LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rabobank: ongevraagd geld van rekening
Rabobank: ongevraagd geld van rekening
Bijna 4 weken geleden bleek er ineens 3 x geld van mijn rekening te zijn gehaald met acceptgiro's die ik nooit heb gezien. Toen de acceptgiro's opgevraagd werden bleek dat het NIET mijn rekeningnummer, NIET mijn naam, NIET mijn adres en NIET mijn handtekening waren. De computer (centrale verwerking) had de acceptgiro's niet goed gelezen bij de automatische verwerking door het onzorgvuldig invullen van het rekeningnummer. Niet zo'n probleem, even terugboeken.
NOU MOOI NIET!!!!
Het geld is naar de belasting gegaan (motorrijtuigenbelasting) en ik heb al weken geleden contact met hun gezocht. Zij adviseerden mij om de bank het geld te laten terug boeken, dat zou sneller gaan want zij zouden eerst het geld bij de eigenlijke mensen van de acceptgiro's moeten invorderen voor ik het terug krijg. Zo gezegd zo gedaan, maar de bankmedewerkster wordt naar eigen zeggen zelf ook van het kastje naar de muur gestuurd en het lukt haar niet om mijn geld terug te krijgen. De belastingdienst blokkeert het terguboeken alhoewel ze zelf ook al lang gezien en toegegeven hebben dat de betaling van de verkeerde persoon (mij) kwam.
Ik ben invalide, zit in een elektrisch rolstoel en zou erg graag een eigen auto hebben. Het is gewoon morbide om de motorrijtuigenbelasting voor een ander te betalen. Daar komt nog bij dat ik een minimum uitkering heb. Dat betekend in de praktijk dat je nooit kleding kunt kopen, geen abonnementen op kranten of tijdschriften hebt, eten krijgt toegestopt op je verjaardag en rond feestdagen, kortom geen onnodige uitgaven kunt doen en geld moet lenen als er iets onverwacht kapot gaat. Het gaat om een erg groot bedrag voor mij (€ 174,-) waarvoor ik nu kosten heb om het weer terug te krijgen, talrijke telefoontjes, rentekosten en stress die slecht is voor mijn gezondheid.
Het is net of ik absoluut geen zeggenschap heb over mijn geld.
Ik krijg ook steeds te horen: "als het nou geen acceptgiro's waren".
Blijkbaar kan men met acceptgiro's gewoon iemands bankrekening plunderen zonder enige vorm van controle.
NOU MOOI NIET!!!!
Het geld is naar de belasting gegaan (motorrijtuigenbelasting) en ik heb al weken geleden contact met hun gezocht. Zij adviseerden mij om de bank het geld te laten terug boeken, dat zou sneller gaan want zij zouden eerst het geld bij de eigenlijke mensen van de acceptgiro's moeten invorderen voor ik het terug krijg. Zo gezegd zo gedaan, maar de bankmedewerkster wordt naar eigen zeggen zelf ook van het kastje naar de muur gestuurd en het lukt haar niet om mijn geld terug te krijgen. De belastingdienst blokkeert het terguboeken alhoewel ze zelf ook al lang gezien en toegegeven hebben dat de betaling van de verkeerde persoon (mij) kwam.
Ik ben invalide, zit in een elektrisch rolstoel en zou erg graag een eigen auto hebben. Het is gewoon morbide om de motorrijtuigenbelasting voor een ander te betalen. Daar komt nog bij dat ik een minimum uitkering heb. Dat betekend in de praktijk dat je nooit kleding kunt kopen, geen abonnementen op kranten of tijdschriften hebt, eten krijgt toegestopt op je verjaardag en rond feestdagen, kortom geen onnodige uitgaven kunt doen en geld moet lenen als er iets onverwacht kapot gaat. Het gaat om een erg groot bedrag voor mij (€ 174,-) waarvoor ik nu kosten heb om het weer terug te krijgen, talrijke telefoontjes, rentekosten en stress die slecht is voor mijn gezondheid.
Het is net of ik absoluut geen zeggenschap heb over mijn geld.
Ik krijg ook steeds te horen: "als het nou geen acceptgiro's waren".
Blijkbaar kan men met acceptgiro's gewoon iemands bankrekening plunderen zonder enige vorm van controle.
