LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jaarnota essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.

wat vinden jullie van de belasting van energie

is nodig
0
Geen stemmen
precies goed
0
Geen stemmen
net te veel
0
Geen stemmen
te veel
0
Geen stemmen
belachelijk veel
4
100%
geen mening
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 4

lous26
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 aug 2004 15:38

jaarnota essent

Ongelezen bericht door lous26 »

Hoi.

ligt het nou aan mij of is essent zoveel duurder geworden,,,de jaarnota van vorig jaar ligt in een doos op zolder,,maar ik kreeg een behoolijke eindafrekening en moet 400 euro bijbetalen, bovendien moet ik 37 euro extra voorschot betalen.

dat terwijl mijn elektra verbruik omlaag is gegaan en mijn gas ook...

Het eerste wat me opviel

elektra verbruik was 164,73 excl btw
energie belasting elektra 212,35 excl btw

dus je betaald meer belasting dan energie....dan kunnen ze ook niet zeggen belasting OVER dat bedrag,..of het is iets van 30% duurder...

gasvebruik 434 euro
energiebel gas. 281,64 dit is dus wel lager..

kabel 133 euro

kreeg een rekening van ruim over de 1700 euro!!! en ik maar denken dat ik zuinig stookte..nou weet niet wat zuinig dan is voor een eenoudergezin met 2 kinderen in een 2 onder een kap(huur) woning. Moet dik 400 euro bijbetalen en zal toch naar de kredietbank ofzo moeten stappen hiervoor....bah...maar ja dat heb je als je werkloos bent en van de bijstand moet leven...hopen dat ik volgend jaar rond deze tijd een goedbetaalde baan heb....

mijn maandbedrag word strak bijna even hoog als de huur...dat vind ik echt belachelijk,,samen is het bijna de helft van mijn inkomen!

en die dubbele belastingen van het rijk vind ik asociaal,,btw energie gas, energie elektra etc

gr lous die baalt

Gast

Re: jaarnota essent

Ongelezen bericht door Gast »

Als je nou die rekening van vorig jaar eens van zolder haalt kan je ook eens bekijken - door meterstanden en prijzen te vergelijken - wat nu de oorzaak is van dat eindbedrag!
Is zinvoller als hier gelijk te gaan lopen blaaten over een hoog eindbedrag en hoe veel we af moeten dragen aan de Vadertje staat. Over wat je niet verbruikt betaal je ook geen belasting niet waar!?

janssen

Re: jaarnota essent

Ongelezen bericht door janssen »

Essent, :( :( :( :( :( :( Kijk dan eens naar de netwerkkosten!!!!!! :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted: :roll: :roll: :twisted: Schandalig hoog :twisted: :twisted: :twisted:

Gast

Re: jaarnota essent

Ongelezen bericht door Gast »

Whhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Op de netwerkkosten zit nog steeds overheidsbemoeienis
Moet je niet over Essent lopen te muiten maar bij Dte gaan zeuren :twisted:

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: jaarnota essent

Ongelezen bericht door sprokkel »

Gelieve hier niet te reageren als men werkt bij een energie bedrijf je bent dan namelijk niet onafhankelijk in je mening.
En inderdaad GAST de mensen moeten veel meer gaan klagen bij de DTE, maar ook bij de politiek opdat men de energie bedrijven weer onder de staat brengt, want dat geliberaliseer lijd alleen maar tot hogere prijzen.
Door reclame is de prijs met gemiddeld €50 omhoog gegaan.
En door de handel in emissies komt daar straks €100 tot €150 bij.
Dit op jaar basis maar toch.

gastje van 25 aug

Re: jaarnota essent

Ongelezen bericht door gastje van 25 aug »

staat nergens dat je een onafhankelijke mening moet verkondigen. Is alleen heel irritant dat mensen totaal niet weten waar ze over praten en toch gaan lopen schoppen tegen een bedrijf, in dit geval nou net tegen de afdeling die niet in alle vrijheid z'n tarieven kan vaststellen ;-)
Gezien de nogal uitbundige posting vondt ik mijn reactie ook niet echt misplaatst :)
Overigens werk ik wel in de electriciteitssector maar niet bij Essent.

