LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rajaeb
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2014 17:39

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door rajaeb »

Hallo,

Ik ben zelf ook in aanmerking gekomen met vakfotografen.
Ik heb 1 dag van te voren afgezegd, want normaal kan je altijd binnen 24 uur afzeggen en zijn er dan geen kosten aan verbonden. Ze vertelden mij echter dat ik alsnog het bedrag van 125 euro binnen 2 weken moest betalen en als ik dat niet deed, dan zou de incasso erboven opkomen en kan het bedrag oplopen tot 700. Dit klopt sowieso niet want al komt de incasso er boven op dan wordt het bedrag max opgehoogd met 40 euro. Heeft iemand dit ook gehad, of heeft iemand advies hoe ik hiermee om moet gaan dan hoor ik het graag, want ik ben eigenlijk niet van plan om dat bedrag te betalen. Want ik heb die fotoshoot nog geen eens gehad dus voor wat zou ik dat geld moeten betalen

rajaeb
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2014 17:39

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door rajaeb »

Artje013 schreef:Beste,

Ik heb twee dagen terug ook een afgespraak gemaakt voor 30 April.
Het bedrag dat ik moet betalen is 125 euro via een actie.
Ik heb vandaag gebeld en vroeg naar de voorwaarden van het afzeggen.
Dit kon tot volgende week Dinsdag ''kostenloos''.
Verder kon ik naar alles vragen waar ik nog een vraagteken naar had.
Ik heb het nog niet afgezegd want ik heb er nog geen slecht gevoel over.
Hallo,

Als ik jou was zou ik het echt afzeggen, want ze zijn echt oplichters.
Als je echt modellenwerk wilt gaan doen dan adviseer ik je om je gewoon aan te melden bij een modellenbureau of via vakantieveilingen een shoot te gaan doen met een fotograaf om zo een portfolio te maken. Bovendien is het zo dat je normaal nooit zoveel geld voor een shoot hoeft te betalen. En dat die 125 euro een actie is klopt ook niet want ik had afgelopen vrijdag de 21e eigenlijk ook een shoot, en mij maakte ze ook wijs dat het een actie is. Terwijl ze dat bedrag bij iedereen hanteren en op zo een manier proberen je te misleiden.

Jarissa043
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2014 21:51

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Jarissa043 »

Hai hai iedereen,

Ik zelf ben ook een 'slachtoffer' van deze mediagroep. Verschrikkelijk wat ze verschillende mensen aandoen.. Ik zelf ben zo'n 400 euro kwijt aan deze onzin. Hoe? Ze benaderde me via Instagram, waar ze zeiden dat ik een 'bijzondere uitstraal had en daarom gratis een fotoshoot zou mogen doen'. Natuurlijk ging ik daar meteen op in, waarom? Er werd nooit tegen mij gezegd dat ik 'mooi' was, dus ik trapte er met open ogen in. Na dat ik mijn code had ingevoerd werd ik gebeld door iemand van de mediagroep, een heel verhaal over hoe geweldig het was en een leuke ervaring waardoor het gewoon onmogelijk was om nee te zeggen, maar ik moest wél 125 euro betalen. De afspraak werd geplant. Mijn moeder zei dat het beter was dat ik toch niet kon gaan, aangezien het wel prijzig was en ze erg krap zat op het moment. Dus ik belde ze op (2 à 4 weken van te voren) om af te zeggen. Maar daar waren ze het niet mee eens, ze zeiden dat als we niet op kwamen dagen we toch moesten betalen wat ik al zou moeten betalen: de 125 euro. Dus ik besloot ik toch te gaan. Op de dag zelf belde ze me nog een keer op om te vragen of ik nog vragen had, dus toen vroeg ik of ik thuis mijn make-up en haren moest doen en ze zeiden dat -dat gewoon allemaal daar werd gedaan. Alwéér werd er het een en ander opgenomen. Zonder ook maar iets gedaan te hebben aan mijn uiterlijk ging ik naar Zwolle toe en eenmaal daar had ik al spijt dat ik ja had gezegd. Het zag er hartstikke onprofessioneel uit, al zeg ik het zelf. Ik negeerde mijn gedachtes en ging maar zitten wachten. Na 4 lange uren gewacht te hebben kwam iemand aanlopen, ik moest mijn handtekening zetten op verschillende documenten en toen werd er plotseling verteld dat ik 50 euro moest betalen voor mijn haar en 25 euro voor de make-up. Maar aangezien ik thuis niks had gedaan had ik geen andere keuze dan ja zeggen? De foto's werden gemaakt, ze zeiden dat ik prachtige foto's had en toen vroegen ze of ik nóg een keer wou komen. Maar dan voor een screentest ofzo iets. Dat hield in dat ze gingen kijken of ik op tv kon. Ik zei ja, hartstikke dom. Ik zette mijn handtekening en vertrok weer naar huis. Toch was ik weer niet van plan om te gaan en belde ze op dat ik niet van plan was om weer te komen aangezien ik de huidige foto's nog niet eens had ontvangen en omdat mijn moeder het nog moeilijker had dan voorheen. De man zei dat ik een mail moest sturen om de afspraak te annuleren en dat deed ik. Maar als antwoord kreeg ik dat ik toch 200 euro zou moeten betalen. :x Onzin dus, na al dat gedoe kreeg ik mijn foto's uiteindelijk en ze waren spuuglelijk. Mijn moeder had die 200 euro gewoon betaald na wat gezeik en kreeg (na een half jaar) weer een brief over dat ze nog wat zou moeten betalen volgens hun.

