| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Simyo rooft klanten
Simyo rooft klanten
Mijn dochter heeft naar het buitenland gebeld en ik gaf haar de toestemming en ik zei tegen haar
“Als het beltegoed op is, wordt het gesprek vanzelf beëindig, want dit is ook wat andere providers zoals Libara en Lyca doen” .
Tot mijn verbazing zag ik dat ik 25 euro rood sta op mijn account. Ik heb bewust voor prepaid gekozen omdat ik zelf wil bepalen hoeveel ik wil betalen. Maar Simyo bepaalt voor mij wat ik wil betalen.
In 2013 heeft Radar dit onderwerp behandeld, maar Simyo blijft klanten bestelen.
Wat moet ik doen?
“Als het beltegoed op is, wordt het gesprek vanzelf beëindig, want dit is ook wat andere providers zoals Libara en Lyca doen” .
Tot mijn verbazing zag ik dat ik 25 euro rood sta op mijn account. Ik heb bewust voor prepaid gekozen omdat ik zelf wil bepalen hoeveel ik wil betalen. Maar Simyo bepaalt voor mij wat ik wil betalen.
In 2013 heeft Radar dit onderwerp behandeld, maar Simyo blijft klanten bestelen.
Wat moet ik doen?
Re: Simyo rooft klanten
Je dochter dat kostbare belgedrag afleren? Dat biedt sneller resultaat dan Simyo op te proberen te voedden in deze. Ook kan je overstappen naar een provider die iets meer dienstverlening heeft?manInNL schreef:Mijn dochter heeft naar het buitenland gebeld en ik gaf haar de toestemming en ik zei tegen haar
Wat moet ik doen?
Het is jammer dat je het beroven noemt want daarmee creeer je weinig sympathie onder de mede forumleden. Er is geen sprake van diefstal want je dochter heeft toch echt gebeld en dus mag Simyo daar geld voor vragen.
Dan het werkelijke probleem. In principe heb je gelijk. Prepaid betekent in de volksmond dat als je tegoed op is je dan niet meer kunt bellen. Simyo heeft het standpunt dat het afbreken van een gesprek om die reden niet zo vriendelijk is en daarom kun je bij hun rood staan. In mijn ogen is dat redelijk misleidend en hadden ze dit kunnen oplossen door bijvoorbeeld een waarschuwing te geven en dan na 1 minuut de verbinding te verbreken als je tegoed op is kun je dan het gesprek nog afronden. Vroeger in de telefooncel kon dat ook al dus technisch zal het niet heel moeilijk zijn.
Dan het werkelijke probleem. In principe heb je gelijk. Prepaid betekent in de volksmond dat als je tegoed op is je dan niet meer kunt bellen. Simyo heeft het standpunt dat het afbreken van een gesprek om die reden niet zo vriendelijk is en daarom kun je bij hun rood staan. In mijn ogen is dat redelijk misleidend en hadden ze dit kunnen oplossen door bijvoorbeeld een waarschuwing te geven en dan na 1 minuut de verbinding te verbreken als je tegoed op is kun je dan het gesprek nog afronden. Vroeger in de telefooncel kon dat ook al dus technisch zal het niet heel moeilijk zijn.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Tsja, op 30 april eindigt mijn prepaid Simyo waar ik jarenlang probleemloos ( 1 klein verwaarloosbaar iets) mee hebt gebeld.
Toen ik voor het eerst van Simyo hoorde en wilde overstappen bevreemde het mij dat ik overal voor moest registreren, gironummer doorgeven etc etc etc zaken welke niet bij een prepaid hoorde.
Heb hierop de AV van Simyo doorgenomen en prepaid is niet echt prepaid maar een verkapte abonnement vorm. Kon me erin vinden en ben doorgegaan.
Kortom, hopelijk een goede les, zie het als leergeld.
Tipje:
Er zijn tig sites waar je via een 0900 nr voor weinig naar buitenland belt. Jaren gedaan, nooit problemen gehad.
Wie weet is het wat.
Toen ik voor het eerst van Simyo hoorde en wilde overstappen bevreemde het mij dat ik overal voor moest registreren, gironummer doorgeven etc etc etc zaken welke niet bij een prepaid hoorde.
Heb hierop de AV van Simyo doorgenomen en prepaid is niet echt prepaid maar een verkapte abonnement vorm. Kon me erin vinden en ben doorgegaan.
Kortom, hopelijk een goede les, zie het als leergeld.
Tipje:
Er zijn tig sites waar je via een 0900 nr voor weinig naar buitenland belt. Jaren gedaan, nooit problemen gehad.
Wie weet is het wat.
Uiteraard, maar zoals altijd is ook hier een zorgplicht van toepassing. ZEKER als je met het woord prepaid suggereert dat je een tegoed hebt waar je niet overheen kunt gaan. Dit is in de volksmond de betekenis van prepaid en dit is ook waarom veel mensen zo'n ding nemen.vogels schreef:@olaf: je kan als klant natuurlijk ook even kijken hoe e.e.a. bij een provider werkt. Altijd handig om dat te doen VOORDAT je een besluit neemt.
