LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BIKKEL IBEE T3 Garantie
BIKKEL IBEE T3 Garantie
2013 een bikkel op vakantie in Nederland gekocht. Had ik dit maar NOOOOIT!!! gedaan.
Toen ik de fiets bij Giga-Bikes kocht vertelde men mij dat BIKKEL garantie overal geldig is waar een BIKKEL dealer zit. (NIET DUS)
Na een 2 mnd. begonnen de problemen met de accu die spontaan uitviel. Ik naar de lokale dealer die BIKKEL verkoopt. Ja dan moet u daar heen gaan waar u de fiets gekocht heeft. Een antwoord wat ik niet verwacht had. Garantie is Garantie. Maar goed Probleem is opgelost door BIKKEL zelf. Prima!
In September de volgende problemen. De schroeven vielen bijna letterlijk uit de fiets, Km. teller deed het niet. Nu naar een andere dealer Rens-Jansen. Daar aangekomen Ja meneer de fiets is slecht afgemonteerd. Ik vervolgens Giga-Bikes gebeld. Stuur de fiets maar op. Opsturen.....? ff klein trappen in doosje doen en op de bus doen? Nou ik denk ik betaal het zelf wel. Heb vervolgens Rens-Jansen opdracht gegeven om de fiets af te monteren en in orde te maken. Zo gezegd zo gedaan.
Inmiddels is het April 2014 Km.teller uitgevallen bagage rek los, Handvaten doppen uit de fiets gevallen, De leren handvaten kapot. Spatbord (achter) plastic afgevallen tijdens fietsen.
Wederom naar Rens-Jansen. Ik aan balen en knotteren en zeg tegen hem dat dit een waardeloze fiets is. Hij zegt dan moet u daarheen gaan waar u deze gekocht heeft. Wie.... de laatste beurt is toch bij jullie gebeurt (staat op de bon afmonteren). Maar enfin...
Dat ik arbeidsloon niet vergoed krijg Prima!! begrip voor. Maar dat men mij de producten die allemaal kapot zijn wel in rekening wil brengen daar heb ik geen begrip voor. Garantie is tenslotte Garantie.
Maar goed thuis aangekomen heb ik BIKKEL een mail gestuurd met tekst en uitleg. Het antwoord?
Ik kreeg door [Persoonsgegevens en ongefundeerde uitingen verwijderd door de Moderator] mail dat onderdelen die van de fiets AFVALLEN of AFBREKEN niet vergoed. Blijkbaar is het bij hun normaal dat de fiets na verloop van tijd uit elkaar valt.
GARANTIE van BIKKEL is net zoveel waard als een fles zonder statiegeld. Ik heb op dit forum al gelezen over klachten over BIKKEL.
Mijn advies koop een fiets van een merk waar GARANTIE ook een waarde heeft. De bikkel is nl. niet goedkoop en de brutaliteit hoe men klanten beantwoord is ook een toppunt.
Voor mij GEEN BIKKEL meer. Een GAMMA fiets heeft meer waarde en betere service
Toen ik de fiets bij Giga-Bikes kocht vertelde men mij dat BIKKEL garantie overal geldig is waar een BIKKEL dealer zit. (NIET DUS)
Na een 2 mnd. begonnen de problemen met de accu die spontaan uitviel. Ik naar de lokale dealer die BIKKEL verkoopt. Ja dan moet u daar heen gaan waar u de fiets gekocht heeft. Een antwoord wat ik niet verwacht had. Garantie is Garantie. Maar goed Probleem is opgelost door BIKKEL zelf. Prima!
In September de volgende problemen. De schroeven vielen bijna letterlijk uit de fiets, Km. teller deed het niet. Nu naar een andere dealer Rens-Jansen. Daar aangekomen Ja meneer de fiets is slecht afgemonteerd. Ik vervolgens Giga-Bikes gebeld. Stuur de fiets maar op. Opsturen.....? ff klein trappen in doosje doen en op de bus doen? Nou ik denk ik betaal het zelf wel. Heb vervolgens Rens-Jansen opdracht gegeven om de fiets af te monteren en in orde te maken. Zo gezegd zo gedaan.
