LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Folie van keukenkastjes laat los

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door dhc »

@Petra-rrrr:
Dus DHC is denk ik zelf een keukenverkoper....

Uiteraard! En ik werk ook bij de Jumbo (achter de kassa), Nuon, Shell, ANWB, KPN, UPC, verkoop ik online ondergoed en nog veel meer...

Dus jij denkt werkelijk dat jij garantie hebt op een keuken die je zelf niet hebt gekocht?

Dan geloof je ook in Sinterklaas....

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door Josephien12 »

eleven schreef: Werkt alleen op kleine stukjes, maar niet op een heel oppervlak.

maakt niet uit :D , bij mij zijn het alleen kleine stukjes

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door eleven »

Josephien12 schreef:
eleven schreef: Werkt alleen op kleine stukjes, maar niet op een heel oppervlak.

maakt niet uit :D , bij mij zijn het alleen kleine stukjes
Doe ik met houtlijm en met plakband fixeren.
Werkt perfect.

andrekarbaat
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:03

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door andrekarbaat »

Ook wij het probleem met het loslaten van de folie van de keukenkastjes, laden en koelkastdeur.
Keuken is 7 jaar oud (€11.000) gekocht bij Houtsmakeukens. Vertegenwoordiger laten komen, deze maakte een offerte voor het vervangen van alle deuren voor de prijs van €1750,-. ( 18 stuks). €97 per deur.
De man zij dat dit kwam door verkeerde lijm vanuit de fabriek, ik zeg dat kan wel zo zijn alleen ik ga niet iets betalen door een fout van iemand anders.
Wat wil u dan betalen ik kan zakken tot €1500,-, ik ga niks betalen ik verwacht garantie.
Ik moet dit even overleggen met de zaak dan hoort u van mij, moet nog steeds gebeuren.
Wat ik had begrepen van de vertegenwoordiger heeft Houtsmakeukens een keer de warmedouche mogen ontvangen, ik stel voor om de koudedouche aan Houtsmakeukens te geven voor deze zeer slechte service.
Aanvulling:
Houtsma kon nog zakken tot € 1250.
We hebben aangeboden om de montagekosten zelf te betalen ( €500,-) ex 6% btw ook hier ging Houtsmakeukens niet mee accoord.
Ook hier zie je weer bij aankoop wordt de rodeloper uit gerold maar owee als je kom voor garantie.
Laatst gewijzigd door andrekarbaat op 18 feb 2014 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door Degrelle »

dhc schreef:
Dus jij denkt werkelijk dat jij garantie hebt op een keuken die je zelf niet hebt gekocht?

Dan geloof je ook in Sinterklaas....
Ik heb ooit in Sinterklaas geloofd en ik geloof dat die best ooit bestaan kan hebben.

Wanneer de garantietermijn van een artikel (ook een keuken) nog niet is verstreken blijft die garantie van kracht ook als het artikel van eigenaar is verwisseld.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door eleven »

Degrelle schreef:
dhc schreef:
Dus jij denkt werkelijk dat jij garantie hebt op een keuken die je zelf niet hebt gekocht?

Dan geloof je ook in Sinterklaas....
Ik heb ooit in Sinterklaas geloofd en ik geloof dat die best ooit bestaan kan hebben.

Wanneer de garantietermijn van een artikel (ook een keuken) nog niet is verstreken blijft die garantie van kracht ook als het artikel van eigenaar is verwisseld.

Nog nooit anders geweest! :shock:

Emma Jansen
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 apr 2014 12:28

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door Emma Jansen »

Als je 'loslaten folie uitspraak' intikt op Google dan zie je wat uitspraken van rechters in soortgelijke situaties.

Emma Jansen

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door dhc »

Wow, en daar had niemand nog aan gedacht.....
Je blijft gewoon vrolijk doorgaan met het spammen.

Emma Jansen
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 apr 2014 12:28

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door Emma Jansen »

ik las deze niet vandaar.

Wat ik al eerder zei dat ik het fijn vind om de mensen te helpen en ik krijg enorm veel energie van de positieve reacties en ik leer er ook veel van.

Emma Jansen

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door dhc »

Je leert helemaal niks en je helpt niemand! Je doet voorkomen alsof je er een beroepsmatig belang bij hebt maar geeft op geen enkele vraag inhoudelijk antwoord. Je reageert alleen door het stellen van een wedervraag..
In dit geval adviseer je Google te gebruiken, nou....da's echt nieuw!
Nog een tip: kijk eerst eens naar de datum waarop een vraag wordt gesteld en vraag je af of jouw reactie nog relevant is.

