LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verbod op kiloknallers niet mogelijk
Re: Verbod op kiloknallers niet mogelijk

Dat is ieder zijn eigen keuze, ik vind vlees lekkerrrrrr.saxonet schreef:gewoon geen vlees meer eten, goed voor milieu en bevalt ons prima!! Probeer maar!
Ik ben er prima van op de hoogte, mijn vader was internationaal vlees exporteur, en kent nog steeds veel namen en bedrijven in die branche. Sterker nog, ik denk dat ik meer insider kennis bezit als de meeste forumleden alhier. Echter staat bij onze biologische slager elke week keurig aangegeven bij welke lokale fokker de vleesdieren (varken/rund etc) wegkomen. Die komen niet eens uit een andere provincie, laat staan een ander land.tijgerboom schreef:Voor alle duidelijkheid; ik ben geen lid van wakker dier, nog ben ik links.
Heeft puur te maken met fatsoen.
Ons vlees komt vaak helemaal niet uit Nederland.
Je bent kennelijk niet op de hoogte van dit internationale 'vlees'verkeer.
Halal slacht vind ik, mits volgens de strikte regels, redelijk humaan.
Dierenwelzijn is geen issue voor u, dat is duidelijk.
Prima, maar ga dan niet een beetje gissen met wie u te maken heeft.
Er zijn veel mensen, links en rechts, die deze praktijken verafschuwen.
Deze opvatting heeft nogmaals met fatsoen te maken.
Meer niet.

-
Ik reageerde trouwens op C.Hoek en niet op Shohie.
Jij haalt kennelijk je vlees bij de bio-slager wat ik toejuich.
Maar bij de bio-slager koop je echt geen kilo-knallers.
Daar gaat de discussie toch over.
Maar sommigen mensen denken dat de kiloknallers
van de super gewoon uit Nederland komen.
Daarbij zijn er ook nederlandse boeren die niet bepaald
prettig met hun vee omgaan om over de veevervoerders maar te zwijgen.
Helaas heb ik daar ook zelf het nodige van gezien.
Het is ook niet de bedoeling om mensen te vegetariseren.
Alleen wat minder en wat eerlijker vlees kan ook.
Jij haalt kennelijk je vlees bij de bio-slager wat ik toejuich.
Maar bij de bio-slager koop je echt geen kilo-knallers.
Daar gaat de discussie toch over.
Maar sommigen mensen denken dat de kiloknallers
van de super gewoon uit Nederland komen.
Daarbij zijn er ook nederlandse boeren die niet bepaald
prettig met hun vee omgaan om over de veevervoerders maar te zwijgen.
Helaas heb ik daar ook zelf het nodige van gezien.
Het is ook niet de bedoeling om mensen te vegetariseren.
-
Jouw keuze is mijn keuze, dat moge duidelijk zijn.tijgerboom schreef: Het is ook niet de bedoeling om mensen te vegetariseren.
Uit jouw bericht ("het is ook niet de bedoeling") maak ik op dat je op een of andere manier mensen probeert te beïnvloeden jouw keuze over te nemen, is die conclusie juist? Daar kan ik me namelijk niet in vinden. Ik ben een voorstander van argumenteren, maar mensen hebben nu eenmaal een eigen keuze, en mogen en moeten hun eigen beslissingen en verantwoordelijkheid nemen, gebaseerd op argumenten die ze zelf voor valide aannemen. Alleen als de rechten van anderen (mens en dier) geschonden worden, zou een hogere macht via wetgeving in kunnen grijpen.
Wat de herkomst betreft: zolang appie het rundvlees uit Argentinië en Ierland haalt, hoef je je geen illusies te maken waar die kiloknallers vandaan komen: gewoon uit het goedkoopste productieland, het land waar armoe is, en waar de mensen nauwelijks te eten hebben.
En daarmee wordt mijns inziens een andere grens overschreden. Ik ben van mening dat vlees niet de hele wereld over moet worden getransporteerd. Afrikaans vlees is voor de Afrikanen; Zuid-Amerikaans vlees is voor de Zuid-Amerikanen; Iers vlees is voor de Ieren; en wij hebben ons eigen vlees. Het scheelt een hoop luchtvervuiling als vlees blijft waar het is; maar ook wordt het voedsel evenwichtiger over de planeet verdeeld.
Op het moment dat vlees blijft waar het is, heb je hier in Nederland ook geen kiloknallers meer, om de simpele reden dat er veel minder aanbod is, en bij minder aanbod bij gelijkblijvende vraag stijgt de prijs. En daarmee kunnen de boeren een beter inkomen genereren, en hun dieren een beter bestaan bieden.