Pff, wat een ervaring had ik met die klootzakken.. Gelukkig hebben we er nu niks meer van gehoord.

Sannepanneapenkind
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2014 21:43

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Sannepanneapenkind »

Hey hoi,
Vandaag ben ook ik benaderd door vakfotografen.nl
Ik heb op hun instagram een filmpje geliked en toen kreeg ik nog geen kwartier later een bericht op 1 van mijn foto's. Ze hadden het over hoe mooi m'n ogen waren enzo. Ze stuurde me eigenlijk meteen door naar hun site. Met een code. Na ongeveer een maandje zijn mijn moeder en ik gebeld we waren er even compleet in getrapt. Stefan diegene die ons belde, had het er over om bijna alles voor ons te betalen, behalve die 125,- mijn ouders zijn gescheiden dus mijn moeder zei wel dat mijn vader hier ook over moest oordelen. We hadden net opgehangen, toen we het adres googlede. Ik had eerst zoiets van; ja maar waarom doen ze dit en waarom nou weer ik. Gelukkig zie ik nu ook dat ik niet de enige ben. Na dat we dit zagen hebben we meteen terug gebeld, maar er werd gezegd dat we de email moesten bekijken en we schriftelijk moesten afzeggen. Nu maar even afwachten ?

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door encore »

Via de mail afzeggen is net zo geldig. Verder niets betalen en zeker niet gaan. Het zijn gehaaide ratjes

kimberleyd
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2014 21:41

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door kimberleyd »

hallo

ik heb bij vakfotografen mediagroep een shoot gehad,
pas geleden hoorde ik dat hun oplichters zijn
kan er nog wat gedaan worden zo snel mogelijk dat hun gaan stoppen
en mijn volgende afspraak annuleren heb al een mail en brief gestuurd naar ze.

groetjes
kimberleyd

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door encore »

Nou ja, als jij er geen nare ervaringen mee hebt gehad dan lijkt mij dat er niets aan de hand is.
Het kan ook gewoon goed gaan hoor...

lizet steenbeek
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2014 05:32

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door lizet steenbeek »

Vandaag 20-6-2014 had mijn zoon zijn 2e fotoshoot. bij VakFotografen MediaGroep bv.
Zijn eerste fotoshoot had hij op 14-4-2014 gehad. Na zijn shoot werd gezegd dat hij talent vol zou zijn en zij wilde heel graag met hem verder gaan.
Mijn zoon vond dat natuurlijk geweldig en het streelde zijn ego. Wij moesten gelijk een nieuwe overeenkomst tekenen omdat alleen op deze dag 14-4-2014 geldig was voor de prijs van 150 euro .
In deze 150 euro zit 50 foto,s en een media & Tv screentest-interview en presentatie. Maar na 4 weken van zijn 1e shoot kregen wij de foto,s thuis gestuurd op cd rom.

