LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] herhaaldelijk uitstel vonnis

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Nes
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:15

herhaaldelijk uitstel vonnis

Ongelezen bericht door Nes »

Wie kan een zinnig woord zeggen over uitstel vonnissen, of de rechters zelf effetjes mogen bepalen dat ze de mensen 3 of 6 maanden of 9 maanden laten wachten. Mijn zaak is nl reeds 3 x uitgesteld. Ik word er vreselijk nerveus van. Achter de zaken en bergen papieren zijn er mensen die zwaar gebukt gaan onder het Dexia verhaal..... Ik heb de Raad van Rechtsuitspraak geschreven, "De wet geeft geen regels voor het aanhouden van zaken of het uitstellen van
een zaak. Algemeen beleid binnen de rechtspraak is wel om tijdig uitspraak
te doen" zegt de raad. Wat is in godsnaam 'tijdig'- zolang je leeft? De Rechtbank zou contact met me opnemen, ik ben benieuwd. Zijn er andere zaken die ook al zo lang worden uitgesteld?

geldweg
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2004 12:41

Re: herhaaldelijk uitstel vonnis

Ongelezen bericht door geldweg »

Ik heb net de uitspraak binnen van een zaak die in 98 voor het eerst is voorgekomen. Diverse malen uitstel ed, nu eventueel hoger beroep. Was geen lease zaak, maar toch. Hou er maar rekening mee dat je nog jaren zoet bent met de zaak. Hoger Beroepen gaan zeker komen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: herhaaldelijk uitstel vonnis

Ongelezen bericht door Piet »

Er lopen nu zo'n 1500 rechtszaken.
Veel zaken worden zonder opgaaf van reden door de rechter uitgesteld.

De zaak van Monique wordt al vanaf vorig jaar juli via dit forum gevolgd.
Ook hier slaat de wanhoop bijna toe.
Afgelopen woensdag is deze zaak weer voor de zoveelste keer uitgesteld.

Je zou bijna zeggen, hier is sprake van van rechtsweigering door de rechter!
De rechters wachten maar af en er vallen maar steeds meer slachtoffers onder de gedupeerden.
Zij die de spanning niet aan kunnen en de onophoudelijke (dreig)brieven stroom van dexia geestelijk niet meer aan kunnen en maar gaan betalen.
Het laatste "aanbod" van dexia is het zoveelste bewijs dat dexia de zwakkeren onder druk zet.

Veel gedupeerden wachten op uitspraken om te weten waar zij aan toe zijn: sta ik nu in mijn gelijk of niet, moet ik nu wel of niet gaan procederen.
Wij willen weten waar we aan toe zijn!

Het beste voorbeeld is huurkoop, de ene rechter zegt huurkoop, de andere rechter zegt geen huurkoop.
Wat zegt de rechter in de Eegalease zaak in Amsterdam komende woensdag of wordt deze ook weer uitgesteld?

En wat is nu nog de waarde van deze rechter, wie heeft nu gelijk, deze of een andere en wat gebeurt er met een rechter die achteraf geen gelijk heeft maar waarbij de gedupeerden geen geld meer hebben om in hoger beroep te gaan?

Oftewel, je moet veel geld hebben en een goede advocaat om je recht te krijgen in Nederland.
Dit is schandalig en ik zal dit onderwerp o.a. bespreken met de diverse politieke partijen met wie ik ga praten voor het debat op 8 september.

Geef zelf ook je mening hierover en mail dit naar de kamerleden die dit debat gaan voeren met de ministers Zalm en Donner.
Zie ook de topic: "Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september"

Blijf niet in je stoel zitten maar laat van je horen, beter nog, mail naar de kamer en kom naar het debat op 8 september in de kamer.

Groeten,
Piet

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: herhaaldelijk uitstel vonnis

Ongelezen bericht door Hollander »

Ooit zei een docent van mij: een rechter lost ook niks op. Mensen verwachten een oplossing, maar die krijg je niet. Een rechter hakt een knoop door, en dan heb je iets waar je mee verder kunt (of moet?), maar een oplossing is het niet.

Ik besef steeds meer hoe gelijk hij had.

Gast

Re: herhaaldelijk uitstel vonnis

Ongelezen bericht door Gast »

Piet een fijne reactie van je het probleem kan zijn ,omdat effectenlease een tamelijk nieuw juridischprobleem is waar de meningen over verschillen dat het gewoon wat langer duurt alvorens er een uitspraak komt.

Mijn overtuiging is als de uitspraak huurkoop wordt dat Dexia dan wel kan inpakken. Dus uitstel hoeft niet te betekenen dat het negatief uitvalt voor eegaleasers. Beter nog een maand uitstel dan een ondoordachte uitspraak van een rechter zoals met SLV is gebeurd.

Wachten en geduld hebben is het devies.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: herhaaldelijk uitstel vonnis

Ongelezen bericht door pluutje »

Jan Jansen,


Wachten en geduld hebben!! Dat is waar, maar wel druk op de ketel houden zoals Piet ook doet!!!!
Mijn vrouw en ik hebben het Lease-drama meermalen onder de aandacht gebracht van tenminste vier politieke partijen en diverse andere instanties en organiesaties.

Vrgr
Pluutje

Gast

Re: herhaaldelijk uitstel vonnis

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Pluutje,

Dat is wel belangrijk die politieke partijen maar niet heus. Druk op de ketel houden is belangrijk maar niet in Nederland. De hoop is gevestigd op de, hopelijk, onpartijdige rechter. Zelfs daar twijfel ik aan.

Het wordt misschien net geen Gate-affaire maar vertrouwen in de politiek nee dat heb ik niet meer.

Grijskenteken vergeet een staatssecretaris dat er veel gehandicapten gebruik maken van zo'n vehikel............ laat me niet lachen.

thoompy
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 nov 2003 22:06

Re: herhaaldelijk uitstel vonnis

Ongelezen bericht door thoompy »

Mooe spreuk Hollander .
Maar inderdaad de meeste zaken in nederland worden meestal geschikt door de rechter en ook bij mijn uitspraak had ik ook dat gevoel :(

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: herhaaldelijk uitstel vonnis

Ongelezen bericht door pluutje »

Jan Janssen,


Helaas moet ik je grotendeels gelijk geven!! Maar ja, je probeert van van alles in de hoop ergens vandaan hulp te krijgen. Deze kwestie gaat om zoveel geld en verboren fraude [er zouden b.v.ook koppen kunnen rollen] dat niemand behalve een Advocaat of Rechter zijn hand in het vuur durft of wil steken! Wat evenwel vaststaat is als je opgeeft je dan ook onherroepelijk verliest.
Bedenk dat er meer dan 100.000 personen[gezinnen] zwaar gedupeerd
zijn!! Die moeten samen toch een flinke vuist kunnen maken en dat moet dan ook maar een keer gebeuren! Mischien iets om met zijn allen eens over te denken. Ik gooi hiermee een balletje op???

Vriendelijke Groeten,
Pluutje

Gast

Re: herhaaldelijk uitstel vonnis

Ongelezen bericht door Gast »

Pluutje ideeën zijn altijd goed maar Dexia gaat in veel gevallen nooit meer knollen voor citroenen verkopen.

Gerechtigheid zal er altijd blijven. Maakt niet uit als je een fout maakt maar wees dan zo sportief dat toe te geven.

Zullen ze wel niet doen.

groetjes :wink:

Gesloten