LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort Terreur!
-
Telfort Terreur!
Op 26 april jl. kreeg ik via mijn mail een factuur van Telfort. Toen ik dus deze factuur ging bekijken viel ik stijl achterover. Normaal gesproken heb ik een rekening van zo'n 30 euro, maar nu had ik ineens een rekening van ruim 185 euro.
Ik ging dus maar even online mijn belgegevens bekijken en wat zag ik op de rekening Er was meerdere malen een 0906 nummer gebeld. Toen ik ging uitzoeken wat dat voor iets mocht zijn, bleek dat het nummer van een webcam-sexchat te zijn
Op de factuur kon ik ook zien wanneer en hoelaat er gebeld was, en er was gebeld op tijdstippen dat ik allang in bed lang. Ik heb 2 jonge kinderen en die lagen ook op dat tijdstip in bed. Ik heb al jaren internet en nog nooit is me zoiets overkomen!
Ik heb gelijk Telfort gebeld en ik zei dat ik dat nooit geweest kon zijn. En ik werd afgescheept met: mail maar naar [email protected]
Dat heb ik dus gedaan, maar ook daar willen ze niet geloven in mijn onschuld. Ze houden stug vol dat er met MIJN telefoon/modem naar dat 0906 nummer is gebeld!
Gistermiddag werd ik weer gebeld door Telfort met het verzoek of ik even die rekening van 185 euro wil betalen. Ik zei: ik ga niet betalen voor iets wat ik niet heb verbeld. Toen kreeg ik de procedure te horen dat als ik niet zou betalen mijn telefoon- en internet abonnement zou worden afgesloten en ze zouden dan een deurwaarder sturen.
Omdat ik geen zin had om dat gezeur nog langer aan te horen van 1 of andere vrouw met een buitenlandsaccent, heb ik uit woede de telefoon er maar opgegooit. Telfort gelooft niet dat telefoons/modem gehackt kunnen worden, terwijl er op internet zat over te lezen valt.
Ik heb ze verwezen naar deze site om hier maar eens het 1 en ander te gaan lezen. Maar schijnbaar kunnen ze daar niet lezen, want anders reageerden ze niet zo dom.
Ik wil best betalen wat ik verbeld heb, maar ik ga niet die 0906 nummers betalen.
Ik ging dus maar even online mijn belgegevens bekijken en wat zag ik op de rekening Er was meerdere malen een 0906 nummer gebeld. Toen ik ging uitzoeken wat dat voor iets mocht zijn, bleek dat het nummer van een webcam-sexchat te zijn
Op de factuur kon ik ook zien wanneer en hoelaat er gebeld was, en er was gebeld op tijdstippen dat ik allang in bed lang. Ik heb 2 jonge kinderen en die lagen ook op dat tijdstip in bed. Ik heb al jaren internet en nog nooit is me zoiets overkomen!
Ik heb gelijk Telfort gebeld en ik zei dat ik dat nooit geweest kon zijn. En ik werd afgescheept met: mail maar naar [email protected]
Dat heb ik dus gedaan, maar ook daar willen ze niet geloven in mijn onschuld. Ze houden stug vol dat er met MIJN telefoon/modem naar dat 0906 nummer is gebeld!
Gistermiddag werd ik weer gebeld door Telfort met het verzoek of ik even die rekening van 185 euro wil betalen. Ik zei: ik ga niet betalen voor iets wat ik niet heb verbeld. Toen kreeg ik de procedure te horen dat als ik niet zou betalen mijn telefoon- en internet abonnement zou worden afgesloten en ze zouden dan een deurwaarder sturen.
Omdat ik geen zin had om dat gezeur nog langer aan te horen van 1 of andere vrouw met een buitenlandsaccent, heb ik uit woede de telefoon er maar opgegooit. Telfort gelooft niet dat telefoons/modem gehackt kunnen worden, terwijl er op internet zat over te lezen valt.
