LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Splittoppers

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Those who teach
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:19

Splittoppers

Ongelezen bericht door Those who teach »

Op een elektrisch verstelbaar tweepersoonsbed kan je kiezen voor een topper die bij het hoofdeinde gespleten is in twee delen, waardoor het mogelijk wordt de twee hoofdeinden in verschillende hoogten van elkaar te verstellen. Zo'n 'matras' wordt een splittopper genoemd.

Nu zijn wij bij een beddenzaak geweest om te kijken naar een Pullman-bed en de verkoper raadde ons tamelijk overtuigd af om zo'n splittopper aan te schaffen, omdat deze veel problemen zouden opleveren, de naad (de spleet) zou namelijk in veel gevallen inscheuren. Pullman zou dit soort toppers wel leveren, omdat er nu eenmaal vraag naar is, maar geen garantie bieden op deze naad in geval van zo'n scheur.

Hierna hebben wij gekeken naar een bed van het merk Norma en de verkoper daar herkende dit verhaal in het geheel niet en wist bovendien te vertellen dat er jaren garantie zit op de splittopper, ook wanneer onverhoopt de deelspleet verder in zou scheuren.

Mijn vraag is: herkent iemand zich in (een van) deze verhalen? Wat zijn de ervaringen met splittoppers? Heeft een van jullie te maken gehad met scheuren en viel dit toen wel of niet onder de garantie? Kan het verhaal van de eerste verkoper inderdaad naar het land der fabelen verwezen worden?
Laatst gewijzigd door Those who teach op 24 mar 2011 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Splittoppers

Ongelezen bericht door Chocomelk »

De splittopper is oa ook verkrijgbaar bij Beter Bed.
Zelf heb ik daar niet voor gekozen omdat je dus ook verplicht bent die (dure) overtrekken dan te moeten kopen.
Wij hebben ieder een eigen topper en gaat prima hoor.

Those who teach
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:19

Re: Splittoppers

Ongelezen bericht door Those who teach »

Chocomelk schreef:De splittopper is oa ook verkrijgbaar bij Beter Bed.
Zelf heb ik daar niet voor gekozen omdat je dus ook verplicht bent die (dure) overtrekken dan te moeten kopen.
Wij hebben ieder een eigen topper en gaat prima hoor.
Ok. Die optie nemen wij niet, omdat we een bed willen dat niet uit twee gescheiden delen bestaat. Duurder beddengoed nemen we voor lief. Het gaat mij dus met name om ervaringen - goed of slecht - met veregelijkbare toppers, niet zozeer om alternatieven hiervoor.

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Splittoppers

Ongelezen bericht door Jolen »

Ik zit in de bedden en heb nog nooit een klacht over inscheurende splittoppers gehad. Maar even voor de duidelijkheid, is alleen het hoofdeinde electrisch verstelbaar? Het is namelijk vele malen comfortabeler als het voeteneind dit ook is. Het hoofdeinde omhoog, het voeteneinde ook een stukje, dan zit/lig je heerlijk in een soort kuiltje en glijen je billen niet weg. En een splittopper heeft dan aan beide kanten een split. Een topper is echter geen wondermiddel om van "2 bedden 1 te maken". De naad blijft er toch en blijf je voelen. En je zult de eerste niet zijn waarvan de topper uiteindelijk ergens op zolder beland.

Those who teach
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:19

Re: Splittoppers

Ongelezen bericht door Those who teach »

Jolen schreef:Ik zit in de bedden en heb nog nooit een klacht over inscheurende splittoppers gehad. Maar even voor de duidelijkheid, is alleen het hoofdeinde electrisch verstelbaar? Het is namelijk vele malen comfortabeler als het voeteneind dit ook is. Het hoofdeinde omhoog, het voeteneinde ook een stukje, dan zit/lig je heerlijk in een soort kuiltje en glijen je billen niet weg. En een splittopper heeft dan aan beide kanten een split. Een topper is echter geen wondermiddel om van "2 bedden 1 te maken". De naad blijft er toch en blijf je voelen. En je zult de eerste niet zijn waarvan de topper uiteindelijk ergens op zolder beland.
Allereerst: bedankt voor je reactie.