Re: Rabobank: ongevraagd geld van rekening
rechtsbijstand, verdoe je tijd niet, maar laat ze het maar uitleggen aan een jurist dat je je geld niet terug kunt krijgen.
je bank heeft gedeeltelijk gelijk....zij kunnen idd het bedrag niet terugvorderen, dit moet de belastingdienst naar JOU overmaken. ZIJ hebben t foutief ontvangen.En doordat jij je daar meldt moeten ze het terug boeken anders kun je hun zelfs aansprakelijkstellen voor het behouden van gelden die niet voor hen bestemd zijn.. Ik begrijp dat zij t eerst willen vangen van degene van wie zij de betaling willen hebben, maar zo werkt t niet. De bankgirocentrale heeft de fout gemaakt! Kortom, de Motorrijtuigenbelasting moet het bedrag terugstorten, en de bankgirocentrale moet zn fout herstellen in overleg met de betrokken bank... Succes verder!
-
Het bovenstaande verhaal is je reinste onzin.
Als er geld van jouw rekening wordt afgehaald met gegevens die niet kloppen dan is jouw bank daar verantwoordelijk voor. Zij is degene die jou daarvoor schadeloos moet stellen en als de sodemieter je rekening moeten aanvullen met die bedragen met haar eigen geld.
Zij is degene die achter haar geld aan moet gaan bij de Belastingdienst en niet jij.
Als ik jou was zou ik een briefje maken met de mededeling dat je een klacht gaat indienen bij de Geschillencommissie Bankzaken. Dat je ze aansprakelijk houd hiervoor en dat alle daarmee gemoeide kosten geheel voor rekening zijn voor de Rabobank. En dat ze dit kunnen voorkomen door ervoor te zorgen dat binnen 3 werkdagen na dagtekening je rekening weer is aangezuiverd.
Neem de brief mee naar het kantoor waar je rekening loopt en eis dat je een leidinggevende te spreken krijgt en niet één of andere omhooggevallen secretaresse.
Veel succes.
Als er geld van jouw rekening wordt afgehaald met gegevens die niet kloppen dan is jouw bank daar verantwoordelijk voor. Zij is degene die jou daarvoor schadeloos moet stellen en als de sodemieter je rekening moeten aanvullen met die bedragen met haar eigen geld.
Zij is degene die achter haar geld aan moet gaan bij de Belastingdienst en niet jij.
Als ik jou was zou ik een briefje maken met de mededeling dat je een klacht gaat indienen bij de Geschillencommissie Bankzaken. Dat je ze aansprakelijk houd hiervoor en dat alle daarmee gemoeide kosten geheel voor rekening zijn voor de Rabobank. En dat ze dit kunnen voorkomen door ervoor te zorgen dat binnen 3 werkdagen na dagtekening je rekening weer is aangezuiverd.
Neem de brief mee naar het kantoor waar je rekening loopt en eis dat je een leidinggevende te spreken krijgt en niet één of andere omhooggevallen secretaresse.
Veel succes.
Gewoon werk van maken, die raboplichters zijn niet meer de bank die ze ooit in het verleden zijn geweest.
Ja en de fiets van je overgrootopa is zeker gestolen.
Even een opmerking waar je misschien - voor de afwisseling - iets mee kunt:
Echte meisje heeft gelijk.
Dat is één.
Ben jij toevallig lid van de ango?
Die hebben een heel goede (en voor leden gratis) juridische afdeling.
Ben je nog geen lid: SNEL WORDEN - voor de kosten hoef je het niet te laten!
Laat je hier horen wanneer je je geld (MET RENTE!) terughebt?
Overigens had ik laatst iets dergelijks bij de Postbank: door een achterlijke fout van een familielid maakte ik het cadeaugeld voor schoonouders over naar het rekeningnummer wat jaaaaaren geleden van haar is geweest, en nu van iemand anders.
Postbank bemiddelde voor mij - met succes!- om het terug te krijgen. Als dat niet gelukt zou zijn geweest had ik van hen de naw-gegevens van die nieuwe rekening-eigenaar gekregen.
Is niet hetzelfde maar hieruit blijkt wel dat de service van de Rabo véél slechter is dan die van de Postbank!
Echte meisje heeft gelijk.
Dat is één.
Ben jij toevallig lid van de ango?
Die hebben een heel goede (en voor leden gratis) juridische afdeling.
Ben je nog geen lid: SNEL WORDEN - voor de kosten hoef je het niet te laten!
Laat je hier horen wanneer je je geld (MET RENTE!) terughebt?
Overigens had ik laatst iets dergelijks bij de Postbank: door een achterlijke fout van een familielid maakte ik het cadeaugeld voor schoonouders over naar het rekeningnummer wat jaaaaaren geleden van haar is geweest, en nu van iemand anders.
Postbank bemiddelde voor mij - met succes!- om het terug te krijgen. Als dat niet gelukt zou zijn geweest had ik van hen de naw-gegevens van die nieuwe rekening-eigenaar gekregen.
