tenormin schreef:sjohie schreef:Daarom staan er bij die velden ook altijd uitroeptekens/info ballonnetjes om er voor te zorgen dat men dit goed invult.

En
daarom begrijp ik niet dat er zoveel mensen op deze site en b.v. de Kassa site altijd komen met verhalen van: ik heb mijn roepnaam ingevuld en nu sta ik bij de incheckbalie en ik mag er niet door, alleen als ik bijbetaal. Wat een enorme moeite toch om even je reisdocument erbij te pakken (als je dat dan nodig hebt; begrijp ik ook al niet, maar ja) en al die doopnamen even erbij te schrijven.
@marc1944, al staat het er dan niet bij Vueling, je hebt toch je eigen 'denkhoofd'?
Ja hoor. Maar waar leer je zoiets dan? Of hoe zou iemand dat moeten weten die geen 'vlieg-ervaring' heeft? En inderdaad, wanneer er een ballonnetje, of een duidelijk waarschuwing staat is het mensen hun eigen schuld. Maar bij Vueling staat dat er niet, dus hoe zou ik dat dan moeten weten?
Maar gelukkig, ik kreeg vandaag een reactie van Vueling:
"Als de naam niet staat zoals op uw paspoort vermeld, dan word dit door Vueling niet geaccepteerd en geld dit als een naamverandering met de daarvoor extra kosten van 50€ per passagier plus het verschil in tarief. Wij begrijpen dat een fout is en daarom hebben wij een kosteloos wijziging uitgevoerd. Voor toekomstige boekingen raden wij u aan om de gegevens goed te checken voor de reservering bevestigd is.
Nochtans informeren wij u dat het invullen van de overige voornamen niet noodzakelijk is. Voornaam en achternaam is genoeg informatie.
Nou, ik heb weer wat geleerd. Gelukkig is dit (in mijn geval) goed afgelopen. En hoop dat door zulke forums andere mensen deze domme (?) fout niet maken.