Het voeteneinde is inderdaad ook elektrisch verstelbaar, maar aan die kant zit geen split bij de toppers die wij gezien hebben.

Om heel eerlijk te zijn, zou het mij niets uitmaken om gewoon op twee aparte matrassen te slapen, maar mijn vriendin vindt zo'n topper, uit deels romantische, deels esthetische overwegingen, de moeite waard. Uiteraard, onder de voorwaarde dat deze niet bij voorbaat al gedoemd is allerhande gebreken te gaan vertonen, maar dat is volgens jou dus niet het geval.

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Splittoppers

Ongelezen bericht door Jolen »

Ik kan natuurlijk niks garanderen maar ik heb nog nooit klachten gehad. Hoe het met Norma en Pullman zit weet ik natuurlijk niet, wij verkopen die merken niet. Met een topper lijkt de naad weg maar is het natuurlijk niet. Het idee van je partner zit denk ik meer tussen de oren :wink: als je romantiek wilt moet je een 140 met vaste bodem bodem en matras aan 1 stuk nemen.....

genug023
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2012 11:32

Re: Splittoppers

Ongelezen bericht door genug023 »

Wanneer een splittopper aan beide zijden afzonderlijk verstelbaar is dan kan je eigenlijk net zo goed een normale boxspring nemen met verstelbare bodems. Een bijkomend probleem met 2 zijdig verstelbare split toppers is dat je er bijna geen beddengoed voor kunt vinden en als je ze al vind zijn ze erg duur. Dekbedden en dekbedovertrekken natuurlijk wel maar hoeslakens en matrasbeschermers wordt een heel ander verhaal. Een hoeslaken met aan 2 zijden een split wordt ook wel een vlinderhoeslaken genoemd of vlindermodel. Voor zover ik weet is dit niet of nauwelijks verkrijgbaar.

Gewone splitopper hoeslakens en splitopper moltons zijn inmiddels wel volop verkrijgbaar als zijn ze relatief duur. Bijkomend probleem is dat bijna geen online aanbieder vermeld welke kwaliteit ze verkopen. Ik vraag me dan ook altijd af als ik op zoek ben naar deze split hoeslakens hoe ik kwaliteit kan herkennen. Een beetje googelen heeft me al vlot het e.e.a. geleerd. Kwaliteit zit hem in gewicht en welk garen er gebruikt wordt. De algemene stelregel hierbij is natuurlijk hoe hoger het gewicht hoe beter al gaat dit niet altijd op. Middels allerlei weef en brei technieken kan je namelijk het gewicht van het doek behoorlijk opblazen. Een goede combinatie voor een molton splittopper is bijvoorbeeld een gewicht van meer dan 250 gram/m2 een garennummer van 30 of hoger. Wil je daaroverheen nog een jersey splitopper dan zou het gewicht ongeveer boven de 160 gram/m2 moeten liggen en het garennummer ook 30 of hoger.

Voorbeelden waar je goede splittoppers kunt vinden:


http://www.slaaptrends.nl/46-split-topper-hoeslakens
http://www.fijnbeddengoed.nl/split-topp ... n-wit.html

joelledsr
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2014 16:12

Re: Splittoppers

Ongelezen bericht door joelledsr »

Wij hebben al enkele jaren een splittopper op ons bed. Inderdaad fantastisch om beiden zelf te kunnen beslissen hoe je wilt liggen zonder de ander te hinderen. Het enige nadeel is het vinden van de hoeslakens. Je moet ze bestellen of in een beddenspeciaalzaak kopen.
Maar inscheuren van het matras hebben we nog niet meegemaakt.
Zal denk ik ook wel aan de kwaliteit liggen.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Splittoppers

Ongelezen bericht door encore »

maarreh.. na TWEE jaar is het topic deaud en is het echt belachelijk om zo'n reaktie te plaatsen. Je lag zeker lekker te slapen?

Gesloten