LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zelfscanner Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Zelfscanner Albert Heijn

Ongelezen bericht door ruud_a »

newmikey schreef:
ruud_a schreef: dit is de procedure voor zelfscannen:
Overbodige info want bekend.
er zitten wat mij betreft, toch wat vraagtekens aan de procedure.
Goed, laten we ze eens door lopen...
1 je moet tijdens het winkelen je boodschappen scannen.
Waarom is dat een vraagteken voor je? Volkomen duidelijk hoewel het tijdrovend is en de tijd die je hiermee verliest de winst bij het afrekenen volledig teniet doet.
2 je moet de handscanner terugplaatsen.
Geen vraagteken toch?
3 je gaat naar de pinpaal.
ook al geen vraagteken
4 je moet nagaan dat je alle producten goed hebt gescand!!! hoe dan? als je de boodschappen moet controleren, moet je toch op zijn minst een overzicht van de gescande boodschappen hebben. en dan moet je aan de hand van dat overzicht gaan controleren wat er in je kar zit. daarvoor moet je dan op zijn minst je bonuskaart scannen bij de betaalpaal, anders krijg je geen overzicht.
Daar zit hem de kneep. Met een volle kar is dat inderdaad een penibele opdracht en volgens mij ligt daar ook het grootste risico voor de klant. Met 2 of drie boodschapjes kan je echter op het schermpje prima zien wat je gaat afrekenen en of het OK is. Niet OK? Even assistentie vragen.
5 als je echter iets vergeten bent te scannen, wordt er van uit gegaan dat je een dief bent, op het moment, dat je de bonuskaart hebt gescand.
Nee, je bent pas een dief als je met je pinpas betaald hebt en met de bon het tweede poortje hebt geopend. Formeel gesproken bevindt je je dan nog steeds in de winkel en kan je nog steeds assistentie vragen als je merkt dat een artikel niet gescand is.


Maar hoe dan ook, als je de volledige weekendboodschappen gaat doen heb je èn géén tijdwinst èn je loopt een verhoogd risico. Doe je slechts een paar boodschapjes dan is zelfscannen een arrdige gimmick maar meer ook zeker niet.
lees de laatste vette regel van de voorwaarden.

Blijkt bij controle dat niet alle producten zijn gescand nadat u uw Bonuskaart bij de betaalpaal hebt gescand, dan beschouwen wij dit als diefstal en kunnen wij aangifte doen.

overigens hadden ze vroeger een snelkassa voor een klein aantal boodschappen.
dar was niets mis mee.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Zelfscanner Albert Heijn

Ongelezen bericht door ruud_a »

sjohie schreef:
Die was zeker niet dementerend of wat dan ook, ze kwam al jaren zelfstandig in de winkel, en heeft ook nog een aantal jaren gewoon zelfstandig gewoond. (ze woonde toevallig bij ons in de wijk)
dementerend is niet altijd te zien, dat kan veel verschillende vormen aannemen.
of een kleine hersenbloeding gehad.
met 79 jaar kunnen dat soort problemen best voorkomen.
vaak zelfs al (veel) jonger.

maar misschien wilde ze wel een kapsalon openen.
wie weet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zelfscanner Albert Heijn

Ongelezen bericht door sjohie »

ruud_a schreef:
sjohie schreef:
Die was zeker niet dementerend of wat dan ook, ze kwam al jaren zelfstandig in de winkel, en heeft ook nog een aantal jaren gewoon zelfstandig gewoond. (ze woonde toevallig bij ons in de wijk)
dementerend is niet altijd te zien, dat kan veel verschillende vormen aannemen.
of een kleine hersenbloeding gehad.
met 79 jaar kunnen dat soort problemen best voorkomen.
vaak zelfs al (veel) jonger.

