LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 kan geen Unluck code geven voor mijn mobiel toestel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
vering

Re: Tele2 kan geen Unluck code geven voor mijn mobiel toestel

Ongelezen bericht door vering »

Er gaat vandaag nog een brief de deur uit waarin ik Tele2 sommeer om binnen 14 dagen mij de code te verstrekken. Anders zie ik mij genoodzaakt een klacht in te dienen bij de OPTA en/of de Geschillencommissie Telecommunicatie http://www.sgc.nl. Want dit is geen manier van zaken doen. Als je eerdere uitspraken ziet moet de provider na 1 jaar de code verstrekken.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

vering schreef:Nieuwwaarde van het toestel was een jaar geleden bijna 100 euro. En voor een tientje unlocken doen ze hier in de plaatst niet. Hier kost het minimaal 19.95 euro. Maar anders gezien : Tele2 is verplicht om na 1 jaar de code gratis te verstreken. En dit willen ze niet doen.
Ze kúnnen het niet, want ze hebben die code niet zeggen ze in die chatsessie, dat is subtiel anders als de code niet willen geven. :wink:

Maar goed, de hamvraag zal zijn, hoeveel ellende en moeite wil jij je op de hals halen om je gelijk te krijgen van ze? Tussen op papier gelijk hebben, en in de praktijk het ook krijgen, zit een lange weg met veel irritatie en gedoe. Als ze zo de code niet kunnen geven, zullen ze bij Tele2 er ook wel wat tijd in moeten steken. Je kan bij wijze van spreken in je blote tokus een drol draaien op de auto van de directeur, die code hebben ze niet paraat, dus dat gaat tijd kosten.

Alternatief is die 10 euro accepteren, iets bijleggen, lokaal die simlock laten verwijderen, en de rest van de week van het mooie weer genieten.

vering

Ik betaal geld voor een toestel met een simlock. Gebruik deze 1 jaar en wil nu een andere provider gaan gebruiken. Dus de simlock moet eraf. En na 1 jaar moet de provider waarvan het toestel gekocht is de code vrijgeven. Het is dus duidelijk hoe de vork in de steel zit.

En dat ze er tijd in moeten steken? Eigen schuld. er zijn softwarepakketten die de code voor de providers kunnen achterhalen. En de producenten kunnen ook de code achterhalen op verzoek van de providers.

Heb al diverse malen een code opgevraagd bij KPN en die leveren de code of direct of binnen 24 uur via de mail. En niet voor 1 merk maar voor een 3-tal merken.

vering

sjohie schreef:...... en de rest van de week van het mooie weer genieten.
Dat ga ik zeker doen. Prachtig weer en druk op het werk.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

vering schreef:Tele2 wil maar 10 euro vergoeden. En dat is niet dekkend voor de kosten die ik moet maken.
Stuur ze een aangetekende brief waarin je stelt binnen 7 werkdagen de unlockcode te willen ontvangen. Zo niet dan zul je ofwel via een ander het toestel unlocken en alle kosten doorbelasten of een nieuw toestel (zelfde merk type) simlock vrij aanschaffen en ook hiervan de kosten doorbelasten.

vering

olaf79 schreef:
vering schreef:Tele2 wil maar 10 euro vergoeden. En dat is niet dekkend voor de kosten die ik moet maken.
Stuur ze een aangetekende brief waarin je stelt binnen 7 werkdagen de unlockcode te willen ontvangen. Zo niet dan zul je ofwel via een ander het toestel unlocken en alle kosten doorbelasten of een nieuw toestel (zelfde merk type) simlock vrij aanschaffen en ook hiervan de kosten doorbelasten.
Ik heb vandaag al een brief verstuurd (aangetekend - kan bij ons in de supermarkt) waarin ze binnen 14 dagen de code moeten leveren en alle gemaakte kosten moeten vergoeden (zie verder naar boven).

encore

Ongelezen bericht door encore »

