LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] belazerd door plant-pot-patio in Zeeland (ism Groupon)
belazerd door plant-pot-patio in Zeeland (ism Groupon)
Heb via Groupon een stel bamboeplanten gekocht bij het bedrijf Plant-pot-patio in Zeeland, die een winkelwaarde zouden hebben van ongeveer 165 euro. Ik ging ervan uit dat het flinke planten zouden zijn, dus het feit dat ze thuis bezorgd werden was reden om ze online te kopen - ik heb geen grote auto.
Bij levering bleken de planten echt *veel* kleiner dan verwacht. "Potmaat C1" blijkt te betekenen: potmaat 10 tot 12 cm. Bovendien zijn de planten flink 'dunnetjes' en hebben ze nogal wat bruine blaadjes. Ze werden met zijn zessen in een vrij klein doosje bezorgd. Eigenlijk zien ze er uit als planten die bij de vuilnis gezet zijn omdat het mooie er af is.
Ik heb (op de dag dat de planten geleverd werden) contact gezocht met PPP en gemeld dat ik mijn geld terug wilde, omdat dit niet klopt met wat er in de advertentie beloofd werd. PPP komt mij op geen enkele manier tegemoet: het houdt vol dat er niets mis is met de planten, dat in de advertentie duidelijk stond hoe en wat, dat de winkelwaarde correct is en dat ik mij "niet redelijk" opstel.
Ook zocht ik contact met Groupon, maar die verwezen me door naar hun "partner" en nemen geen enkele verantwoordelijkheid. Dat is helemaal vechten tegen de bierkaai, dus ik houd het even bij het Zeelandse bedrijf dat zich - in tegenstelling tot Groupon, dat in Zwitserland zit - aan de Nederlandse regels moet houden. PPP is geen lid van een geschillencommissie.
Ben er dezelfde dag mee naar een professionele kweker in de buurt gegaan, die deze soort bamboe ook verkoopt. Hij was zo aardig om zwart op wit te melden dat de waarde van de plant die ik bij me had geen 27,50 maar eerder 3,50 was. De bamboeplanten die hij verkocht voor 8,95 per stuk zagen er een heel stuk dikker, groener en gezonder uit. Ik heb er een foto van gemaakt die niets aan duidelijkheid overlaat, zie bijlage. Links de plant van PPP, rechts die van 'mijn' kweker.
Hoe krijg ik mijn geld terug? Het is echt overduidelijk dat ze de boel beduveld hebben en zich blijkbaar hoog en droog in Zeeland wanen.
Bij levering bleken de planten echt *veel* kleiner dan verwacht. "Potmaat C1" blijkt te betekenen: potmaat 10 tot 12 cm. Bovendien zijn de planten flink 'dunnetjes' en hebben ze nogal wat bruine blaadjes. Ze werden met zijn zessen in een vrij klein doosje bezorgd. Eigenlijk zien ze er uit als planten die bij de vuilnis gezet zijn omdat het mooie er af is.
Ik heb (op de dag dat de planten geleverd werden) contact gezocht met PPP en gemeld dat ik mijn geld terug wilde, omdat dit niet klopt met wat er in de advertentie beloofd werd. PPP komt mij op geen enkele manier tegemoet: het houdt vol dat er niets mis is met de planten, dat in de advertentie duidelijk stond hoe en wat, dat de winkelwaarde correct is en dat ik mij "niet redelijk" opstel.
Ook zocht ik contact met Groupon, maar die verwezen me door naar hun "partner" en nemen geen enkele verantwoordelijkheid. Dat is helemaal vechten tegen de bierkaai, dus ik houd het even bij het Zeelandse bedrijf dat zich - in tegenstelling tot Groupon, dat in Zwitserland zit - aan de Nederlandse regels moet houden. PPP is geen lid van een geschillencommissie.
Ben er dezelfde dag mee naar een professionele kweker in de buurt gegaan, die deze soort bamboe ook verkoopt. Hij was zo aardig om zwart op wit te melden dat de waarde van de plant die ik bij me had geen 27,50 maar eerder 3,50 was. De bamboeplanten die hij verkocht voor 8,95 per stuk zagen er een heel stuk dikker, groener en gezonder uit. Ik heb er een foto van gemaakt die niets aan duidelijkheid overlaat, zie bijlage. Links de plant van PPP, rechts die van 'mijn' kweker.
