| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] levensduur oprol-automaat Gardena
levensduur oprol-automaat Gardena
Jammer jammer
Helaas heeft mijn oprol automaat van de tuinslang het begeven dit na 2 seizoenen.
Heb nu eens de moeite genomen om rechtstreeks Gardena te benaderen oftewel Husqvarna. de eerste mail was hoopvol er werd belooft om mij een nieuwe rem te sturen met een beschrijving hoe te plaatsen, en ja hoor na een dag was dit in huis. Alleen was er niet bij vertelt dat je een werkplaats moet hebben om deze klus te klaren het hele apparaat moet uit elkaar. Dus nog maar een mail eraan besteed en nu werd het anders oftewel jammer maar wij zijn er klaar mee en ik moet maar naar de winkel waar ik dit apparaat heb gekocht. Ik had niet verwacht dat dit ding stuk zou gaan na 2 seizoenen dus heb geen bon.
Dus maar even gebeld ja als ik nou de bon zou hebben dan kon men wel wat regelen want als ik hem daar breng is de reparatie duurder als een nieuw automatisch oprol haspel. Jammer want ik mag toch verwachten van een apparaat wat zo'n 125 euro kost langer meegaat als 2 seizoenen???
Helaas heeft mijn oprol automaat van de tuinslang het begeven dit na 2 seizoenen.
Heb nu eens de moeite genomen om rechtstreeks Gardena te benaderen oftewel Husqvarna. de eerste mail was hoopvol er werd belooft om mij een nieuwe rem te sturen met een beschrijving hoe te plaatsen, en ja hoor na een dag was dit in huis. Alleen was er niet bij vertelt dat je een werkplaats moet hebben om deze klus te klaren het hele apparaat moet uit elkaar. Dus nog maar een mail eraan besteed en nu werd het anders oftewel jammer maar wij zijn er klaar mee en ik moet maar naar de winkel waar ik dit apparaat heb gekocht. Ik had niet verwacht dat dit ding stuk zou gaan na 2 seizoenen dus heb geen bon.
Dus maar even gebeld ja als ik nou de bon zou hebben dan kon men wel wat regelen want als ik hem daar breng is de reparatie duurder als een nieuw automatisch oprol haspel. Jammer want ik mag toch verwachten van een apparaat wat zo'n 125 euro kost langer meegaat als 2 seizoenen???
Re: levensduur oprol-automaat Gardena
Natuurlijk mag u dat verwachten. Maar gardena wijst terecht op het feit dat u bij de verkoper moet zijn. De verkoper heeft het recht naar een aanschafbewijs te vragen (hoeft niet per se de bon te zijn, bankafschrift is ook oke). Als u geen bewijs heeft dat u het apparaat daar gekocht heeft staat u zeer zwak.
De les voor u is dat u bonnen beter kunt bewaren tijdens de levensduur van het product
De les voor u is dat u bonnen beter kunt bewaren tijdens de levensduur van het product
-
F.van Holten
Het is misschien wat lastig om een monteur mee te sturen voor ze.
U heeft toch wel een kennis/familie die dit even voor u klaart.
De onderdelen hebben ze al heel netjes opgestuurd.
U heeft toch wel een kennis/familie die dit even voor u klaart.
De onderdelen hebben ze al heel netjes opgestuurd.
-
daffyduck80
Weer zo iets van jou, lieg toch eens niet allemaal op dit forum waarom denk jij dat er een kassabon geleverd wordt juist ja om aan te tonen wat je gekocht hebt, je bent er hier al vaker op gewezen een bankafschrift is enkel bewijs dat er betaald is voor iets bij die zaak maar niet voor wat dus JA een kassabon is dus wel degelijk verplicht.olaf79 schreef:Natuurlijk mag u dat verwachten. Maar gardena wijst terecht op het feit dat u bij de verkoper moet zijn. De verkoper heeft het recht naar een aanschafbewijs te vragen (hoeft niet per se de bon te zijn, bankafschrift is ook oke). Als u geen bewijs heeft dat u het apparaat daar gekocht heeft staat u zeer zwak.
Dus zet mensen eens niet op het verkeerde been door leugens te vertellen dag in dag uit hier.
Doe eens normaal man verwacht jij dat zoiets simpels als een oprolautomaat het na 2 seizoenen begeeft hoe kom je erbij om iemand van leugens te betichtendaffyduck80 schreef:Weer zo iets van jou, lieg toch eens niet allemaal op dit forum waarom denk jij dat er een kassabon geleverd wordt juist ja om aan te tonen wat je gekocht hebt, je bent er hier al vaker op gewezen een bankafschrift is enkel bewijs dat er betaald is voor iets bij die zaak maar niet voor wat dus JA een kassabon is dus wel degelijk verplicht.olaf79 schreef:Natuurlijk mag u dat verwachten. Maar gardena wijst terecht op het feit dat u bij de verkoper moet zijn. De verkoper heeft het recht naar een aanschafbewijs te vragen (hoeft niet per se de bon te zijn, bankafschrift is ook oke). Als u geen bewijs heeft dat u het apparaat daar gekocht heeft staat u zeer zwak.