Van de 40 foto,s die zijn gemaakt waren er maar 6 leuke foto,s. Op alle foto,s was heel duidelijk zijn litteken op zijn voorhoofd te zien! Daar heb ik hun over aangesproken door de telefoon op 19-6-2014 toen ik werd gebeld door hun om nogmaals onze afspraak te bevestigen .

De fotograaf zelf heb ik gesproken over de klacht en die zei toen ,we zorgen dat het deze keer goed gaat met de visagie en lette deze keer heel goed op zijn litteken.
Ik vroeg toen wat kunnen jullie betekenden voor mijn zoon om ons tegemoet te komen omdat wij niet tevreden zijn over zijn 1e fotoshoot,omdat de visagie heel slecht was gedaan bij zijn 1e fotoshoot.Ik zei er ook bij dat mijn zoon alleen foto,s wilden en geen screentest hij antwoorden: geen probleem dat was goed dat hij alleen voor de fotoshoot kon komen en dat wij dan 80 foto,s kregen i.p.v.de 50 foto,s die in dat pakket hoorden en ook ter compensatie van onze klacht.

Wij zijn daar mee akkoord gegaan. Op 20-6-2014 om 17.30 hebben wij ons gemeld voor de foto shoot bij VakFotografen MediaGroep bv te Zwolle.
Wij werden toen nog vriendelijk ontvangen door de Fotograaf die ons op 19-6-2014 had gebeld.Wij werden later weer benaderd door dezelfde fotograaf en zei: jullie krijgen 80 foto,s van ons zoals afgesproken,ik zei ja dat klopt.
Mijn zoon kon zijn kleding ophangen in de omkleed kamer.Later kwam er iemand naar ons toe en vroeg ons het bewijs van deelname. Die gaf ik hem en daar stond op 80 foto.s ( die had ik met pen er bij geschreven omdat het ons was beloofd).

Later kwamen hij terug en zei: wij kunnen geen 80 foto,s geven! Ik zei toen dat is niet de afspraak die je ons door de telefoon had verteld en beloofd. Ik zei toen ik ga hier niet mee akkoord! Ben ik voor niets een uur onderweg geweest om dit nu te horen?
Toen werd de grote baas er bij gehaald en die ging gelijk te keer tegen ons het was bij de beesten af hoe wij werden behandeld. Ik heb daar snel een opnamen van gemaakt van zijn uitspraken omdat ik me erg onderdruk gezet voelden (dat is nog zacht uitgedrukt)

Hij begon gelijk te dreigen met een advocaat en dat ik hem wel zou zien bij het gerecht! Ik moest per direct het pand verlaten want anders zouden ze ons wel even zelf er uit gooien!
Wij zijn gelijk gegaan en heb aangifte gedaan bij de politie in Zwolle. ik heb hun ook de geluidsopnamen laten horen en ook zij spraken er schande van.
Met deze zaak gaan ze bezig hoe dat afloopt weet ik niet.Ik kreeg binnen 45 minuten al de eerste mail van VakFotoGrafen dat ik de afspraak had verzuimd en met de nodige dwang taal dat ik binnen 14 dagen het bedrag van 150 euro moest overmaken anders kwam er een rechtzaak.

