Sinds september 2011 ben ik gescheiden. Bij de scheiding heb ik besloten alle schulden mee te nemen, eigenlijk niets uit het huis mee te nemen en heb mijn ex-vrouw verzorgt achter gelaten. Helaas is zij niet in staat full-time te gaan werken omdat onze dochter gediagnostiseerd is met autisme. Hierdoor heeft zij veel verplichtingen die (zeker in deze tijden) financieel voor haar alleen niet te dragen zijn, en bevind zich momenteel gedwongen in een uitkeringsituatie.
Bij het opstellen van de scheiding heb ik aangegeven dat de volledige schuldenlast, als ook de extra kosten voor zorg en bijkomende lasten voor onze dochter voor mijn rekening komen. Mijn inkomen is niet dermate hoog dat ik na het voldoen hiervan nog vrolijk fluitend uit eten ga, integendeel. Mijn dochter is minimaal 3 dagen per week bij mij in huis.
Nou wil het geval dat de heer of mevrouw W. Schoonen van de 'Intergemeentelijke Sociale Dienst' in Bergen op Zoom, een persoonlijke vendetta met mij aan het voeren is. In de voorgaande jaren heb ik reeds aangetoond wat mijn uitgaven zijn, wat de kosten zijn van de door mij voorgestelde schuldenlasten en de extra kosten voor zorg van onze dochter. Al eerder heeft een rechtbank geoordeeld dat ik ruimschoots aan alle verplichtingen voldoe (en dan nog wat), maar ondanks dat ik dit blijf aantonen, blijft deze 'ambtenaar' mij bedreigen met het volledig van mij willen stelen van de uitkering van mijn expartner. Mijn expartner en ik onderhouden een zeer goede relatie met elkaar, en wij zijn beide van mening dat de houding van deze 'ambtenaar' totaal absurd en blijkbaar op persoonlijk
niveau speelt.
Nu maakt hij/zij het dit jaar wel weer spannend, want ondanks dat ik de papieren die ze WEER willen hebben reeds opgestuurd heb, blijven ze beweren dat ik niet meewerk, en dreigen weer (gaaaap) met de rechtbank. Dat is dezelfde rechtbank die al eerder uitgesproken heeft dat ik meer dan royaal aan mijn verplichtingen voldoe.
Nu zou ik hier graag advies in willen hebben, want een advocaat wil pas in actie komen als ze beslag leggen, maar zoals ik hierboven al vermeld heb zou dat de nekslag zijn voor de regelingen die ik heb lopen. De razzia die deze ambtenaar aan het voeren is zou dus direct een negatief gevolg hebben voor zowel m'n expartner als m'n dochter, om maar niet te spreken van de precaire financiele situatie waar ik mij (bewust en met alle goede intenties) in bevind.
Heeft iemand voor mij advies over hoe ik deze 'persoon' aan de riem kan laten leggen met een grote muilkorf? Want deze persoon schijnt niet te willen beseffen dat ik eigenlijk meer betaal dan door de rechtbank redelijk word geacht