Inmiddels is het April 2014 Km.teller uitgevallen bagage rek los, Handvaten doppen uit de fiets gevallen, De leren handvaten kapot. Spatbord (achter) plastic afgevallen tijdens fietsen.
Wederom naar Rens-Jansen. Ik aan balen en knotteren en zeg tegen hem dat dit een waardeloze fiets is. Hij zegt dan moet u daarheen gaan waar u deze gekocht heeft. Wie.... de laatste beurt is toch bij jullie gebeurt (staat op de bon afmonteren). Maar enfin...
Dat ik arbeidsloon niet vergoed krijg Prima!! begrip voor. Maar dat men mij de producten die allemaal kapot zijn wel in rekening wil brengen daar heb ik geen begrip voor. Garantie is tenslotte Garantie.
Maar goed thuis aangekomen heb ik BIKKEL een mail gestuurd met tekst en uitleg. Het antwoord?
Ik kreeg door [Persoonsgegevens en ongefundeerde uitingen verwijderd door de Moderator] mail dat onderdelen die van de fiets AFVALLEN of AFBREKEN niet vergoed. Blijkbaar is het bij hun normaal dat de fiets na verloop van tijd uit elkaar valt.
GARANTIE van BIKKEL is net zoveel waard als een fles zonder statiegeld. Ik heb op dit forum al gelezen over klachten over BIKKEL.
Mijn advies koop een fiets van een merk waar GARANTIE ook een waarde heeft. De bikkel is nl. niet goedkoop en de brutaliteit hoe men klanten beantwoord is ook een toppunt.
Voor mij GEEN BIKKEL meer. Een GAMMA fiets heeft meer waarde en betere service
Laatst gewijzigd door Radar op 15 apr 2014 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens en ongefundeerde uitspraken verwijderd
Reden: Persoonsgegevens en ongefundeerde uitspraken verwijderd
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 apr 2014 09:56
Re: BIKKEL IBEE T3 Garantie
Beste [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator],
Zoals door u zelf al gesteld heeft u de fiets gekocht bij Giga-bikes. Giga-bikes is geen officiële Bikkel dealer en levert dientengevolge ook niet de Bikkel service. U heeft de fiets waarschijnlijk iets goedkoper kunnen aanschaffen, maar op het moment dat een fiets niet goed afgemonteerd wordt, is goedkoop duurkoop. Gelukkig wilde de Bikkel dealer u verder helpen. U heeft ook recht op de fabrieksgarantie, maar u kunt niet van een dealer verwachten dat hij uw fiets kosteloos repareert, terwijl u de fiets niet bij hem gekocht hebt. U heeft het over onderdelen die van de fiets zijn gevallen, deze klacht krijgen wij niet vaker; dit heeft waarschijnlijk te maken met de afmontage of onjuist gebruik van de fiets.
Met vriendelijke groet,
Bikkel bikes
Zoals door u zelf al gesteld heeft u de fiets gekocht bij Giga-bikes. Giga-bikes is geen officiële Bikkel dealer en levert dientengevolge ook niet de Bikkel service. U heeft de fiets waarschijnlijk iets goedkoper kunnen aanschaffen, maar op het moment dat een fiets niet goed afgemonteerd wordt, is goedkoop duurkoop. Gelukkig wilde de Bikkel dealer u verder helpen. U heeft ook recht op de fabrieksgarantie, maar u kunt niet van een dealer verwachten dat hij uw fiets kosteloos repareert, terwijl u de fiets niet bij hem gekocht hebt. U heeft het over onderdelen die van de fiets zijn gevallen, deze klacht krijgen wij niet vaker; dit heeft waarschijnlijk te maken met de afmontage of onjuist gebruik van de fiets.