Wat een onzin! wij hebben niks verzuimd wij waren op de afgesproken tijd. Zij hebben ons verzocht om het pand te verlaten en zij komen de afspraak van 80 foto,s niet na!
Vraag wat kan ik hier mee doen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

lizet steenbeek schreef: Wat een onzin! wij hebben niks verzuimd wij waren op de afgesproken tijd. Zij hebben ons verzocht om het pand te verlaten en zij komen de afspraak van 80 foto,s niet na!
Vraag wat kan ik hier mee doen?
Kunt u aantonen dat zij die toezegging van 80 foto`s hebben gedaan?
Zo ja, dan een rekening sturen voor a) uw tijd, b) tijd van uw zoon, c) reiskosten etc. en een eis voor vergoeding wegens de beledigingen en bedreigende houding van deze 'leidinggevende'.
Goed dat u aangifte heeft gedaan - tijd dat deze toko eens opgerold word.

lizet steenbeek
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2014 05:32

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door lizet steenbeek »

Guardian72 schreef:
lizet steenbeek schreef: Wat een onzin! wij hebben niks verzuimd wij waren op de afgesproken tijd. Zij hebben ons verzocht om het pand te verlaten en zij komen de afspraak van 80 foto,s niet na!
Vraag wat kan ik hier mee doen?
Kunt u aantonen dat zij die toezegging van 80 foto`s hebben gedaan?
Zo ja, dan een rekening sturen voor a) uw tijd, b) tijd van uw zoon, c) reiskosten etc. en een eis voor vergoeding wegens de beledigingen en bedreigende houding van deze 'leidinggevende'.
Goed dat u aangifte heeft gedaan - tijd dat deze toko eens opgerold word.

Hallo Guardian 72

Toen de vak fotograaf ons op 19-6-2014 om onze afspraak nogmaals telefonisch te bevestigen en of we daar nog vragen over hadden heb ik hem gelijk onze ongenoegen verteld zie mijn brief hierboven.
Toen zijn wij overeen gekomen dat mijn zoon 80 foto,s zou krijgen.
Op deze avond had ik mijn man,zoon en over buurvrouw als getuigen.
Mijn telefoon heb ik altijd op de speaker staan.
Ook vertelden zij mij nadat wij het pand waren uitgezet dat hun ook een opname hadden van dit telefoon gesprek.
Dat komt omdat ik tegen hun zei dat ik dit hele gebeuren had opgenomen van onze verwijdering uit hun pand.
Wij gaan zeker onze gemaakte kosten bij hun verhalen dat zijn : benzinekosten,vrije uren die mijn man heeft opgenomen zodat ik de auto kon gebruiken, kleding geld + schoenen die wij hebben gemaakt voor de fotoshoot 480 euro daar heb ik de bonnen van,en de verloren uren die wij hebben gemaakt bij hun en voor de aangifte en misschien nog schade voor de grove behandeling door hun.
Er is een aangetekende brief onder weg naar hun toe en die klink als een klok!
Ook in hun eerste dwingende mail staat dat wij de afspraak hadden verzuimd en niet waren verschenen dat wij binnen de 14 dagen 150 euro over moeten maken!
Dat is toch wel heel raar want wij waren wel degelijk op de afspraak en op tijd.
Dat is ook te horen in mijn opname ik zal daar een link van plaatsen op die opname is ook duidelijk te horen dat ik het over de afgesproken 80 foto,s heb.
Ik zet hier ook een kopie van de mail neer.

gr lizet

Link van de opname

https://www.dropbox.com/s/c1fd4gyyiv025 ... %20005.m4a

lizet steenbeek
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2014 05:32

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door lizet steenbeek »

Een kopie van de mail (heb wel mijn gegevens weg gehaald )

Beschrijving: vakfotografen-mail-big

Zwolle, 20/6/2014
Betreft: Inhalen van uw verzuimde Afspraak | Betaling factuur wegens uw verzuim

Geachte heer/mevrouw .......

Uit onze administratie blijkt, dat u niet bent verschenen op de met u vastgelegde afspraak voor de fotoshoot op : 20 juni 2014.

Uw afspraak werd rechtsgeldig met u vastgelegd en met uw toestemming werd als bewijs van de gemaakte afspraak tevens een voicelog opgenomen. Uw mondeling gemaakte afspraak is wettelijk gezien bindend.