vering schreef:...
Jij zegt:Deze code is met *#06# opgevraagd in het toestel. Deze is dus goed.
Inge zegt:Met deze code kan ik geen unlockcode opvragen. Daarom nogmaals het verzoek om dit te controleren.
Jij zegt: .. Hetzelfde nummer alleen 3 maal een slas ertussen
Inge zegt:Zou je willen nakijken wat er onder de batterij staat?
Jij zegt:Het bovenstaande nummer ..
Inge zegt:Nog even geduld alsjeblieft. Alvast bedankt.
Inge zegt:Voor dit IMEInummer is geen unlockcode beschikbaar. Ik zal daarom 10 euro beltegoed toevoegen zodat je het toestel bij een winkel simlockvrij kunt laten maken.
Jij zegt:Het unlocken hier om de hoek kost minimaal 20 euro. En dat bedrag is ook niet zeker. Ze konden het niet precies zeggen.
Inge zegt:Dan raad ik je aan dit elders te doen. Ik mag hiervoor 10 euro vergoeden.
Jij zegt:Er is geen andere mogelijkheid hier in Winterswijk
Jij zegt:En het andere punt is dat het een toestel van Tele2 is en dat jullie verplicht zijn om na 1 jaar de unlockcode te verstrekken.
Inge zegt:Dan wil ik je verzoeken om een gespecificeerde kopie van de bon op te sturen naar Tele2 Nederland B.V. Postbus 289 2400 AG Alphen aan den Rijn voor een vergoeding van de gemaakte kosten.
Inge zegt:Voor .. is geen unlockcode beschikbaar.
Jij zegt:En wie garandeert mij dat de kosten vergoed worden?
Jij zegt:Dus jullie leveren een wanprestatie?
Inge zegt:Er is volgens mij geen sprake van wanprestatie. We vergoeden de kosten immers.
Inge zegt:Ik mag maar 10 euro vergoeden hiervoor. Als jij schriftelijk bewijs aan kunt leveren dat dit meer kost, zullen we dit vergoeden.
Jij zegt:aan wij moet ik het precies sturen?
Inge zegt:Tele2 Nederland B.V. Postbus 289 2400 AG Alphen aan den Rijn
Jij zegt:Aan een postbusnummer heb ik niets. Ik wil een contactpersoon hebben en een garantie dat jullie mijn kosten betalen.
Inge zegt:Wij sorteren de post intern.
Inge zegt:Je mag mijn naam noemen, maar dit zal niks toevoegen. Je mag mijn naam ook noteren voor de garantie dat dit wordt vergoed.
Jij zegt:Een gesprek met een collega Baukje zo strak (wat trouwens opeens afgekapt wordt) kon hij mij al meer tegoed geven. Hij zat al op een bod van 30 euro beltegoed.
Inge zegt:Ik mag je maar 10 euro bieden. Zodra we je brief hebben ontvangen, zullen we de gemaakte kosten vergoeden.
Jij zegt:Hebben jullie geen antwoordnummer? Ik moet kosten maken voor een probleem wat jullie hebben. Ik moet alles voor schieten en heb geen garantie dat alles betaald wordt. Waar krijg ik deze garantie?
Inge zegt:Ik heb zojuist toegezegd dat dit bedrag wordt vergoed en dat je hiervoor mijn naam mag noteren.
Inge zegt:Ik heb reeds een notitie achtergelaten in het systeem.
Inge zegt:Je kunt in de brief verzoeken om een vergoeding van je postzegel. We hebben geen antwoordnummer.

Ik moet dus maar naar een unlock service en de rekening opsturen. Ik moet dus eerst alles zelf betalen en maar afwachten of ze betalen.
Kansloos. Je bent aan het zeuren en je blijft zeuren. Ze vergoeden volledig, ze willen wel de gespecificeerde factuur hebben uiteraard. Lijkt me normaal. de chattende medewerker/ster mag zo ongezien 10 euri vergoeding toekennen. Daar ben je het niet mee eens, dus moet het via de andere manier. Krijg je gewoon alles terug. Maar nee, dan begin je te zeuren dat je eerst een bevestiging hebben dat het ook daadwerkelijk zo is. Misschien wil je dan eerst een bevestiging hebben dat er een bevestiging aankomt... Je zeurt, en met die brief bereik je niets meer of minder dan je al wist. Gespecificeerde factuur laten zien, krijg je alles terug ( zelfs die postzegel ). Overigens is je kans bij de Geschillencommissie door jezelf gereduceerd naar nul. Je werkt namelijk tegen. Je doet totaal NIET wat de provider vroeg.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