Is niet hetzelfde maar hieruit blijkt wel dat de service van de Rabo véél slechter is dan die van de Postbank!
Na vele, heel veel telefoontjes, ben ik nog niks verder.
Inderdaad kan een acceptgiro wettelijk gezien niet terug geboekt worden. Het is mis gegaan bij de verwerking van de acceptgiro die door een ander bank is ingestuurd en deze computer is niet in het bezit van de bank, dus deze is niet aansprakelijk.
Ook de belasting dienst heeft op mijn telefoontjes en zeer kwade fax niet eens gereageerd.
De overkoepelende Rabobank blijkt een klachten commissie te hebben waar ik door zoeken op het internet pas achter kwam. Nergens op de Rabobak website of in de informatie staat dit vermeld. Die reageerden geschokt en daarna (weer 2 weken verder wegens een vakantie in Rusland!!!) kwam er een telefoontje van de hogere baas van de plaatselijke Rabobank. De klacht was niet eens in het klachtensysteem ingevoerd en werd nu pas geregistreerd. Foutje bedankt!! Er zou ieder dag naar de belasting dienst gebeld worden. Nu weer 2 weken verder is er nog niets op mijn rekening gestort en ook niets gehoord. Dus ik hem weer persoonlijk bellen zoals was afgesproken. Morgen belt hij weer terug want nu was degene die de klacht moet afwerken weer weg.
Ja, Ik ben lid van de Ango, bedankt daar had ik even niet aan gedacht. Nu het eind volgende week al 2 maanden is dat mijn geld gejat werd kan ik nu een rechtsprocedure opstarten.
CONCLUSIE: de acceptgiro is een ZEER ONVEILIG BETAALMIDDEL!!!!
Inderdaad kan een acceptgiro wettelijk gezien niet terug geboekt worden. Het is mis gegaan bij de verwerking van de acceptgiro die door een ander bank is ingestuurd en deze computer is niet in het bezit van de bank, dus deze is niet aansprakelijk.
Ook de belasting dienst heeft op mijn telefoontjes en zeer kwade fax niet eens gereageerd.
De overkoepelende Rabobank blijkt een klachten commissie te hebben waar ik door zoeken op het internet pas achter kwam. Nergens op de Rabobak website of in de informatie staat dit vermeld. Die reageerden geschokt en daarna (weer 2 weken verder wegens een vakantie in Rusland!!!) kwam er een telefoontje van de hogere baas van de plaatselijke Rabobank. De klacht was niet eens in het klachtensysteem ingevoerd en werd nu pas geregistreerd. Foutje bedankt!! Er zou ieder dag naar de belasting dienst gebeld worden. Nu weer 2 weken verder is er nog niets op mijn rekening gestort en ook niets gehoord. Dus ik hem weer persoonlijk bellen zoals was afgesproken. Morgen belt hij weer terug want nu was degene die de klacht moet afwerken weer weg.
Ja, Ik ben lid van de Ango, bedankt daar had ik even niet aan gedacht. Nu het eind volgende week al 2 maanden is dat mijn geld gejat werd kan ik nu een rechtsprocedure opstarten.
CONCLUSIE: de acceptgiro is een ZEER ONVEILIG BETAALMIDDEL!!!!
Oh ja en die acceptgiro's worden niet meer op naam, adres of handtekening gecontroleerd tenzij het om GROTE bedragen gaat en niet om pietluttige bedragen zoals bij mij QUOTE VAN DE BANK ZELF!!!!!!
Het zal wel komen omdat mijn dochter in dezelfde omstandigheden leeft als jij, dat ik me zo in jouw probleem inleef. Ik weet maar al te goed hoeveel 174 euro voor jullie is.
Maar dat zo'n Rabo-bobo, die op vakantie naar Rusland kan, nou niet ff zijn portemonnaie trekt en jou dat geld voorschiet!
Hopelijk heb je lieve familieleden?
Hup, naar de Ango en laat daar wel even merken dat je het onderste uit de kan wil hebben. Schadevergoeding, rente, alles wat er te halen is!
Pietluttig bedrag, zijn ze nou helemaal belazerd!
Maar dat zo'n Rabo-bobo, die op vakantie naar Rusland kan, nou niet ff zijn portemonnaie trekt en jou dat geld voorschiet!
Hopelijk heb je lieve familieleden?
Hup, naar de Ango en laat daar wel even merken dat je het onderste uit de kan wil hebben. Schadevergoeding, rente, alles wat er te halen is!
Pietluttig bedrag, zijn ze nou helemaal belazerd!