Met je 1e zin heb je helemaal gelijk: de toonzetting irriteert mateloos.
Dus, TS had inderdaad beter moeten informeren, maar gezien het, in mijn ogen niet misplaatste, idee dat prepaid betekent dat als je tegoed op is het bellen stopt, en dit bij simyo kennelijk anders werkt, had simyo een betere oplossing of betere communicatie moeten doen...
-
kaaskop 43
Het is zowieso al apart dat je je persoonlijke gegevens bij Simyo prepaid achter moet laten.
Dit soort prepaid vormen zou verboden moeten worden, toch kun je zelf ook veel ondervangen door goed naar de voorwaarden te kijken.
Ze noemen het zelf natuurlijk service dat je je gesprek af kunt maken, dit zou een eigen keus van de klant moeten blijven.
Dit soort prepaid vormen zou verboden moeten worden, toch kun je zelf ook veel ondervangen door goed naar de voorwaarden te kijken.
Ze noemen het zelf natuurlijk service dat je je gesprek af kunt maken, dit zou een eigen keus van de klant moeten blijven.
sjohie schreef:Je dochter dat kostbare belgedrag afleren? Dat biedt sneller resultaat dan Simyo op te proberen te voedden in deze. Ook kan je overstappen naar een provider die iets meer dienstverlening heeft?manInNL schreef:Mijn dochter heeft naar het buitenland gebeld en ik gaf haar de toestemming en ik zei tegen haar
Wat moet ik doen?
Ik kan mij niet vinden, dat dochter lief een kostbaar belgedrag heeft.
De boosdoener is Papa, die zich niet heeft geïnformeerd, hoe dit prepaid bij Simyo werkt.
Nu de schuld bij de dochter te leggen of nog erger bij de provider is voor mij kortzichtig.
Hier moeten de alarmbellen al rinkelen en zoals Teunbossemann al vermeld is dit een afwijking van andere Prepaid providers.
Teunbosseman schreef: Toen ik voor het eerst van Simyo hoorde en wilde overstappen bevreemde het mij dat ik overal voor moest registreren, gironummer doorgeven etc etc etc zaken welke niet bij een prepaid hoorde.
Het verhaal zit vol met 'ik dacht...' en 'ik ging er vanuit dat...', zonder dat er ook maar even is gekeken wat er werkelijk zou kunnen/gaan gebeuren als het beltegoed op zou raken. Niet zo handig... Terwijl ze dit juist als één van de onderscheidende punten op de site noemen en het dus niet zo heel moeilijk zou moeten zijn om dit te weten. Vervelend dat je dat niet even van tevoren hebt bekeken, maar een goede les voor de volgende keer. Dat je, als het om heel wat met dan 25 euro gaat, niet ook zomaar van bepaalde zaken uitgaat zonder ze na te kijken.
Dat er dan ook nog wordt gesuggereerd dat ze zo'n systeem zouden moeten verbieden is natuurlijk helemaal van den zotte.
Dat er dan ook nog wordt gesuggereerd dat ze zo'n systeem zouden moeten verbieden is natuurlijk helemaal van den zotte.
Dat komt, omdat mensen niet(kunnen) lezen, dan is dit het eenvoudigste om het beklaag te doen.kweenie schreef: Dat er dan ook nog wordt gesuggereerd dat ze zo'n systeem zouden moeten verbieden is natuurlijk helemaal van den zotte.
In beginsel betekent prepaid vooruit betaald (letterlijk). Zo werkt het ook bij vrijwel alle providers. Dat Simyo afwijkt is dus niet TS haar probleem.eleven schreef:Dat komt, omdat mensen niet(kunnen) lezen, dan is dit het eenvoudigste om het beklaag te doen.kweenie schreef: Dat er dan ook nog wordt gesuggereerd dat ze zo'n systeem zouden moeten verbieden is natuurlijk helemaal van den zotte.
Simyo stelt wel duidelijk in de AV dat zij een systeem van rood staan hanteert, echter is de vraag of de AV TS ook ter hand zijn gesteld en bovendien of Simyo niet beter zijn best moet doen om dit afwijkende gedrag meer te communiceren met zijn klant.
In dit geval is mijn oordeel dus dat beide partijen een beetje schuld hebben en een coulance van Simyo wel op zijn plaats is. Bijvoorbeeld helft van het roodstaan bedrag.
Als TS gewoon de voorwaarden leest had TS dit allemaal al geweten.olaf79 schreef:Simyo stelt wel duidelijk in de AV dat zij een systeem van rood staan hanteert, echter is de vraag of de AV TS ook ter hand zijn gesteld en bovendien of Simyo niet beter zijn best moet doen om dit afwijkende gedrag meer te communiceren met zijn klant.
In dit geval is mijn oordeel dus dat beide partijen een beetje schuld hebben en een coulance van Simyo wel op zijn plaats is. Bijvoorbeeld helft van het roodstaan bedrag.
TS heeft dus gewoon niet voldaan aan zijn eigen verantwoordelijkheid en dat is niet de schuld van Simyo maar de schuld van TS zelf.
Dus in mijn oordeel heeft Simyo geen schuld.
