LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Upc internet onstabiel na onderhoud

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
brouwertje72

Upc internet onstabiel na onderhoud

Ongelezen bericht door brouwertje72 »

Hallo,
Ik heb al een tijdje Upc 120mb alles in 1 pakket vanaf het begin probleempjes gehad en telkens redelijk opgelost ongeveer een half jaar een perfecte verbinding met internet gehad tot vorige week.
Ineens kon ik geen foto's meer uploaden en kon ik zien dat mijn verbinding van 120mb wegviel naar 19,5mb en weer opliep naar 58mb echt dramatisch!!.
Uiteindelijk upc gebeld Het eerste gesprek werd zelfs verbroken door de slechte verbinding!!
Nogmaals gebeld en uitgelegd wat het probleem was! De medewerker aan de telefoon zei dat de verbinding acceptabel was ???? Na lang aandringen kon ik eindelijk een monteur verwachten.
Ik was heel erg blij !! Maar dat was van korte duur de monteur die langskwam merkte op dat de frequentie die binnenkwam (door het onderhoud wat upc 1x per half jaar doet) te hoog was ??? Er moet een Netwerkmonteur komen waren zijn eerste woorden. na wat gemompel wimpelde hij het af door te zeggen dat de splitter (door upc geleverd bij het installatiepakket) niet goed was ?? of ik even wilde tekenen !!! ik vroeg waarom? waarop zijn antwoord was: de verbinding is acceptabel voor upc maar je moet de splitter vervangen deze houd de frequentie tegen !!??? (volgens de monteur een maand garantie op installatie)
Ik was met stomheid geslagen !! Nog geen 20min later ontving ik een mail van upc dat er 60 euro monteurskosten in rekening werden gebracht voor arbeid !
Ik weet het niet meer ??? Je voelt je aardig beetgenomen op deze manier.
Upc kan zo wel snel geld verdienen !! Maar een oplossing............

ciske

Re: Upc internet onstabiel na onderhoud

Ongelezen bericht door ciske »

http://www.chelloo.com/upc/index.php

Stel je vraag op dit forum, er zitten daar medewerkers die heel goed helpen.

succes

brouwertje72

ciske schreef:http://www.chelloo.com/upc/index.php

Stel je vraag op dit forum, er zitten daar medewerkers die heel goed helpen.

succes
Dank je Ciske !! Heb me al aangemeld!! :)

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja in rekening brengen kan ik ook. Heel goed zelfs. Betalen is wat anders natuurlijk. UPC moet zorgen voor een goed werkende verbinding en als daarvoor een nieuwe splitter nodig is hadden ze dat aan de telefoon moeten melden en iedereen zo'n ding moeten opsturen.

brouwertje72

Upc heeft idd onderhoud gepleegd en aangegeven het modem te resetten !! Dat was helaas niet de oplossing Volgens de maatstaven van upc is de verbinding acceptabel dat houd in dat zij de splitter van de tv/internet loskoppelen om te zien wat er uit de muur komt!! met andere woorden ik moest mijn tv kabel maar afgekoppeld laten voor een goede verbinding???? Dezelfde verbinding die voorheen wel goed had gewerkt ??? Dus conclusie is dat upc in gebreke blijft zij leveren bij installatie de door hun toegewezen producten (volgens upc een maand garantie) deze blijken na veranderen frequentie niet geschikt ???? Zo lust ik er ook nog wel een paar !! (snel verdiend ja!!) verder werkt alles prima !! Gewoon de frequentie aanpassen zou ik zeggen!!!

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Gewoon de frequentie aanpassen zou ik zeggen!!!
Veel frequentie aanpassingen zijn gedaan om minder storing te krijgen van de uitgerolde 4G netwerken en om ruimte te maken/krijgen voor de HD kanalen. Dus de frequentie aanpassing is ook in het voordeel van de klanten.
Dezelfde verbinding die voorheen wel goed had gewerkt ???
Dat zegt niet zoveel, "vroeger" gingen er nog geen of weinig HD streams doorheen, en ook veel minder data kanalen.
Zet er gewoon een nieuwe splitter tussen, zo duur is zo'n ding niet.
http://www.kabelkeur.nl/producten/
Zit er ook een versterker tussen ?

brouwertje72

Nee geen versterker !! gaat ook niet om de splitter !! Kan ik zo ophalen. Het gaat om de misleiding !!

bprosman

Ik neem aan dat je bezwaar aangetekend hebt tegen de kosten bij UPC ?
Met de zelfde argumenten als hierboven, (splitter geleverd door UPC)?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

brouwertje72 schreef: Ik was met stomheid geslagen !! Nog geen 20min later ontving ik een mail van upc dat er 60 euro monteurskosten in rekening werden gebracht voor arbeid !
Ik weet het niet meer ??? Je voelt je aardig beetgenomen op deze manier.
Upc kan zo wel snel geld verdienen !! Maar een oplossing............
Probeer het maar eens om op deze manier snel geld te verdienen. Die 60 euro dekt net de kosten.

ciske

brouwertje72 schreef:Nee geen versterker !! gaat ook niet om de splitter !! Kan ik zo ophalen. Het gaat om de misleiding !!