Nou eindelijk heb ik weer geld op mijn rekening.
De Rabobank heeft vandaag zolang zelf het geld gestort om mij uit de problemen te helpen. Ze hebben ook gezegt dat de rente ook terug gedraaid wordt als alles uitgezocht is.
De belastingdienst werkt nog steeds tegen en wil niet terug betalen en dat terwijl zij al 7 weken geleden gezien hebben dat ze onrechtmatig geld van mij gekregen hebben. De zaak is daar nu al door 4 mensen behandelt en steeds is de fout gezien maar niet herstelt. Wanneer de bank de belastingdienst belt wordt na een half uur wachten gerust de verbinding verbroken. De bank heeft beloofd de belastingdienst dagelijks lastig te vallen en dat schijnt de dame die het moet regelen ook te doen.
De Rabobank heeft vandaag zolang zelf het geld gestort om mij uit de problemen te helpen. Ze hebben ook gezegt dat de rente ook terug gedraaid wordt als alles uitgezocht is.
De belastingdienst werkt nog steeds tegen en wil niet terug betalen en dat terwijl zij al 7 weken geleden gezien hebben dat ze onrechtmatig geld van mij gekregen hebben. De zaak is daar nu al door 4 mensen behandelt en steeds is de fout gezien maar niet herstelt. Wanneer de bank de belastingdienst belt wordt na een half uur wachten gerust de verbinding verbroken. De bank heeft beloofd de belastingdienst dagelijks lastig te vallen en dat schijnt de dame die het moet regelen ook te doen.
Als je dat zo leest, dan zou je toch bijna gaan geloven dat ze bij de Rabobank ook dit forum lezen he! Toeval? lamenielachen!
OVerigens kun je schadevergoeding wel op je buik schrijven wanneer uiteindelijk blijkt dat de belastingdienst hiervoor verantwoordelijk was. Maar dat lijkt mij niet waarschijnlijk want iemand anders dan jij (3 iemanden anders) heeft/hebben acceptgirootjes ingestuurd die vervolgens door ????? verkeerd gelezen zijn.
OVerigens kun je schadevergoeding wel op je buik schrijven wanneer uiteindelijk blijkt dat de belastingdienst hiervoor verantwoordelijk was. Maar dat lijkt mij niet waarschijnlijk want iemand anders dan jij (3 iemanden anders) heeft/hebben acceptgirootjes ingestuurd die vervolgens door ????? verkeerd gelezen zijn.
raboplichters is de nieuwe naam tegenwoordig.
-
In dit geval heeft de rabobank een fout gemaakt. Zij zullen jou het geld moeten betalen en zij moeten zelf achter het geld bij de belastingdienst aan.
Een bank heeft daarvoor een eiegn (tussen) rekening zeg maar waar dir soort dingen van voorgeschoten worden.
Dit is bij de ABN Amro zo.
Dat is lekker zij maken een fout en jij moet het recht breien....nee hoor. laat je niet afschepen door de Rabobank.
Trouwens.....iemand heeft nu niet aan de belasting betaald en de Rabo zal daar het geld van terug moeten vorderen......ipv bij de belastingdienst
Een bank heeft daarvoor een eiegn (tussen) rekening zeg maar waar dir soort dingen van voorgeschoten worden.
Dit is bij de ABN Amro zo.
Dat is lekker zij maken een fout en jij moet het recht breien....nee hoor. laat je niet afschepen door de Rabobank.