Ik woon tegenwoordig samen en heb dus eindelijk meer te besteden. Maar ook toen ik dat niet had, kocht ik geen kiloknallers. De chemisch-biologische troep die daarin zit is verre van gezond en daarbij is je ecologische voetafdruk gigantisch. Beter is om geen vlees te eten, maar we zijn nu eenmaal omnivoren en er is geen enkele vleesvervanger die het goed kan vervangen. Zeker voor mij niet met de huidige voedselallergieen die ik heb. Plus, ik vind het erg belangrijk dat het dier waar mijn vlees vandaan komt, niet is opgegroeit op groeihormonen en daardoor vreselijke ongemakken en ja, zelfs helse pijnen ondergaat. Denk daar maar eens over na, de volgende keer als je zegt: ja, maar ik heb geen geld voor vlees van de slager! Die beesten dan? Die leven pas in een hel, en zij dan? Omdat men zo graag vlees op tafel zet? Dan eet je het maar wat minder!
[Ongepast taalgebruik verwijderd door de Moderator]Missy Doe schreef:. Denk daar maar eens over na, de volgende keer als je zegt: ja, maar ik heb geen geld voor vlees van de slager! Die beesten dan? Die leven pas in een hel, en zij dan? Omdat men zo graag vlees op tafel zet? Dan eet je het maar wat minder!
Dat jij vind dat je minder vlees kan eten is jouw keuze maar ga anderen niet vertellen wat zij moeten doen want dat recht heb je niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 apr 2014 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongepast taalgebruik verwijderd
Reden: Ongepast taalgebruik verwijderd
Voor een ieder die reageerde op mijn berichtje. Ik zeer voor dieren welzijn en weet dat de Nederlandse boer uitstekend voor zijn vee zorgt. Maar wakker dier wil mij vertellen wat ik wel of niet mag doen. En die gasten gaan nu weer een stap verder. nu weer met de visserij. Dus nu mag je eigenlijk van hun geen vis meer eten. Het is een club die in Nederland die alles wat met beesten te maken heeft kapot te maken.
Laten ze eerst dat vreselijk onverdooft slachten maar aan de kaak blijven stellen. Dan zouden ze goed bezig zijn maar nee daar hoor je ze niet over. wakker dier krijgt geld van de postcodeloterij en zo blijven ze in stand gehouden. Dus wakker dier ga u hobby maar eens op een andere manier uit oefenen bv in het buitenland
Laten ze eerst dat vreselijk onverdooft slachten maar aan de kaak blijven stellen. Dan zouden ze goed bezig zijn maar nee daar hoor je ze niet over. wakker dier krijgt geld van de postcodeloterij en zo blijven ze in stand gehouden. Dus wakker dier ga u hobby maar eens op een andere manier uit oefenen bv in het buitenland
Dan zou ik het bij Europees vlees houden, aangezien het gebruik van groeihormonen in de EU al tientallen jaren verboden is.Missy Doe schreef:Ik woon tegenwoordig samen en heb dus eindelijk meer te besteden. Maar ook toen ik dat niet had, kocht ik geen kiloknallers. De chemisch-biologische troep die daarin zit is verre van gezond en daarbij is je ecologische voetafdruk gigantisch. Beter is om geen vlees te eten, maar we zijn nu eenmaal omnivoren en er is geen enkele vleesvervanger die het goed kan vervangen. Zeker voor mij niet met de huidige voedselallergieen die ik heb. Plus, ik vind het erg belangrijk dat het dier waar mijn vlees vandaan komt, niet is opgegroeit op groeihormonen en daardoor vreselijke ongemakken en ja, zelfs helse pijnen ondergaat. Denk daar maar eens over na, de volgende keer als je zegt: ja, maar ik heb geen geld voor vlees van de slager! Die beesten dan? Die leven pas in een hel, en zij dan? Omdat men zo graag vlees op tafel zet? Dan eet je het maar wat minder!
Het is simpel zoals ik al eerder zei, ze stoppen pas totdat iedereen vegetariër is in Nederland. En stiekum juicht een overtuigd vegetariër als Antoinette Hertsenberg dat ook toe durf ik wel te zeggen, zoveel is me al wel duidelijk na het bekijken van de diverse radar uitzendingen over/omtrent dit soort onderwerpen.C.Hoek schreef:Voor een ieder die reageerde op mijn berichtje. Ik zeer voor dieren welzijn en weet dat de Nederlandse boer uitstekend voor zijn vee zorgt. Maar wakker dier wil mij vertellen wat ik wel of niet mag doen. En die gasten gaan nu weer een stap verder. nu weer met de visserij. Dus nu mag je eigenlijk van hun geen vis meer eten. Het is een club die in Nederland die alles wat met beesten te maken heeft kapot te maken.