Ik heb ze verwezen naar deze site om hier maar eens het 1 en ander te gaan lezen. Maar schijnbaar kunnen ze daar niet lezen, want anders reageerden ze niet zo dom.
Ik wil best betalen wat ik verbeld heb, maar ik ga niet die 0906 nummers betalen.
-
- verified
- Contacteer:
Re: Telfort Terreur!
Graag ontvang ik uw vaste telefoonnummer of postcode+huisnummer in een privebericht om de zaak voor u te kunnen onderzoeken.
Hugo
Hugo
-
- verified
- Contacteer:
En dat klopt ook. Uit het contact dat u met onze abuse afdeling heeft gehad heeft kunnen zien dat de logs aantonen dat de gesprekken zijn opgezet met:Tante Kaar schreef: Ik heb gelijk Telfort gebeld en ik zei dat ik dat nooit geweest kon zijn. En ik werd afgescheept met: mail maar naar [email protected]
Uw telefoonnummer
Uw IP-adres
Uw SIP URI / useragent
Uw Device-ID
Uw Caller-ID
Hacken is mogelijk, dit is echter niet aannemelijk. Er zijn 2 scenario's mogelijk:Tante Kaar schreef:Telfort gelooft niet dat telefoons/modem gehackt kunnen worden, terwijl er op internet zat over te lezen valt.
1) Er is een computer gehackt in uw netwerk of uw WiFi is onvoldoende beveiligd en via deze weg is er met een andere SIP (soft)client uitgebeld via uw modem.
Om dit te bewerkstelligen moet de hacker een computer in uw netwerk kraken of uw netwerk kraken en zo in verbinding komen met uw modem. Maar, dan zijn we er echter nog lang niet. Ook de SIP URI / useragent / Device-ID van de gemaakte 0906 gesprekken komen overeen met die van uw modem. Om als hacker hier aan te komen dient er toegang verkregen te worden tot uw modem met uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord en zelfs dan zijn deze gegevens niet zomaar te vinden. Elke SIP client gebruikt zijn eigen Device ID en useragent. Bij fraudulente oproepen via een gekraakt WiFi netwerk of computer wordt zelden ook nog de grote moeite genomen om de SIP URI en Device ID te spoofen.
Dat al deze bovengenoemde zaken succesvol zijn samengekomen voor het maken van deze 0906 oproepen is daarom niet aannemelijk.
2) Een ander vast toestel heeft kunnen verbinden met uw KPN Chicago DECT set en heeft zo via uw eigen telefoonbasestation en modem uitgebeld.
Dit is niet aannemelijk en komt zeer, zeer weinig voor.
Heeft u links van waar "er op internet zat over te lezen valt"? Welke methoden heeft u over gelezen?
Naast hacken blijft er nog een laaste optie over:
1) Een persoon heeft zich (met of zonder breekschade) toegang verschaft tot uw telefoontoestel en heeft deze gesprekken gevoerd zonder u hiervan op de hoogte te stellen of om toestemming te vragen.
Ongeacht of u zelf als persoon deze gesprekken heeft gevoerd, wij hebben alle bewijs om aan te tonen dat de telefoongesprekken zijn opgezet met uw verbinding en uw modem. Onze algemene voorwaarden waar u akkoord mee bent gegaan zeggen hierover:Tante Kaar schreef:Ik wil best betalen wat ik verbeld heb, maar ik ga niet die 0906 nummers betalen.
Hugo2.15 De Klant is verantwoordelijk voor al het gebruik dat van de Telefoniedienst wordt gemaakt via zijn aansluiting, nummer of Modem, ook al gebeurt dat zonder zijn toestemming. Alle gemaakte gesprekskosten zijn voor rekening van Klant.
-
Op deze site staat anders genoeg te lezen over mensen wie hetzelfde overkomen is?
Dan misschien wel niet bij Telfort, maar bij andere providers kan het schijnbaar ook.
