 x een incasso die niet lukt en 1 x een ( niet aangetekende?) brief daarover en meteen wordt de vergunning ingetrokken.
Het 25 jarig jubileum van TS had op een iets andere manier beloond mogen worden.
Het 25 jarig jubileum van TS had op een iets andere manier beloond mogen worden.
Ik lees overal het bedrijf had dit moeten doen maar nergens lees ik,het is mijn verantwoordelijkheid en ik had.
Dat een brief tussen de tekening van je kinderen verdwijnt is geheel je eigen schuld.
Blijkbaar vond je deze brief dus niet zo belangrijk dat je het meteen las en opgeborgen hebt.
Daarnaast weet je wanneer er een bedrag wordt afgeboekt,dus hoor je gewoon te zorgen dat er geld op je rekening staat en mocht je vermoeden dat dit niet het geval is,is het aan jouw om te zorgen dat je op een andere manier betaald.
Dat een brief tussen de tekening van je kinderen verdwijnt is geheel je eigen schuld.
Blijkbaar vond je deze brief dus niet zo belangrijk dat je het meteen las en opgeborgen hebt.
Daarnaast weet je wanneer er een bedrag wordt afgeboekt,dus hoor je gewoon te zorgen dat er geld op je rekening staat en mocht je vermoeden dat dit niet het geval is,is het aan jouw om te zorgen dat je op een andere manier betaald.
Een cursus hoe ga ik om met mijn eigen verantwoordelijkheid is wel een goed idee voor een kado.Jolijn schreef:Het 25 jarig jubileum van TS had op een iets andere manier beloond mogen worden.
Denk je, dat en aangetekende brief die tussen de tekeningen van kinderen lag, niet ook vergeten was?Jolijn schreef:Ik ben het met TS eens; 1 x een incasso die niet lukt en 1 x een ( niet aangetekende?) brief daarover en meteen wordt de vergunning ingetrokken.
Incasso niet gelukt
Brief verstuurt
TS ontvangen op 3 maart
Na meer dan 3 weken heeft TS pas gereageerd.
Hoe moet een bedrijf dit dan inschatten, ja deze klant kan of wil niet mee betalen.
Een bedrijf zou best in kunnen schatten dat die ene brief niet is aangekomen.
Jolijn schreef:Een bedrijf zou best in kunnen schatten dat die ene brief niet is aangekomen.
Een bedrijf doet een inschatting, hoeveel tijd tussen de mislukte incasso en de brief, waar zeker ook een uiterste datum heeft in gestaan , is vergaan.
Als de brief al meer dan 3 weken ergens gelegen heeft, is volgens mij de incasso ook al veel langer geleden mislukt.
Trouwens proberen bedrijven ook na EEN mislukte incasso later nog een keer.
Bij die inschatting gaat het bedrijf er van uit dat de brief aan komt.eleven schreef:Een bedrijf doet een inschatting, hoeveel tijd tussen de mislukte incasso en de brief, waar zeker ook een uiterste datum heeft in gestaan , is vergaan.Jolijn schreef:Een bedrijf zou best in kunnen schatten dat die ene brief niet is aangekomen.
Ik schreef juist dat (als niet gereageerd wordt op die brief=niet betaald wordt) het bedrijf er van uit zou kunnen gaan, dat die brief niet is aangekomen.
Laten we met het laatste beginnen: een bedrijf "dicteert" géén regels, het stelt regels vast waarbinnen het wil opereren. Daar is het bedrijf geheel vrij in, zolang het de wet respecteert.truestories schreef:De afschrijving van de automatische incasso van mijn parkeervergunning is mislukt.
Dan is er iets in uw verhaal wat mij vreemd overkomt: Cition zegt zelf dat "De automatische incasso zelf gebeurt vijf weken voordat de nieuwe vergunningperiode begint.".
Ook zeggen ze elders dat als de automatische incasso mislukt de vergunning alleen vervalt als "u de periode van verlenging laat verlopen zonder te betaald te hebben voor de nieuwe periode van zes maanden ...
U zegt nergens wanneer de vergunning zou verlopen en op welke datum de automatische incasso is mislukt dus dan zou Cition die brief redelijk laat hebben verstuurd volgens u. Dàt kan op zich een aanknopingspunt zijn.
Cition kan niet zomaar stellen dat bezwaar volstrekt onmogelijk is, iets wat ze wel doen (en dat is te lezen onder de FAQ bij te late betaling) maar wat volstrekt tegenstrijdig lijkt te zijn aan hun eigen "Richtlijn behandeling klachten Cition B.V. 2010" waar ze in artikel 1 stellen dat een ieder te allen tijde het recht heeft een klacht in te dienen en dat bij een afgewezen klacht de gemeentelijke Ombudsman de aangewezen beroepsinstantie is.
Het is dus van twee dingen één, òf de data die u hier heeft geplaatst kloppen niet of niet helemaal, òf Cition heeft u onrechtmatig behandeld door u véél te laat de brief over de mislukte incasso te sturen.
In dat laatste geval denk ik dat u, onder verwijzing naar de klachtenregeling, wel degelijk een poot heeft om op te staan en ook nog een vervolg via de Ombudsman. Het hangt er wel om of het te laat (en hoe laat is te laat eigenlijk) versturen van de betalingsherinnering aangemerkt kan worden als onrechtmatig handelen door Cition.
Ik zou de hoop nog niet opgeven dus maar slim is het allemaal niet van u. Die slordigheid (incasso faalt bij te weinig saldo en dan ook nog brief in de rommel kwijtraken) kon u nog wel eens vaker parten spelen.
