LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belazerd door plant-pot-patio in Zeeland (ism Groupon)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
MaaikevR

Re: belazerd door plant-pot-patio in Zeeland (ism Groupon)

Ongelezen bericht door MaaikevR »

Ik blijf erbij dat Plant Pot Patio oplichters zijn, of in elk geval in dit geval echt niet netjes gehandeld hebben en dat ik geen enkel vertrouwen in ze heb. PPP heeft op geen enkele wijze meegewerkt toen ik mijn beklag deed, het was Groupon dat mij nu beloofd heeft het geld terug over te maken.

Het verschil tussen de waarde van het geleverde product en de vermelde winkelwaarde was veel te groot om te geloven in de goede bedoelingen van aanbieder. Dat kun je helemaal bij Groupon neerleggen "omdat die toch onbetrouwbaar zijn", maar de inhoudelijke informatie van de advertentie is aangeleverd door de leverancier van de planten. Goed lezen van de advertentie is precies wat ik gedaan heb. Bovendien blijf ik erbij dat "potmaat c1" door de meeste klanten niet begrepen zal worden als "diameter ca. 11 cm", zeker niet in combinatie met de vermeldde winkelwaarde. En dat PPP dat heel goed weet.

De planten zijn niet alleen veel kleiner dan je uit de vermelde winkelwaarde zou mogen verwachten, ze zien er ook niet bepaald gezond uit. Daarom ging ik ermee naar de lokale kweker, waar bleek dat de door hem aangeboden planten van hetzelfde ras er inderdaad heel anders uitzagen: die waren wèl vol en groen met flink wat scheuten per pot, anders dan de dunne, stakerige exemplaren van PPP die vol bruin en halfbruin blad zaten.

De leverancier, PPP, kwam in de mailwisseling hierover met verschillende argumenten waarom zij mij niets verschuldigd zouden zijn:

1) het ging om een product dat uitgesloten was van de algemeen geldige koop-op-aftstand-regel waarbij je altijd een week of zelf twee hebt om terug te sturen wat niet bevalt. Of planten onder "verswaren" vallen is overigens dubieus volgens mij, maar PPP vond dus van wel.

2) bij andere aanbieders kostte de plant wel degelijk zoveel dat de genoemde winkelwaarde klopte; namelijk bij Bakker Hillegom die dezelfde potmaat aanbood voor E 19,50, volgens PPP. Echter dat is nog steeds niet de vermeldde 27,50 die PPP claimde, en de planten van Bakker Hillegom heb ik niet gezien, dus kan ik verder niet beoordelen. Ik heb de prijzen vergeleken met die bij de kweker hier in nde buurt met het vermelde resultaat: de plant van 8,95 was groter, voller (flink wat meer scheuten per pot) gezonder dan de plant van PPP die 27,50 waard zou zijn. De waarde van 3,50 die 'mijn' kweker er aan hing was volgens mij nog genereus: Niet veel mensen die de twee naast elkaar zou zien zou de plant van PPP kopen, zelfs niet voor 3,50.

3) PPP wil er naar eigen zeggen altijd uitkomen met klanten en doet zijn best, maar vindt dat ik mij 'niet redelijk' opstel vanwege mijn eis tot geld terug - en impliceert dat zij dus verder niet gehouden zijn om nog iets voor mij, als onredelijke klant, te doen.

Na dit laatste argument hebben ze niet meer gereageerd op mijn mails.

Inderdaad heb ik leergeld betaald voor mijn keuze om bij deze leverancier te kopen zonder het product gezien te hebben. Zal ik dus niet snel weer doen. Maar of je mij dom vindt doet niets af aan de mate waarin dat bedrijf willens en wetens eerst onware informatie over het product heeft gegeven, en daarna op mijn klacht elke medewerking heeft geweigerd. Domme consumenten hebben dezelfde basisrechten als slimme, volgens mij, en dit deugt niet.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Jolijn schreef:PPP komt mij op geen enkele manier tegemoet: het houdt vol dat er niets mis is met de planten, dat in de advertentie duidelijk stond hoe en wat, dat de winkelwaarde correct is en dat ik mij "niet redelijk" opstel.
Niet dus, die gegevens kloppen niet.
Je kunt aan de ene kant idd stellen, "dat is nu wel bekend bij Groupon, geloof dat dus op voorhand maar niet", je kunt aan de andere kant ook proberen dergelijke zaken aan te pakken: één manier is te handelen zoals TS heeft gedaan.
Laat dan gewoon de winkelwaarde weg, dan klopt de info wel.
wat kost het in de winkel dan?
TS is alleen bij een kweker geweest.
en aardappels zijn bij de boer ook (heel veel) goedkoper dan bij AH

encore

Ongelezen bericht door encore »

Je hebt het gewoon goed gedaan door via Twitter in contact te komen met GrouponHQ. Die amerikaantjes houden altijd graag de schijn op. Wellicht hebben die even een belletje naar Groupon NL gedaan en tadaa: jouw probleem is gelukkig de wereld uit.
Uit de reaktie van PPP maak ik eigenlijk alleen maar op dat ze bewust dergelijke troep verkopen omdat het zogenaamd niet teruggestuurd kan worden: Gegarandeerde winst.

