LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] anwb verhoging lidmaatschap en nu incasso

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Patrick*

anwb verhoging lidmaatschap en nu incasso

Ongelezen bericht door Patrick* »

Vorig jaar heeft mijn vrouw gereageerd op een aanbieding van de ANWB. Iets van 90 euro per jaar.
Nu een jaar verder is het bedrag ineens rond de 129.50 euro. Kan ik mee leven. Maar zonder dat wij ooit op de hoogte gesteld zijn door de anwb krijgen wij nu ineens een incasso buro op ons dak omdat we niet betaald hebben. Nog nooit hebben we een herinnering gehad van de anwb dat het geld niet is betaald? Nu is het bedrag ineens 129.50 + 1.33 rente en 48.40 incasso kosten betalen????
Kan dit zomaar.
De man van de incasso zegt dat de anwb meerdere emails gestuurd heeft naar een email adres van mijn vrouw. Na controlle is hier niks terug te vinden. Na contact met de ANWB geven ze zelf aan dat ze niet gemaild hebben maar het via een brief gedaan hebben. Maar wij hebben totaal niks ontvangen.

Nou lees ik hier ergens anders dat een verhoging van een aanbieding niet kan zonder een ja van ons?
Nou hadden we hoogst waarschijnlijk gewoon ja gezegd omdat het wel fijn is een monteur die langs komt als je auto het begeeft. Maar klopt dit dat wij echt ja hadden moeten zeggen op de verhoging.

2 ook lees ik dat een incasso maar 40 euro mag rekenen, klopt dit?
Nou willen we op zich de rekening van de anwb wel betalen maar die incasso man was zo kort af en asociaal dat mijn haren nog steeds overeind staan en ik dat gewoonweg niet wil betalen.

kan ik hier iets mee of moet ik gewoon betalen?

Jolijn

Re: anwb verhoging lidmaatschap en nu incasso

Ongelezen bericht door Jolijn »

Kan de ANWB aantonen dat ze brieven verstuurd hebben? 1 brief is niet voldoende, zie voorwaarden voor het in rekening brengen van incassokosten.
Rekening ANWB betalen, aan de ANWB zelf + begeleidend schrijven ( mail) met uitleg naar zowel incassobureau als ANWB.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Helaas is de ANWB een vereniging en vallen dus niet onder de "Wet van Dam" wat betreft opzeggen van het abonnement. Als uw juiste adres bij de ANWB bekent is, begrijp ik niet waarom de herinneringsbrieven niet bij u zijn aangekomen. De verhoging van het abonnementsgeld lijkt mij wel normaal, het eerste jaar was een aanbieding zoals u schrijft.

Patrick*

Hoi Jolie. De anwb gaf zelfs aan dat ze niet gemaild hadden en van de brief kon ze niks vinden. Maar ze zeggen dat het via de incasso gaat. Punt
De incasso zegt dat er gemaild is naar ons door de anwb. Raar want ze vroegen mijn mail adres en zijn eigen worden waren oh das dan niet raar dat het niet aankomt mag ik goede mail aders.
Maar er valt gewoonweg niet met deze mensen te praten. Snap het wel ze krijgen 3 mensen per dag met de zelfde smoes als iemand dan echt niks gehad heeft geloof je dat niet dat is vrij menselijk denk ik.
Maar goed we gaan er onze rechtsbijstand op zetten.
We willen wel betalen maar geen probleem het was ook de bedoeling het ook dit jaar te hebben. Maar dan moeten we wel de ruimte krijgen dat te doen. En niet op deze manier.

Jantje wij wilden het niet opzeggen we alleen is er nooit een acceptgiro in de bus gevallen of een herinnering. En dan incasso kosten betalen is bizar.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

De anwb gaf zelfs aan dat ze niet gemaild hadden en van de brief kon ze niks vinden. Maar ze zeggen dat het via de incasso gaat. Punt.

is er nooit een acceptgiro in de bus gevallen of een herinnering

Jolijn schreef: zie voorwaarden voor het in rekening brengen van incassokosten.

Ik blijf bij mijn vorige bericht hoe je zou kunnen handelen. Daar heb je geen rechtsbijstand voor nodig.
RBV zal misschien de incassokosten 'gewoon' betalen, omdat het zo'n klein bedrag is. Jammer.

Patrick*

Hoi Jolijn. Voor rechts bijstand is de hoogte van de rekening te laag maar omdat ze voor dit geval een uitzondering willen maken gaan ze er toch mee aan de slag. Ze vinden de anwb nogal leuk daar volgens mij haha.
Als we verliezen zijn we wel 100 euro eigen risico geloof ik voor de rechts bijstand kwijt of zo extra boven op de 170 euro. maar dat kan me niet zo boeien het gaat om het principe.

Maar inderdaad wij hebben nooit iets ontvangen van de anwb.
Een mail adres wat de incasso had gekregen van de anwb is niet die van mij dit terwijl ik met grote regelmaat op mijn eigen mail van hun reclame krijg???

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Leuk...principes ....maar deze ga je niet winnen.
Laat nog even weten wat het jou uiteindelijk allemaal heeft gekost?

Gesloten