maar misschien wilde ze wel een kapsalon openen.
wie weet.
Je wilt het blijkbaar niet aannemen van me, maar ze was niet dement, en is dat ook niet geweest tot aan haar dood door een hersenbloeding een jaar of 4 à 5 later na dit incident. Ze probeerde het trouwens ook bij andere supermarkten, ondanks het feit dat ze een prima pensioen had etc, en het dus zeker niet hoéfde te doen. Er is nooit vastgesteld of ze een echte kleptomane was, dus met een psychische afwijking, want zo erg was het allemaal ook weer niet. Ze heeft 1x gesproken met een psychiater, omdat haar kinderen inderdaad dachten aan dementie, maar dat was het niet. Voor de buurt was ze gewoon een lieve oude vrouw die altijd een snoepje had voor de buurtkinderen, en een beetje excentriek was.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Zelfscanner Albert Heijn

Ongelezen bericht door newmikey »

ruud_a schreef: lees de laatste vette regel van de voorwaarden.
Volgens mij lees jij niet helemaal zorgvuldig! Ik zeg niet dat je zelfscannen zou moeten gebruiken, het tegendeel is waar en jij blijft maar stukjes tekst van de AH site quoten. Wat mis ik toch?

Zelf scannen? NIET DOEN! (tenzij je maar een paar kleine boodschapjes hebt)

Is het nu goed?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Zelfscanner Albert Heijn

Ongelezen bericht door ruud_a »

newmikey schreef:
ruud_a schreef: lees de laatste vette regel van de voorwaarden.
Volgens mij lees jij niet helemaal zorgvuldig! Ik zeg niet dat je zelfscannen zou moeten gebruiken, het tegendeel is waar en jij blijft maar stukjes tekst van de AH site quoten. Wat mis ik toch?

Zelf scannen? NIET DOEN! (tenzij je maar een paar kleine boodschapjes hebt)

Is het nu goed?
ik gaf een reactie op uw reactie op de algemene voorwaarden.

u had het over een dief ZIJN op het het moment dat je met je PINPAS de boodschappen hebt betaald(klinkt leuk trouwens en dief zijn nadat je je boodschappen hebt betaald), terwijl ik de de algemene voorwaarden citeerde, dat je door AH als dief wordt BESCHOUWD, als je je BONUSKAART scant, en er op dat moment niet gescande boodschappen tussen zitten.
dat is een flink verschil.

maar mijn vraagteken betekent hoe kun je dan je boodschappen controleren?
waar haal je de informatie vandaan wat er volgens AH in je kar zit?
niet door je bonuskaart te scannen, want als je dat doet BESCHOUWT AH je al als een dief, als je niet gescande boodschappen hebt.
dit met alle gevolgen van dien.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Zelfscanner Albert Heijn

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik kom af en toe bij de Jumbo en gebruik daar ook de zelfscanner. Wanneer ik een product scan kijk ik op het display van de scanner of wat ik heb gescand ook klopt (zeker bij een krat of sixpack). Voor ik bij de kassa kom weet ik dus zeker dat wat ik in mijn kar of mandje heb gescand is. Dat ik bijna een op de twee keer gecontroleerd word zal mij worst wezen. Ik hoef alles niet uit te laden en opnieuw in te laden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zelfscanner Albert Heijn

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar hoe dan ook, als je de volledige weekendboodschappen gaat doen heb je èn géén tijdwinst èn je loopt een verhoogd risico. Doe je slechts een paar boodschapjes dan is zelfscannen een arrdige gimmick maar meer ook zeker niet.
Ben ik niet met je eens. Groot voordeel is dat je tijdens het winkelen de boodschappen meteen al in je tassen kunt doen. Wat juist bij veel boodschappen wel erg prettig is. En juist bij het halen van de weekend boodschappen is het vaak erg druk in de winkel, zodat er langere rijen bij de kassa zijn.

Ander voordeeltje is dat je meteen al de prijs kunt controleren.

