LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 kan geen Unluck code geven voor mijn mobiel toestel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
vering

Tele2 kan geen Unluck code geven voor mijn mobiel toestel

Ongelezen bericht door vering »

Heb vandaag via een livechat sessie naar de unluck code voor mijn mobiel toestel gevraagd. Het toestel is nu meer dan 1 jaar oud en mag dus simlockvrij worden. Mag dit? Het is een toestel gekocht met een Tele2 Prepaid pakketjes ruim een jaar geleden.

Volgende deel van een chat is gedaan (heb privezaken aangepast). Tele2 en Inge zijn Tele2 medewerkers en jij ben ik. Heb aangepast wegens aantal tekens.

Jij zegt:Ik wil graag de unlock code van de Samsung Galaxy Pocket van mijn zoon.
Inge zegt:Met welk mobiele nummer is dit toestel aangeschaft?
Jij zegt:Het toestel is nu 1 jaar oud en mag simlockvrij worden.
Jij zegt:Nummer is ..
Jij zegt:Emei van het toestel is ..
Inge zegt:Ik zoek de gegevens er even bij, een moment asjeblieft.
Inge zegt:De IMEI code wordt niet herkend. Deze is te vinden onder de batterij van het toestel.
Inge zegt:Zou je deze na willen kijken?
Jij zegt:Deze code is met *#06# opgevraagd in het toestel. Deze is dus goed.
Inge zegt:Met deze code kan ik geen unlockcode opvragen. Daarom nogmaals het verzoek om dit te controleren.
Jij zegt: .. Hetzelfde nummer alleen 3 maal een slas ertussen
Inge zegt:Zou je willen nakijken wat er onder de batterij staat?
Jij zegt:Het bovenstaande nummer ..
Inge zegt:Nog even geduld alsjeblieft. Alvast bedankt.
Inge zegt:Voor dit IMEInummer is geen unlockcode beschikbaar. Ik zal daarom 10 euro beltegoed toevoegen zodat je het toestel bij een winkel simlockvrij kunt laten maken.
Jij zegt:Het unlocken hier om de hoek kost minimaal 20 euro. En dat bedrag is ook niet zeker. Ze konden het niet precies zeggen.
Inge zegt:Dan raad ik je aan dit elders te doen. Ik mag hiervoor 10 euro vergoeden.
Jij zegt:Er is geen andere mogelijkheid hier in Winterswijk
Jij zegt:En het andere punt is dat het een toestel van Tele2 is en dat jullie verplicht zijn om na 1 jaar de unlockcode te verstrekken.
Inge zegt:Dan wil ik je verzoeken om een gespecificeerde kopie van de bon op te sturen naar Tele2 Nederland B.V. Postbus 289 2400 AG Alphen aan den Rijn voor een vergoeding van de gemaakte kosten.
Inge zegt:Voor .. is geen unlockcode beschikbaar.
Jij zegt:En wie garandeert mij dat de kosten vergoed worden?
Jij zegt:Dus jullie leveren een wanprestatie?
Inge zegt:Er is volgens mij geen sprake van wanprestatie. We vergoeden de kosten immers.
Inge zegt:Ik mag maar 10 euro vergoeden hiervoor. Als jij schriftelijk bewijs aan kunt leveren dat dit meer kost, zullen we dit vergoeden.
Jij zegt:aan wij moet ik het precies sturen?
Inge zegt:Tele2 Nederland B.V. Postbus 289 2400 AG Alphen aan den Rijn
Jij zegt:Aan een postbusnummer heb ik niets. Ik wil een contactpersoon hebben en een garantie dat jullie mijn kosten betalen.
Inge zegt:Wij sorteren de post intern.
Inge zegt:Je mag mijn naam noemen, maar dit zal niks toevoegen. Je mag mijn naam ook noteren voor de garantie dat dit wordt vergoed.
Jij zegt:Een gesprek met een collega Baukje zo strak (wat trouwens opeens afgekapt wordt) kon hij mij al meer tegoed geven. Hij zat al op een bod van 30 euro beltegoed.
Inge zegt:Ik mag je maar 10 euro bieden. Zodra we je brief hebben ontvangen, zullen we de gemaakte kosten vergoeden.
Jij zegt:Hebben jullie geen antwoordnummer? Ik moet kosten maken voor een probleem wat jullie hebben. Ik moet alles voor schieten en heb geen garantie dat alles betaald wordt. Waar krijg ik deze garantie?
Inge zegt:Ik heb zojuist toegezegd dat dit bedrag wordt vergoed en dat je hiervoor mijn naam mag noteren.
Inge zegt:Ik heb reeds een notitie achtergelaten in het systeem.
Inge zegt:Je kunt in de brief verzoeken om een vergoeding van je postzegel. We hebben geen antwoordnummer.
[/i]

Ik moet dus maar naar een unlock service en de rekening opsturen. Ik moet dus eerst alles zelf betalen en maar afwachten of ze betalen.

eleven

Re: Tele2 kan geen Unluck code geven voor mijn mobiel toestel

Ongelezen bericht door eleven »

Jij zegt:Deze code is met *#06# opgevraagd in het toestel. Deze is dus goed.
Inge zegt:Zou je willen nakijken wat er onder de batterij staat?
Waarom heb je niet onder batterij gekeken en maar volgehouden, dat dit nummer met #06# is opgezocht?

vering

2 Regels verder staat

"Jij zegt: .. Hetzelfde nummer alleen 3 maal een slas ertussen"

Ik heb dus gekeken en doorgegeven.

