LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Sonaya
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2012 00:34

Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door Sonaya »

Op 24 december 2013 ontving ik bij Shell een Bol.com kortingsbon van 10%, te gebruiken in de webshop. De dag ervoor had ik een Playstation4 ad €399.00 bij Bol.com besteld en dus net de 10% korting misgelopen. Bol.com gemaild met de vraag of ze die korting alsnog handmatig willen toepassen op mijn bestelling. Dit wilden ze niet, ik moest de bestelling dan maar annuleren en opnieuw plaatsen.

Hierna, op 30 december, mijn bestelling telefonisch geannuleerd, het gesprek heb ik opgenomen. Situatie uitgelegd en gezegd dat ik opnieuw wil bestellen met die korting. Dat was zeker mogelijk volgens de medewerker. Tevens heeft hij mij een gegarandeerde leverdatum genoemd, maar daar kom ik later op terug.
Ik bestelde de Playstation dus opnieuw, online op 3 januari. Helaas werkte de kortingscode niet. Contact opgenomen met Bol.com en mij werd meegedeeld dat de korting niet van toepassing is op de Playstation!! Ik zei dat mij reeds 2 maal is toegezegd dat de korting wél van toepassing op de Playstation is en dat een kennis die zelfde kortingsbon van de Shell heeft gebruikt om ook een Playstation bij Bol.com te bestellen MET 10% korting! Gegevens van die kennis doorgegeven als bewijs, maar Bol.com hield stug vol dat de korting niet op de Playstation gold. Hele discussie heen en weer en het opgenomen gesprek met de medewerker laten horen. Uiteindelijk mocht ik de Playstation toch met korting bestellen en dit heb ik dan ook gedaan. Hehe...wat een gedoe om niks en het was inmiddels een week later.

Wel nu...de levertijd. In het opgenomen gesprek is een gegarandeerde leverdatum van uiterlijk 13 februari toegezegd. Dit betrof ”de 4e levering”. Dat is ook de reden waarom ik de Playstation opnieuw bij Bol.com heb besteld. Het is inmiddels 8 april en ik heb de Playstation nog niet!! Ik heb inmiddels vele automatisch gegenereerde mailtjes van Bol.com ontvangen, waarin staat:

Vandaag worden er weer Playstation 4 consoles verstuurd naar klanten die vóór 30 november 2013 hebben besteld.
Helaas heb je na deze datum besteld en ontvang je de Playstation 4 nog niet. Wij vinden het jammer dat wij nog niet aan jou kunnen leveren.
Etc.

Ik mag in dit bericht maar een beperkt aantal leestekens plaatsen dus ik ga in de post hieronder verder:

Sonaya
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2012 00:34

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door Sonaya »

Vervolg:

Dit soort mails ontvang ik nu al 3.5 maand lang en op 1 april was ik het zat en heb ik Bol.com gemaild dat ik de bestelling wil annuleren, aangezien de medewerker een toezegging heeft gedaan m.b.t. een leverdatum van uiterlijk 13 februari, wat een loze belofte blijkt te zijn. Als klanten die voor 30 november hebben besteld, nu pas de levering ontvangen, hoe lang zal het dan wel niet gaan duren voordat IK mijn bestelling van 3 januari zal ontvangen….augustus??!! Tevens heb ik in mijn mail gemeld dat ik het door mij betaalde bedrag incl. rente en vergoeding ter compensatie retour wil ontvangen. Het is toch te gek voor woorden dat Bol.com het volledige bedrag van de klant eist, terwijl men op de hoogte is van een lange levertijd. Moet je je voorstellen; duizenden klanten die een Playstation van € 399.00 bestellen, vooraf moeten betalen en maandenlang moeten wachten. Dat is een aardig rentepotje voor Bol.com!!

Ik ontving een mail terug en daarin stond enkel dat ik binnenkort een bevestigingsmail mbt de annulering zou ontvangen. Terwijl ik hen een zeer uitgebreide mail had gestuurd. Schandalig. Toen was ik klaar met Bol.com en heb ik een bericht op hun Facebookpagina geplaatst, zodat andere klanten gewaarschuwd zijn. Hieronder kopieer en plak ik de gehele communicatie via Facebook, het zwartgedrukte zijn de reacties van Bol.com:

FACEBOOK

Eerst in december 2013 de Playstation4 besteld. Wegens een fout van uw kant in de bestelprocedure, heb ik hem op 3 januari jl. opnieuw moeten bestellen. In een door mij opgenomen gesprek belooft uw medewerker dat ik de Playstation uiterlijk 13 februari jl. zou ontvangen, daarom heb ik bij u besteld en niet elders. Nu is het 4 april en u levert nu pas Playstations die voor 30 november zijn besteld!!!! Allemaal lariekoek wat aan klanten wordt gemeld! En bij de bestelling moet het volledige bedrag worden betaald en niet bijv. een klein bedrag als zijnde een aanbetaling. En Bol.com maar rente vangen dankzij die duizenden klanten die al maanden geleden de PS4 hebben besteld, volledig betaald en nog steeds aan het wachten zijn.
Bovenstaande heb ik u gemaild en het door mij betaalde bedrag incl. door u ontvangen rente over 3 maanden en een vergoeding ter compensatie geëist, en het enige wat u mij terugmailt is een korte bevestiging van de annulering. Leer uw medewerkers eens geen valse toezeggingen omtrent leverdata te doen!
Ongelofelijk, wat een bedrijf! Eerste en laatste keer Bol.com. Niet aan te bevelen dus en een goed topic voor op Tros Radar!


