LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] deurwaardersrente

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
sheilla
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2014 18:55

deurwaardersrente

Ongelezen bericht door sheilla »

Volgens mij kloppen de rente berekeningen niet. Als ik een specificatie opvraag bij mijn deurwaarder krijg ik die pas na een paar keer vragen. Het bedrag is dan weer lager dan in een eerdere brief. Moest er eerst wat worden rechtgezet???
Om de email die je dan krijgt te kunnen begrijpen moet je hogere wiskunde hebben gestudeerd. De rente onder aan de streep is ook anders dan de rente die in het gesloten dossier staat. Ik heb het idee dat deurwaarder de rente niet helemaal doorstort aan de schuldeiser. Dat klopt natuurlijk niet. Het gaat bij mij niet om grote bedragen, verschil van 6,35. Nu laat ik het er bij zitten. Maar gevoelsmatig ben ik bestolen.

Als ik nog een keer een deurwaarderszaak zou krijgen,( hoop het niet) dan vraag ik de schuldeiser om rentevrijstelling. Ik heb al eens gehoord dat dat in bijna 100% van de gevallen wordt toegestaan als je de schuld maar betaalt.

Het is leuk als iedereen met een deurwaarderszaak een rente specificatie vraagt en rente vrijstelling. Let er op dat je dan wel een origineel bericht van je schuldeiser krijgt met bericht of je verzoek wordt ingewilligd. Alleen een bericht van de deurwaarder over je verzoek vertrouw ik niet meer.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: deurwaardersrente

Ongelezen bericht door angel1978 »

om dit bericht te begrijpen heb je ook bijna 'hogere wiskunde' nodig volgens mij...

Carola100
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2014 18:57

Re: deurwaardersrente

Ongelezen bericht door Carola100 »

Sheila, na jouw oproep ben ik het ook eens nagegaan. Deurwaarder Schumann stuurt pas na 4 verzoeken een rente specificatie. Het betrof een schuld van 2013. Wat blijkt? Aan Schumann heb ik 23.66 rente betaald. Hij heeft helemaal geen rente doorbetaald aan Next Finance. De rente heeft hij dus in zijn eigen zak gestoken. Volgens mij is dat oplichting. Mijn zaak is al betaald. Voortaan vraag rente vrijstelling!
Dus vraag allemaal maar eens een specificatie en kijk eens wat er gebeurt.

molenaar707
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2014 16:09

Re: deurwaardersrente

Ongelezen bericht door molenaar707 »

De reactie van de hogere wiskunde begrijp ik. Maar juist daardoor kunnen die deurwaarders er misbruik van maken. Je geeft onduidelijke overzichten en zegt dat het systeem het juist heeft uitgerekend. Bovendien roep je nog een keer dat er toezicht is. (Laat me niet lachen).

Slechts af en toe is er iemand die er nog een punt van maakt. Maar dan is het ook wel raak. Er is zelfs vorig jaar een uitspraak van het Gerechtshof te Amsterdam waar de deurwaarder Janssen en Janssen uit Eindhoven flink op zijn vingers wordt getikt. Twee weken schorsing !!!!!! Die houden zich voorlopig wel koest. Het loont dus om te klagen.

molenaar707
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2014 16:09

Re: deurwaardersrente

Ongelezen bericht door molenaar707 »

Sinds mijn vorige bericht ben ik wat verder gaan zoeken. Het bureau financieel toezicht heeft eind 2012 een onderzoek gedaan naar renteberekeningen. Er lijkt dan niet zoveel mis te zijn. Als je goed leest zie je dat minder dan de helft van de deurwaarders heeft meegewerkt. Het is dan ook een verkennend onderzoek geworden. Echter tot op heden zonder vervolg. De aanbevelingen uit het rapport roepen nog wel wat vragen op. Wat is er sindsdien met de aanbevelingen gebeurd:
Zijn alle software pakketten aangepast, zodat nog maar op 1 manier rente wordt berekend?
Zijn er nadere eisen gesteld aan aan bij gerechtsdeurwaarders in gebruik zijnde software pakketten?
Hoeveel steekproeven zijn er uitgevoerd om te controleren of er geen foute berekeningen meer plaatsvinden?
Hoeveel klachten heeft de KBvG ingediend in 2012 en in 2013 wegens onjuiste berekening van kosten, en met welke uitspraken?
Heeft de KBvG haar leden nogmaals opgeroepen om onderzoek te verrichten naar de correcte werking van de renteberekeningen?

Ik denk dat ik deze vragen maar eens doorstuur aan de KBvG.

mariekets
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2010 22:20

Re: deurwaardersrente

Ongelezen bericht door mariekets »

Even door de duidelijkheid, deurwaardersrente is onzin, de deurwaarder/het incassobureau vordert het rentepercentage die staan op het afgesloten contract /staat op de algemene voorwaarden van de eisende partij!!!

marina-web
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2014 13:50

Re: deurwaardersrente

Ongelezen bericht door marina-web »

Ik ben ook wel benieuwd naar de antwoorden. Als je gaat zoeken op geschorste deurwaarders wordt je daar niet blij van. Vorige maand zijn twee deurwaarders drie maanden geschorst omdat ze voor tonnen teveel kosten hebben berekend. (topje van de ijsberg?????) Volgens mij doen de deurwaarders er alles aan om verborgen te houden hoe vaak zinloos beslag wordt gelegd. In de krant staat ook dat deurwaarders leiden onder de crisis. :lol: Wie betaalt de deurwaarder? :evil: Wie gaat er vragen om een onderzoek. Misschien dat Saskia Noorman den Uyl wat kan doen.

Gesloten