U moet nu eerst uw verzuimfactuur betalen binnen 14 dagen

U moet nu eerst uw verzuimfactuur betalen binnen uiterlijk 14 dagen. Wanneer het bedrag van uw verzuim binnen 14 dagen door ons is ontvangen, dan kunt u uw fotoshoot daarna alsnog gratis inhalen. Dus : Op tijd betalen binnen 14 dagen betekent dat u daarna gratis uw afspraak kunt inhalen. Betaal uw verzuimfactuur binnen 14 dagen dan kunt u uw afspraak daarna inhalen zonder verdere extra kosten.



Mogelijkheid 1 : U betaalt op tijd en binnen 14 dagen

Ontvangen wij uw betaling binnen 14 dagen, dan kunt u daarna gratis een nieuwe afspraak met ons maken om uw verzuimde afspraak in te halen. U betaalt dan geen extra kosten door uw verzuim.



Mogelijkheid 2 : U betaalt te laat en niet binnen 14 dagen

Ontvangen wij uw betaling niet binnen 14 dagen dan vervalt uw recht om de afspraak gratis te kunnen inhalen. Ontvangen wij geen betaling van u dan wordt uw zaak overgedragen aan ons Gerechtelijk Incassobureau. Betaalt u dan nog niet dan wordt in alle Gevallen voor de rechtbank geprocedeerd. De kosten van de procedure komen dan eveneens voor uw rekening.



Betaal op tijd en u kunt uw afspraak alsnog gratis inhalen !

U heeft alleen recht op deze uiterst soepele verzuimregeling wanneer u uw factuur op tijd dat wil zeggen binnen uiterlijk 14 dagen betaalt. Er worden dan geen extra verzuimkosten aan u berekend, na ontvangst van uw betaling kunt u uw afspraak daarna gratis komen inhalen.



Betaal binnen 14 dagen uw verzuimfactuur door het verschuldigde bedrag over te maken op onze bankrekening bij de ING Bank te Zwolle. Bankrekeningnummer: 69.58.128 ten name van StarStudio BV, onder vermelding van uw naam en klantnummer. Uw klantnummer vindt u op uw factuur. Deze factuur ontvangt u via de post en via email.


Hoogachtend,

Het Hoofd Juridische Zaken en Verzuimen.

VakFotografen MediaGroep BV



Factuur Verzuim Fotoshoot



Zwolle, 20/6/2014

Klantnummer : VM-20062014-09
Betreft: Verzuim van uw Afspraak voor de Fotoshoot


Datum verzuim : 20 juni 2014

Kosten verzuim : 150,00



Uiterste betaaldatum 4 juli 2014.

Betaling binnen 14 dagen geeft u het recht uw afspraak gratis in te halen !

Volledige betaling van uw factuurbedrag dient dan wel uiterlijk op de hierboven vermelde datum op ons bankrekeningnummer te zijn ontvangen.



Betaalgegevens

Bankrekeningnummer: 69.58.128

Ten name van: StarStudio BV



Internationale betalingen

IBAN: NL05INGB0006958128

BIC CODE: INGBNL2A

Bij betaling altijd uw naam en klantnummer vermelden

Bij te late betaling wordt uw zaak automatisch in handen gegeven van ons incassobureau. Aansluitend wordt in alle gevallen van rechtswege geprocedeerd. Alle genoemde bedragen zijn inclusief B.T.W. Voor de voorwaarden betreffende verzuim van de gemaakte afspraak, waarop deze factuur is gebaseerd, verwijzen wij u naar de Algemene Voorwaarden voor Consumenten die u via e-mail hebt ontvangen als bijlage bij uw afspraakbevestiging.

U kunt de voorwaarden downloaden op : www.vakfotografen.com/voorwaarden.pdf

lizet steenbeek
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2014 05:32

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door lizet steenbeek »

Toch wil ik over deze mail even een grapje maken.

