LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukenman levert slordig werk en maakt dingen kapot

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
sven358
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2014 17:15

keukenman levert slordig werk en maakt dingen kapot

Ongelezen bericht door sven358 »

beste radar,

ik heb een granieten achterwand in de keuken laten zetten door het bedrijf keukenman in de avond komen wij erachter dat de kookplaat niet meer werkt dus hebben wij het bedrijf "keukenman" gebeld om te zeggen dat het niet naar behoren werkte en die hadden iemand langs gestuurd. die zei het volgende: "het ligt niet aan de kookplaat maar aan de stroomtoevoer (stopcontact) dus laat een elektricien er even naar kijken". dus wij de elektricien gebeld en die kwam erop uit dat er een verkeerde voltage opstond hij zei namelijk: " je hebt 2 tunnels met stroom die horen allebei 220V en bij ons stond er eentje op een veel hogere spanning" maarja dat is natuurlijk niet het grootste probleem want wij wonen hier nu 12 jaar.
en in die 12 jaar is er niks mee gebeurd. dus stekker vervangen en het stopcontact en nu hebben we een halve kookplaat in plaats van geen nu hebben wij de glasplaat eraf geschroefd en nu blijkt het dat er twee stekkertjes in de kookplaat los zaten! het is onmogelijk dat die eraf zijn geschud want die krijg je met je blote vingers niet los daar heb je een schroeven draaier voor nodig of een ander puntig voorwerp.
we hebben ze er nu weer opgedrukt en hij doet het nog steeds niet zekeringen gecontroleerd verder zijn er beschadigen op de muur en op het hout van de koelkast...

kortom slordig werk
ik zou graag een vergoeding willen voor de reparatie e.v.t nieuwe kookplaat

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: keukenman levert slordig werk en maakt dingen kapot

Ongelezen bericht door eleven »

ik heb een granieten achterwand in de keuken laten zetten
Wat heeft het plaatsen van een achterwand met een kookplaat te doen?

sven358
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2014 17:15

Re: keukenman levert slordig werk en maakt dingen kapot

Ongelezen bericht door sven358 »

die kookplaat ligt iets te hoog omdat er kastjes boven zijn moest die eruit ...

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: keukenman levert slordig werk en maakt dingen kapot

Ongelezen bericht door eleven »

sven358 schreef:die kookplaat ligt iets te hoog omdat er kastjes boven zijn moest die eruit ...
Dus stekker uittrekken en kookplaat uit de uitsparing wippen.
Wat kan iemand dan verkeerd maken?

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: keukenman levert slordig werk en maakt dingen kapot

Ongelezen bericht door bokkel »

eleven schreef:..Wat kan iemand dan verkeerd maken?
TS wil gewoon wat nieuws in huis en probeert het via de verzekering van iemand anders...
Want euh..
...je hebt 2 tunnels met stroom die horen allebei 220V en bij ons stond er eentje op een veel hogere spanning" maarja dat is natuurlijk niet het grootste probleem want wij wonen hier nu 12 jaar.
en in die 12 jaar is er niks mee gebeurd. dus stekker vervangen en het stopcontact...
Vind je het zelf ook niet raar dat er twee wcd's zijn waarvan er één 240V afgeeft en de ander 380V?
Gewoon stekkertje vervangen, alles naar de kl*te en dan fijn de keukenmeneer de schuld geven....

sven358
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2014 17:15

Re: keukenman levert slordig werk en maakt dingen kapot

Ongelezen bericht door sven358 »

volgens mij snap jij het probleem niet ze hebben de kookplaat open gemaakt en er hebben twee stekkertjes kortsluiting gemaakt het stopcontact is al vervangen iets dat kortsluiting maakt is meestal kapot. en nu kun je wel zeggen dat ik "keukenmeneer" de schuld geef maar wil je beweren dat ik die kookplaat open heb gedraaid en niet goed weer in elkaar heb gezet of wat?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: keukenman levert slordig werk en maakt dingen kapot

Ongelezen bericht door eleven »

sven358 schreef:volgens mij snap jij het probleem niet ze hebben de kookplaat open gemaakt en er hebben twee stekkertjes kortsluiting gemaakt het stopcontact is al vervangen iets dat kortsluiting maakt is meestal kapot. en nu kun je wel zeggen dat ik "keukenmeneer" de schuld geef maar wil je beweren dat ik die kookplaat open heb gedraaid en niet goed weer in elkaar heb gezet of wat?
Heeft de kookplaat dan geen kabel met een Perilex stekker?

Emma Jansen
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 apr 2014 12:28

Re: keukenman levert slordig werk en maakt dingen kapot

Ongelezen bericht door Emma Jansen »

Lijkt me goed om hier een erkend elektriciën naar te laten kijken en geen keukenmonteur die waarschijnlijk niet gecertificeerd is om elektrische kookplaten aan te sluiten.

Deze kookplaten worden vaak zonder aansluitsnoer geleverd dus de keukenmonteur zal deze dan waarschijnlijk aangesloten hebben.

Ook even oppassen wie uiteindelijk de kookplaat heeft geopend, het kan zijn dat de fabrikant geen garantie meer geeft nu.

Ik wil je niet ongerust maken maar ik zou niet lekker slapen als ik weet dat er toch iets niet lekker zit bij de kookplaat, wat als er brand ontstaat in 'the worst case scenario', bij wie klopt men dan aan en achter wie verschuild iedereen zich dan?


Emma Jansen

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: keukenman levert slordig werk en maakt dingen kapot

Ongelezen bericht door eleven »

KeukenVraagbaak schreef:Lijkt me goed om hier een erkend elektriciën naar te laten kijken en geen keukenmonteur die waarschijnlijk niet gecertificeerd is om elektrische kookplaten aan te sluiten.

Deze kookplaten worden vaak zonder aansluitsnoer geleverd dus de keukenmonteur zal deze dan waarschijnlijk aangesloten hebben.

Ook even oppassen wie uiteindelijk de kookplaat heeft geopend, het kan zijn dat de fabrikant geen garantie meer geeft nu.

Ik wil je niet ongerust maken maar ik zou niet lekker slapen als ik weet dat er toch iets niet lekker zit bij de kookplaat, wat als er brand ontstaat in 'the worst case scenario', bij wie klopt men dan aan en achter wie verschuild iedereen zich dan?


Emma Jansen
Om een kabel aan te sluiten, hoef je niet de hele kookplaat open te maken.
Tevens zit er geen zegel aan een kookplaat, dus geen garantie meer, zit je helemaal verkeerd.

Emma Jansen
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 apr 2014 12:28

Re: keukenman levert slordig werk en maakt dingen kapot

Ongelezen bericht door Emma Jansen »

Dank je 'eleven' voor je reactie.

Ik bedoel met de kookplaat het klepje daar waar de aansluitkroontjes zitten.

Een officiële aansluitkabel heeft al een aansluiting waar de 'schoentjes' aan vast zitten die de losse draadjes van de stroomkabel bij elkaar houdt.

Ik weet dat monteurs dit wel eens los in de bus hebben liggen en dan die losse draadjes bij elkaar draaien en in het kroontje vastzetten, maar vergeten dan even wat soldeertin te gebruiken om de draadjes versmolten bij elkaar te bundelen.

Ik heb het meegemaakt dat er 1 minuscuul stroomdraadje niet vastgeschroefd zat en begon te vonken/knetteren bij de aansluiting.

Emma Jansen

Gesloten