Ik heb eerder internet gehad van de UPC en van TELE2 en daar is me zoiets nog nooit overkomen.
De telefoon die ik heb, die heb ik al jaren, zelf aangeschaft trouwens. Maar het WIFI modem wat ik heb is afkomstig van TELFORT.
Ik ben echt niet van plan om de kosten van dat 0906-0525 nummer te gaan voldoen.
Telfort denkt zeker dat ik in mijn achtertuin een geldboom heb
Dan misschien wel niet bij Telfort, maar bij andere providers kan het schijnbaar ook.
Ik heb eerder internet gehad van de UPC en van TELE2 en daar is me zoiets nog nooit overkomen.
De telefoon die ik heb, die heb ik al jaren, zelf aangeschaft trouwens. Maar het WIFI modem wat ik heb is afkomstig van TELFORT.
Ik ben echt niet van plan om de kosten van dat 0906-0525 nummer te gaan voldoen.
Telfort denkt zeker dat ik in mijn achtertuin een geldboom heb
-
- verified
- Contacteer:
Er is inmiddels een regeling getroffen om de nota alsnog helemaal te voldoen.
Hugo
Hugo
-
Ja anders zat ik binnenkort helemaal zonder internetTelfort webcare schreef:Er is inmiddels een regeling getroffen om de nota alsnog helemaal te voldoen.
Hugo
Maar dat ik betaal betekent niet dat ik het er mee eens ben.
-
En dan tref je een betalingsregeling en mij werd gisteren verteld dat ik dan niet afgesloten zou worden. En wat merk ik vanmorgen: Geen internet en geen telefoon
Wel afgesloten dus!!!!
Ik zit nu bij iemand dit bericht te tieperen en hoop dat IEMAND van TELFORT contact met me opneemt en me belt op mijn mobiele nummer!! Want m'n gewone telefoonlijn is dood!
Wel afgesloten dus!!!!
Ik zit nu bij iemand dit bericht te tieperen en hoop dat IEMAND van TELFORT contact met me opneemt en me belt op mijn mobiele nummer!! Want m'n gewone telefoonlijn is dood!
-
- verified
- Contacteer:
Zoals ik al via PB zei bent u niet afgesloten. Uw modem is down, staat uit of het DSL signaal wordt ergens in de buurt van uw modem onderbroken. Ik meet namelijk wel nog steeds de volledige lijnlengte. (1371 meter)
Bij een financiële afsluiting krijgt u een meldingspagina in uw browser te zien, blijft het DSL signaal gewoon actief en blijft u voor inkomende gesprekken bereikbaar op uw vaste telefoon.
Ik raad u aan de bekabeling goed te controleren. Welke lampjes branden er op uw modem en in welke kleur?
Hugo
Bij een financiële afsluiting krijgt u een meldingspagina in uw browser te zien, blijft het DSL signaal gewoon actief en blijft u voor inkomende gesprekken bereikbaar op uw vaste telefoon.
Ik raad u aan de bekabeling goed te controleren. Welke lampjes branden er op uw modem en in welke kleur?
Hugo
-
Als ik het modem uit doe en weer aan zet, dan gaat het rode lampje van internet branden, en een oranje lampje van Phone.
Daarna gaan ze uit en brand alleen het powerlampje nog. Ik vermoed dat het modem kapot is.
Had er van de week ook al eens problemen mee.
En ik heb geprobeerd om mezelf te bellen. Maar de telefoon gaat niet eens over
Daarna gaan ze uit en brand alleen het powerlampje nog. Ik vermoed dat het modem kapot is.
Had er van de week ook al eens problemen mee.
En ik heb geprobeerd om mezelf te bellen. Maar de telefoon gaat niet eens over
-
Ik hoop dat iemand van Telfort zo vriendelijk is om mij ff op mijn mobiel te bellen zodat dit ellendige gedoe opgelost word. Internet heb ik namelijk dringend nodig!
Zoals de meesten onder ons...