Onzin,een bedrijf hoeft helemaal niet er aan te denken of een brief wel of niet is aangekomen,dat is helemaal hun taak niet.Jolijn schreef:Bij die inschatting gaat het bedrijf er van uit dat de brief aan komt.eleven schreef:Een bedrijf doet een inschatting, hoeveel tijd tussen de mislukte incasso en de brief, waar zeker ook een uiterste datum heeft in gestaan , is vergaan.Jolijn schreef:Een bedrijf zou best in kunnen schatten dat die ene brief niet is aangekomen.
Ik schreef juist dat (als niet gereageerd wordt op die brief=niet betaald wordt) het bedrijf er van uit zou kunnen gaan, dat die brief niet is aangekomen.
Hun taak is om te zorgen dat ze het geld voor de vergunning binnen krijgen zodat ze TS de service kunnen verlenen die bij die vergunning hoort.
Als TS niet betaald,dan ligt dat bij TS en niet bij het bedrijf.
Iedereen kan wel zeggen dat een brief niet aangekomen is,een bedrijf kan dit niet controleren en hoeft dit ook niet te controleren.
TS is gewoon laks geweest met de papieren en betaald daar nu een prijs voor,namelijk dat de vergunning is ingetrokken.
Dat is de verantwoording en de eigen schuld van TS en niet van het bedrijf.
Onzin; ik zeg niet dat Cition dat moet, ik zeg dat Cition dat zou kunnen.
Ik heb ook niks gezegd over verantwoording en schuld, maar mijn mening gegeven als antwoord op deze vraag van TS:
Ik ben héél benieuwd naar reactie's van anderen wat betreft de klantvriendelijkheid van het bedrijf Cition Amsterdam
(Net zoals iemand die opzegt en dit per brief doet, ook niet zal kunnen aantonen dat die brief verstuurd en aangekomen is.....en dan verplicht is een nieuwe periode aan te gaan.)
Ik heb ook niks gezegd over verantwoording en schuld, maar mijn mening gegeven als antwoord op deze vraag van TS:
Ik ben héél benieuwd naar reactie's van anderen wat betreft de klantvriendelijkheid van het bedrijf Cition Amsterdam
Klopt, in dit geval zal Cition dit niet hoeven aantonen.Iedereen kan wel zeggen dat een brief niet aangekomen is,een bedrijf kan dit niet controleren en hoeft dit ook niet te controleren.
(Net zoals iemand die opzegt en dit per brief doet, ook niet zal kunnen aantonen dat die brief verstuurd en aangekomen is.....en dan verplicht is een nieuwe periode aan te gaan.)
Concurrentie is iets voor de vrije markt, niet voor overheidsinstellingen (zoals Cition). Het kan dan wel een "zelfstandige" BV zijn, maar het blijft gewoon 100% onderdeel van de gemeente Amsterdam.
Ik denk niet dat het bedrijf een glazen bol heeft, om te kijken, waarom de klant niet betaald heeft.Jolijn schreef:Bij die inschatting gaat het bedrijf er van uit dat de brief aan komt.eleven schreef:Een bedrijf doet een inschatting, hoeveel tijd tussen de mislukte incasso en de brief, waar zeker ook een uiterste datum heeft in gestaan , is vergaan.Jolijn schreef:Een bedrijf zou best in kunnen schatten dat die ene brief niet is aangekomen.
Ik heb het al een keer geschreven.
Het bedrijf denkt, misschien zelf na een tweede poging van incasso, laten wij TS maar een brief sturen.
Waarop ook geen antwoord komt.
Conglusie van het bedrijf, klant wil niet meer verder met ons, vergunning intrekken.Klaar.
Ik denk niet dat het bedrijf een glazen bol heeft, om te kijken, waarom de klant niet betaald heeft.
Het bedrijf denkt, misschien zelf na een tweede poging van incasso, laten wij TS maar een brief sturen.
Conglusie van het bedrijf, klant wil niet meer verder met ons, vergunning intrekken.Klaar.
Ik heb het al 2 keer geschreven: Cition zou best kunnen denken( net zo goed als de conclusie van jou klant wil niet meer verder met ons,)
Zou onze brief door Post.nl bij onze klant TS bezorgd zijn? Wat zou de reden zijn dat er geen reactie komt ( op 1 brief) en er niet geïncasseerd kan worden?
Ik heb het al 2 keer geschreven: Cition zou best kunnen denken( net zo goed als de conclusie van jou klant wil niet meer verder met ons,)
Zou onze brief door Post.nl bij onze klant TS bezorgd zijn? Wat zou de reden zijn dat er geen reactie komt ( op 1 brief) en er niet geïncasseerd kan worden?
-
Zelfs na 17 berichten reageerd TS niet meer, en een ander maakt zich druk met oplossingen/meningen, hij berust erin, denk ik.
Dat kan, maar hij kan natuurlijk ook gewoon met werken, eten, boodschappen, huishouding enz, bezig zijn.F.van Holten schreef:Zelfs na 17 berichten reageerd TS niet meer, en een ander maakt zich druk met oplossingen/meningen, hij berust erin, denk ik.
Het is nog niet zo lang geleden dat hij zijn bericht geplaatst heeft: 27 maart 2014 23:23
Het aantal berichten dat na zijn OP is geplaatst, lijkt me niet relevant.
-
We zullen het horen van TS, hoop ik.