encore schreef:
vering schreef:...
Jij zegt:Deze code is met *#06# opgevraagd in het toestel. Deze is dus goed.
Inge zegt:Met deze code kan ik geen unlockcode opvragen. Daarom nogmaals het verzoek om dit te controleren.
Jij zegt: .. Hetzelfde nummer alleen 3 maal een slas ertussen
Inge zegt:Zou je willen nakijken wat er onder de batterij staat?
Jij zegt:Het bovenstaande nummer ..
Inge zegt:Nog even geduld alsjeblieft. Alvast bedankt.
Inge zegt:Voor dit IMEInummer is geen unlockcode beschikbaar. Ik zal daarom 10 euro beltegoed toevoegen zodat je het toestel bij een winkel simlockvrij kunt laten maken.
Jij zegt:Het unlocken hier om de hoek kost minimaal 20 euro. En dat bedrag is ook niet zeker. Ze konden het niet precies zeggen.
Inge zegt:Dan raad ik je aan dit elders te doen. Ik mag hiervoor 10 euro vergoeden.
Jij zegt:Er is geen andere mogelijkheid hier in Winterswijk
Jij zegt:En het andere punt is dat het een toestel van Tele2 is en dat jullie verplicht zijn om na 1 jaar de unlockcode te verstrekken.
Inge zegt:Dan wil ik je verzoeken om een gespecificeerde kopie van de bon op te sturen naar Tele2 Nederland B.V. Postbus 289 2400 AG Alphen aan den Rijn voor een vergoeding van de gemaakte kosten.
Inge zegt:Voor .. is geen unlockcode beschikbaar.
Jij zegt:En wie garandeert mij dat de kosten vergoed worden?
Jij zegt:Dus jullie leveren een wanprestatie?
Inge zegt:Er is volgens mij geen sprake van wanprestatie. We vergoeden de kosten immers.
Inge zegt:Ik mag maar 10 euro vergoeden hiervoor. Als jij schriftelijk bewijs aan kunt leveren dat dit meer kost, zullen we dit vergoeden.
Jij zegt:aan wij moet ik het precies sturen?
Inge zegt:Tele2 Nederland B.V. Postbus 289 2400 AG Alphen aan den Rijn
Jij zegt:Aan een postbusnummer heb ik niets. Ik wil een contactpersoon hebben en een garantie dat jullie mijn kosten betalen.
Inge zegt:Wij sorteren de post intern.
Inge zegt:Je mag mijn naam noemen, maar dit zal niks toevoegen. Je mag mijn naam ook noteren voor de garantie dat dit wordt vergoed.
Jij zegt:Een gesprek met een collega Baukje zo strak (wat trouwens opeens afgekapt wordt) kon hij mij al meer tegoed geven. Hij zat al op een bod van 30 euro beltegoed.
Inge zegt:Ik mag je maar 10 euro bieden. Zodra we je brief hebben ontvangen, zullen we de gemaakte kosten vergoeden.
Jij zegt:Hebben jullie geen antwoordnummer? Ik moet kosten maken voor een probleem wat jullie hebben. Ik moet alles voor schieten en heb geen garantie dat alles betaald wordt. Waar krijg ik deze garantie?
Inge zegt:Ik heb zojuist toegezegd dat dit bedrag wordt vergoed en dat je hiervoor mijn naam mag noteren.
Inge zegt:Ik heb reeds een notitie achtergelaten in het systeem.
Inge zegt:Je kunt in de brief verzoeken om een vergoeding van je postzegel. We hebben geen antwoordnummer.

Ik moet dus maar naar een unlock service en de rekening opsturen. Ik moet dus eerst alles zelf betalen en maar afwachten of ze betalen.
Kansloos. Je bent aan het zeuren en je blijft zeuren. Ze vergoeden volledig, ze willen wel de gespecificeerde factuur hebben uiteraard. Lijkt me normaal. de chattende medewerker/ster mag zo ongezien 10 euri vergoeding toekennen. Daar ben je het niet mee eens, dus moet het via de andere manier. Krijg je gewoon alles terug. Maar nee, dan begin je te zeuren dat je eerst een bevestiging hebben dat het ook daadwerkelijk zo is. Misschien wil je dan eerst een bevestiging hebben dat er een bevestiging aankomt... Je zeurt, en met die brief bereik je niets meer of minder dan je al wist. Gespecificeerde factuur laten zien, krijg je alles terug ( zelfs die postzegel ). Overigens is je kans bij de Geschillencommissie door jezelf gereduceerd naar nul. Je werkt namelijk tegen. Je doet totaal NIET wat de provider vroeg.
Niet zeggen joh, zo lopen we een leuk topic in de toekomst nog mis ook.. :D

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

vering schreef:Nieuwwaarde van het toestel was een jaar geleden bijna 100 euro. En voor een tientje unlocken doen ze hier in de plaatst niet. Hier kost het minimaal 19.95 euro. Maar anders gezien : Tele2 is verplicht om na 1 jaar de code gratis te verstreken. En dit willen ze niet doen.