Zoals de meesten onder ons...
-
- verified
- Contacteer:
Graag ontvang ik uw mobiele nummer in een privebericht, dan zal ik een terugbelafspraak inplannen. Bent u vanavond op locatie?
Hugo
Hugo
-
Nou ik wil niet eens meer teruggebeld worden, want ik heb het zelf al opgelost...ben ik ff blij dat ik niet BlonDT ben..Telfort webcare schreef:Graag ontvang ik uw mobiele nummer in een privebericht, dan zal ik een terugbelafspraak inplannen. Bent u vanavond op locatie?
Hugo
-
Hallo ik heb vorig jaar helaas telfort genomen alleen de aansluiting duurde al 8 weken, en op de dag dat ik het moest hebben had ik het nog niet , bellen bellen bij elkaar zo,n 130 euro aan dat viese 0900 nummer,
uit eindelijk naar 6 dagen kwam de monteur maar die kreeg het ook niet voor elkaar, later heb ik het iemand die ik ken laten doen, nu ben ik verhuist en ja hoor weer 8 weken wachten , vandaag moest ik aangesloten zijn maar nee hoor niks dus maar weer een half uur met dat 0900 nummer gebeld, leg ik netjes uit dat ik er een beetje flauw van werd, begint die man van telfort een ineens bijdehand te doen en gooide zo de hoorn er op, echt onbeschoft, dus nu heb ik het weer door iemand anders laten aan sluiten.
ik ben echt blij dat mijn contract in maart afloopt wat een stelletje onbeschofte op kosten jagende mensen zijn het bij telfort ze regelen niks, ja als iemand te laat is met betalen dan heb je binnen een dag een brief met dat ze dreigen met een deur waarder.
Ik raad iedereen telfort af ook met dat gedoe dat je maar 2 tv,s kan aan sluiten, en dan de handleiding daar klopt niks van, alles zwaar verkeert om uitgelegt
Kortom zware ellende.
p.s En telfort is wel te kraken . want ik heb maar 2 x heel even met mijn huis tel gebeld en had ook een rekening van over de 100 euro, Dit deugt niet.
patrick
uit eindelijk naar 6 dagen kwam de monteur maar die kreeg het ook niet voor elkaar, later heb ik het iemand die ik ken laten doen, nu ben ik verhuist en ja hoor weer 8 weken wachten , vandaag moest ik aangesloten zijn maar nee hoor niks dus maar weer een half uur met dat 0900 nummer gebeld, leg ik netjes uit dat ik er een beetje flauw van werd, begint die man van telfort een ineens bijdehand te doen en gooide zo de hoorn er op, echt onbeschoft, dus nu heb ik het weer door iemand anders laten aan sluiten.
ik ben echt blij dat mijn contract in maart afloopt wat een stelletje onbeschofte op kosten jagende mensen zijn het bij telfort ze regelen niks, ja als iemand te laat is met betalen dan heb je binnen een dag een brief met dat ze dreigen met een deur waarder.
Ik raad iedereen telfort af ook met dat gedoe dat je maar 2 tv,s kan aan sluiten, en dan de handleiding daar klopt niks van, alles zwaar verkeert om uitgelegt
Kortom zware ellende.
p.s En telfort is wel te kraken . want ik heb maar 2 x heel even met mijn huis tel gebeld en had ook een rekening van over de 100 euro, Dit deugt niet.
patrick
Nou ik heb een jaar lang telfort gehad met internet en bellen en ik heb nog spijt dat ik ben weggegaan, ik had een mooie aanbieding, in dat jaar heb ik nog nooit storing gehad en bij het aansluiten van het modem werkte alles direct en de rekeningen klopten ook altijd, wel klantonvriendelijk vindt ik het dure 0900 nummer, dit moet anders kunnen, hebben ze bij ing bank ook gedaan, dus ook een groot compliment aan ing.