Hoe is het toch mogelijk dat ze ons niet hebben gezien op 20-6-2014 om 17.30.
En dan zeggen dat we hebben verzuimd om te komen.
Het bewijs is al geleverd door mij met de opname.
Nu valt bij mij en kwartje!
Alle medewerkers daar stonden met blindengeleidehonden en witte stoken met roden strepen te werken.
Maar doofstom waren ze niet wat je kon horen op de opname.
:lol: :lol: :lol: :lol:

Dan over de mail die door Het Hoofd Juridische Zaken en Verzuimen is geschreven.
Hebben ze hem/haar bij het bijzonder laag onderwijs vandaan gehaald? want hij/zij valt nog al vaak in herhaling! :wink: :wink:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

lizet steenbeek schreef: Dan over de mail die door Het Hoofd Juridische Zaken en Verzuimen is geschreven.
Hebben ze hem/haar bij het bijzonder laag onderwijs vandaan gehaald? want hij/zij valt nog al vaak in herhaling! :wink: :wink:
Alleen al de functie titel....
Sorry - maar dit kan je niet serieus nemen.

Wel zorgen dat je zoveel mogelijk schriftelijk bewijs krijgt.
Daarnaast, u kunt aantonen dat u er geweest bent, en dat deze 'rekening' dus onrechtmatig is.

TonyV
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2014 12:09

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door TonyV »

Nog een slachtoffer deze keer vanuit België.
Ik hoef niet alles opnieuw te herhalen, daar ons verhaal identiek is aan zovele andere geposte cases.
1) Vakfotografen neemt rechtstreeks contact op met onze minderjarige dochter na een foto op Instagram.
2) Dochter wil graag een fotosessie, dus maken we een afspraak
3) Bij aankomst worden we een contract voorgelegd die eerst moet ondertekend worden
4) Extra betalen voor visagiste en haren
5) Visagiste bleek niet meer dan een beetje poeder op het gezicht en haar nam 5min in beslag. Totale kost 65EUR.
6) Alle kosten betalen via PIN of Cash
6) 4 uur wachten op de fotograaf
7) Fotoshoot van een 1/2 uur
8) Nieuw gesprek waarbij bleek dat onze dochter potentieel had (zonder dat we maar ook één foto konden bekijken). Toen werd ons een nieuwe afspraak voorgesteld waarbij zij opnieuw voor 50% zouden gaan investeren voor volgende foto sessie en video shoot. De beslissing moest wel onmiddellijk genomen worden en een nieuw contract werd voorgelegd.
9) Beloofde leveringsdatum van de foto's werd niet gehaald.
10) Geen antwoord op emails.
11) Na meerdere telefoongesprekken werden de foto's ons alsnog toegestuurd.
12) Foto's zagen er niet uit, en waren totaal onbruikbaar.
13) 3 weken voorafgaand de nieuwe fotoshoot kreeg mijn dochter (nog steeds minderjarig) een dreig message op haar mobile dat vakfotografen niet langer in haar zouden investeren. Wij als ouders werden hier niet rechtstreeks van op de hoogte gebracht. Dit bericht was voor ons een bevestiging dat vakfotografen onze volgende sessie eenduidig had opgezegd.
14) Gisteren avond kregen we weliswaar een bericht gevolgd door een telefoon om 22:00 om de afspraak alsnog te bevestigen.
15) Tijdens het gesprek verwees ik naar hun TXT bericht, en liet hen weten dat we niet langer langs zouden komen. Dit gevolgd door de gebruikelijke dreiging dat we toch moesten betalen.
16) Na ontvangst van een nieuwe dreig mail vandaag, liet ik hen weten dat ik er geen probleem mee had om dit via het gerecht te regelen.
Hierbij, roep ik jullie op om als burgerlijke partij op te komen. Deze wanpraktijken kunnen niet langer. We moeten dit stoppen en er samen voor zorgen dat ze niet opnieuw onder nogmaals een andere naam nog meer slachtoffer kunnen maken.