Hoe krijg ik mijn geld terug? Het is echt overduidelijk dat ze de boel beduveld hebben en zich blijkbaar hoog en droog in Zeeland wanen.
Laatst gewijzigd door MaaikevR op 15 apr 2014 19:42, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Re: belazerd door plant-pot-patio in Zeeland (ism Groupon)
Wat stond er in de advertentie?MaaikevR schreef:Heb via Groupon een stel bamboeplanten gekocht bij het bedrijf Plant-pot-patio in Zeeland, die een winkelwaarde zouden hebben van ongeveer 165 euro. Ik ging ervan uit dat het flinke planten zouden zijn, dus het feit dat ze thuis bezorgd werden was reden om ze online te kopen - ik heb geen grote auto.
Ik zie trouwens geen foto/bijlage, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
ik krijg de foto niet geupload, zal het straks nog eens proberen.
In de advertentie stond dat de planten met zijn zessen een winkelwaarde hadden van 163,50, dat het 'potmaat C1' betrof, hoogte bij levering 55-75 cm (dat klopt wel ongeveer) en verder zaken als dat ze ideaal zijn voor een heg, vorstbestendig enzovoort. Met een plaatje van een zeer groene bamboeheg die bijzonder weinig lijkt op de geleverde planten.
In de advertentie stond dat de planten met zijn zessen een winkelwaarde hadden van 163,50, dat het 'potmaat C1' betrof, hoogte bij levering 55-75 cm (dat klopt wel ongeveer) en verder zaken als dat ze ideaal zijn voor een heg, vorstbestendig enzovoort. Met een plaatje van een zeer groene bamboeheg die bijzonder weinig lijkt op de geleverde planten.
de foto moet je eerst naar een foto-host uploaden. http://bayimg.com/ bijvoorbeeld of iets ingewikkelder als Photobucket/Flickr/Picasa.... Dan de url hier neerzetten tussen de [ i m g ] en [ / i m g ] en de spaties dus niet. Daarna zie je je foto als je de post hier hebt gezet.
Verder vind ik het een vervelende situatie. Je hebt eigenlijk gewoon een koop op afstand gedaan en je zou nu de koop ongedaan moeten maken. Maar ja, de tegenpartij werkt niet mee. Geen idee wat je dan kunt doen.
Verder vind ik het een vervelende situatie. Je hebt eigenlijk gewoon een koop op afstand gedaan en je zou nu de koop ongedaan moeten maken. Maar ja, de tegenpartij werkt niet mee. Geen idee wat je dan kunt doen.
Sjongejonge, u durft! Groupon "deals" zijn géén deals. Als u echt denkt dat u iets voor niets kunt krijgen...MaaikevR schreef:Heb via Groupon een stel bamboeplanten gekocht bij het bedrijf Plant-pot-patio in Zeeland, die een winkelwaarde zouden hebben van ongeveer 165 euro.
Ben er dezelfde dag mee naar een professionele kweker in de buurt gegaan, die deze soort bamboe ook verkoopt.
Maar om er dan mee naar een kweker toe te gaan die zijn eigen business ondergraven ziet door zo'n Zeelandse dumpert die met Groupon de markt zit te vernaggelen is uiteraard helemaal te gek om los te lopen.
Ik zou zeggen: beschouw het als een (duur betaalde) levensles. TANSTAAFL!
dank voor de tip, maar lukt nog steeds niet met die foto. of kun jij 'm nu zien?
Bestand is niet te groot, daar ligt het niet aan.
Bestand is niet te groot, daar ligt het niet aan.
zoals ik al zei: eerst naar bayimg oid en daarna de url hier ergens neerzetten.
Uw opmerking is uit de lucht gegrepen. 'Mijn' kweker is een zeer fatsoenlijke man, eigenaar van een familiebedrijf in Noord-Holland, die volgens mij heel weinig last heeft van internet, want de hele regio hier koopt graag bij hem in het seizoen. Ik geloof pertinent niet dat hij subjectieve motieven had in deze.
Ik heb hem ook gevraagd om geen commentaar te geven op degene die mij dit verkocht had (wat hij ook niet wilde) maar alleen op de kwaliteit van de plant die ik bij me had.
En ik ben naar hem toegegaan omdat ik advies nodig had. Ik ben bepaald geen expert en dacht dat bamboe er misschien wel vaker zo bruinig uitziet als je het koopt. Ik vind het helemaal niet raar om iemand die objectief en professioneel advies kan geven om zijn mening te vragen.