Ik heb vandaag een rekening ontvangen van Telfort met kosten van een telefoonnummer waarop ik niet heb gebeld. Het gaat om nummer: 0909-1291299.
Dit nummer wordt ook genoemd op het forum van Vara's Kassa als een nummer die gebruikt wordt door een hacker.
Onder dit nummer zijn inmiddels al meerdere mensen veel geld kwijtgeraakt en er wordt door de provider niets aan gedaan.
Bij Kassa gaat het om KPN.
Aangezien Telfort een onderdeel is van KPN ga ik er vanuit dat nummers waarvan bekend is dat deze worden gebruikt voor fraude en waarvan ook aangifte is gedaan bij de politie door de provider worden geblokkeerd.
Helaas is dit niet het geval.
De melding die ik terug kon vinden was van begin februari en mijn rekening is gebaseerd op een gesprek van 31 maart 2014.
Het is dus mogelijk dat iemand kan bellen vanaf je telefoonnummer ondanks een beveiligde WIFI en een beveiligde PC met firewall etc.
Omdat ik dit vandaag pas ontdek zal ik morgen contact opnemen met Telfort.
Mocht ik hier geen bevredigend antwoord op krijgen dan kom ik hier terug en zal dit ook doen op alle andere mogelijke sites die ik kan vinden.
Dit nummer wordt ook genoemd op het forum van Vara's Kassa als een nummer die gebruikt wordt door een hacker.
Onder dit nummer zijn inmiddels al meerdere mensen veel geld kwijtgeraakt en er wordt door de provider niets aan gedaan.
Bij Kassa gaat het om KPN.
Aangezien Telfort een onderdeel is van KPN ga ik er vanuit dat nummers waarvan bekend is dat deze worden gebruikt voor fraude en waarvan ook aangifte is gedaan bij de politie door de provider worden geblokkeerd.
Helaas is dit niet het geval.
De melding die ik terug kon vinden was van begin februari en mijn rekening is gebaseerd op een gesprek van 31 maart 2014.
Het is dus mogelijk dat iemand kan bellen vanaf je telefoonnummer ondanks een beveiligde WIFI en een beveiligde PC met firewall etc.
Omdat ik dit vandaag pas ontdek zal ik morgen contact opnemen met Telfort.
Mocht ik hier geen bevredigend antwoord op krijgen dan kom ik hier terug en zal dit ook doen op alle andere mogelijke sites die ik kan vinden.
Maandag 28-4 en wat denken jullie?
Natuurlijk geen reactie.
Afgelopen donderdag gebeld met de helpdesk van Telfort en er werd mij toegezegd dat ik binnen 48 uur een telefoontje kon verwachten van de klachtenafdeling. Natuurlijk ben ik niet door ze gebeld, zoals ik al had verwacht. De medewerker van de klantenservice kan(mag) uiteraard geen beloftes doen maar gaf mij in het gesprek wel aan dat het probleem bekend was. Het specifieke probleem met nummer: 0909-1291299. Dit probleem was echter alleen bekend bij de modem van het type fritsbox en hij kon mij niet vertellen of dit ook bij mijn Telfort modem uit 2007 het geval was. Hij bleef overigens erg vriendelijk maar je hebt er helemaal niets aan. Typisch gevalletje kastje naar de muur. Vandaag heb ik wederom naar de klantenservice gebeld en verzocht mij voor 17.00 terug te bellen. (de 48 uur waren duidelijk overschreden) Tot op heden geen reactie. De "firewall" die klantenservice heet werkt bij Telfort zelf wel naar behoefte!!! Mocht ik geen reactie krijgen dan zal ik mijn best doen om de naam Telfort zoveel mogelijk te noemen in relatie tot een zeer slechte service. Iets wat helaas bij dit soort bedrijven schering en inslag is. De service zoals ze dit noemen bestaat niet bij Telfort maar het graaigedrag bij het innen van "onterechte" rekeningen werk wel prima. De gang naar een deurwaarder kan zonder moeite worden gevonden maar restitutie op je onterechte rekening is er niet bij. Bij geen reactie zeg ik mijn telefonie maar op dan kan er ook niet meer onterecht misbruik worden gemaakt van mijn telefoonnummer. Waar is de tijd gebleven dat de PTT blij was met een klant en voor kwam rijden met een wagentje om de problemen op te lossen? Waar is de tijd gebleven dat je nog een excuus kreeg als er iets misging op je rekening? Waar is de tijd gebleven dat je bij storingen een gratis nummer kon bellen en je gelijk werd geholpen? Die tijden zijn van weleer en Telfort is helaas van deze tijd.