-
Adieu en Sweet dreams, kiloknallers!
Uiteraard chargeerde ik om aan te geven dat ik het onzin vind dat iemand zijn keuze tot het kopen van kiloknallers af laat hangen van zijn of haar financiële situatie. Een zwak argument in mijn optiek. Geen idee dat dit voor jou meteen een aanleiding is om direct persoonlijk te worden. Ik vind het namelijk nogal een beslissing die men maakt ten opzichte van de rechten van dat dier in kwestie.gilas schreef:Ik heb een grondige hekel aan personen zoals jij die maar bepalen wat anderen mensen moeten doen.Missy Doe schreef:. Denk daar maar eens over na, de volgende keer als je zegt: ja, maar ik heb geen geld voor vlees van de slager! Die beesten dan? Die leven pas in een hel, en zij dan? Omdat men zo graag vlees op tafel zet? Dan eet je het maar wat minder!
Jij hebt niet het recht om te bepalen wat anderen mensen maar moeten doen of laten en hoe zij dat doen.
Dat jij vind dat je minder vlees kan eten is jouw keuze maar ga anderen niet vertellen wat zij moeten doen want dat recht heb je niet.
@sjohie: zoals ik al aangaf, ben ik inderdaad niet van plan vlees te eten wat in de supermarkt te koop is onder de noemer kiloknallers. Ik ga naar de slager waar ik zeker weet waar het vandaan komt.

Die keuze is niet aan jou en dat jij dat een zwak argument vind is jouw probleem en niet die van deze personen.Missy Doe schreef:Uiteraard chargeerde ik om aan te geven dat ik het onzin vind dat iemand zijn keuze tot het kopen van kiloknallers af laat hangen van zijn of haar financiële situatie. Een zwak argument in mijn optiek. Geen idee dat dit voor jou meteen een aanleiding is om direct persoonlijk te worden. Ik vind het namelijk nogal een beslissing die men maakt ten opzichte van de rechten van dat dier in kwestie.
Als iemand graag vlees eet en iets minder geld heeft te besteden waardoor ze kilo knallers kopen dan is dat hun beslissing en niet die van jou.
Jij kan niet in iemands hart noch in iemands portemonnee kijken
Ja,een beest heeft rechten maar staat nog altijd onder aan de ladder van het leven.
-
Aha, dus dat ik geen geld heb om, ook niet sporadisch, veel geld uit te geven aan 'goed' vlees en dus 'slecht' vlees koop, is een zwak argument....Missy Doe schreef:Uiteraard chargeerde ik om aan te geven dat ik het onzin vind dat iemand zijn keuze tot het kopen van kiloknallers af laat hangen van zijn of haar financiële situatie. Een zwak argument in mijn optiek.
Klinkt alsof u niet van het minimum cq. net eronder rond hoeft te komen.
Ik wel, dus die keuze is voor mij dan snel gemaakt.
Eens kijken hoe u rondkomt van € 250,- per maand voor ALLES (dus ook mijn medicijnen die niet meer vergoed worden en de 'zelfzorg' medicatie die ik nodig heb).
Dat is namelijk wat ik overhoud nadat mijn vaste lasten zijn betaald.
@gilas: Ehm, ik dacht dat ik hier mijn mening mocht achterlaten. Mijn mening is inderdaad dat ik het een zwak argument vind. Evenals dat jouw mening is dat het dier volgens jou onderaan de ladder staat. Waar ik het overigens niet mee eens ben. Ik vind dat een dier net zoveel recht heeft op een fijn leven als wij.
@VioletPrue: Ik vind dat dus inderdaad zwak. Ik heb zelf ook in financiële nood gezeten. dan nog vind ik niet dat ik meer recht heb op vlees dan dieren op een fijn leven. Omdat ik zo nodig vlees moet hebben? echt niet!
@VioletPrue: Ik vind dat dus inderdaad zwak. Ik heb zelf ook in financiële nood gezeten. dan nog vind ik niet dat ik meer recht heb op vlees dan dieren op een fijn leven. Omdat ik zo nodig vlees moet hebben? echt niet!