Dus zet mensen eens niet op het verkeerde been door leugens te vertellen dag in dag uit hier.
-
daffyduck80
Ik zeg niet dat het normaal is dat ie het begeeft Gardena geeft je goede service wat ze eigenlijk niet hoeven te doen.
Daarvoor moet je bij de verkoper zijn.
Als Olaf dan meent dat je zonder bon maar met een afschrift rechten kan claimen vergeet het maar, die man die zwetst wat af want het klopt niet.
Als Olaf dan meent dat je zonder bon maar met een afschrift rechten kan claimen vergeet het maar, die man die zwetst wat af want het klopt niet.
Bij de ene leverancier moet je naar de zaak waar je gekocht hebt en bij de andere krijg je het telefoonnummer van de fabriek en dit laatste gebeurt meestal.
Het word tijd dat er daarin een eenheid komt gewoon naar de zaak waar het product verkocht is en die zoekt het verder voor je uit. en in dit geval heb ik dat haspel gekregen en de persoon waarvan ik dit gehad heb is inmiddels overleden dus word ik nu van het kastje naar de muur gestuurd.
Het word tijd dat er daarin een eenheid komt gewoon naar de zaak waar het product verkocht is en die zoekt het verder voor je uit. en in dit geval heb ik dat haspel gekregen en de persoon waarvan ik dit gehad heb is inmiddels overleden dus word ik nu van het kastje naar de muur gestuurd.
-
F.van Holten
TS
Is dit alles nog in garantie tijd, zo ja dan moet de leverancier voor een oplossing zorgen.
Hoe lang op datum heeft deze rolautomaat.
Is dit alles nog in garantie tijd, zo ja dan moet de leverancier voor een oplossing zorgen.
Hoe lang op datum heeft deze rolautomaat.
-
daffyduck80
Je wordt niet gestuurd van het kastje naar de muur verkoper is verantwoordelijk tenzij anders vermeld.
Beide opties mag gewoon.
Soms werkt het sneller via de winkelier en soms is het handiger om het via de fabriek te doen afhankelijk wat voor afspraken de verkoper heeft gemaakt.
Beide opties mag gewoon.
Soms werkt het sneller via de winkelier en soms is het handiger om het via de fabriek te doen afhankelijk wat voor afspraken de verkoper heeft gemaakt.
Zeg daffy houdt eens even je gemak en houdt eens op met schelden. IK LIEG NIET. Een kassabon is niet het enige bewijs dat je kan overleggen als je garantie claimt.daffyduck80 schreef:Weer zo iets van jou, lieg toch eens niet allemaal op dit forum waarom denk jij dat er een kassabon geleverd wordt juist ja om aan te tonen wat je gekocht hebt, je bent er hier al vaker op gewezen een bankafschrift is enkel bewijs dat er betaald is voor iets bij die zaak maar niet voor wat dus JA een kassabon is dus wel degelijk verplicht.olaf79 schreef:Natuurlijk mag u dat verwachten. Maar gardena wijst terecht op het feit dat u bij de verkoper moet zijn. De verkoper heeft het recht naar een aanschafbewijs te vragen (hoeft niet per se de bon te zijn, bankafschrift is ook oke). Als u geen bewijs heeft dat u het apparaat daar gekocht heeft staat u zeer zwak.
Een kassabon is niet verplicht. Je moet bewijzen dat je het artikel bij die winkel hebt gekocht. Sterker nog een winkelier is niet eens verplicht een bon uit te schrijven / printen (tenzij dat in zijn algemene voorwaarden staat). Als je op een andere manier kan bewijzen dat je het product daar hebt gekocht is dat ook voldoende
bron: http://www.consuwijzer.nl/elektronica/o ... koopbewijsConsuwijzer schreef:Wilt u teruggaan naar de winkel omdat het gekochte product ondeugdelijk is? En hebt u de bon niet meer? Dan kunt u misschien op andere manieren bewijzen dat u dit product gekocht hebt bij deze winkel. Misschien hebt u gepind, of via internet betaald. Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken
Ja evenals de consuwijzer. Die verkondigen ook leugens. En de rechter zwetst ook maar wat!daffyduck80 schreef:Ik zeg niet dat het normaal is dat ie het begeeft Gardena geeft je goede service wat ze eigenlijk niet hoeven te doen.
ZIE mijn vorige post en LEES de verwijzingen naar de ConsuWIJZER aldaar eens
-
daffyduck80
Wat er op consuwijzer staat is leuk maar het is geen wet.
Daarom staat er ook duidelijk vermeld daar dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden dan moet je dat ook niet doen.
