| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone contract eerder beëindigen
Vodafone contract eerder beëindigen
Ik wil graag mijn Vodafone contract eerder beëindigen, maar lees overal dat je dan de resterende abonnementskosten moet betalen. Aangezien ik een slechte service heb ondervonden vanuit Vodafone wil ik mijn abonnement beëindigen zonder kosten. Vodafone komt mijn namelijk niet tegemoet terwijl ik een maand geen gebruik heb kunnen maken van mijn internet (4 GB per maand). Kan iemand mij hier mee helpen?
Re: Vodafone contract eerder beëindigen
Je zou kunnen voorstellen dat je je contract ontbindt, en een maand dan niet hoeft af te kopen? Dan is die maand geen internet gecompenseerd. Ik weet niet wat je anders in gedachten hebt, maar bijvoorbeeld 12 maanden kwijtschelding omdat je een maand geen internet had, zal Vodafone natuurlijk niet in trappen.BenteEijk schreef:Ik wil graag mijn Vodafone contract eerder beëindigen, maar lees overal dat je dan de resterende abonnementskosten moet betalen. Aangezien ik een slechte service heb ondervonden vanuit Vodafone wil ik mijn abonnement beëindigen zonder kosten. Vodafone komt mijn namelijk niet tegemoet terwijl ik een maand geen gebruik heb kunnen maken van mijn internet (4 GB per maand). Kan iemand mij hier mee helpen?
Maar wat geven ze voor reden voor die volle maand geen mobiel internet kunnen gebruiken, en waarom zat jij zo lang zonder internet? Dat is toch redelijk uitzonderlijk.
Laatst gewijzigd door sjohie op 01 mei 2014 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb een maand mijn mobiele internet niet kunnen gebruiken, omdat mijn telefoon kapot is geweest in die maand en zij die toen hebben gemaakt. Ik had geen geschikt vervangend toestel en daarom willen ze het ook niet vergoeden. 'Het is mijn eigen schuld' willen ze dus eigenlijk zeggen. Ik heb wel gewoon gebruik kunnen maken van smsen en bellen. Maar ja, 4 GB internet gewoon weggegooid vind ik een beetje raar als ik daar niets van terugzie.
Het enige dat je kunt vragen is een restitutie voor die maand. Maar ze zijn niet verplicht je dat te geven. En als dit je reden is om op te zeggen...*zucht*BenteEijk schreef:Ik heb een maand mijn mobiele internet niet kunnen gebruiken, omdat mijn telefoon kapot is geweest in die maand en zij die toen hebben gemaakt. Ik had geen geschikt vervangend toestel en daarom willen ze het ook niet vergoeden. 'Het is mijn eigen schuld' willen ze dus eigenlijk zeggen. Ik heb wel gewoon gebruik kunnen maken van smsen en bellen. Maar ja, 4 GB internet gewoon weggegooid vind ik een beetje raar als ik daar niets van terugzie.
Tenzij je een aanvullende verzekering oid hebt, is een leentoestel geen recht bij mijn weten, maar een gebaar van een provider tijdens reparatie. Dat je er dus een kreeg is netjes, dat doen ze niet allemaal. Of was het een tijdelijke toestel een 10 jaar oude nokia 3310 uit de keukenla?
Nee ik had zelf een mobiel geregeld. Maar ik heb nu gekeken naar mijn rekeningen en ik heb normaal een abonnement van 42,50 per maand. In maart heb ik voor 8 cent naar het buitenland gesmst, nou is mijn rekning 43 euro en nog iets. Dus dit klopt niet, zo heb ik twee maanden die niet kloppen. Kan ik op grond hiervan mijn abonnement laten ontbinden?
Ja hoor je staat volkomen in je recht en kunt je abo laten ontbinden, je ontvangt 1 mjaar betaalde abo kosten terugBenteEijk schreef:Nee ik had zelf een mobiel geregeld. Maar ik heb nu gekeken naar mijn rekeningen en ik heb normaal een abonnement van 42,50 per maand. In maart heb ik voor 8 cent naar het buitenland gesmst, nou is mijn rekning 43 euro en nog iets. Dus dit klopt niet, zo heb ik twee maanden die niet kloppen. Kan ik op grond hiervan mijn abonnement laten ontbinden?
Ik heb mijn abonnement nog geeneens een jaar, en ik zoek serieuze reacties. Als je niet serieus kunt reageren, heb ik liever dat je andere mensen gaat helpen 
-
Retail-stu
Nee, voor het ontbinden van een abonnement moet er toch echt iets "groters" aan de hand zijn. Op grond van deze klachten zal geen een provider het contract ontbinden.
Mijn advies is om dit voor lief te nemen, het getouwtrek tussen jou en je provider is de moeite niet waard.
Want je wint het niet omdat je imo niet in je recht staat.
Mijn advies is om dit voor lief te nemen, het getouwtrek tussen jou en je provider is de moeite niet waard.
Want je wint het niet omdat je imo niet in je recht staat.
En wat zijn precies "serieuze reacties" volgens jou? Het moge toch wel duidelijk zijn dat een kapot toestel, welke gerepareerd wordt zoals het hoort, geen reden tot ontbinden is. Dat je zelfgekozen tijdelijke toestel niet kan/kon internetten is vodafone niet aan te rekenen, dat ligt 100% binnen je eigen keuze en verantwoordelijkheid. Als je een toestelverzekering of servicecontract had gehad wat spreekt over een "vergelijkbaar toestel" en je krijgt een oud barrel waar je niet mee kan internetten was het een ander verhaal geweest.BenteEijk schreef:Ik heb mijn abonnement nog geeneens een jaar, en ik zoek serieuze reacties. Als je niet serieus kunt reageren, heb ik liever dat je andere mensen gaat helpen
Ja dat snap ik wel, maar dan moet ik nog meer gaan betalen per maand. Maar bedankt voor de reacties!
Ook bedankt voor jouw reactie, je vraagt reacties op een onmogelijke vraagBenteEijk schreef:Ja dat snap ik wel, maar dan moet ik nog meer gaan betalen per maand. Maar bedankt voor de reacties!
Dit is geen onmogelijke vraag, er is mij vanuit de winkel vergoeding beloofd. Ook kun je volgens de wet het contract laren ontbinden als de tarieven nadelig voor de consument veranderen.
U heeft volkomen gelijk, ik zou het niet pikkenBenteEijk schreef:Dit is geen onmogelijke vraag, er is mij vanuit de winkel vergoeding beloofd. Ook kun je volgens de wet het contract laren ontbinden als de tarieven nadelig voor de consument veranderen.