Laatst gewijzigd door Missy Doe op 05 apr 2014 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ook maar niet ten koste van een mens en als iemand zonder veel geld behoefte heeft aan vlees en dan een kilo knaller koopt is dat zijn/haar keuze.Missy Doe schreef:Ik vind dat een dier net zoveel recht heeft op een fijn leven als wij.
Tuurlijk schrijft WakkerDier dit op deze manier.Zij preken voor eigen parochie en proberen zoveel mogelijk mensen voor HUN boodschap te krijgen op deze manier.vogels schreef:WakkerDier
WakkerDier is geen onafhankelijke organisatie en dus ook niet objectief.
Typisch wakker dier/rupsje nooitgenoeg. Ze zijn gewoon op hun p@k getrapt dat ze niet bij initiatieven als dit betrokken worden. Ook stappen ze in dat stukje propaganda over een item op hun eigen site heen.vogels schreef:Besparingen op dierenwelzijn
Zo’n lage prijs voor vlees, betekent dat er flink bezuinigd is over de rug van de dieren:
Geen ruimte: meer dieren op een kleiner oppervlak betekent meer opbrengst per vierkante meter.
Amputeren: als ze te dicht op elkaar zitten, gaan dieren elkaar bijten of pikken. Tanden, staarten en snavels worden verwijderd om verwondingen te beperken. Verdoven kost tijd en geld, dus dat wordt achterwege gelaten.
Geen natuurlijk dag/nachtritme: om meer vlees/melk/eieren te produceren, wordt er volop gerommeld met het natuurlijke dag en nachtritme. Soms blijft het licht langer aan zodat de dieren meer eten en sneller groeien, maar soms blijft het juist langer uit zodat energieke dieren minder bewegen en dus minder voer verbruiken.
Transport: slachten in landen als Polen en Italië is enkele dubbeltjes goedkoper dan hier. Daarom worden enorme aantallen dieren in vrachtwagens gepropt en heel Europa doorgesleept...
Levensduur: er wordt al jaren gefokt op snelle groei. Want als de dieren snel volgroeid zijn, kan men de stal vaker vullen. Maar organen en skelet kunnen dit groeitempo vaak niet bijbenen. Veel dieren zijn daarom vaak ziek of hebben zij pijnlijke gebreken.
Bron: WakkerDier
Eet smakelijk, hoor.
En met bijvoorbeeld dat variëren van dag- en nachtritme, kan men het dwangvoeren van ganzen voor de ganzenlever voorkomen, omdat die dieren in het donker uit zichzelf al meer eten. En dat dwangvoeren zijn ze ook mordicus tegen meen ik. Maar volgens mij zijn ze gewoon standaard 100% tegen het eten van ganzelever, hoe dat ook geproduceerd wordt.
Heb je dat zelfde ook bij groentes?droth schreef:Ik ben als bijstandmoeder blij met de kiloknallers zodat we toch vlees kunnen blijven eten!!
Ik verbaas mij er namelijk over dat sommige mensen heel veel goedkoop (en daarom vaak vet en minder gezond) vlees eten en nauwelijks groente eten. En dat dit vaak juist mensen zijn die wat minder te besteden hebben. Door die kiloknallers gaat het in Nederland steeds meer de richting van Amerika op, dat groente bijna een eliteproduct wordt. Dat verontrust mij wel. Als vlees bijna goedkoper is dan groente, dan zijn wij in mijn optiek op de verkeerde manier bezig.
Dan ben jij niet heel goed op de hoogte, volgens mij. Er zijn nog heel wat landen waar de prijzen van een aantal belangrijke eerste levensbehoeften door de staat worden bepaald of flink worden gesubsidieerd. Bijvoorbeeld van rijst of van brandstoffen.sjohie schreef: Overigens ben ik het wel eens met de reactie vanuit de politiek, alle experimenten waar een centrale overheid de prijzen bepaalde, oa van levensmiddelen, zijn inmiddels uitgestorven (Sovjet Unie en Oostblok), of dit aan het doen (Noord Korea).
Daarnaast zijn er natuurlijk vanuit de overheid ook nu al methodes om de verkoop van bepaalde zaken te remmen of te stimuleren. Bijvoorbeeld met het verschil tussen hoog en laag btw tarief. Of door accijnzen. Met wisselend succes, trouwens.
Nou ja, nogmaals.. ik vind het gewoon waanzin wanneer je je eigen behoeften naar vlees boven de rechten van een ander levend wezen zet. Egoisme in zijn hoogste vorm!
Ik wil vlees dus als een dier daarvoor moet lijden, het zij zo! Daar schrik ik van...
Ik wil vlees dus als een dier daarvoor moet lijden, het zij zo! Daar schrik ik van...