Natuurlijk geen reactie.
Afgelopen donderdag gebeld met de helpdesk van Telfort en er werd mij toegezegd dat ik binnen 48 uur een telefoontje kon verwachten van de klachtenafdeling. Natuurlijk ben ik niet door ze gebeld, zoals ik al had verwacht. De medewerker van de klantenservice kan(mag) uiteraard geen beloftes doen maar gaf mij in het gesprek wel aan dat het probleem bekend was. Het specifieke probleem met nummer: 0909-1291299. Dit probleem was echter alleen bekend bij de modem van het type fritsbox en hij kon mij niet vertellen of dit ook bij mijn Telfort modem uit 2007 het geval was. Hij bleef overigens erg vriendelijk maar je hebt er helemaal niets aan. Typisch gevalletje kastje naar de muur. Vandaag heb ik wederom naar de klantenservice gebeld en verzocht mij voor 17.00 terug te bellen. (de 48 uur waren duidelijk overschreden) Tot op heden geen reactie. De "firewall" die klantenservice heet werkt bij Telfort zelf wel naar behoefte!!! Mocht ik geen reactie krijgen dan zal ik mijn best doen om de naam Telfort zoveel mogelijk te noemen in relatie tot een zeer slechte service. Iets wat helaas bij dit soort bedrijven schering en inslag is. De service zoals ze dit noemen bestaat niet bij Telfort maar het graaigedrag bij het innen van "onterechte" rekeningen werk wel prima. De gang naar een deurwaarder kan zonder moeite worden gevonden maar restitutie op je onterechte rekening is er niet bij. Bij geen reactie zeg ik mijn telefonie maar op dan kan er ook niet meer onterecht misbruik worden gemaakt van mijn telefoonnummer. Waar is de tijd gebleven dat de PTT blij was met een klant en voor kwam rijden met een wagentje om de problemen op te lossen? Waar is de tijd gebleven dat je nog een excuus kreeg als er iets misging op je rekening? Waar is de tijd gebleven dat je bij storingen een gratis nummer kon bellen en je gelijk werd geholpen? Die tijden zijn van weleer en Telfort is helaas van deze tijd.
-
Dit nummer is van Target Media :
Kan het niet zo zijn dat jezelf of een van je gezinsleden zich aangemeld heeft voor een van de vele betaaldiensten ?
Ik wil niet zeggen dat ik hierdoor vertrouwen in Target Media heb, maar ik weet niet zeker of het hier wel een hacker betreft, en of de schuld bij Telfort ligt.website Target Media schreef: Targetmedia is een bedrijf met meer dan 15 jaar ervaring in het bieden van Betaal, SMS en IVR Diensten. Ons bedrijf kenmerkt zich door een No-Nonsense cultuur met een zeer sterke focus op oplossingen en een transparante bedrijfsvoering.
De referenties en projecten die we op onze website tonen betreffen geen partijen waar we ooit eens iets voor gedaan hebben, maar zijn onze actieve klanten waar wij ook graag op uw verzoek de contactgegevens van willen verstrekken.
TargetMedia is gecertificeerd door Currence / De Nederlandsche Bank (DNB) en is geregistreerd bij de OPTA, de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit. We zijn ook zeer trots op het feit dat we in 2010 de 100 miljoenste betaaltransactie hebben afgehandeld.
