LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grijskenteken

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Grijskenteken

Grijskenteken

Ongelezen bericht door Grijskenteken »

Volgens de nieuwe kabinetsplannen gaat het grijskenteken er aan.
Dat er BPM geheven gaat worden op nieuwe auto's kan ik me wel iets bij voorstellen ( ben ik blij dat ik net een nieuwe gekocht heb) maar dat huidige (partikuliere) rijders meer wegenbelasting moeten gaan betalen zou belachelijk zijn.

Deze grap hebben ze ook ooit uitgehaald toen de gewone personenwagens zonder achterbank ook op grijs mochten. Is afgeschaft maar de toen huidige rijders mochten na een rechtszaak toch gewoon het lage tarief blijven betalen. Weet iemand nog iets van die rechtszaak? Als de plannen doorgaan is dit interressant voor de huidige grijsrijders.

Hydrocephalus

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Hydrocephalus »

Deze regering is te vergelijken met een kat in het nauw..... Rare sprongen maken dus in de vorm van het ene gat met het andere dichten. Dat zoiets ten koste gaat van het volk intresseert daar niet echt iemand. aan de andere kant slikt het volk even een brokje weg, maar accepteert het gelaten....... Ook met deze voorgenomen plannen van het kabinet zal het weer niet anders gaan......Ik begrijp het mens-zijn waarschijnlijk ook niet echt: Dit gedrag zagen we eerder onder het regiem van ene H. (schilder van beroep geweest) Hij liet massaal bepaalde bevolkingsgroepn naar vernietigingskampen transporteren: Als ik de beelden van die mensen op film zie, lijkt het alsof ze in hun lot berustten: Je zag eigenlijk nooit verzet. Deze overheid schijnt van die eigenschap van de mens gebruik/misbruik te maken.

bo39
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2003 16:14

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door bo39 »

rijd grijs betaal 63 euro per kwartaal wordt 316 euro per kwartaal.
heb deze auto nodig vanwege mijn gezondheid
hoge instap, word 500%duurder probeer maar zo"n auto te verkopen.
ze brengen als het zo door gaat geen moer meer op.
word weer tijd dat wij weer eens naar den-haag rijden.
maar ja die 30% loonsverhoging voor die graaiers in den -haag moet
toch ergens vandaan komen.
bij de kleine baas geven ze iets met de ene hand en met de andere hand pikken ze het weer terug.
maar wij klagen wel, maar wij doen niks word tijd dat wij weer eens in
opstand komen met dat gegraai in den -haag.

ben nu echt boos minimalen 2% op achteruit als het zo door ga ga ik er
10% op achteruit.

mvg een boze nederlander
bo39

Citrofiel

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Citrofiel »

Het zal allemaal wel loslopen denk ik. Eerst hadden ze het over het helemaal afschaffen van BPM en wegenbelasting en dan per kilometer betalen. Toen zouden de zogenaamde aannemers busjes (dubbele cabine) niet meer mogen. Nu komt er weer zo'n ******** uit denhaag die zich misschien wel jaloers is op de dure naar grijskenteken omgebouwde VW touareq van de buurman.

Gast

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Goede zaak, dat alle nep ondernemers net zoveel belasting moeten betalen als normale mensen.

Die busjes nemen doorgaans bijzonder asociale manier deel aan het verkeer, en dat vertaalt zich in ongevalscijfers die er niet om liegen: bij bijna de helft van de ongevallen met motorvoertuigen is een busje betrokken. En dan toch minder belasting betalen? Beetje krom! Bovendien ontnemen die hoge hondehokken al het zicht van de automobisiten erachter, wat de verkeersveiligheid ook niet ten goede komt.

Ik wil het kabinet voorstellen het grijs kenteken dubbel te belasten, een hoge hokkentoeslag.

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Bedrijven gaan hun prijzen omhoog gooien om de kosten afschaffen grijs kenteken te compenseren. Dus uiteindelijk betaalt de consument dit allemaal gewoon weer.

Niet-meer-op-ze-stemmen

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Niet-meer-op-ze-stemmen »

Beste mensen,

Inderdaad: ik als alleenverdiener met gezin ( man, vrouw en 3 kinderen) heb gespaard om zo'n busje met dubbele cabine te kunnen kopen en om uiteindelijk op grijs kenteken te gaan rijden.
Ik zal nu ook de dupe gaan worden van dit belachelijke plan...
Kennelijk wordt dit toch doorgezet omdat de mensen die dit bedacht hebben en goedkeuren, zonodig een SALARISVERHOGING moeten hebben...("De rijken worden rijker en de armen worden armer...")
Mocht het zo zijn dat dit plan uitgevoerd wordt, dan roep ik alle mensen - ook zij die niet met grijs kenteken rijden - om :
BIJ DE EERSTKOMENDE VERKIEZINGEN NÓÓIT MEER OP J.P.BALKENENDE EN ZALM-KORNUITEN TE STEMMEN EN ABSOLUUT NÓÓIT MEER OP ENE MENEER (staatssecretaris) WIJN !!!!
We moeten dit soort gedrag meteen afstraffen...
Dit soort zaken moeten we absoluut niet vergeten en niet ongestraft laten....!

