Ik kom hier vaak terecht als ik informatie over keukens zoek en heb via de zoekfunctie al vaak een antwoord gevonden. Maar nu kan ik het even niet vinden: wij hebben voor onze nieuwe keuken een kleur uitgezocht die alleen in lak wordt aangeboden. Ik lees veel verschillende verhalen over
Een keuken koop ik niet zomaar, ik hoop dat deze de komende 10-20 jaar meegaat. We kijken nu naar Bruynzeel Optima of Beda. Krijg ik daar goede (mat) gelakte deuren die tegen een stootje kunnen? Kunststof is veel sterker begreep ik hier, maar dan kunnen we de kleur niet krijgen die wij graag willen hebben.
Als de laklaag al beschadigt, is dit dan eenvoudig bij te verven zoals je je meubels ook kunt bijwerken? Moet ik dan voor een speciaal soort lak kiezen (als die optie er is) of maakt dat niet uit?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mat gelakte fronten - goede kwaliteit?
Re: Mat gelakte fronten - goede kwaliteit?
als de lak maar op basis van 2 componenten is. Deze is een stuk harder dan 'fabrieks' lak. vraag hier goed naar! Lakwerk op de fronten ziet er zo i zo veel mooier uit! weet niet wat voor soort deurtje je hebt. strak/ kader / frezingen erin. maar zo i zo geen folie deur kiezen. want die laat op den duur los. zeker in de buurt van warmtebronnen: ovens, magnetrons, kookplaat en ja ook de vaatwasser ( de stoom )
succes!
succes!
-
Emma Jansen
Re: Mat gelakte fronten - goede kwaliteit?
Als je met je nagel langs matte lak gaat dan blijf je dit vaak al snel zien en is niet echt meer schoon te krijgen.
Zijdeglans mat is al minder, je zou de deur-/kleurstalen in de keukenwinkels op deze manier eens kunnen testen, vraag even of de verkoper dit goed vindt..
Op zich is voor het voor een goed spuit-/verfbedrijf een routineklus om deuren weer op kleur te lakken/spuiten.
Emma Jansen
Zijdeglans mat is al minder, je zou de deur-/kleurstalen in de keukenwinkels op deze manier eens kunnen testen, vraag even of de verkoper dit goed vindt..
Op zich is voor het voor een goed spuit-/verfbedrijf een routineklus om deuren weer op kleur te lakken/spuiten.
Emma Jansen