Ik vind het trouwens gek dat je kunt vergeten iets te scannen. Het is toch een vrij eenvoudige routine om voor je iets in je wagen gooit het te scannen. Maar als dat niet lukt, kun e misschien beter geen gebruik ervan maken.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Zelfscanner Albert Heijn

Ongelezen bericht door eleven »

kweenie schreef:
Maar hoe dan ook, als je de volledige weekendboodschappen gaat doen heb je èn géén tijdwinst èn je loopt een verhoogd risico. Doe je slechts een paar boodschapjes dan is zelfscannen een arrdige gimmick maar meer ook zeker niet.
Ben ik niet met je eens. Groot voordeel is dat je tijdens het winkelen de boodschappen meteen al in je tassen kunt doen. Wat juist bij veel boodschappen wel erg prettig is. En juist bij het halen van de weekend boodschappen is het vaak erg druk in de winkel, zodat er langere rijen bij de kassa zijn.

Ander voordeeltje is dat je meteen al de prijs kunt controleren.

Ik vind het trouwens gek dat je kunt vergeten iets te scannen. Het is toch een vrij eenvoudige routine om voor je iets in je wagen gooit het te scannen. Maar als dat niet lukt, kun e misschien beter geen gebruik ervan maken.

Mijn mening.

Bij het scannen controleer ik zelf nog de prijs, of deze overeenkomt met de prijs van de schappen, dan hoef je zelf zoals vele hier beweren,de prijzen zijn anders, met de bon naar de klantenservice om te reclameren.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Zelfscanner Albert Heijn

Ongelezen bericht door ruud_a »

mensen werken vaak op de automatische piloot.
dat gaat prima, zolang je telefoon niet begint te fluiten of andere rare geluiden te maken.
zolang je de buurvrouw niet tegenkomt, met haar laatste roddels.
of 1 van al die andere zaken, die de routine doorbreken.
dat zijn de momenten dat het mis kan gaan.
dan wilde je net je boodschap scannen, maar dan houd je hem alleen maar vast en legt hem even later zonder te scannen in je kar.
als het de buurvrouw met haar roddels was, waarschijnlijk heel veel later.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Zelfscanner Albert Heijn

Ongelezen bericht door eleven »

ruud_a schreef:mensen werken vaak op de automatische piloot.
dat gaat prima, zolang je telefoon niet begint te fluiten of andere rare geluiden te maken.
zolang je de buurvrouw niet tegenkomt, met haar laatste roddels.
of 1 van al die andere zaken, die de routine doorbreken.
dat zijn de momenten dat het mis kan gaan.
dan wilde je net je boodschap scannen, maar dan houd je hem alleen maar vast en legt hem even later zonder te scannen in je kar.
als het de buurvrouw met haar roddels was, waarschijnlijk heel veel later.
Je gaat tanken en je komt de buurvrouw tegen, neemt nog wat chips en drinken, dan rij je weg zonder te betalen.
Dat is natuurlijk een excuus, want de buurvrouw is de schuldige, die mij heeft afgeleid.
Iedereen is toch voor zijn/haar doen en handelen verantwoordelijk.
Als je een fout gemaakt hebt met of zonder opzet, dan sta er voor in en ga niet zeuren, dat deze dag alles dwars gezeten heeft.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zelfscanner Albert Heijn

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Wij doen altijd samen boodschappen en nog nooooit fout gegaan,ik geef spullen aan hij scant

Sorry maar ik vind reactie van ts. Zwaar overdreven,je krijgt nog bloemen ook.
Wat sjohie zegt,ik heb soms ook drie wk achter elkaar controle misschien ben ik wel nr 2007 en net die pakken ze en nr 3007 ook weer?? Boeiend,controleren ze toch,

Tabak verkopen ze bij appie toch niet in de winkel,dus ??....
Ding gaat wel op beo dingen af...idd alcohol,medicatie volgens mij...nou en?
Net wat eleven zegt je kan de prijzen nakijken vooral de aanbiedingen bv,wij hebben nu nw...hoor je een kassa rinkelen bij bonus artikel :lol:

Als je niet zeker van je zaak bent gewoon noet doen..tuurlijk heb ik soms bij een controle oh god hebben alles tocj wel gehad,maar idd altijd alles goed... Nou bedankt voor u tijd ja hoor prima..

