LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Atag Pelgrim veroorzaakt schade

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Opgelichtdoorpelgrim
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2014 13:57

Atag Pelgrim veroorzaakt schade

Ongelezen bericht door Opgelichtdoorpelgrim »

Eind vorig jaar ging mijn oven voor de 7e keer in 2 jaar tijd weer stuk.

Iedere keer komt de monteur opnieuw het paneel vervangen. Dit valt gelukkig nog onder de garantie, maar het is triest hoe vaak wij zonder oven hebben gezeten.

Eind november heeft de monteur helaas schade veroorzaakt. Door onkunde.
Hij had twee draden verkeerd aangesloten, waardoor de oven niets deed. Hij dacht dat dit aan de stroomvoorziening van de woning lag en besloot daarop om de meterkast maar te openen.

Hij heeft in een minuut tijd de schakelaar (zekering) ongeveer 40 x aan/uit geklapt, in de hoop dat het apparaat iets zou doen. Dat getuigt al van ongelooflijk slecht inzicht van deze monteur.

De schakelaar brak toen af en als gevolg dat we zonder stroom zaten en ook geen verwarming hadden. Moet spoed in de avonduren de elektricien laten komen en die heeft de schakelaar vervangen.

Toen de monteur de woning verliet, ontdekten wij dat er secondelijm op het aanrechtblad zat. De monteur had namelijk een klemmetje kapotgemaakt en deze gerepareerd met secondelijm. Kennelijk zonder de boel af te dekken.

Een lang verhaal kort: Atag/Pelgrim weigert de schade aan de meterkast te vergoeden, omdat deze wel tegen een stootje bestendig moet zijn. Dat was ons probleem en niet een fout van Atag/Pelgrim.
De secondelijm hebben wij zelf moeten verwijderen, met als gevolg dat het nog wel deels zichtbaar/voelbaar is.

De manager van Pelgrim heeft ons zeer onvriendelijk afgebekt en de verbinding verbroken, nadat ik bleef aandringen dat de schade toch wel degelijk door het gepruts van hun servicemonteur is veroorzaakt.

Ik blijf achter met een vernield aanrechtblad en de kosten van de elektricien a 150 euro voor spoedreparatie. En de Atag / Pelgrim manager verbreekt de verbinding als je aangeeft dat je ze aansprakelijk stelt. "Ik ben de manager en ik ontken dat wij aansprakelijk zijn. Daar moet u het mee doen. Ik hoor het u allemaal zeggen. Ik ga de verbinding verbreken".


Ik ben nog nooit zo schofterig behandeld als door dit bedrijf. Als ik het geld zou hebben, gaat vandaag nog alle apparatuur van dit bedrijf uit mijn keuken.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Atag Pelgrim veroorzaakt schade

Ongelezen bericht door eleven »

Ik blijf achter met een vernield aanrechtblad en de kosten van de elektricien a 150 euro voor spoedreparatie. En de Atag / Pelgrim manager verbreekt de verbinding als je aangeeft dat je ze aansprakelijk stelt. "Ik ben de manager en ik ontken dat wij aansprakelijk zijn. Daar moet u het mee doen. Ik hoor het u allemaal zeggen. Ik ga de verbinding verbreken".
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering, welke je kunt inschakelen?
Ook een bezoek/telefoontje bij het juridisch loket brengt soms info, wat te doen.

Emma Jansen
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 apr 2014 12:28

Re: Atag Pelgrim veroorzaakt schade

Ongelezen bericht door Emma Jansen »

Is de oven 7x voor dezelfde klacht gerepareerd?

Ik zou die oven niet eens meer willen.

Ik snap Atag niet, als je ziet hoeveel mensen dit lezen...

Er zijn zoveel mogelijkheden om dit op te lossen.

Emma Jansen

Opgelichtdoorpelgrim
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2014 13:57

Re: Atag Pelgrim veroorzaakt schade

Ongelezen bericht door Opgelichtdoorpelgrim »

Ja helaas voor de 7e keer gerepareerd voor dezelfde klacht.

En helaas zijn we na 3 maanden steggelen nog geen steek verder. Atag/Pelgrim weigert de schade te vergoeden.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Atag Pelgrim veroorzaakt schade

Ongelezen bericht door sjoegel »

Atag heeft je een lelijke streek geleverd. Ik zou het er niet bij laten zitten.

Balkumsboerke
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2015 11:33

Re: Atag Pelgrim veroorzaakt schade

Ongelezen bericht door Balkumsboerke »

ach hoe herkenbaar, de klantenservice geeft je een grote mond en verbreekt dan de verbinding, hier stond een wasmachine van 2 jaar en 3 maanden oud letterlijk door te branden en Etna ontkent iedere verantwoordelijkheid. Wij kopen in ieder geval nooit meer apparatuur van Etna, Atag of Pelgrim!!

Gesloten