hessel

Re: jaarnota essent

Ongelezen bericht door hessel »

Wij hadden tot 1 oktober 2003 elektra van Energie Direkt. Omdat ik het zeer onoverzichtelijk vond twee eindafrekeningen enz. Ben ik per 1 oktober 2003 teruggestapt naar Essent. Hun blij, kreeg post moest meterstanden invullen en kreeg zelfs een bloemenbon als terugkerende klant.
In juni 2004 volgde de eindafrekening. He leuk krijg geld terug. Nee hoor Essent is gewoon vergeten stroom en netwerk door te berekenen.
Gebeld, geschreven en gemailt. Nee ze zouden het bedrag niet terug storten en alles uitzoeken. In juli kreeg ik toch het geld terug en nu begin september weet Essent nog steeds niet hoe het zit. Ik heb het geld maar op een spaarrekening gezet en het voorschot wat ik aan hun zou moeten betalen incl. elektra ook maar. Ooit zullen ze wakker worden, zo niet hoop ik dat ze het helemaal vergeten heb ik een jaar gratis stroom. Daarbij als ze nu komen met de eindafrekening dan betaal ik, ondanks dat ik het geld heb, niet ineens. Hadden ze maar moeten nadenken.[/b]

LITJENS 999

Re: jaarnota essent

Ongelezen bericht door LITJENS 999 »

:evil: ESSENT is helemaal gek geworden ik woon nu iets meer dan 2 jaar op mijn huidige adres het eerste jaar schatte Essent mijn verbruik TE LAAG in het volgende jaar ging mijn meter stuk merkte dat pas bij de afrekening dus opnieuw geschat TE LAAG krijg ik een nota van meer dan €700 en ze zetten mijn voorschot op €180.= p/m.
Tref ik een betalings regeling boeken ze toch het gehele bedrag van mijn bankrekening

litjens999

Re: jaarnota essent

Ongelezen bericht door litjens999 »

:x WOON NU 2½ JAAR OP HET HUIDIGE ADRES EN DE ESSENT HEEFT HET EERSTE JAAR MIJN VERBRUIK TE LAAG INGESCHAT.
hET TWEEDE JAAR GING MIJN METER KAPOT (DE HONDERD TALLEN BLEEF VAST ZITTEN) HIER DOOR KLOPTE DE METER NIET MEER DUS WERDT MIJN VERBRUIK OPNIEUW GESCHAT EN WEDEROM TE LAAG.
hET GEVOLG WAS EEN JAARSAFREKENING VAN € 700,= IK DUS BELLEN VOOR EEN BETALINGS REGELING BOEKT DE ESSENT TOCH HET HELE BEDRAG VAN MIJN REKENING IK DUS WEER BELLEN WISTEN ZE NIETS VAN EEN BETALINGS REGELING DUS IK WEER OP NIEUW EEN REGELING GEMAAKT EN DE BETALING GESTONEERD.
:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x
ESSENT LEERT NIET VAN DE FOUTEN DIE ZE MAKEN WORDT TIJD DAT ER EEJN SOORT STROOM-POLITIE KOMT DIE DE WANPRESTATIES VAN ENERGIEBEDREIVEN CONTROLEERD.

pestcent...

Re: jaarnota essent

Ongelezen bericht door pestcent... »

ben ook niet tevreden, men reageert totaal niet !
wat ze vorig jaar (!) geflikt hebben, de van overheidswege geregelde tegemoetkoming die iedereen krijgt zomaar verminderd en niemand die het kan uitleggen !!
meerdere malen gebeld, geschreven etc, maar totaal GEEN reactie.
bah, bah en nog eens bah.

Gesloten