Met vriendelijke groet,
Bikkel bikes
Laatst gewijzigd door Radar op 15 apr 2014 14:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Re: BIKKEL IBEE T3 Garantie
Beste Bikkel-Bikes,
Goed fietsen maken is een kunst maar goed lezen is een nog grotere kunts. Wie heeft het hier over kosteloos?? Dat ik betaal voor het monteren van de onderdelen daar heb ik geen moeite mee. Vervolgens heb ik de fiets door een erkende BIKKEL dealer laten afmonteren op mijn kosten waar ik ook geen moeite heb gehad. Waar ik wel moeite mee heb is dat jullie de onderdelen niet willen vergoeden. Het kan toch niet zo zijn dat bij de handvaten de naden loslaten en de doppen in het stuur er gewoon uitvallen. Van de spatborden het plastic er gewoon af valt. Kom op zeg. U wilt dit goed praten maar hier valt niets goed te praten. En trouwens onjuist gebruik van de fiets?? jazeker mijn vrouw heeft wheely's met de fiets gemaakt en vervolgens deze als mountainbike in de hei gebruikt.
Dit is echt weer een afschuif systeem wat BIKKEL hanteert niet meer en minder. KOMOP en geef het toe dat dit geen service is. Ieder bedrijf wil winst maken maar het moet niet ten koste van de kwaliteit en klant gaan.
De BIKKEL fiets is voor zijn prijs ontzettend goedkoop af gewerkt. Als een BIKKEL dealer bij alle nieuwe fietsen de stuurpen al STANDAARD gaat vervangen omdat deze niet deugdelijk zijn dan zegt dit al genoeg over de kwaliteit van de fiets.
Goed fietsen maken is een kunst maar goed lezen is een nog grotere kunts. Wie heeft het hier over kosteloos?? Dat ik betaal voor het monteren van de onderdelen daar heb ik geen moeite mee. Vervolgens heb ik de fiets door een erkende BIKKEL dealer laten afmonteren op mijn kosten waar ik ook geen moeite heb gehad. Waar ik wel moeite mee heb is dat jullie de onderdelen niet willen vergoeden. Het kan toch niet zo zijn dat bij de handvaten de naden loslaten en de doppen in het stuur er gewoon uitvallen. Van de spatborden het plastic er gewoon af valt. Kom op zeg. U wilt dit goed praten maar hier valt niets goed te praten. En trouwens onjuist gebruik van de fiets?? jazeker mijn vrouw heeft wheely's met de fiets gemaakt en vervolgens deze als mountainbike in de hei gebruikt.
Dit is echt weer een afschuif systeem wat BIKKEL hanteert niet meer en minder. KOMOP en geef het toe dat dit geen service is. Ieder bedrijf wil winst maken maar het moet niet ten koste van de kwaliteit en klant gaan.
De BIKKEL fiets is voor zijn prijs ontzettend goedkoop af gewerkt. Als een BIKKEL dealer bij alle nieuwe fietsen de stuurpen al STANDAARD gaat vervangen omdat deze niet deugdelijk zijn dan zegt dit al genoeg over de kwaliteit van de fiets.
Re: BIKKEL IBEE T3 Garantie
Inmiddels heeft BIKKEL met mij persoonlijk contact opgenomen en is het e.e.a. duidelijk geworden.
Toch heb ik hier mijn twijfels over maar goed.
Wat blijkt nl. Je koopt een fiets bij een Dealer daar heb je dus volledige garantie. Ga je bv. verhuizen dan heb je een probleem want garantie op onderdelen is er wel maar niet op het werkplaats tarief.
Naja. mijn in ziens is dit een bittere pil. Ik heb hier nog nooit van gehoord. Ik heb mijn auto in Nijmegen gekocht en in Heerlen laten maken toen ik een defect had. Geen werkplaats tarief gewoon maken en het was goed. Bij een auto kun je de Garantie overal claimen. Blijkbaar is dit met fietsen anders maar goed kan ik niet over oordelen zal ik eerst moeten opzoeken. De fietsenzaken vragen zich € 45,- p.uur niet mis want 1 uur ben je al snel bezig met zo'n fiets.
Mijn laatste rekening was € 120,- euro. €150 euro kost een kleine beurt voor mijn Mercedes.
Toch heb ik hier mijn twijfels over maar goed.
Wat blijkt nl. Je koopt een fiets bij een Dealer daar heb je dus volledige garantie. Ga je bv. verhuizen dan heb je een probleem want garantie op onderdelen is er wel maar niet op het werkplaats tarief.