Emma Jansen
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 apr 2014 12:28

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door Emma Jansen »

Ik heb vandaag en gisteren een 10 tal dingen geleerd, dat kun je lezen als je mijn reacties ziet.

Ik heb er totaal geen beroepsmatig belang bij wat ik al eerder zei, anders had de tros me allang verwijderd.

Ik zou het fijn vinden als je aangeeft waar ik geen goed antwoord heb gegeven of niet eerlijk en oprecht ben geweest dan kan ik daar inhoudelijk op reageren.

Het ging niet om de tip Google maar om de combinatie van zoekwoorden en dan de jurisprudentie die hier eerder over geweest is, als je deze leest dan kom je vanzelf zaken tegen die je voor je eigen specifieke geval kunt gebruiken richting keukenleverancier. Uitspraken van rechters bedoel ik hier.

Volgens mij is dat de essentie van een forum.

Ik zie dat er in het verleden helemaal geen antwoorden op sommige vragen gegeven zijn en dan kan ik het niet laten om te reageren, neig er zelfs naar om helemaal met terugwerkende kracht alles te lezen, wat ik al eerder zei, dit is voor mij een heerlijke informatiebron en krijg veel positieve energie van de reacties.

Er zijn topics die klaar zijn en daar voeg ik natuurlijk niets toe, dat heeft geen zin.

Emma Jansen

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door dhc »

dit is voor mij een heerlijke informatiebron en krijg veel positieve energie van de reacties.
Overdrijf niet zo, je heb na -tig meldingen je forumnaam ook al aan moeten passen.
Je maakt mij niet wijs dat je zomaar alle keukentopics afstruint omdat je daar positieve energie van krijgt...
En leg even uit waarom dit forum voor jou een inspiratiebron is.

Emma Jansen
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 apr 2014 12:28

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door Emma Jansen »

Beste dhc,

Klopt, .nl is weggehaald omdat dit misleidend leek, ik ga het verzoek doen om gewoon mijn eigen naam hier te hebben staan, zou u ook moeten doen, dan is er volgens mij een heel andere toon op dit forum die de muziek maakt.

Ik ga het niet nog een keer uitleggen waar ik de energie van krijg, zou u toch echt mijn reacties moeten lezen, ik weet zeker dat u dan u aannames aanpast.

Ik las uw bijdrage aan dit forum de laatste jaren en dat verklaart voor mij uw reactie.

Graag inhoudelijke voorbeelden zodat ik daar op kan reageren.

Emma Jansen

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door dhc »

KeukenVraagbaak schreef:Beste dhc,

Klopt, .nl is weggehaald omdat dit misleidend leek, ik ga het verzoek doen om gewoon mijn eigen naam hier te hebben staan, zou u ook moeten doen, dan is er volgens mij een heel andere toon op dit forum die de muziek maakt.

Ik ga het niet nog een keer uitleggen waar ik de energie van krijg, zou u toch echt mijn reacties moeten lezen, ik weet zeker dat u dan u aannames aanpast.

Ik las uw bijdrage aan dit forum de laatste jaren en dat verklaart voor mij uw reactie.

Graag inhoudelijke voorbeelden zodat ik daar op kan reageren.

Emma Jansen
.nl is niet weggehaald omdat het misleidend leek, het wás misleiding! Je had inmiddels je forumnaam aan kunnen passen... Ik bepaal echter zelf onder welke naam ik hier berichten plaats. Jij bent geen moderator en hoeft me niet op te voeden.
Fijn voor je dat je al mijn berichten hebt gelezen, dat bevestigt voor mij nog eens dat je beroepsmatig belang hebt bij deze fora en schijnbaar alle tijd hebt. Gaan de zaken zo slecht?
Dan kan ik me goed voorstellen dat je uit forumbezoek extra energie haalt...je zou ook kunnen sporten...

En voor je er over begint: Ik heb ook alle tijd, naast mij fulltime baan...

Prettige dag verder, ik ga weer wat nuttigs doen.

Emma Jansen
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 apr 2014 12:28

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door Emma Jansen »

Het wachten is op de Tros met die naamsverandering, al aangevraagd.

Het was niet persoonlijk bedoeld hoor, maar ik begrijp uw reactie, ik heb de 1e 5 reacties op vragen gelezen van u maar daar ben ik dus snel mee gestopt, gaf me niet veel positieve energie nee.

De woningmarkt trekt weer aan dus dat zit wel weer goed.

