LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen met verhuurder

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
luc1986
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 okt 2008 21:58

problemen met verhuurder

Ongelezen bericht door luc1986 »

Hallo iedereen,

In april vorig jaar hebben een vriend en ik samen een appartement gehuurd in Amsterdam.

Gelijk waren hier al een aantal problemen (oa met verwarming, er stonden nog spullen van de eigenaar etc.)
Uiteindelijk is dit opgelost.

In december vorig jaar gaf de verhuurder aan dat hij zelf weer in het appartement wilde gaan wonen. Hier zijn wij in eerste instantie niet mee akkoord gegaan, aangezien de verhuurder agressief was en niet bereid was tot een normale discussie.

Vervolgens is de verhuurder naar een advocaat gestapt.
Deze heeft onze een brief gestuurd, daarin staat dat de verhuurder de woning dringend nodig heeft voor eigen gebruik. (zou gaan scheiden, kon nu zijn kinderen niet zien en had geen vast verblijfplaats)
De huurovereenkomst zou dan eindigen op 15 april 2014.

Wij zijn hier mee akkoord gegaan omdat wij dachten dat hij een sterke zaak had.

2 weken geleden worden wij door de verhuurder gebeld of hij het huis kan laten zien aan mogelijke kopers...
Hierover waren wij nogal verbaasd.

Vervolgens werd ik afgelopen vrijdag weer gebeld of het huis weer bezichtigd kan worden. (in beide gevallen zijn wij akkoord gegaan)

Nu ben ik zelf even gaan zoeken en blijkt de woning gewoon weer te huur worden aangeboden op funda....

Wij hebben inmiddels een andere woning gevonden, maar wij hebben allerlei kosten moeten maken en zullen dadelijk nog allerlei kosten hebben omdat wij moeten verhuizen.

Wij zijn op valse voorwendselen akkoord gegaan met de opzegging van de huur.

Mijn vraag is of wij nu recht hebben op een vergoeding.

Sowieso een vergoeding van de door ons gemaakte kosten.




Alvast bedankt voor het antwoord!

groet Luc

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: problemen met verhuurder

Ongelezen bericht door dhc »

Hoezo denk je recht te hebben op een vergoeding? Uiteindelijk zijn jullie zelf accoord gegaan met het beëindigen van de huurovereenkomst. Andere criteria zijn niet relevant.

Gesloten