Naja. mijn in ziens is dit een bittere pil. Ik heb hier nog nooit van gehoord. Ik heb mijn auto in Nijmegen gekocht en in Heerlen laten maken toen ik een defect had. Geen werkplaats tarief gewoon maken en het was goed. Bij een auto kun je de Garantie overal claimen. Blijkbaar is dit met fietsen anders maar goed kan ik niet over oordelen zal ik eerst moeten opzoeken. De fietsenzaken vragen zich € 45,- p.uur niet mis want 1 uur ben je al snel bezig met zo'n fiets.
Mijn laatste rekening was € 120,- euro. €150 euro kost een kleine beurt voor mijn Mercedes.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02 okt 2010 22:49
Re: BIKKEL IBEE T3 Garantie
Als je blijkbaar zo op je strepen wil staan, wat service betreft.
Waarom ga je dan bij een prijsstunter of dozenschuifwinkel zo'n duur product kopen?
Lijkt me gewoon niet slim.
Als een fiets in het begin al niet goed afgemonteerd wordt,gaan onderdelen los rammelen.
Gewoon een dure, maar hopelijk wel leerzame les voor u.
Waarom ga je dan bij een prijsstunter of dozenschuifwinkel zo'n duur product kopen?
Lijkt me gewoon niet slim.
Als een fiets in het begin al niet goed afgemonteerd wordt,gaan onderdelen los rammelen.
Gewoon een dure, maar hopelijk wel leerzame les voor u.
Re: BIKKEL IBEE T3 Garantie
sirplata schreef:Inmiddels heeft BIKKEL met mij persoonlijk contact opgenomen en is het e.e.a. duidelijk geworden.
Toch heb ik hier mijn twijfels over maar goed.
Wat blijkt nl. Je koopt een fiets bij een Dealer daar heb je dus volledige garantie. Ga je bv. verhuizen dan heb je een probleem want garantie op onderdelen is er wel maar niet op het werkplaats tarief.
Naja. mijn in ziens is dit een bittere pil. Ik heb hier nog nooit van gehoord. Ik heb mijn auto in Nijmegen gekocht en in Heerlen laten maken toen ik een defect had. Geen werkplaats tarief gewoon maken en het was goed. Bij een auto kun je de Garantie overal claimen. Blijkbaar is dit met fietsen anders maar goed kan ik niet over oordelen zal ik eerst moeten opzoeken. De fietsenzaken vragen zich € 45,- p.uur niet mis want 1 uur ben je al snel bezig met zo'n fiets.
Mijn laatste rekening was € 120,- euro. €150 euro kost een kleine beurt voor mijn Mercedes.
het is waarschijnlijk een kwestie van macht.
mercedes kan de dealers dwingen service te verlenen, ook al hebben zij de mercedes niet verkocht.
in het verleden zijn er bij autodealers ook wel klachten geweest aan het niet verlenen van service als de auto niet door hen was geleverd.
ik denk dat dit voor een fietsenfabriek wat lastiger ligt.
Re: BIKKEL IBEE T3 Garantie
Beste Sirplata, als vakman kan ik alleen maar zeggen dat ik een Bikkel een geweldig goed afgemonteerde kwaliteitsfiets vindt. Beter als menig ander ( lees veel duurder ) merk.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 apr 2014 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële boodschap verwijderd
Reden: Commerciële boodschap verwijderd
Re: BIKKEL IBEE T3 Garantie
De rede dat je bij een andere winkel geen gratis 'arbeid' krijgt zal zijn dat deze winkel geen werkvergoeding krijgt van Bikkel. Die heb jij namelijk al aan die internetshop betaald in de vorm van de winstmarge die op de fiets zat.
Logisch toch ?????
Logisch toch ?????
Re: BIKKEL IBEE T3 Garantie
Het feit blijft en is als ik in Amsterdam woon en koop daar een fiets en vervolgens verhuis ik naar Zwolle dan is de garantie geen stuiver meer waard.
Marge of geen marge garantie is garantie.
Waar zijn de juridische specialisten hier die dit kunnen beoordelen?
Marge of geen marge garantie is garantie.
Waar zijn de juridische specialisten hier die dit kunnen beoordelen?