Als je ordinaire oplichters laat lopen - of het nou om veel of weinig geld gaat - omdat het "leergeld" zou zijn dat je afhandig wordt gemaakt, waarom dan de moeite nemen om te reageren op de pagina van een organisatie die opkomst voor de rechten van consumenten?
Ik heb hem ook gevraagd om geen commentaar te geven op degene die mij dit verkocht had (wat hij ook niet wilde) maar alleen op de kwaliteit van de plant die ik bij me had.
En ik ben naar hem toegegaan omdat ik advies nodig had. Ik ben bepaald geen expert en dacht dat bamboe er misschien wel vaker zo bruinig uitziet als je het koopt. Ik vind het helemaal niet raar om iemand die objectief en professioneel advies kan geven om zijn mening te vragen.
Als je ordinaire oplichters laat lopen - of het nou om veel of weinig geld gaat - omdat het "leergeld" zou zijn dat je afhandig wordt gemaakt, waarom dan de moeite nemen om te reageren op de pagina van een organisatie die opkomst voor de rechten van consumenten?
Het is nogal wat om het woord "oplichters" te gebruiken als u simpelweg niet tevreden bent over wat u heeft aangeschaft. Ze geven duidelijk de potmaat aan voor zover ik heb kunnen zien. U vindt ze niet mooi genoeg, dat is alles.MaaikevR schreef: Als je ordinaire oplichters laat lopen - of het nou om veel of weinig geld gaat - omdat het "leergeld" zou zijn dat je afhandig wordt gemaakt, waarom dan de moeite nemen om te reageren op de pagina van een organisatie die opkomst voor de rechten van consumenten?
De deals van Groupon zijn juist hier al vele malen voorbij gekomen, en niet in positieve zin. U had uzelf de narigheid kunnen besparen door deze planten direct bij die "zeer fatsoenlijke man, eigenaar van een familiebedrijf in Noord-Holland" aan te schaffen.
Wonder boven wonder heeft Groupon mij inmiddels in het gelijk gesteld, en krijg ik 100% van mijn aankoopbedrag terug, wat mij per mail werd medegedeeld door hun klantenservice. Geen enkele reactie meer van Plant Pot Patio, die ik als volslagen onbetrouwbaar blijf beschouwen, maar dankzij mijn tweets over deze kwestie (met vermelding van @groupon en @plantpotpatio) nu dus toch helemaal naar tevredenheid opgelost. Dank voor degenen die mee hebben gedacht.
Tip voor anderen dus: niet opgeven en de sociale media gebruiken waar ze goed voor zijn: aandacht vragen en aan de kaak stellen, als je zeker weet dat je gelijk hebt. Blijkbaar zijn bedrijven als Groupon gevoeliger voor dat soort druk dan je zou denken (ik ben geen geregelde twitteraar en heb ook niet veel volgers). Het heeft mij welgeteld 3 tweets 'gekost' voordat ik de boodschap kreeg dat ik mijn geld terug krijg. Wonderbaarlijk.
Hopelijk realiseert 'newmikey' zich nu ook dat hij zijn uitspraken dus wellicht wat te snel heeft gedaan zonder van hoed en rand te weten. Ik zal in elk geval dergelijk - niet erg positief of behulpzaam - commentaar van hem voortaan niet meer serieus nemen.
Tip voor anderen dus: niet opgeven en de sociale media gebruiken waar ze goed voor zijn: aandacht vragen en aan de kaak stellen, als je zeker weet dat je gelijk hebt. Blijkbaar zijn bedrijven als Groupon gevoeliger voor dat soort druk dan je zou denken (ik ben geen geregelde twitteraar en heb ook niet veel volgers). Het heeft mij welgeteld 3 tweets 'gekost' voordat ik de boodschap kreeg dat ik mijn geld terug krijg. Wonderbaarlijk.
Hopelijk realiseert 'newmikey' zich nu ook dat hij zijn uitspraken dus wellicht wat te snel heeft gedaan zonder van hoed en rand te weten. Ik zal in elk geval dergelijk - niet erg positief of behulpzaam - commentaar van hem voortaan niet meer serieus nemen.