Janine69
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2014 21:12

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Janine69 »

25 juni 2014
Deze avond werd mijn dochter benaderd door vakfotografen. Via instagram had zij zich aangemeld en nu was ze uit 90.000 inzendingen gekozen door een jury van vakfotografen. Omdat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik gezegd dat ik het bedrag 125,00 euro financieel niet kon ophoesten. Het gesprek was daarmee gelijk afgelopen. Hoop dat andere mensen ook wijzer zijn en ben geschokt dat deze mensen nog steeds actief zijn en jonge mensen het hoofd op hol brengen en dan zich ook nog zo agressief opstellen.

lizet steenbeek
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2014 05:32

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door lizet steenbeek »

Ik roep alle mensen op die een klacht in willen dienen over VakFotograven Mediagroep b.v bij Tros Radar.
Vul deze link in http://www.trosradar.nl/paginas/contact/
Hopelijk nemen zij onze klachten in behandeling en komt dit in een van hun uitzendingen op tv.
Hoe meer klachten hoe groter de kans is dat ze aangepakt worden!
Tros radar begint in de maand september weer met hun uitzendingen.
Ik wil tegen alle mensen die zijn gedupeerd door vakFotoGraven MediaGroep bv zeggen: stuurt een aangetekende brief naar dit bedrijf met je klacht/klachten.
Geef ook aan dat je met vertrouwen een rechtszaak die hun willen aanspannen met vertrouwen tegemoet ziet.
Laat je NOOIT door hun onder druk zetten of intimideren door de dreigmails of post van dit bedrijf.
Denk er aan dat zij nooit een rechtszaak van 150 euro of iets meer of minder zullen aanspannen !
Dit kost hun meer dan het hun oplevert!
Bewaar al je mails en bewijslast tegen dit bedrijf goed.
Doe deze aangetekende brief binnen de 14 dagen versturen na dat je de eerste dreigmail van hun ontvangen hebt.
Na dit adres Baileystraat 12, 8013 RV, Zwolle .
Heel veel succes allemaal.

gr lizet

gyliane1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2014 21:49

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door gyliane1974 »

Tweede gedupeerde uit Belgie (weet even niet meer wat te doen)
- eerste shoot gehad en betaald, foto s na 1.5 maand ontvangen
- tweede shoot en casting genoteerd op 07/06/2014.
- wegens hooikoorts gebeld op 04/06/2014 voor verplaatsing. Christine heeft deze om 12.04 genoteerd en vroeg mij een bevestiging te sturen via mail zodat ze daar een bevestiging op konden geven. Ik maakte mij zorgen over hun planning en zij verzekerde mij dat ze het zou doorgeven, alsik ook via de mail.
- ik heb nooit meer een mail ontvangen via hun. Ik heb er wel 20 gestuurd
- wel een verzuimfactuur dat ik ZONDER kennisgeving niet ben komen opdagen.
- Gebeld, er werd EEN keer opgenomen, en na mijn verhaal opgehangen.
- Nu lopen de kosten al op naar 200 euro.

Waar doe ik nu goed aan?

Wat heb ik gedaan:

- Mails gestuurd
- Gebeld
- Aangetekende brieven verstuurd
- aangegeven dat ze EEN maand de tijd hebben met mij een nieuwe datum vast te zetten (conform de voorwaarden van hun kant).

Ik krijg GEEN ENE reactie.

Moet ik:

1; op laten lopen naar een gerechtelijke procedure?
2; betalen en van de zorgen af zijn?

Graag een reactie. Alle info is welkom.

