Ik vind het garantie principe lastig.
Voor kerst heb ik mooie theeset gekregen. Glazen, een glazen warmhouder en een glazen theepot. Allemaal van het merk Leonardo, dus niet heel goedkoop.
Na ruim 2 maanden pak ik de theepot uit de kast, schenk er heet water in en pats een scheur waar het handvat aan de pot vast zit.
Op dat moment had ik de theepot tussen de 5 en 10 keer gebruikt. (dus max 10X gevuld met heet water).
Ik ben terug gegaan naar de winkel. Daar hebben ze de theepot gehouden om aan de verkoopmedewerker van het merk te laten zien.
Na 2 weken niets gehoord, dus terug naar de winkel. Hoor ik het volgende verhaal.
Alles van glas wat aan elkaar is gezet zoals een wijnglas of een handvat kan een verborgen gebrek hebben wat bij de controle niet gezien wordt. Dat kan dus later kapot gaan. Helaas is de theepot begin december gekocht en dat is dus te lang geleden. Was dit nou binnen een week gebeurd dan had je een nieuwe kunnen krijgen.
Hoe zit dat nou? Wat mag je van gebruiksproducten verwachten? Is het een verkeerde verwachting van mijzelf dat een dure glazen theepot langer mee zou moeten gaan dan 3 maanden na aankoop? (Let wel, aankoop en in gebruik name lag meer dan 2 weken uit elkaar en voordat het kapot ging stond het een maand ongebruikt in de kast)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Glazen theepot Leonardo
Re: Glazen theepot Leonardo
Wellicht kun je hier wat mee: http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
En wellicht zit er nog fabrieksgarantie op?
En wellicht zit er nog fabrieksgarantie op?
Re: Glazen theepot Leonardo
Dankje. Als ik dat lees dan gooi ik het op een ondeugdelijk product. Fabrieksgarantie weet ik niet. Maar aangezien het binnen een half jaar kapot is gegaan moet zij aantonen dat het mijn schuld was.