Trouwens.....iemand heeft nu niet aan de belasting betaald en de Rabo zal daar het geld van terug moeten vorderen......ipv bij de belastingdienst
Als je nog niet genezen bent van deze verhalen, ga dan naar www.Zembla.tv zoek onder archief bij afrekenen bij de Notaris en Forum. Dan zie je wat de Rabobank in samenwerking met de Notaris, Makelaars en vastgoedhandelaren allemaal met je kan doen. Het wordt tijd voor een nieuwe bank maar geen Rabobank. Er wordt op grote schaal gefraudeerd met het binnenhalen van hypotheken die zonder toetsing worden afgesloten waarbij de bijkantoren een rol hebben. Dubbele Kadasternummers worden gebruikt (in ons geval), en nadat wij er achter waren gekomen dat er boekingen waren gedaan van onze rekeningen, kregen wij geen afschriften meer. Bft (Bureau Financieeltoezicht ) en KNB (Koninklijk Notarieel Broederschap) en de NVM (hoef ik niet uit te leggen) zijn organisaties die geen toezicht houden maar zichzelf en de leden beschermen. Hier heb je niets aan en alles wordt in de doofpot gestopt. Als je ziet waar de diverse banken, en de Rabobank in het bijzonder allemaal in betrokken is, dan rijzen de haren je te berge. Het antidateren van date, gefingeerde handtekeningen, fraude in het algemeen, valsheid in geschrifte en verduistering is meer regel dan uitzondering. Kort geleden is er in een gemeente in de Duin en Bollenstreek weer een Directeur van de Rabobank huiswaarts gezonden. Ik kan hier op dit moment niet veel over zeggen aangezien ik hier iemand in een heel lastig parket kan brengen, hij is i ieder geval niet om zweetvoeten weggestuurd. Er is zelfs een accountantsteam van de Rabobank onder leiding van een Crisismanager van een Fraudeteam, de heer Henk Sanders, die regelmatig in de regio Duin en Bollenstreek de boel moeten 'poetsen' omdat er veelvuldig gerotzooid wordt. Banken hebben regie en draaiboeken om hun eigen fouten weg te werken met medewerking van bovengenoemde stromannen en personen. Er is geen controle door Kadaster en BKR en zo kunnen ze vrolijk hun gang gaan. Autoriteit Financiele Markten is de enige die ik nog niet benaderd heb, echter dit wordt afgeraden door diverse contacten. Bedreigingen middels telefoon, post, postverdwijningen, advocaten die loze gerechtsprocedures in gang zetten, als ik alle procedures al had gehad ben ik de komende tien jaar niet van de straat. "Als U doorgaat met aantijgingen dan zullen wij rechtsmaatregelen nemen", ik word er niet warm of koud meer van. Doods-bedreigingen aan andere personen zijn bekend. Zelfs de spaarrekeningen van de kinderen zijn verwijderd. Triest! Zakkenvullers en grootgraaiers zijn het, als je ergens achter komt wordt je vogelvrij verklaard!
Er wordt op grote schaal gefraudeerd met het binnenhalen van hypotheken die zonder toetsing worden afgesloten waarbij de bijkantoren een rol hebben.
Onzin!
Gast,
Onzin! is geen antwoord, tenzij je zelf bij de Rabobank, ik kan het niet meer uit m'n mond krijgen, werkt.
Uit 48 zaken welke ik bestudeerd heb waren er 47 bewezen en moest er een schadevergoeding betaald worden, zonder dat de naam van de Rabobank naar de media genoemd mocht worden. Eén is er geschikt dus ook bewezen.
Indien je niets van deze zaken afweet reageer dan niet of maak je tenminste met een naam bekend.
Onzin! is geen antwoord, tenzij je zelf bij de Rabobank, ik kan het niet meer uit m'n mond krijgen, werkt.
Uit 48 zaken welke ik bestudeerd heb waren er 47 bewezen en moest er een schadevergoeding betaald worden, zonder dat de naam van de Rabobank naar de media genoemd mocht worden. Eén is er geschikt dus ook bewezen.
Indien je niets van deze zaken afweet reageer dan niet of maak je tenminste met een naam bekend.
De rabobank is een opzichzelfstaand filiaal.
Het is geen landelijke keten zoals de ABN Amro bijv is.
Iedere Rabo heeft zijn eigen directeur die ook de "eigenaar" is van dat filiaal.
Daarom zullen daar nooit landelijke call centers komen bij de Rabobank.
Ik kan me ook niet voorstellen dat wat hier gesuggereert wordt over fraude dat dat klopt.
Ik zit bij de ABN en bijde Rabo...maar geef mij de rabo maar. Daar krijg is service die bij de ABN heel ver te zoeken is.
Ik kan gewoon het kantoor bellen en daar wordt ik helpen ze me altijd verder.
Bij de ABN kom je bij een landelijk call center die eerst willen weten waarom jij het kantoor wil spreken....en heb je geen goede reden dan verbinden ze je gewoon niet door.
Het is geen landelijke keten zoals de ABN Amro bijv is.
Iedere Rabo heeft zijn eigen directeur die ook de "eigenaar" is van dat filiaal.
Daarom zullen daar nooit landelijke call centers komen bij de Rabobank.
Ik kan me ook niet voorstellen dat wat hier gesuggereert wordt over fraude dat dat klopt.
Ik zit bij de ABN en bijde Rabo...maar geef mij de rabo maar. Daar krijg is service die bij de ABN heel ver te zoeken is.
Ik kan gewoon het kantoor bellen en daar wordt ik helpen ze me altijd verder.
Bij de ABN kom je bij een landelijk call center die eerst willen weten waarom jij het kantoor wil spreken....en heb je geen goede reden dan verbinden ze je gewoon niet door.