Scheelt mij wel hoop gesjouw bv,ik pak het doe het in tas...nu zou ik alleen bv boodschappen kunnen doen...
Normaal niet,ik doe het in tas,afrekenen en iemand draagt het auto in.
Moet ik alles op de band zetten en inpakken kan ik geen boodschappen doen...
Soms gaat man even wat anders doen en kan ik gewoon vast beginnen....dus ik ben er zeer tevreden mee...

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Zelfscanner Albert Heijn

Ongelezen bericht door encore »

Laney schreef:...
Geen sigaretten of drank tussen, hoorde nl eens dat je er dan ook tussenuit wordt gepikt.
...
Drank en alcohol kun je niet zomaar uit de schappen pakken bij de AH. Voor de peuken ga je naar de servicebalie, voor de drank naar de G&G-afdeling. Blijkbaar kom je niet zo vaak bij de AH. Dan moet je er ook rekening mee houden dat je wat vaker wordt gecontroleerd als je zelf gaat scannen. Altijd onbetrouwbaar, van die lichtgetinte bejaarde oma's met een kegel en een krakende stem. Mag ik u een burka aanraden? Daar past een complete kar onder.

witte angora
Berichten: 31020
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zelfscanner Albert Heijn

Ongelezen bericht door witte angora »

Ehmmm... encore... Kom je zelf wel eens bij de appie? De filialen die ik ken hebben een gangpad vol met bier en een gangpad vol met wijn.

Het kan natuurlijk zijn dat jij bij een appie komt die gerund wordt door de bond van geheelonthouders of zoiets....

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Zelfscanner Albert Heijn

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Mijn ervaring is dat de rode lamp bij de betaalpaal inderdaad vrolijk gaat knipperen als ik eens een flesje wijn meeneem (ja, ik betaal er netjes voor :lol:) of iets van bier of sterke drank. Volgens mij betekent dit inderdaad dat de betaalpaal wil dat je gecontroleerd wordt, in dit geval op leeftijd vanwege de drank. Meestal kijkt de dame/heer achter de balie even op, en negeert vervolgens het knipperlich. Nu ben ik 25, en mag gewoon drank halen, en blijkbaar zie ik er ook oud genoeg uit, maar in de afgelopen 4 maanden ben ik nog nooit gecontroleerd toen ik drank haalde. Wel gewoon willekeurig een paar keer toen ik 'alcoholvrije' boodschappen haalde. Meestal controleren ze niet eens alles, zelfs niet als je een mandje hebt. Ik persoonlijk ben nergens bang voor, ik controleer tijdens het winkelen al of alles goed aangeslagen is op die scanner, en vind het dan ook geen probleem als ze me er tussenuit pikken voor controle. Ben ooit één keer iets vergeten (toen dat zelfscannen net nieuw was), en dat was iets als een goedkoop pakje boter van nog geen euro (op een halfvolle winkelwagen), toen snapte de dame in kwestie ook wel dat ik dat waarschijnlijk niet expres had gedaan, dus boter alsnog gescand, alles afgerekend en fijne dag en tot ziens. Geen centje pijn.
En als je bang bent dat je toch dingen vergeet, kun je nog steeds gewoon in de rij bij de 'normale' kassa gaan staan, toch?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zelfscanner Albert Heijn

Ongelezen bericht door kweenie »

Helemaal mee eens. Als ik bier of wijn haal, word ik meestal ook niet gecontroleerd. Er gaat waarschijnlijk wel een signaal af dat ze de leeftijd moeten controleren, maar dat is wat anders dan de scan steekproef.

En inderdaad, als je het niet wil, of als je te vaak fouten maakt, ga dan gewoon naar een normale kassa.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zelfscanner Albert Heijn

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

kweenie schreef:Helemaal mee eens. Als ik bier of wijn haal, word ik meestal ook niet gecontroleerd. Er gaat waarschijnlijk wel een signaal af dat ze de leeftijd moeten controleren, maar dat is wat anders dan de scan steekproef.

En inderdaad, als je het niet wil, of als je te vaak fouten maakt, ga dan gewoon naar een normale kassa.
Idd,als je niet wilt niet doen
En controle geen probleem,zal nodig zijn....sommige proberen het wel..

Gesloten