Belangrijker voor u om te weten is dat de Nederlandse bank betalingen welke wij (namens u) ontvangen, via een Derden Stichting worden afgehandeld.
Uw geld, is uw geld, wij leveren de diensten die u nodig heeft voor uw bedrijfsvoering.
Voorgaande maakt ons niet per definitie de enige juiste leverancier voor u, maar zegt uiteraard wel iets over ons als bedrijf. Of wij voor u de meest geschikte partner zijn is van meer factoren afhankelijk.
Via onze website bieden wij u in hoofdlijnen de informatie over onze producten en diensten, en nodigen u van harte uit om ons uit te dagen om ook u als klant te gaan bedienen.
Kan het niet zo zijn dat jezelf of een van je gezinsleden zich aangemeld heeft voor een van de vele betaaldiensten ?
Het probleem is bij Telfort weldegelijk bekend en komt ook voor bij klanten van XS4ALL.
Probleem zit in het modem wat niet beveiligd is geweest of nu nog niet is.
Ik probeer ook contact te krijgen met Telfort waar een medewerker zelfs toegaf dat het om hacking gaat maar tot op heden nog niets.
Probleem zit in het modem wat niet beveiligd is geweest of nu nog niet is.
Ik probeer ook contact te krijgen met Telfort waar een medewerker zelfs toegaf dat het om hacking gaat maar tot op heden nog niets.
Vandaag weer geen belletje van Telfort. Weer gebeld met de klantenservice. Die vonden het wel raar dat ik niet was teruggebeld en boden excuses aan. Later in het gesprek werd dit omgedraaid in een onzinverhaal over dat de andere afdeling de eerste medewerker die ik aan de lijn had gehad zou hebben aangegeven mij te bellen. Hij zou dan moeten vertellen dat zij niets konden doen en dat ik maar naar de technische dienst moest bellen. Ik gaf aan dat dit gisteren niet bekend was bij medewerker twee die in het dossier had gekeken. Ik geloof hier niets van maar goed. Het verhaal is dat er zogenaamd vanaf mijn telefoon gebeld moet worden naar de TD van Telfort zodat ze mijn modem kunnen bekijken. Waarschijnlijk krijg ik dan het lulverhaal dat het niet een hen ligt maar ik zal dit vanavond als laatste poging proberen. Mocht dit zo gaan dan zeg ik morgen mijn vaste lijn op en beraad mij over een verdere samenwerking tussen mijzelf en Telfort.
Na veel telefoontjes naar Telfort en meldingen van mijn kant op diverse fora ben ik gisteren teruggebeld door een dame van de afdeling klantenrelaties van Telfort. Door stug volhouden en verwijzen naar diverse berichten over onterecht gebruikte telefoonnummers voor het bellen naar 0909 nummers ben ik in het gelijk gesteld. Telfort geeft toe dat er een beveiligingslek is geweest on mijn modem voor het 0909-1291299 nummer. Ik krijg de onterecht in rekening gemaakte belkosten op mijn volgende factuur gecrediteerd en tevens een kleine vergoeding voor mijn gemaakte kosten. Het is jammer dat ik er zoveel voor heb moeten doen bij Telfort maar ik kan nu wel aangeven dat de klacht is opgelost. Over de vraag of er in de toekomst weer een hacker gebruik kan gaan maken van mijn vaste telefoonnummer is nog geen echt antwoord gekomen. Bij mij staan nu alle 0906 en 0909 geblokkeerd voor gebruik. Ik wordt morgen nog teruggebeld of er meer over bekend is en of mijn modem nog geschikt is gebruik. Ik ben dus tevreden over de uiteindelijke oplossing maar niet over manier waarop ik dit voor elkaar heb moeten krijgen. Wellicht zal Telfort in de toekomst beter op dit soort klachten reageren d.m.v. een betere instructie voor de medewerkers op hun klantenservice en eerder ingrijpen bij veiligheidslekken.