-

lizet steenbeek
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2014 05:32

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door lizet steenbeek »

gyliane1974 schreef:Tweede gedupeerde uit Belgie (weet even niet meer wat te doen)
- eerste shoot gehad en betaald, foto s na 1.5 maand ontvangen
- tweede shoot en casting genoteerd op 07/06/2014.
- wegens hooikoorts gebeld op 04/06/2014 voor verplaatsing. Christine heeft deze om 12.04 genoteerd en vroeg mij een bevestiging te sturen via mail zodat ze daar een bevestiging op konden geven. Ik maakte mij zorgen over hun planning en zij verzekerde mij dat ze het zou doorgeven, alsik ook via de mail.
- ik heb nooit meer een mail ontvangen via hun. Ik heb er wel 20 gestuurd
- wel een verzuimfactuur dat ik ZONDER kennisgeving niet ben komen opdagen.
- Gebeld, er werd EEN keer opgenomen, en na mijn verhaal opgehangen.
- Nu lopen de kosten al op naar 200 euro.

Waar doe ik nu goed aan?

Wat heb ik gedaan:

- Mails gestuurd
- Gebeld
- Aangetekende brieven verstuurd
- aangegeven dat ze EEN maand de tijd hebben met mij een nieuwe datum vast te zetten (conform de voorwaarden van hun kant).

Ik krijg GEEN ENE reactie.

Moet ik:

1; op laten lopen naar een gerechtelijke procedure?
2; betalen en van de zorgen af zijn?

Graag een reactie. Alle info is welkom.

-
gyliane 1974

Niet betalen!!
Laat het maar op een procedure aan komen door hun.
Je hebt al een aangetekende brief verstuurd en daar heb je het bewijs van.
ze zullen je zeker nog tig aanmaningen sturen die elke keer hoger zijn aan kosten, laat je niet bang maken!
Ik heb meer mensen gesproken de afgelopen dagen die het zelfde meegemaakt hebben en die ook een aangetekende brief hadden verstuurd .Deze mensen hebben alles genegeerd wat ze aan aanmaningen na de aangetekende brief ontvingen van dit bedrijf. OP een dag stoppen ze er mee omdat ze weten dat je toch niet gaat betalen dan geven hun de moed op!
Ook sprak ik iemand waar de kosten inmiddels 700 euro was, toen ze ook deze niet gingen betalen zijn hun ook gestopt met de dreigmails en aanmaningen naar deze gedupeerde .
Kortom ze dreigen veel en maken je bang maar er komt nooit een rechtszaak.

Ik had vorige week een gesprek met een advocaat en die zei dit tegen mij : laat hun maar dreigen met een rechtszaak je hebt bewijs genoeg tegen hun.
En hij zei ook nog ze gaan voor een klein bedrag nooit een rechtszaak aanspannen!
Ik moest ook in de brieven of mails of aangetekende brief zetten dat ik de rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet.
Hoop dat je voet bij stuk gaat houden en sterk in je schoenen blijft staan gyliane 1974. Laat je NIET GEK MAKEN !

TonyV
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2014 12:09

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door TonyV »

Heb ondertussen zelf reeds een rechtszaak tegen hen ingespannen.
Ze zullen eendaags een schrijven van de procureur des konings (België) in hun bus ontvangen.

Het gaat mij hier niet zozeer over het bedrag, maar des te meer over hun manier van werken.
Dit moet stoppen!

Frankdoorhof
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2014 16:03

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Frankdoorhof »

Hier nog een slachtoffer maar dan anders.
Door waarschijnlijk een misverstand denkt de eigenaar van dit bedrijf dat ik achter een pagina vakfotografen_klachten op instagram zit, als ambassadeur van Fotoshootklachten hebben we al vaker problemen met dit bedrijf aan de kaak gesteld maar dit was buiten mij om, maw ik kon het hele bedrijf niet tot vorige week.

Ineens poppen overal laster berichten over mijn persoon op, variërend van pedofilie tot betasten van modellen, een flinke laster campagne die nu al meer dan een week aan de gang is.

We hebben al aangifte gedaan bij de politie welke de zaak in behandeling hebben en een kort geding is in voorbereiding. Dit maakt ons geestelijk behoorlijk kapot zoals je je kan indenken maar we bijten gewoon door en zullen tot de bodem gaan om dit bedrijf te stoppen.

Frank Doorhof
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jun 2014 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd

Gesloten