Ik woon aan het bos en lekker lopen met de honden in het frisruikende bos na dat buitje vannacht hier werkt verhelderend!

Nee, werken hoef ik eigenlijk niet meer, dat klinkt ook zo negatief, werken, ik beoefen nu mijn hobby's en waar mijn interesses liggen.

Dit forum bezocht ik gisteren bij toeval en kon het niet laten mijn steentje bij te dragen, ik zou als laatste tegen je willen zeggen, schoenmaker blijf bij je leest en een fijne, ouderwets gezellige koningsdag met uw vrienden en familie toegewenst, de weersvoorspellingen zijn goed!

Emma Jansen

specialK
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2014 11:26

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door specialK »

Dat foliefronten los laten is een vervelend probleem. Ik verbaas me echter over het feit dat mensen echt denken na 7 jaar nog aanspraak te kunnen maken op volledige garantie. Ik kan ook moeilijk na 7 jaar mij tot mijn autodealer wenden en zeggen dat ik een krasje of steenslag heb op mijn deur en dat ik een nieuwe deur wil bijvoorbeeld... Naar mijn mening heeft de gebruiker lang gebruik gemaakt van het product en deze ondervindt daarvan ook sporen.
Dat de keukenzaak met een aanbod komt om de complete fronten te vervangen, tegen uiteraard vergoeding, is ook niet meer als normaal. Ze zijn in ieder geval bereid om uw probleem wel op te lossen. En bekijk het eens zo dat je tegen een geringe investering je keuken wel kunt vernieuwen en daarmee weer de levensduur verlengen... Eventueel zelfs kiezen voor een hoogwaardiger product als een folie deur, bijvoorbeeld lak fronten.
Uiteraard kun je je altijd wenden tot het CBW, maar ik verwacht dat deze niet (volledig) in voordeel van de consument beslist.
Succes.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door eleven »

Ik kan ook moeilijk na 7 jaar mij tot mijn autodealer wenden en zeggen dat ik een krasje of steenslag heb op mijn deur en dat ik een nieuwe deur wil bijvoorbeeld...
Is natuurlijk een passend voorbeeld voor loslatende folie van keukenkastjes. :lol:

specialK
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2014 11:26

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door specialK »

eleven schreef:
Ik kan ook moeilijk na 7 jaar mij tot mijn autodealer wenden en zeggen dat ik een krasje of steenslag heb op mijn deur en dat ik een nieuwe deur wil bijvoorbeeld...
Is natuurlijk een passend voorbeeld voor loslatende folie van keukenkastjes. :lol:
Diende natuurlijk alleen even om een vergelijking te stellen haha. Had het ook over een bank waar de stof van het zitvlak van verslijt kunnen hebben :lol:
Het principe is immers hetzelfde.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door eleven »

specialK schreef:
eleven schreef:
Ik kan ook moeilijk na 7 jaar mij tot mijn autodealer wenden en zeggen dat ik een krasje of steenslag heb op mijn deur en dat ik een nieuwe deur wil bijvoorbeeld...
Is natuurlijk een passend voorbeeld voor loslatende folie van keukenkastjes. :lol:
Diende natuurlijk alleen even om een vergelijking te stellen haha. Had het ook over een bank waar de stof van het zitvlak van verslijt kunnen hebben :lol:
Het principe is immers hetzelfde.
Onzin vergelijking.
Als je een kras of steenslag op een autodeur hebt, is deze door jezelf of door iemand anders veroorzaakt en niet door de fabrikant.

Een loslatende folie is er ook niet te verwijten aan een verslijt.

Een loslatende folie is niet door toedoen van iemand anders, maar door een slechte verwerking in de productie gebeurd.

specialK
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2014 11:26

Re: Folie van keukenkastjes laat los

Ongelezen bericht door specialK »

Onzin vergelijking.
Als je een kras of steenslag op een autodeur hebt, is deze door jezelf of door iemand anders veroorzaakt en niet door de fabrikant.

Een loslatende folie is er ook niet te verwijten aan een verslijt.

Een loslatende folie is niet door toedoen van iemand anders, maar door een slechte verwerking in de productie gebeurd.
Ooit gedacht dat de oorzaak ook kan liggen bij de gebruiker? Bijvoorbeeld fronten te vochtig gemaakt met schoonmaken en verkeerde omgang met warmte bronnen. Er hangt uiteraard geen briefje bij wiens schuld het is en ik ben bang dat de consument aannemelijk moet maken dat het inderdaad een fout van fabricage is.

Gesloten