JB

Gast

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry.............t'was een fout
Ik zal het nooit meer doen 8)

(in sprookjes geloven en op Harry potter stemmen)

Maareh gaan we nog voor de afschaffing van de BPM in z'n totaliteit?
Wij lopen wat dat betreft volledig uit de pas met de rest van de Unie!

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Son of god »

en dat vertaalt zich in ongevalscijfers die er niet om liegen: bij bijna de helft van de ongevallen met motorvoertuigen is een busje betrokken
Wie stelt bewijst. Waar haal je deze wijsheid vandaan gast?

Gast

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Statistische gegevens van het CBS

citrofiel

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door citrofiel »

De busjes van bedrijven ja, die zijn er de oorzaak van. Als je ziet hoe asociaal die rijden ! Maakt ze toch niet uit of ze schade rijden is maar van de baas en een krasje meer of minder.......

De brave burger die grijs rijdt in een partner/berlingo/caddy e.d. is wel zuiniger.

Gast

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Heb je je auto laten ombouwen om grijs te kunnen rijden krijg je weer kosten om 'm terug om te bouwen:

-Dak kan weer omlaag
-Schot kan eruit
-Ramen kunnen d'r weer in
-Net geplaatste extra raampje rechtachterin kan er weer uit en daar kan weer een normaal ruitje in.

Waar zijn ze in godsnaam mee bezig. Ze jagen IEDERE grijsrijder op kosten. Staan ze eerst toe dat iedereen grijs kan rijden met aanpassingen aan de auto die een vermogen kostten, draaien ze 't weer terug. Echt weer Nederland!!

ppiet

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door ppiet »

ja, laten we inderdaad niet meer op balkenende en zalm en de rest stemmen, maar op sp / groen links, wordt autorijden helemaal onbetaalbaar en wordt de hypotheekrente ook afgeschaft....dan maar iets meer voor grijs rijden betalen.

waarvoor

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door waarvoor »

Grijs kenteken was en is eigenlijk voor bedrijfswagens en niet voor partikulieren

Dus ik vind dit nog zo gek niet !

En inderdaad aan de snelheid van die krengen mogen ze rustig snel iets gaan doen, die lopen veel maar dan ook veel te hard

amen

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door rhodi »

off topic.

zeg ppiet...... Welke partij liep het hardst te schreeuwen dat de hypotheekaftrek onaangetast zou blijven????? En welke partij heeft als eerste zijn vingers gebrand aan de hypotheekaftrek????
Was toch de VVD ...of niet soms!

P.s.

Grijs kenteken moet blijven. heb net dit jaar een Opel Astra gekocht met grijs kenteken. Ze worden weer bedankt in Den Haag.
Auto niets meer waard en voordeel is weg. Wat is het volgende wat ze gaan doen om geld af te pakken. Als er nog wat te halen is trouwens!!!

thoompy
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 nov 2003 22:06

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door thoompy »

Ik vind het een goede zaak dat hier een ende aankomt.
Waarom moet ik wel gewoon wegenbelasting betalen maar mensen met grijskenken niet .
Hoogtijd je wilt een bus okee gewoon naar gewicht betalen net als de rest :lol:

Gast

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Omdat ik geen volwaardige wagen heb - kan immers maar 2 personen kwijt (geldt dan niet voor DC's)

Gast

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Omdat ik geen volwaardige wagen heb - kan immers maar 2 personen kwijt
Ik heb een porsche, daar kunnen ook maar 2 mensen in en toch heb ik geen grijs kenteken. Ik word gediscrimineerd en ben dus zielig :cry:
Statistische gegevens van het CBS
Laar maar eens zien dan. Doe eens een linkje.

Hydrocephalus

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Hydrocephalus »

Tja, ook in b.v. een Smart passen maar 2 personen..... Zalm vergeet weer eens een paar dingen: Servicebedrijven met b.v. zo'n 30 grijs-kenteken auto's op diesel; zou door de lastenverzwaring zo'n bedrijf nog enige overlevingskans hebben ? Er wordt vanuit de hoek van gehandicapten, welke afhankelijk zijn van een auto met grijs-kenteken ook al stevig uitgehaald (en naar mijn mening is dat terecht) Er gaan al geruchten, dat DAAR dan maar een uitzondering op moet komen. HOE wil men dat zonder al te veel administratieve rompslomp (wat OOK weer geld kost) realiseren. Schrap wat idote projecten (zoals de jsf) en kijk, weer een zorg minder. Laat lokale overheden, welke gemeenschapsgeld over de balk smijten daar voor boeten, onder restrictie, dat die lokale overheid niet de tekorten, die dan ontstaan, bij de burger weg graait door verhogingen van belasting zus of leges zo........

thoompy
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 nov 2003 22:06

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door thoompy »

er kunnen natuurlijk uitzonderingen worden bedacht maar als je hoort dat er +/-70000 echte gebruikers zijn die :) er recht op hebben en 700000 die er geen recht op hebben is het een goede zaak dat ze dit gaan aanpakken.

Gesloten