En wat de rest hier ook blaat: opgelost, verder praten onnodig. Next!

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

ruud_a schreef:
Jolijn schreef:PPP komt mij op geen enkele manier tegemoet: het houdt vol dat er niets mis is met de planten, dat in de advertentie duidelijk stond hoe en wat, dat de winkelwaarde correct is en dat ik mij "niet redelijk" opstel.
Je kunt aan de ene kant idd stellen, "dat is nu wel bekend bij Groupon, geloof dat dus op voorhand maar niet", je kunt aan de andere kant ook proberen dergelijke zaken aan te pakken: één manier is te handelen zoals TS heeft gedaan.
http://www.boskoops.nl/bamboe-fargesia-simba.html
Hier is een 10 liter pot €22,75 normale prijs
http://www.jongescheuten.nl/winkel/bamb ... iae-simba/
3 literpot €11,50
http://www.palmaverde.nl/bamboe-fargesi ... simba.html
1 literpot (maar niet zo hoog als van TS) €6,50

ruud_a

Jolijn schreef:
ruud_a schreef:
http://www.boskoops.nl/bamboe-fargesia-simba.html
Hier is een 10 liter pot €22,75 normale prijs
http://www.jongescheuten.nl/winkel/bamb ... iae-simba/
3 literpot €11,50
http://www.palmaverde.nl/bamboe-fargesi ... simba.html
1 literpot (maar niet zo hoog als van TS) €6,50
pot 10-12 cm
dus ongeveer 1 liter.
zeg 10,00 euro i.p.v. 6,50 euro in verband met de hoogte.
27,50 euro in zeeland.

behoorlijk aan de prijs ja, maar dit zijn waarschijnlijk ook webwinkels/ tuinders?
waarschijnlijk vergelijkt zeeland met prijzen in fysieke winkels waar je binnen kunt lopen.
daar wordt in de reclame mee vergeleken (terecht of onterecht).
daar zullen de prijzen waarschijnlijk hoger liggen.

overigens wordt er op dit forum regelmatig geroepen dat prijzen vrij zijn in nederland.
alleen deze keer per ongeluk niet.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als en zelfde plant bij een webwinkel 19,50 kost, wat TS aangeeft, dan zou het heel goed kunnen dat ze in sommige plantenwinkels nog een slag duurder zijn. En dat het dus klopt dat ze 'elders' 27,50 kosten.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

encore schreef:Omdat ze zich daarvoor nooit eerder in het produkt bamboe had verdiept. En door de aanbieding op Groupon leek haar dat wel een leuke aankoop. Impulsaankoop, heb je vast en zeker ooit zelf ook gedaan Ruud_a, dus echt vreemd is het niet.
Waarom wordt er zo vaak van uit gegaan dat "iedereen" wel eens een impulsaankoop doet? Er zijn ook nog steeds genoeg mensen die wel nadenken voordat ze de portemonnaie trekken en zich eerst even oriënteren, zeker bij producten waar nog geen ervaring mee is.

ruud_a

GJvdZ schreef:
encore schreef:Omdat ze zich daarvoor nooit eerder in het produkt bamboe had verdiept. En door de aanbieding op Groupon leek haar dat wel een leuke aankoop. Impulsaankoop, heb je vast en zeker ooit zelf ook gedaan Ruud_a, dus echt vreemd is het niet.
Waarom wordt er zo vaak van uit gegaan dat "iedereen" wel eens een impulsaankoop doet? Er zijn ook nog steeds genoeg mensen die wel nadenken voordat ze de portemonnaie trekken en zich eerst even oriënteren, zeker bij producten waar nog geen ervaring mee is.
het is in ieder geval handig om te bedenken, dat als er in een aanbieding staat in samenwerking met, dat er dan twee bedrijven zijn in plaats van een die aan je willen verdienen.
dus de kans dat het voordelig is, wordt dan al erg klein.

PlantPotPatio

Ongelezen bericht door PlantPotPatio »

Wij kwamen vandaag op het bovenstaande bericht van [persoonsgegevens verwijderd]

Graag willen wij aangeven dat wij als leverancier van deze planten de foto van het product zoals te leveren ( en ook geleverd) bij de tekst van de advertentie hadden bijgevoegd.

Inderdaad is het herroepingsrecht bij koop op afstand niet van toepassing bij versproducten zoals planten; echter zoeken wij, indien wij een klacht ontvangen, altijd naar een passende oplossing. Vandaar ook dat op internet slechts een handje vol klachten over ons te vinden zijn terwijl wij per dag enkele honderden leveringen verzenden.

Helaas was de attitude van deze klant dermate, vanaf het allereerste contact, dat wij hebben besloten de klant niet uit coulance tegemoet te komen. De dreigende taal van [persoonsgegevens verwijderd] was buiten alle proporties.

Wij als leverancier kunnen ook fouten maken; en zelfs als de fout niet bij ons ligt zijn wij coulant genoeg om een passende oplossing te zoeken maar wederzijds respect is daarbij wel een uitgangspunt.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 feb 2015 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Gesloten