Precies,het is makkelijker te klagen dan de verantwoording nemen voor je eigen gedrag.eleven schreef: Dat komt, omdat mensen niet(kunnen) lezen, dan is dit het eenvoudigste om het beklaag te doen.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
olaf79 schreef:In beginsel betekent prepaid vooruit betaald (letterlijk). Zo werkt het ook bij vrijwel alle providers. Dat Simyo afwijkt is dus niet TS haar probleem.eleven schreef:Dat komt, omdat mensen niet(kunnen) lezen, dan is dit het eenvoudigste om het beklaag te doen.kweenie schreef: Dat er dan ook nog wordt gesuggereerd dat ze zo'n systeem zouden moeten verbieden is natuurlijk helemaal van den zotte.
Simyo stelt wel duidelijk in de AV dat zij een systeem van rood staan hanteert, echter is de vraag of de AV TS ook ter hand zijn gesteld en bovendien of Simyo niet beter zijn best moet doen om dit afwijkende gedrag meer te communiceren met zijn klant.
Mij zijn nooit de AV's overlegd wat ook niet kan opdat je de mogelijkheid om deze te lezen, accepteren tijdens de aanmeldprocedure.
Ik wist heeeeeel goed waarmee ik akkoord ben gegaan met dus ook de mogelijkheid tot een negatief saldo.
Is de begrip prepaid bij Simyo goed, neen vindt ik niet helemaal en is zoals diverse weten een uitzending over geweest.
Wordt dit aangepast ? Als goed is wel volgens de uitzending in 2014.
Simyo heeft ook een eigen forum waar je veel info kunt vinden.
Maar zoals met zoveel zaken wordt er direct doorgeklikt als er AV's oid worden vermeld. Weinigen zullen dit lezen. Bij Simyo heb ik wel de moeite genomen en wist dus precies waar ik aan toe was.
Een vergelijkbare klacht zou je trouwens kunnen hebben over bellen buiten de bundel. Als je een abonnement hebt met een bundel, dan zou je ook kunnen redeneren dat je rustig kunt blijven bellen tot je bundel op is, omdat dan toch vanzelf je gesprek zou worden verbroken. Maar ook hier geldt dat je over je bundel heen kunt gaan en dan moet bijbetalen. Is dat dan ook diefstal?
-
kaaskop 43
Prepaid, vrij vertaald vooruit betaald, dus niet achteraf.
Dat Simyo hier een eigen draai aangeeft staat ze vrij natuurlijk.
Als consument moet je continu opletten voor allerlei slangenkuilen, de meeste hebben daar simpelweg de tijd niet voor of geen zin in
Dat Simyo hier een eigen draai aangeeft staat ze vrij natuurlijk.
Als consument moet je continu opletten voor allerlei slangenkuilen, de meeste hebben daar simpelweg de tijd niet voor of geen zin in
En dat is dan erg dom en geen vrijbrief om maar alles af te schuiven op een ander zonder je eigen verantwoording te nemen.kaaskop 43 schreef:Als consument moet je continu opletten voor allerlei slangenkuilen, de meeste hebben daar simpelweg de tijd niet voor of geen zin in
-
kaaskop 43
Er zijn al eerder topics aangemaakt over dit onderwerp.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 2&start=20
Verdere discussie lijkt dus inderdaad zinloos.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 2&start=20
Verdere discussie lijkt dus inderdaad zinloos.
Maar dat vergt verder kijken dan de neus lang is. En dat is nu juist wat in deze situatie niet gebeurt... 
Juist, maar blijven klagen.gilas schreef:En dat is dan erg dom en geen vrijbrief om maar alles af te schuiven op een ander zonder je eigen verantwoording te nemen.kaaskop 43 schreef:Als consument moet je continu opletten voor allerlei slangenkuilen, de meeste hebben daar simpelweg de tijd niet voor of geen zin in
Geen zin, geen tijd, dan gewoon geen contracten afsluiten, dan zijn er ook geen valkuilen .
Maar ook lezen is een belangrijk onderdeel.
Prepaid betekent alleen dat je van te voren een belbudget koopt. Niks meer en niks minder. Dat je niet meer kunt bellen is slechts het gevolg van de eerste prepaidproposities die er op de Nederlandse markt kwamen. In andere landen was het niet zo vanzelfsprekend dat het bij nul euro stopte.olaf79 schreef:HPrepaid betekent in de volksmond dat als je tegoed op is je dan niet meer kunt bellen.
-
kaaskop 43
Toch is enige nuance hier wel op zijn plaats, Radar heeft hier niet voor niets een beklag over gedaan bij Simyo.
Als je de andere topic goed doorleest wordt de term misleiding toch wel vaak genoemd.
Blijkbaar mag dit volgens de wet onder de naam prepaid worden verkocht.
Dus de consument moet gewoon scherp blijven dat is zeker een waarheid als een koe.
Als je de andere topic goed doorleest wordt de term misleiding toch wel vaak genoemd.
Blijkbaar mag dit volgens de wet onder de naam prepaid worden verkocht.
Dus de consument moet gewoon scherp blijven dat is zeker een waarheid als een koe.