LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone Scherp 250
Vodafone Scherp 250
We hebben een Vodafone Scherp 250 € abonnement voor € 10/maand. Nu wordt door Vodafone de abonnement omgezet naar Scherp Small voor € 8/maand. € 2 goedkoper. Mooi meegenomen. Maar dat is niet zo. Bij Scherp 250 heb je 250 belminuten en 75 sms per maand en het wordt per sec. afgerekend. Bij Small krijg je 200 bel of sms eenheden, want je wordt per min. afgerekend. En bij Scherp 250 is de bundel 2 maanden geldig terwijl Scherp Small maar 1 maand.
De reden die Vodafone geeft is dat de abonnement zo oud is dat ze technisch niet meer kunnen aanbieden.
Mijn vraag is kan dat zomaar?
Het vreemde hiervan is dat we nog een andere Scherp 250 abonnement hebben en die wordt omgezet naar Red Sim Only. Bij navraag bij klantenservice zeggen ze dat de voorstellen wordt door de computer bepaald en dat ze daar niet kunnen/willen vanaf wijken. 2 abonnementen maar verschillende voorstellen, waarvan de 1 ongunstig uitpakt. Je zou verwachten dat we gewoon de zelfde voorstellen krijgen. Ik zie het probleem ook niet voor Vodafone om hetzelfde te aanbieden aan ons als ze dat willen.
Iemand nog met zelfde ervaring?
De reden die Vodafone geeft is dat de abonnement zo oud is dat ze technisch niet meer kunnen aanbieden.
Mijn vraag is kan dat zomaar?
Het vreemde hiervan is dat we nog een andere Scherp 250 abonnement hebben en die wordt omgezet naar Red Sim Only. Bij navraag bij klantenservice zeggen ze dat de voorstellen wordt door de computer bepaald en dat ze daar niet kunnen/willen vanaf wijken. 2 abonnementen maar verschillende voorstellen, waarvan de 1 ongunstig uitpakt. Je zou verwachten dat we gewoon de zelfde voorstellen krijgen. Ik zie het probleem ook niet voor Vodafone om hetzelfde te aanbieden aan ons als ze dat willen.
Iemand nog met zelfde ervaring?
-
Re: Vodafone Scherp 250
Ook ik heb nu een Scherp 250 minuten bij Vodafone.
De maandelijkse kosten zijn €8,08
Vodafone wil nu mijn abonnement omzetten naar Red Sim Only 50% korting..
Daardoor ga ik dan €19,5 per maand betalen.
Dat vind Vodafone "vergelijkbaar".
Ik denk dat ze klanten zoals ik niet meer willen of zo.
Klantenservice kost ook al 40cent per gesprek.
Wat te doen?
Vriendelijke groet, Jaap
De maandelijkse kosten zijn €8,08
Vodafone wil nu mijn abonnement omzetten naar Red Sim Only 50% korting..
Daardoor ga ik dan €19,5 per maand betalen.
Dat vind Vodafone "vergelijkbaar".
Ik denk dat ze klanten zoals ik niet meer willen of zo.
Klantenservice kost ook al 40cent per gesprek.
Wat te doen?
Vriendelijke groet, Jaap
Vodafone is lekker bezig, ook ik heb vandaag een overzetbrief van ze ontvangen waarbij mijn huidige abonnement Scherp 250 min+75 sms wordt omgezet naar Scherp S [200 min/sms berichten] vanaf wk 20 2014.
Kosten 8 € cent goedkoper p/mnd !!!! daar wordt ik blij van.
Dus geen sec maar min afrekenen en niet het niet gebruikte tegoed overhevelen naar de volgend mnd.
Mooie boel ik heb dit abonnement sinds mei 2009, kan en mag dat zomaar?????
Kosten 8 € cent goedkoper p/mnd !!!! daar wordt ik blij van.
Dus geen sec maar min afrekenen en niet het niet gebruikte tegoed overhevelen naar de volgend mnd.