Hoi Sonaya,

Dat klinkt erg vervelend. Mijn excuses hiervoor; dat is uiteraard niet de service die je van ons mag verwachten. Zou ik je bestelnummer mogen ontvangen in een prive bericht? Aan de hand daarvan kan ik wat meer informatie voor me nemen.

Groetjes, Ben



Beste Ben,

Bij deze het bestelnr. van de annulering: 8241163600.
Mvg Sonaya


Hoi Sonaya,

Dank je wel voor het bestelnummer. Ik ga je vraag doorsturen naar mijn collega. Binnen 5 werkdagen zal je hierover een bericht ontvangen.
Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. Dit is uiteraard niet de service die je van ons mag verwachten.

Groetjes,Frank


Prima, ik wacht het af. Mvg Sonaya

Ik mag in dit bericht maar een beperkt aantal leestekens plaatsen dus ik ga in de post hieronder verder:

Sonaya
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2012 00:34

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door Sonaya »

Vervolg:

DE REACTIE VAN BOL.COM:

Hallo Sonaya,

Mijn collega's hebben dit voor je nagekeken.

Helaas kunnen wij er niet voor zorgen dat jij de Playstation 4 eerder gaat ontvangen. De bestellingen zullen afgehandeld worden op volgorde van binnenkomst.

Door het grote succes van de PlayStation 4 is het aanbod helaas niet toereikend. Sony levert ons nieuwe consoles die we dan zo snel mogelijk verzenden. Daarbij verwerken we uiteraard eerst de minst recente bestellingen. Helaas weten we niet op voorhand hoeveel consoles wij ontvangen. Daardoor kunnen wij ook niet aangeven wanneer jij de Playstation 4 ontvangt. We zijn hierin afhankelijk van Sony.

Nogmaals mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

Groetjes, Kyra


DIT IS DUS OUD NIEUWS! HET GAAT OM HET FEIT DAT MIJ IS TOEGEZEGD DAT IK DE PS4 UITERLIJK 13 FEB ZOU ONTVANGEN!! DIT FEIT WORDT TOTAAL GENEGEEERD! OOK WORDT GENEGEERD DAT IK EIS DAT HET DOOR MIJ BETAALDE GEHELE BEDRAG INCL 4 MAANDEN RENTE EN EEN VERGOEDING TER COMPENSATIE AAN MIJ WORDT GERETOURNEERD. TEVENS STAAT IN MIJN ACCOUNT BIJ MIJN BESTELLING NOG STEEDS "Verwacht rond: 29-03-2014".
HET IS DUIDELIJK, BOL.COM BIEDT EEN ZEER SLECHTE SERVICE EN DIT FEIT IS EEN GOED ONDERWERP VOOR TROS RADAR!


Hoi Sonaya,

Ik begrijp dat wachten op nieuws over de levering van de PS4 erg vervelend is. Uiteraard wil je de Playstation zo snel mogelijk in huis hebben!
Helaas is er momenteel geen nieuwe informatie beschikbaar over een levering van Sony of over de grootte hiervan. Zodra er meer informatie over een nieuwe levering bekend is kun je bericht van ons verwachten.

Groetjes, Jill


Nogmaals, ik wacht niet op nieuws over een leverdatum. De bestelling heb ik ook al geannuleerd op 1 april, waar ik overigens nog steeds geen bevestiging van heb ontvangen en we zijn inmiddels al een week verder! Ik wil een reactie op het feit dat uw medewerker een leverdatum van 13 feb heeft toegezegd, ik beschik ook over een opname hiervan. Oók wil ik het betaalde bedrag incl rente en een vergoeding ter compensatie retour, maar dit meld ik nu al voor de 4e keer en hier wordt door u maar niet op ingegaan. Zeer teleurstellend!



Kortom, Bol.com kletst maar wat, lezen je mails niet eens, reageren alleen op wat voor hen relevant is en laten je verder barsten. Dit blijkt ook wel uit de communicatie op Facebook. Ze geven steeds een oppervlakkige reactie maar gaan niet eens in op hetgeen ik hen voorgaand gemeld heb!


Dit betreft overigens niet de eerste discussie die ik met Bol.com heb, maar de zoveelste, ook m.b.t. zakelijke bestellingen die ik ooit geplaatst heb. NOOIT MEER BOL.COM! :evil: :evil: :evil:

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Ok, en nu ? :roll:

Sonaya
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2012 00:34

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door Sonaya »

Nou...aangezien ze dus niet ingaan op mijn eis, zal ik alleen het door mij betaalde bedrag geretourneerd krijgen. Kan verder toch niks met dat idiote bedrijf....