Ik begrijp jouw wel, maar welke stappen wil je nu ondernemen?

vering

De brief is vandaag verstuurd en deze wacht ik af. Ik heb Tele2 14 dagen de tijd gegeven om met een oplossing te komen. Dit antwoord wacht ik nu eerst af.

kaaskop 43

Ongelezen bericht door kaaskop 43 »

Ik begrijp dat de ts zijn recht hier wil halen, maar waar praten we hier over, 10 euro, je moet je afvragen of je hier voor 100 euro vrije tijd in moet gaan steken.
Dat Tele2 zo'n aanbod doet is natuurlijk zeer onprofessioneel, iedere normale provider heeft de unlock code's en kan ze zo geven na 1 jaar, je laat een klant niet zelf je slechte administratie opknappen.
Wederom een goede waarschuwing geen prepaid toestel van Tele2 aan te schaffen.

encore

kaaskop 43 schreef:Ik begrijp dat de ts zijn recht hier wil halen, maar waar praten we hier over, 10 euro, je moet je afvragen of je hier voor 100 euro vrije tijd in moet gaan steken.
Dat Tele2 zo'n aanbod doet is natuurlijk zeer onprofessioneel, iedere normale provider heeft de unlock code's en kan ze zo geven na 1 jaar, je laat een klant niet zelf je slechte administratie opknappen.
Wederom een goede waarschuwing geen prepaid toestel van Tele2 aan te schaffen.
Nounou, je leest niet goed kaaskop43. Tele2 vergoed het unlocken door een ander wel volledig, alleen niet op de manier waarop TS het wil. EN vraagt Tele2 gewoon wat medewerking bij het opvragen van bepaalde nummers, maar TS vindt dat het nummer dat hij gaf wel goed is en wil niet meewerken zoals gevraagd. Batterij eruit en klaar. De kans dat TS dus een verkeerd nummer gaf is erg groot. En het Tele2 systeem vindt dat ook want het herkent de gegeven code niet.
En toch blijven volhouden dat het aan Tele2 ligt vind ik zeker niet reëel. Natuurlijk werk ik daar, waar werk ik nou niet?

kaaskop 43

Wat loop je meteen te zeuren encore, ik lees wel goed, ik ben niet achterlijk.
Het nummer wat je in de software van de telefoon opvraagd is altijd dezelfde als onder de batterij.
Niet meteen proberen Tele2 uit de wind te halen, ze horen de unlock code gewoon vrij te geven.

encore

kaaskop 43 schreef:.. ze horen de unlock code gewoon vrij te geven.
maar met het verkeerde nummer gaat dat niet. Kun je wel blijven blèren dat ze het gewoon moeten geven maar daar krijg je em niet mee

kaaskop 43

Jij bent gek op aannames he, encore?
Waar maak jij uit op dat ts de verkeerde imei heeft gegeven?
Omdat tele2 hem de unlock niet kan geven?? Dikke onzin natuurlijk om de ts hierop af te schieten.
Alsof de ts erbij gebaat is het verkeerde imei af te geven, onzin lijkt mij.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Alsof de ts erbij gebaat is het verkeerde imei af te geven, onzin lijkt mij.
Daarentegen is Tele2 er natuurlijk alles aan gelegen om zoveel mogelijk klanten tegen zich in het harnas te jagen :?

kaaskop 43

Daarentegen is Tele2 er natuurlijk alles aan gelegen om zoveel mogelijk klanten tegen zich in het harnas te jagen :?
Je zegt het verkeerd, er is tele2 alles aan gelegen zoveel mogelijk geld te verdienen, als dat soms met list en bedrog moet, hebben ze daar geen moeite mee :wink:

encore

kaaskop 43 schreef:...Je zegt het verkeerd, er is tele2 alles aan gelegen zoveel mogelijk geld te verdienen, als dat soms met list en bedrog moet, hebben ze daar geen moeite mee :wink:
Hoezeer ik ook tegen providers ben, ik vind wel dat je eerlijk moet zijn. De fout ligt te vaak bij de klant maar iedereen geeft dan gewoon de provider de schuld. Mij best, maar dan word er niemand geholpen. En naar de Geschillencommissie gaan heeft dan ook geen nut.

kaaskop 43

Jij hebt niet zoveel commercie in je bloed zitten Encore, de klant heeft in de zakenwereld altijd gelijk.
En al is dat niet zo is het aan de commerciële partij de klant altijd dat gevoel te geven, pas dan doe je het goed.

encore

kaaskop 43 schreef:Jij hebt niet zoveel commercie in je bloed zitten Encore, de klant heeft in de zakenwereld altijd gelijk.
En al is dat niet zo is het aan de commerciële partij de klant altijd dat gevoel te geven, pas dan doe je het goed.
Tja, ik kan daar natuurlijk op reageren.

Gesloten