Hoppa! Dat heb je maar mooi voor mekaar gekregen! Feli!MaaikevR schreef:Wonder boven wonder heeft Groupon mij inmiddels in het gelijk gesteld, en krijg ik 100% van mijn aankoopbedrag terug... Geen enkele reactie meer van Plant Pot Patio, die ik als volslagen onbetrouwbaar blijf beschouwen
blijft natuurlijk de vraag, waarom u bamboe in zeeland bestelt, terwijl u het in de buurt bij een betrouwbare kweker goedkoper kunt kopen.
Omdat ze zich daarvoor nooit eerder in het produkt bamboe had verdiept. En door de aanbieding op Groupon leek haar dat wel een leuke aankoop. Impulsaankoop, heb je vast en zeker ooit zelf ook gedaan Ruud_a, dus echt vreemd is het niet.
Blijft raar. Bij de aanbieding stond zowel de potmaat als de lengte van de plantjes netjes vermeld. Volgens der berichten van TS kwam dat overeen met wat er geleverd is. Alleen had TS blijkbaar niet stil gestaan bij hoe groot dat werkelijk is voordat de impuls aankoop werd gedaan.
Achteraf spijt, begrijpelijk. Maar om dan meteen het bedrijf als oplichters aan te merken, terwijl ze precies leveren wat ze zeiden, dat vind ik wel wat ver gaan.
Fijn voor TS dat het zo is opgelost, maar ik hoop dat er in het vervolg wél eerst goed wordt gelezen voordat er iets wordt besteld.
Achteraf spijt, begrijpelijk. Maar om dan meteen het bedrijf als oplichters aan te merken, terwijl ze precies leveren wat ze zeiden, dat vind ik wel wat ver gaan.
Fijn voor TS dat het zo is opgelost, maar ik hoop dat er in het vervolg wél eerst goed wordt gelezen voordat er iets wordt besteld.
+1kweenie schreef:Blijft raar. Bij de aanbieding stond zowel de potmaat als de lengte van de plantjes netjes vermeld. Volgens der berichten van TS kwam dat overeen met wat er geleverd is. Alleen had TS blijkbaar niet stil gestaan bij hoe groot dat werkelijk is voordat de impuls aankoop werd gedaan.
Bij een waarde van ca. € 163 denk ik niet meteen aan potmaat C1.
Jolijn, het is wel Groupon hoor. Daarvan weten we dat de "van...voor..." gegevens nog meer afwijken dan die bij misleidende reclames in een gewone winkel.Jolijn schreef:Bij een waarde van ca. € 163 denk ik niet meteen aan potmaat C1.
bij mij stroomt geld als zwarte teer uit mijn handen.encore schreef:Omdat ze zich daarvoor nooit eerder in het produkt bamboe had verdiept. En door de aanbieding op Groupon leek haar dat wel een leuke aankoop. Impulsaankoop, heb je vast en zeker ooit zelf ook gedaan Ruud_a, dus echt vreemd is het niet.
ik moet het bij de kassa bijna van mijn handen schrapen.
Dan heb je nog niet door dat de meeste Groupon aanbiedingen vergelijkbaar zijn met de Tel sell of amazing discoveries aanbiedingen van vroeger. Prullaria die wordt neergezet als de meest fantastische spullen die ook nog eens 'tijdelijk' voor een spotprijs te koop is.Jolijn schreef:Bij een waarde van ca. € 163 denk ik niet meteen aan potmaat C1.
Bestel nu, we zitten voor u klaar!
PPP komt mij op geen enkele manier tegemoet: het houdt vol dat er niets mis is met de planten, dat in de advertentie duidelijk stond hoe en wat, dat de winkelwaarde correct is en dat ik mij "niet redelijk" opstel.
Niet dus, die gegevens kloppen niet.
Je kunt aan de ene kant idd stellen, "dat is nu wel bekend bij Groupon, geloof dat dus op voorhand maar niet", je kunt aan de andere kant ook proberen dergelijke zaken aan te pakken: één manier is te handelen zoals TS heeft gedaan.
Laat dan gewoon de winkelwaarde weg, dan klopt de info wel.
Niet dus, die gegevens kloppen niet.
Je kunt aan de ene kant idd stellen, "dat is nu wel bekend bij Groupon, geloof dat dus op voorhand maar niet", je kunt aan de andere kant ook proberen dergelijke zaken aan te pakken: één manier is te handelen zoals TS heeft gedaan.
Laat dan gewoon de winkelwaarde weg, dan klopt de info wel.