LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Consumentenvoordeelclub

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
wbhheinen

De Consumentenvoordeelclub

Ongelezen bericht door wbhheinen »

Voor enige jaren geleden was ik nieuwsgierig. Na inloggen vond ik de aanbiedingen niks.
Heb geen gebruik gemaakt van de zogenaamde credit cart.

Na 3 jaar in het buitenland geweest te zijn krijg ik van Centraal Invorderings Bureau een Aankondiging Dagvaarding.

Vragen:
1) Lees terug in hun site dat lidmaatschap elk jaar 73 Euro kost. Het is nu zeker 4 jaar geleden en er wordt 143 Euro gevorderd. Kan iemand niet rekenen?
2) Worden deze acties door Incasso bureaus klakkeloos verzonden, zonder enige bewijsvoering?

Betreft CIB: Voor jaren geleden voor een advertentie offerte in een vakje mijn handtekening gezet. Vervolgens werd ik maanden lang getorpedeerd door hoge advertentie kosten van verschillende reclame bureaus. Mijn handtekening werd misbruikt.
Kreeg zelfde soort brieven van CIB.
Nadat ik kopieën had verzonden heb ik nooit meer iets van ze gehoord....

Vraag: Bestaat er een database voor "makkelijke slachtoffers", waardoor je achtervolgt wordt met deze onzin, of
worden je BKR registraties ge(mis)bruikt.

Zou graag reactie willen ontvangen, hoe ermee om te gaan. Temeer ik geen contracten heb ontvangen, bezit of getekend verzonden heb aan De Consumentenvoordeelclub

ruud_a

Re: De Consumentenvoordeelclub

Ongelezen bericht door ruud_a »

de vraag is natuurlijk, of u lid bent geworden.
als u een "credit card" van ze hebt waarschijnlijk wel.
maar hoe u dan lid bent geworden en die kaart hebt gekregen zou u zelf moeten weten.
maar met een beetje goede wil is de aanslag voor de volgende twee jaar ook onderweg.
waarschijnlijk was het eerst 71,50 euro.

Guardian72
Contacteer:

Re: De Consumentenvoordeelclub

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wbhheinen schreef: Vraag: Bestaat er een database voor "makkelijke slachtoffers", waardoor je achtervolgt wordt met deze onzin, ofworden je BKR registraties ge(mis)bruikt.
Qua aquisitiefraude is het vermoeden er wel -maar bewijzen is natuurlijk een andere zaak.
Waarschijnlijk zullen andere vage bedrijfjes ook wel een lijstje hebben met dergelijke dingen - maar ook hier weer - zie het maar te bewijzen.

het CIB kom je vaker tegen - en niet altijd even eerlijk....

Maar, als u een kaart van deze voordeelclub hebt ontvangen - bent u kennelijk ergens accoord gegaan.
Alleen vreemd dat men zo lang wacht, en nooit herinneringen, aanmaningen en andere blafbrieven heeft gezonden - maar direct met dagvaardingen gaat dreigen (doorgaans een signaal dat men niet zo heel zeker staat, en proberen hun 'slachtoffers' te overbluffen).

Ga dus in verweer - eis rechtsgeldig bewijs van overeenkomst op etc.
Niet per telefoon - maar schriftelijk, zodat mocht men echt naar de rechter gaan, u kunt aantonen dat u in verweer bent gegaan - maar men geen antwoord of informatie heeft gegeven.

Gesloten