Met een afschrift bewijs jij niet wat je gekocht hebt en dat hoeft ook niet geaccepteerd te worden.
Daarom staat er ook duidelijk vermeld daar dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden dan moet je dat ook niet doen.
Met een afschrift bewijs jij niet wat je gekocht hebt en dat hoeft ook niet geaccepteerd te worden.
Olaf79 gaat nogal snel over de zinsnede "wanneer daaruit blijkt wat u heeft gekocht". Ik ken op mijn bankafschriften maar heel weinig (pin)transacties waaruit "blijkt wat ik heb gekocht".En hebt u de bon niet meer? Dan kunt u misschien op andere manieren bewijzen dat u dit product gekocht hebt bij deze winkel. Misschien hebt u gepind, of via internet betaald. Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken, wanneer daaruit blijkt wat u hebt gekocht, en op welke datum u de aankoop hebt gedaan.
Als je maar een artikel hebt gekocht lukt het misschien, koop je er een zakje drop bij klopt het eindbedrag al niet meer.
NEEN NEEN EN NOGMAALS NEEN.daffyduck80 schreef:Je wordt niet gestuurd van het kastje naar de muur verkoper is verantwoordelijk tenzij anders vermeld.
Beide opties mag gewoon.
De verkoper is verantwoordelijk en kan daar niet zomaar onderuit komen door te zeggen dat je fabrikant of importeur maar moet bellen. (Zie de apptoinette
-
daffyduck80
Een winkelier is dat ook niet verplicht om te accepteren.
Er staat nl alleen op dat je daar betaald hebt maar niet wat.
Zonder bon geen garantie
Zonder bon geen garantie
Nee de consuwijzer verkondigt leugens. Het is wel de officiele autoriteit op het gebied van consumentenrecht, benoemd door de overheid. Maar ze verkondigen wel leugens.daffyduck80 schreef:Wat er op consuwijzer staat is leuk maar het is geen wet.
Ook de consumentenbond liegt maar wat raak natuurlijk...daffyduck80 schreef:Een winkelier is dat ook niet verplicht om te accepteren.
Zonder bon geen garantie
http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... -kassabon/
-
daffyduck80
Eigenwijze ik quote het regelrecht vanaf hun eigen site.
Maar ze hebben alles aangepast dus staat die regel erbij anders kon je hun aanklagen
Jij leest echt wat je zelf wilt lezen, een bankafschrift kan ja maar nergens staat dat de verkoper daarmee akkoord moet gaan.
Er staat immers niet op wat er gekocht is
Als het de wetteksten zelf was had je nl wel rechten.We doen ons best om de website van ConsuWijzer zo goed mogelijk te maken. We proberen de teksten ook zo begrijpelijk mogelijk op te schrijven. Vaak hebben we juridische teksten makkelijker gemaakt. Bijvoorbeeld delen van teksten uit de wet. Het is daarom verstandig om ook de originele teksten te lezen van het publieke en private recht. Deze teksten kunt u vinden op http://www.wetten.nl/. De teksten van ConsuWijzer geven u geen rechten.
Maar ze hebben alles aangepast dus staat die regel erbij anders kon je hun aanklagen
Jij leest echt wat je zelf wilt lezen, een bankafschrift kan ja maar nergens staat dat de verkoper daarmee akkoord moet gaan.
Er staat immers niet op wat er gekocht is
Nogmaals Olaf, ook hier staat :
Als je een auto gekocht hebt zal niemand dat betwisten, een oprolautomaat bij een bouwmarkt of Blokker wordt echt een stuk moeilijker.
Met 99 van de 100 banktransacties op je afschrift is dat niet te bewijzen.Je moet wel kunnen bewijzen dat je het product in de betreffende winkel hebt gekocht
Als je een auto gekocht hebt zal niemand dat betwisten, een oprolautomaat bij een bouwmarkt of Blokker wordt echt een stuk moeilijker.
KLOPT. Ik schreef ook als je niet kunt bewijzen dat je het daar gekocht hebt sta je zee zwak. Ik stelde alleen dat een kassabon niet per se het enige bewijs is. Daarmee ben ik geen leugenaar en zwets ik ook niet.bprosman schreef:Olaf79 gaat nogal snel over de zinsnede "wanneer daaruit blijkt wat u heeft gekocht". Ik ken op mijn bankafschriften maar heel weinig (pin)transacties waaruit "blijkt wat ik heb gekocht".En hebt u de bon niet meer? Dan kunt u misschien op andere manieren bewijzen dat u dit product gekocht hebt bij deze winkel. Misschien hebt u gepind, of via internet betaald. Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken, wanneer daaruit blijkt wat u hebt gekocht, en op welke datum u de aankoop hebt gedaan.
Als je maar een artikel hebt gekocht lukt het misschien, koop je er een zakje drop bij klopt het eindbedrag al niet meer.