Ik wil dat mensen weten hoe Bol.com te werk gaat en hoe slecht hun service is!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door tenormin »

@sonya, nou, roeptoeter nog wat verder rond en sluit je aan bij het Klachtenkompas. http://www.klachtenkompas.nl/bolcom

Sonaya
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2012 00:34

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door Sonaya »

Zou ik kunnen doen ja, helaas kan je daar maar 1000 tekens kwijt. Moet ik heel summier mijn verhaal neerzetten, beetje jammer....

Maar thnx :)

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door ruud_a »

Sonaya schreef:Zou ik kunnen doen ja, helaas kan je daar maar 1000 tekens kwijt. Moet ik heel summier mijn verhaal neerzetten, beetje jammer....

Maar thnx :)
korte berichten hebben het voordeel dat de mensen ze lezen.
ik ben na het openingstopic maar gestopt, toen ik zag dat er nog meer kwam.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Heel verstandig
Een "summier" verhaal, goed neergezet, kan je alles in kwijt.
De meeste worden leesmoe.
Houd het bij 1 pag. Dan word het nog gelezen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door tenormin »

ruud_a schreef:korte berichten hebben het voordeel dat de mensen ze lezen.
ik ben na het openingstopic maar gestopt, toen ik zag dat er nog meer kwam.
Dat wilde ik ook schrijven maar ja, probeer maar netjes te blijven. Veel te lang verhaal, geen wonder dat er geen hond (nou ja, wij blaffen even) antwoord/suggestie geeft o.i.d. :lol:

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door F.van Holten »

En dan nog een verhaal van, eerst bestellen, maar weer afzeggen want we hebben een kortingsbon.
Hoe was het ook alweer "goedkoop is **********"
Als je de aandacht wil pakken, houd het kort, en spannend.

Sonaya
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2012 00:34

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door Sonaya »

O...kan het veel korter houden hoor. Maar liever gedetailleerd zoals het is.

Sonaya
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2012 00:34

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door Sonaya »

F.van Holten schreef:En dan nog een verhaal van, eerst bestellen, maar weer afzeggen want we hebben een kortingsbon.
Hoe was het ook alweer "goedkoop is **********"
Als je de aandacht wil pakken, houd het kort, en spannend.
En dit slaat nergens op, 40 euro korting op een product van 399 euro, wat voor jou misschien een schijntje is, kan voor iemand veel betekenen. "Goedkoop is duurkoop" betekent: als je ergens weinig voor betaalt, kun je alsnog duur uit zijn als wat je gekocht hebt van slechte kwaliteit is en dus al snel gerepareerd of vervangen moet worden. Heeft dit iets te maken met dezelfde Playstation kopen voor 40 euro minder? Nee dus, je opmerking is dus verre van relevant.
Maar laat maar zitten...

Degene die het wil lezen leest het, degene die het verhaal te lang vindt slaat het lekker over. I don't give a ****, mijn verhaal is tenminste gemeld.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door ruud_a »

Sonaya schreef:O...kan het veel korter houden hoor. Maar liever gedetailleerd zoals het is.
jammer van al die details die u hebt geschreven,want niemand heeft de moeite genomen om ze te lezen.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door newmikey »

ruud_a schreef: jammer van al die details die u hebt geschreven,want niemand heeft de moeite genomen om ze te lezen.
Welke details? :lol: :twisted:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door tenormin »

newmikey schreef:Welke details? :lol: :twisted:
Ik zou zeggen: lees ze eens: :lol: :lol: 'gaap'.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door bprosman »

I don't give a ****,
Bol.com ook niet echt (meer) denk ik.
Bestel er zelf nog steeds.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door F.van Holten »

TS
u zegt mijn verhaal is gemeld, maar door de enorme lengte gaat men eerder denken van, moet het nou zo lang. Pfffffffff, en gaat het eigenlijk z'n waarde verliezen.
Een kort pakkend verhaal met feiten, spreekt eerder aan.

suc6 met u gevecht tegen B.C.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door encore »

maar wat is het probleem nu?

Dat TS er n pas achter is gekomen dat vooraf betalen helemaal niet hoeft? Wettelijk is MAX 50% toegestaan. Maar er moet ook een mogelijkheid worden geboden tot achteraf betalen. En dat je de bestelling later krijgt door het succes van dat ding: kan BOL niks aan doen. Maar goed, je wil wellicht alleen maar horen dat je duizenden euri schadevergoeding en wettelijke rente hoort te krijgen. Sterkte.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bol.com > wat een zooitje en pure belazerij!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Sonaya schreef:Nou...aangezien ze dus niet ingaan op mijn eis, zal ik alleen het door mij betaalde bedrag geretourneerd krijgen. Kan verder toch niks met dat idiote bedrijf....

Ik wil dat mensen weten hoe Bol.com te werk gaat en hoe slecht hun service is!
Nooit enig probleem met Bol.com gehad en toch al veel er besteld. Altijd snelle en correcte service en levering. De PS4 is in het hele land (zelfs wereldwijd) slecht te leveren.

Je bestelling heb je geannuleerd en daar heb je alle recht toe. Je schrijft dat je rente wilt, sorry maar zit je nou echt op €1,50 rente te wachten om daar zo'n ophef over te maken.

Gesloten