Mooie boel ik heb dit abonnement sinds mei 2009, kan en mag dat zomaar?????
Al ze zouden mogen klantvriendelijk is het niet. Ze willen hun abonnementsvormen opschonen en tevens ook hun klanten lijkt het. Echt logisch zijn ze niet bezig. Vodafonewebcare is zeker ook opgeschoond.
Welk bedrijf wil niet van sommige klanten afBinsar02 schreef:Al ze zouden mogen klantvriendelijk is het niet. Ze willen hun abonnementsvormen opschonen en tevens ook hun klanten lijkt het. Echt logisch zijn ze niet bezig. Vodafonewebcare is zeker ook opgeschoond.
Zeg het dan, bedankt voor klant zijn voor al die jaren en het levert nu niks meer u kunt gaan.
Waarom doet Vodafone zo ingewikkeld, door bij een een abonnement met korting aanbieden de andere juist meer te laten betalen? Positief is het niet voor Vodafone, bij Tweakers lees nog meer.
Waarom doet Vodafone zo ingewikkeld, door bij een een abonnement met korting aanbieden de andere juist meer te laten betalen? Positief is het niet voor Vodafone, bij Tweakers lees nog meer.
Har06 schreef:Welk bedrijf wil niet van sommige klanten afBinsar02 schreef:Al ze zouden mogen klantvriendelijk is het niet. Ze willen hun abonnementsvormen opschonen en tevens ook hun klanten lijkt het. Echt logisch zijn ze niet bezig. Vodafonewebcare is zeker ook opgeschoond.
Tja, ik heb dus ook een vodafone scherp abonnement, met dezelfde ellende. Ik heb ze net weer gebeld, maar er werd heel bot gereageerd. Ook werd mij gewoon door de medewerker gezegd dat ik maar naar een andere aanbieder moest gaan. Ik wil zelf niet overstappen, maar zij willen mijn abonnement omzetten, en ja, bij een omzetting kan het resterende beltegoed niet worden meegenomen. Het is dan pech voor mij dat ik mijn resterende beltegoed kwijt ben. Dat is niet hun probleem, want dat heb ik toch zelf niet opgemaakt! (dat werd letterlijk tegen mij gezegd!)
Wat wel grappig is, ik kreeg daarna een sms met het verzoek een klant tevredenheidsonderzoek in te vullen. Dat deed ik, maar toen na de laatste vraag bleek dat ik duidelijk ontevreden was, kreeg ik een smsje dat mijn reactie "helaas niet meer kan worden geregistreerd, het quotum aantal reagerende klanten was bereikt"
Tja, ik ben misschien heeeeel achterdochtig, maar vind dit wel super toevallig
Wat wel grappig is, ik kreeg daarna een sms met het verzoek een klant tevredenheidsonderzoek in te vullen. Dat deed ik, maar toen na de laatste vraag bleek dat ik duidelijk ontevreden was, kreeg ik een smsje dat mijn reactie "helaas niet meer kan worden geregistreerd, het quotum aantal reagerende klanten was bereikt"
Tja, ik ben misschien heeeeel achterdochtig, maar vind dit wel super toevallig
Yep, hier hetzelfde verhaal. Zowel mijn vrouw als ik hebben ook een afscheidsbrief gekregen voor "vrijwillige" overstap naar van Scherp 250 naar Scherp S.
Even zitten rekenen... 250 belminuten + 75 SMS = €10, dat komt neer op €0,03 per minuut/SMS
Nu wil Vodafone ons afschepen met 200 belminuten/SMS voor €8, dat is €0,04 per minuut/SMS
Dat is een verhoging van ruim 30%... en dat noemen ze een "aanbieding"?
Daarnaast kun je je resterende belminuten/SMS'jes niet meenemen naar de volgende maand en worden telefoongesprekken niet meer per seconde maar per minuut afgerekend. Breek me dus even de bek niet open over wat ik van Vodafone vindt.