Heb je nou je vraag op dat chelloo forum gezet? Ik heb de ervaring dat daar de hulp goed is.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

GJvdZ schreef:Probeer het maar eens om op deze manier snel geld te verdienen. Die 60 euro dekt net de kosten.
Of dat bedrag de kosten dekt is niet relevant.
Waar het allereerst om gaat:
Kwam de monteur om een UPC probleem op te lossen?
of
Was de storing toe te schrijven aan de klant? (verkeerd aangesloten/ verkeerde kabel , handleiding niet gevolgd , etc)

Alleen in 2e geval kan UPC terecht factuur sturen

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

16again schreef:
GJvdZ schreef:Probeer het maar eens om op deze manier snel geld te verdienen. Die 60 euro dekt net de kosten.
Of dat bedrag de kosten dekt is niet relevant.
Waar het allereerst om gaat:
Kwam de monteur om een UPC probleem op te lossen?
of
Was de storing toe te schrijven aan de klant? (verkeerd aangesloten/ verkeerde kabel , handleiding niet gevolgd , etc)

Alleen in 2e geval kan UPC terecht factuur sturen

waarom zou een monteur namens upc anders voor komen???? misschien koffiedrinken ? :lol:

bprosman

waarom zou een monteur namens upc anders voor komen???? misschien koffiedrinken ?
Een monteur zou ook kunnen komen om een probleem op te lossen op een gedeelte wat buiten de verantwoordelijkheid van UPC valt (alles vanaf het AOP / modem).

brouwertje72

De monteur wist niks te vertellen alleen dat voor upc de verbinding acceptabel was !! enige voorstel was splitter vervangen ??? met andere woorden hun eigen spullen deugen niet.

brouwertje72

ciske schreef:
brouwertje72 schreef:Nee geen versterker !! gaat ook niet om de splitter !! Kan ik zo ophalen. Het gaat om de misleiding !!

Heb je nou je vraag op dat chelloo forum gezet? Ik heb de ervaring dat daar de hulp goed is.
Ja Ciske, staat er al op en ik heb ook een pb gestuurd aan Esther (nog niks gehoord)

ciske

brouwertje72 schreef:
Ja Ciske, staat er al op en ik heb ook een pb gestuurd aan Esther (nog niks gehoord)

Zal nog wel komen, Esther doet echt goed werk.

UPC Webcare
verified

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

Hallo brouwertje72,

Ik kan me voorstellen dat je schrikt van zo'n rekening als je hiervan niet op de hoogte bent en dit niet wenselijk is. Graag leg ik dit uit.

Er zijn inderdaad situaties waarbij wij kosten in rekening brengen. Wanneer de binnenhuisinstallatie niet in orde is, en dit de veroorzaker van de storing blijkt, worden er monteurskosten gerekend. De apparatuur: mediabox, modem, is eigendom van UPC en UPC is verantwoordelijk voor het leveren van degelijke apparatuur. Voor de binnenhuisinstallatie is de klant verantwoordelijk. Hieronder vallen helaas ook defecte splitters.

Maar natuurlijk dient hiervoor een goede telefonische analyse te zijn verricht, waarin de mogelijke oorzaken worden besproken en hoort de agent je op de hoogte te brengen van de eventuele mogelijke kosten wanneer de oorzaak binnenhuis blijkt te zijn.

Goed dat je al contact hebt gezocht met Esther. Zij is er momenteel niet, maar één van mijn andere collega´s pakt haar werk op. Het lijkt me goed om je dossier er bij te pakken en na te lopen wat er is gebeurd. Wellicht kunnen we nog wat voor je betekenen.

Indien je graag je ervaringen wilt delen of een mening wilt van andere UPC klanten, kun je ook altijd op onze community terecht: http://community.upc.nl/pages/home.

Je hoort zo spoedig mogelijk van ons.

Met vriendelijke groet,
Sarah

UPC Webcare

16again

Ongelezen bericht door 16again »

UPC Webcare schreef:. De apparatuur: mediabox, modem, is eigendom van UPC en UPC is verantwoordelijk voor het leveren van degelijke apparatuur. Voor de binnenhuisinstallatie is de klant verantwoordelijk. Hieronder vallen helaas ook defecte splitters.
Maakt de UPC splitter dan niet gewoon deel uit van het UPC installatie pakket?
Zonder splitter kun je het modem niet eens aansluiten.

Gesloten