En een stukje verder staat

"Inge zegt:Voor dit IMEInummer is geen unlockcode beschikbaar."

eleven

Welk typ toestel is dit?

vering

Samsung Galaxy Pocket

eleven

vering schreef:Samsung Galaxy Pocket
Geprobeerd via Google een programma downloaden waar je zelf kunt inlokken?

vering

En eerst al je gegevens bloot geven voor de enquetes ed. Dat wil ik niet hebben.

De code geven is een wettelijke verplichting van de provider.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Te gek voor woorden. Of die medewerkster snapt er geen snars van of Tele2 doet zijn werk niet goed. De unlock code wordt er in opdracht van de provider in gezet en de provider heeft die unlock codes in zijn systeem.
Ze mogen niet meer dan 10 euro vergoeden, ik zal het je sterker vertellen, door de code niet te geven zijn zij in overtreding van de telecom wet. Jij hebt recht al je kosten vergoedt te krijgen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

eleven schreef:
vering schreef:Samsung Galaxy Pocket
Geprobeerd via Google een programma downloaden waar je zelf kunt inlokken?
Das het oplossen van het probleem van een ander. Bovendien zit daar een hoop troep tussen dat je toestel blijvend kan beschadigen. Niet aan beginnen dus.

eleven

vering schreef:En eerst al je gegevens bloot geven voor de enquetes ed. Dat wil ik niet hebben.

De code geven is een wettelijke verplichting van de provider.
Ik zei ook googelen en niet de eerste beste nemen.

olaf79 schreef:
Das het oplossen van het probleem van een ander. Bovendien zit daar een hoop troep tussen dat je toestel blijvend kan beschadigen. Niet aan beginnen dus.
Je lost niet een probleem van een ander op, maar je eigen probleem, want het toestel is niet simlock vrij.
Heb je zeker nog nooit zelf geprobeerd. :wink:

Maar je weet dan ook zeker, wat TS in zijn/haar situatie dan nu kan doen, omdat de provider geen unlock code heeft.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb je al geprobeerd of het toestel ueberhaupt wel gesim-locked is ?
Veel providers doen dat al niet meer (al zeggen ze dat niet hardop).

eleven

bprosman schreef:Heb je al geprobeerd of het toestel ueberhaupt wel gesim-locked is ?
Hier zou je nog een punt kunnen hebben, omdat de provider geen simlock kan vinden.

vering

Toestel heeft een simlock. Heb er een simcard van een andere provider is en hij vraagt om de netwerkcode. Als ik deze verder klik kan ik alleen de noodoproep bellen en niets anders. En terwijl de simcard in mijn eigen toestel 100% werkt. Dus er zit echt een simlock op.

vering

bprosman schreef:Heb je al geprobeerd of het toestel ueberhaupt wel gesim-locked is ?
Toestellen van T Mobile zijn 100% simlock vrij. Ik heb nu een smartphone (Huawei Y300) van T Mobile met een KPN simcard. En het toestel is nog geen half jaar oud. En het werkt perfect. Zit alleen het logo en standaard software van T Mobile op. Maar als dat geen probleem is .... En het scheelt in de prijs. Deze kostte 120 euro en zonder T Mobile stuff 150 euro. Toch maar weer 30 euro bespaard.

encore

Ongelezen bericht door encore »

En ze vergoeden gewoon al je kosten, ik vind echt dat je aan het zeuren bent. Als je gewoon doet wat ze vraagt is er helemaal niets aan de hand.

vering

Tele2 wil maar 10 euro vergoeden. En dat is niet dekkend voor de kosten die ik moet maken.

eleven

Heb je het toestel in een phonewinkel gekocht.
Misschien kan je daar proberen, om het simlock vrij te laten maken.
Ik weet dit van een kennis, die heeft het daar laten doen, maar dat was een andere provider.
Nadeel is, dat Tele 2 geen winkels/filialen heeft.

vering

Toestel is gekocht bij de Kijkshop als een Tele2 prepaid pakket. Dus een simcard en het toestel in 1 koop.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Er staan genoeg kraampjes op de markt waar ze dit inderdaad voor een tientje voor je regelen. Dat is wel ongeveer marktconform te noemen, dus dat ze dat betalen vanuit Tele2 snap ik wel. 20 euro is ~20% van de nieuwwaarde van het toestel, dat is in verhouding wel erg veel geld.

vering

Nieuwwaarde van het toestel was een jaar geleden bijna 100 euro. En voor een tientje unlocken doen ze hier in de plaatst niet. Hier kost het minimaal 19.95 euro. Maar anders gezien : Tele2 is verplicht om na 1 jaar de code gratis te verstreken. En dit willen ze niet doen.

Gesloten