Toegegeven, het zijn niet zulke enorme bedragen. Daar gaat het niet om. Maar in een markt waarin de klant centraal staat, is het wel overduidelijk dat Vodafone andere prioriteiten op de agenda heeft staan.
Op dit moment ben ik aan het uitzoeken in hoeverre overstappen naar een andere provider interessant is. Wat mij weerhoudt is de goede dekking van Vodafone en de prettige opzet van de "my vodafone"-webpagina.
Onderstaande tabel heb ik overgenomen van eenzelfde onderwerp op Kassa.
Telfort: 300 min + 100 sms = € 7,50 p/m (24 mnd)
Ben: 250 min + 50 sms = € 5,99 p/m + één keer € 14,99 (24 mnd)
Youfone: 250 min / sms = € 4,00 p/m (24 mnd)
Wat is jullie mening?
Even zitten rekenen... 250 belminuten + 75 SMS = €10, dat komt neer op €0,03 per minuut/SMS
Nu wil Vodafone ons afschepen met 200 belminuten/SMS voor €8, dat is €0,04 per minuut/SMS
Daarnaast kun je je resterende belminuten/SMS'jes niet meenemen naar de volgende maand en worden telefoongesprekken niet meer per seconde maar per minuut afgerekend. Breek me dus even de bek niet open over wat ik van Vodafone vindt.
Toegegeven, het zijn niet zulke enorme bedragen. Daar gaat het niet om. Maar in een markt waarin de klant centraal staat, is het wel overduidelijk dat Vodafone andere prioriteiten op de agenda heeft staan.
Op dit moment ben ik aan het uitzoeken in hoeverre overstappen naar een andere provider interessant is. Wat mij weerhoudt is de goede dekking van Vodafone en de prettige opzet van de "my vodafone"-webpagina.
Wat is jullie mening?
Ik ben ook naar andere provider aan het kijken. Zelf ben ik geneigd om HollandsNieuw te nemen. Helaas is dat ook van Vodafone, maar wel gunstiger. Ze bieden geen 4G, heb ik niet nodig het gaat voornamelijk om bellen en sms. 550 bel/sms/data € 10/maand voor 2 jr daarna € 18,50 maar wel kan je je bel tegoed 3 mnd bewaren. Tegen de die tijd zie wel voor een andere aanbieding. Als trouw klant wordt je toch niet gewaardeerd dan maar hoppen. Met de starheid van VF heb ik wel gehad. Als te moeilijk wordt zijn ze (VFWebcare) niet thuis/internet. Slap.
zgurkogel schreef:Yep, hier hetzelfde verhaal. Zowel mijn vrouw als ik hebben ook een afscheidsbrief gekregen voor "vrijwillige" overstap naar van Scherp 250 naar Scherp S.
Wat is jullie mening?
Zowel hier op het forum van Tros Radar als op het "eigen" forum van Vodafone zijn de negatieve reacties niet van de lucht.
Voor ons is de keuze al gemaakt, wij gaan in zee met Telfort voor €7,50 per maand (300 min + 100 SMS). Naar onze mening een waardig alternatief voor Scherp250.
Het zal mij benieuwen of (a) meer mensen opstappen bij Vodafone en (b) of Vodafone iets zal merken van de vertrekkende Scherp250-klanten en (c) of zij "spontaan" met interessante alternatieven komen.
Er zijn namelijk nog steeds mensen die aan een gewone belpakket zonder databundel genoeg hebben. Of behoren mijn vrouw en ik tot een uitstervend ras?
Voor ons is de keuze al gemaakt, wij gaan in zee met Telfort voor €7,50 per maand (300 min + 100 SMS). Naar onze mening een waardig alternatief voor Scherp250.
Het zal mij benieuwen of (a) meer mensen opstappen bij Vodafone en (b) of Vodafone iets zal merken van de vertrekkende Scherp250-klanten en (c) of zij "spontaan" met interessante alternatieven komen.
Er zijn namelijk nog steeds mensen die aan een gewone belpakket zonder databundel genoeg hebben. Of behoren mijn vrouw en ik tot een uitstervend ras?